Lowlands 2024

Davidd

Support act
7 jul 2021
918
1.680
Grote probleem bij lowlands zou de netwerkverbinding zijn toch?
Op Sziget nooit problemen mee gehad destijds. Je zou toch ook verwachten dat het netwerk waarmee je bij de barren betaald, dus de chips en scanners een afgescheiden netwerk is (dus niet afhankelijk van verbindingen met het landelijke netwerk). Slecht bereik en netwerk storingen zouden dan alleen gevolgen hebben voor het geld op je chip zetten, zelfde als dat nu gevolgen zou hebben voor het kopen van munten met je mobiel of pinpas. Geen flauw idee of dit in de praktijk ook zo zit hoor, heb daar iets te weinig kennis van.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.536
1.772
Snap sowieso niet dat die shit niet gewoon anno nu gefixt kan worden. Altijd op grote evenementen heb ik gezeik met bereik. Gooi een paar palen meer neer die dat aankunnen, zou je zeggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kahoudini

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.793
3.121
Op Sziget nooit problemen mee gehad destijds. Je zou toch ook verwachten dat het netwerk waarmee je bij de barren betaald, dus de chips en scanners een afgescheiden netwerk is (dus niet afhankelijk van verbindingen met het landelijke netwerk). Slecht bereik en netwerk storingen zouden dan alleen gevolgen hebben voor het geld op je chip zetten, zelfde als dat nu gevolgen zou hebben voor het kopen van munten met je mobiel of pinpas. Geen flauw idee of dit in de praktijk ook zo zit hoor, heb daar iets te weinig kennis van.
Die bandjes kun je inderdaad in een gesloten netwerk laten runnen. Mocht je pintransacties mogelijk willen maken heb je toegang tot het internet nodig, wat de grootste bottleneck gaat zijn.

Fun fact: De Ziggo Dome heeft op elke bar twee type pinapparaten die op verschillende netwerken zitten en bij verschillende providers/systemen zitten.
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
918
1.680
Heb je wel eens geprobeerd iemand te bellen op Lowlands? Juist, daarom lukt het ze (nog) niet. De kans op storingen en dus rijen is te groot.
Moet eerlijk zeggen dat ik me dat niet zo meer herinner van Lowlands, blijkbaar niet zo vaak gebeld. Ik weet wel dat het op DTRH echt een drama was. Daar werkte zelfs whatsapp niet. Gaf wel een extra dimensie aan het festival, als je je vrienden kwijt was, was je ook echt even op jezelf aangewezen, wat weer meer ruimte bood om nieuwe mensen te ontmoeten.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.793
3.121
Ook even beseffen dat elke extra seconden handelen bij zo'n bar tijd kost en er voor zorgt dat jij langer op je biertje moet wachten. Ik denk toch dat muntjes wat dat betreft vrijwel ongeëvenaard zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95 en Camping2

freezeroz

Campingartiest
14 feb 2023
91
184
Moet eerlijk zeggen dat ik me dat niet zo meer herinner van Lowlands, blijkbaar niet zo vaak gebeld. Ik weet wel dat het op DTRH echt een drama was. Daar werkte zelfs whatsapp niet. Gaf wel een extra dimensie aan het festival, als je je vrienden kwijt was, was je ook echt even op jezelf aangewezen, wat weer meer ruimte bood om nieuwe mensen te ontmoeten.
Ik zou het ouderwetse SMS eens proberen dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

Camping2

Randprogramma
6 jun 2022
160
343
Incl oplossing voor gedeeld betalen

Misschien old school, maar betalen met pin of mobiel is gewoon niet handig, zeker met natte klauwen. Ook de reden waarom ik mijn blokkenschema's nog altijd uitprint.
Polsbandje met chip (zoals Sziget of Tomorrowland) is wel handiger, maar daar stuit mij de return fund uit principe weer tegen de borst.

#kamp muntjes
 

WTSGD

Campingartiest
22 jul 2024
66
164
Munten, pin-only, een polsbandje met chip. Ik vind alles best zolang ik maar niet elke keer geconfronteerd wordt door de echte prijs in euro’s voor een groot biertje of een broodje kroket 🤣

Die schade wil ik pas onder ogen zien als ik weer thuis ben…
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
918
1.680
Munten, pin-only, een polsbandje met chip. Ik vind alles best zolang ik maar niet elke keer geconfronteerd wordt door de echte prijs in euro’s voor een groot biertje of een broodje kroket 🤣

Die schade wil ik pas onder ogen zien als ik weer thuis ben…
haha wij hebben ook de regel in de vriendengroep dat we niet gaan zeuren tijdens het festival dat dingen duur zijn. En hebben het ook enkel over de muntprijs en gaan niet alles omrekenen. Als je daar wel teveel mee bezig bent heb je een zwaar en lang weekend denk ik.
 

Avani

Campingartiest
1 feb 2023
65
115
Heb je wel eens geprobeerd iemand te bellen op Lowlands? Juist, daarom lukt het ze (nog) niet. De kans op storingen en dus rijen is te groot.

Een kassasysteem zal nooit (alleen) op de 4g/5g verbinding draaien waar bezoekers ook op zitten. Altijd een apart aangelegd WiFi netwerk of Private LTE
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.148
3.057
Ik vond het geweldig om te zien dat Misty Fields cashless is, maar dit jaar munten verkoopt waarmee je wel drank kan halen(wat het hele probleem van rondjes geven met pin ook elemineert). Veel kleinschaliger, dus makkelijker uit te voeren, maar zou wel het ideale scenario zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken