Lowlands 2024

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.794
3.123
Daarom, Fredje kennende met zn album listening parties in Londen op de fiets, zn ambient setje op Glasto, zal ie wel iets in gedachten hebben
Maar zou mij ook niet verbazen als dat niet op het festivalterrein is, maar bijvoorbeeld in Amsterdam.
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

SanderFMC

Randprogramma
1 jul 2022
185
269
Vooral op de dagen net vóór Lowlands. Vanaf donderdag dalen de temperaturen zeer waarschijnlijk weer naar waarden onder de 25 graden.
 
  • Leuk
Waarderingen: putdeksel14

putdeksel14

Playlistbediener
24 jul 2024
41
51
Vooral op de dagen net vóór Lowlands. Vanaf donderdag dalen de temperaturen zeer waarschijnlijk weer naar waarden onder de 25 graden.
Daar lijkt het inderdaad op en dat is een goede zaak wat mij betreft. Ik hoop alleen niet dat de hoge temperaturen van eerder die week ervoor zorgen dat er dat weekend enorme plensbuien gaan vallen zoals we al op verschillende festivals in Nederland hebben gezien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Glow en WTSGD

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.511
1.317
Kan aan mij liggen maar ik krijg behoorlijke Alice In Chains vibes van dit nummer van Wunderhorse:
 

BeWario

Gouden Tip
27 jun 2023
304
330
Welke website/app is een beetje goed qua voorspellingen ?
Yr.no is al vaker voorbij gekomen, Windfinder heeft ook goede modellen met uur resolutie.


Ik zou Weeronline en Buienradar niet echt vertrouwen (die laatste alleen de paar uur vantevoren)
 

Dante

Gouden Tip
2 jun 2023
440
708
Vrijdag
Glass Beams - Skrillex - Justice

Zaterdag
Sampha - Jorja Smith - Fred again..

Zondag
Barry Can’t Swim - Nas - B3000 / Goldband
 
  • Leuk
Waarderingen: rrr

Bamischijf

Playlistbediener
30 jul 2024
30
73
In september 2023 voorspelde / hoopte ik dat Soulwax, Gesaffelstein, Justice, en Phoenix op Lowlands '24 zouden staan. Toch een best goeie score uiteindelijk met 2 uit 4! :sneaky: Justice had afgelopen april nog lege plekken in hun tourschema staan voor de vrijdag en zondag van LL24. Ik was stikjaloers op vrienden die naar BKS gingen en daarna vol enthousiasme vertelden over de show. Ergens denk ik dat LL ze al eerder heeft vast gelegd, maar schijnbaar had BKS aanvankelijk een soort exclusiviteit afgedongen?

Ik vraag me nog wel af waarom Phoenix nog nooit op Lowlands heeft gespeeld. De laatste keer dat Phoenix op een festival speelde was DTRH '23, daarvoor alweer jaren geleden op Pinkpop met een zeer slap publiek (tenminste, zo zag het er op de livestream uit destijds). Wie weet toch niet bekend genoeg in NL? Zou prima in de Heineken of een (einde van de) middagslot in de Alpha kunnen hebben. Misschien ben ik wat te fanboy, hun meest bekende album stamt trouwens ook alweer uit 2009...

Gesaffelstein had dankzij nieuw album en een sicke show op Coachella ook perfect in de Bravo gekund. Wellicht ook te weinig mainstream interesse en zit ik puur in mijn electro-bubbel sinds 2007.

Goed, wél Soulwax die in de loop der jaren alleen maar beter zijn geworden. Live indrukwekkender dan op plaat, zeker dankzij de drie drummers. Ik keek daar het meest naar uit voor LL20, blij dat ze nu eindelijk komen spelen!

En tsja, Justice. De laatste keer op We Are Electric in 2017 gezien en anderhalf uur lang kippenvel. Ik zie zelf wel in dat het niet voor iedereen iets is en geen één-op-één vervanger van QotSA, maar mijn hartslag knalde ff naar 150 toen ik hier een comment las over dat Justice de vervangen was. Vind het zelf heel vet omdat ze één grote mashup maken van hun complete discrografie. Waren dat in 2017 nog 3 albums, zijn het nu 4 albums geworden en is de live show nog meer uitgebreid. Zeker in het laatste half uurtje schijnt dat ze er nog een tandje bij doen. (En het is het dichtst bij het gevoel van Daft Punk - Alive 2007 dat ik ga komen waar ik destijds te jong voor was).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken