Lowlands 2024

stnvw

Playlistbediener
17 aug 2023
11
18
Dat lijkt me prima, maar iedereen aan een pasje koppelen zou ook niet mijn wens zijn. Vind uiteindelijk zelf de muntjes ook wel het fijnst. Deelt makkelijk, geen geziek met internetstoringen en op zondagavond lekker eten met alle gevonden muntjes van mensen die niet meer helder zijn.
Tis maar net waar je op kikt haha
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.718
8.629
Ik snap die weerstand voor pin-only en chips nooit zo. Beste betaalsysteem welke ik ooit gezien heb was op Sziget waarbij je in je festivalbandje een chip had zitten waar je overal mee kon betalen (eten/drinken, merch, winkel). Echt ideaal. Het geld erop zetten ging via je mobiel (of als je geen Ideal hebt via een apparaat op het festival terrein). Nooit meer in de rij voor muntjes, nooit meer tientallen muntjes kwijt raken in een weekend, geen muntjes meer overhouden aan het einde van het weekend (geld werd namelijk automatisch teruggestort).

En met rondjes halen doe je toch gewoon om en om een rondje halen? en als je een keer bij vreemde bent geef je is zelf een rondje zonder er iets voor terug te verwachten. Tenminste zo zou dat in mijn vriendengroep werken.
Exact ditzelfde systeem wordt inmiddels in België al op ieder festival gebruikt volgens mij. In ieder geval op Graspop en Werchter, en werkt inderdaad perfect. Voor het festival je muntjes kopen en gedurende het hele festival niet 1 keer in de rij staan of je zorgen maken om muntjes. Wat je over houdt wordt inderdaad gewoon teruggestort, niks zo kut als je thuis komt en je komt in je tas nog een strip met muntjes tegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en Davidd

soepstengel

Playlistbediener
23 jul 2024
20
39
Ik snap die weerstand voor pin-only en chips nooit zo. Beste betaalsysteem welke ik ooit gezien heb was op Sziget waarbij je in je festivalbandje een chip had zitten waar je overal mee kon betalen (eten/drinken, merch, winkel). Echt ideaal. Het geld erop zetten ging via je mobiel (of als je geen Ideal hebt via een apparaat op het festival terrein). Nooit meer in de rij voor muntjes, nooit meer tientallen muntjes kwijt raken in een weekend, geen muntjes meer overhouden aan het einde van het weekend (geld werd namelijk automatisch teruggestort).

En met rondjes halen doe je toch gewoon om en om een rondje halen? en als je een keer bij vreemde bent geef je is zelf een rondje zonder er iets voor terug te verwachten. Tenminste zo zou dat in mijn vriendengroep werken.
Ik ben toch een groot voorstander van muntjes. Ik vind het heus niet erg om een biertje aan iemand te gunnen, ik deel graag.
Maar met de kosten van een pilsje en het tempo verschil van drinken, gaat dit wel erg scheef verlopen. Nu moet ik dus wachten en opletten als de volgende aan de beurt is om een rondje te halen.

Met muntjes kan ik zelf altijd halen en ook altijd voor iemand anders, die mij dan een muntje geeft ;)

Tevens het ook nog eens bij te houden met een app of wat. Ik laat mn telefoontje lekker in de tent :)!
 

Avani

Campingartiest
1 feb 2023
65
115
Exact ditzelfde systeem wordt inmiddels in België al op ieder festival gebruikt volgens mij. In ieder geval op Graspop en Werchter, en werkt inderdaad perfect. Voor het festival je muntjes kopen en gedurende het hele festival niet 1 keer in de rij staan of je zorgen maken om muntjes. Wat je over houdt wordt inderdaad gewoon teruggestort, niks zo kut als je thuis komt en je komt in je tas nog een strip met muntjes tegen.

Precies. Zelfs als daggast op Graspop hoefde ik niet moeilijk te rekenen hoeveel muntjes ik nog zou gaan opmaken. Ik kon gewoon teveel muntjes kopen die ik (met 1 muntje administratiekosten) weer teruggestort kreeg. Helemaal top!
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en Loek123

Davidd

Support act
7 jul 2021
918
1.680
Exact ditzelfde systeem wordt inmiddels in België al op ieder festival gebruikt volgens mij. In ieder geval op Graspop en Werchter, en werkt inderdaad perfect. Voor het festival je muntjes kopen en gedurende het hele festival niet 1 keer in de rij staan of je zorgen maken om muntjes. Wat je over houdt wordt inderdaad gewoon teruggestort, niks zo kut als je thuis komt en je komt in je tas nog een strip met muntjes tegen.
Ja ik ga er eigenlijk vanuit dat dit in NL ook gewoon snel wordt toegepast (en hopelijk neemt LL daar het voortouw in). Bijkomend voordeel vond ik ook dat ik nooit meer een portemonnee of pasjes of dergelijk bij mij hoefde te dragen, omdat ik met mijn polsbandje alles kon doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Spaulding

Randprogramma
6 jul 2024
107
99
Ja ik ga er eigenlijk vanuit dat dit in NL ook gewoon snel wordt toegepast (en hopelijk neemt LL daar het voortouw in). Bijkomend voordeel vond ik ook dat ik nooit meer een portemonnee of pasjes of dergelijk bij mij hoefde te dragen, omdat ik met mijn polsbandje alles kon doen.
Een heuptasje is handig. Misschien een tip voor komende editie?
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

copieright

Playlistbediener
3 feb 2024
44
51
Ja ik ga er eigenlijk vanuit dat dit in NL ook gewoon snel wordt toegepast (en hopelijk neemt LL daar het voortouw in). Bijkomend voordeel vond ik ook dat ik nooit meer een portemonnee of pasjes of dergelijk bij mij hoefde te dragen, omdat ik met mijn polsbandje alles kon doen.
Grote probleem bij lowlands zou de netwerkverbinding zijn toch?
 

UpInSmoke

Campingartiest
22 jul 2022
80
125
Ik snap die weerstand voor pin-only en chips nooit zo. Beste betaalsysteem welke ik ooit gezien heb was op Sziget waarbij je in je festivalbandje een chip had zitten waar je overal mee kon betalen (eten/drinken, merch, winkel). Echt ideaal. Het geld erop zetten ging via je mobiel (of als je geen Ideal hebt via een apparaat op het festival terrein). Nooit meer in de rij voor muntjes, nooit meer tientallen muntjes kwijt raken in een weekend, geen muntjes meer overhouden aan het einde van het weekend (geld werd namelijk automatisch teruggestort).

En met rondjes halen doe je toch gewoon om en om een rondje halen? en als je een keer bij vreemde bent geef je is zelf een rondje zonder er iets voor terug te verwachten. Tenminste zo zou dat in mijn vriendengroep werken.
Liquicity was dit ook dit jaar, heel chill
 

soepstengel

Playlistbediener
23 jul 2024
20
39
Grote probleem bij lowlands zou de netwerkverbinding zijn toch?
Volgens mij maakt het 5g netwerk met dit soort grote getale mensen bij elkaar het makkelijker. Dit is sinds een aantal weken in Nederland uitgerold, als één van de laatste in Europa. Mogelijk had belgie dit al bijv.
 
  • Leuk
Waarderingen: putdeksel14

RichardB

Playlistbediener
9 aug 2016
29
58
Ja ik ga er eigenlijk vanuit dat dit in NL ook gewoon snel wordt toegepast (en hopelijk neemt LL daar het voortouw in). Bijkomend voordeel vond ik ook dat ik nooit meer een portemonnee of pasjes of dergelijk bij mij hoefde te dragen, omdat ik met mijn polsbandje alles kon doen.
Heb je wel eens geprobeerd iemand te bellen op Lowlands? Juist, daarom lukt het ze (nog) niet. De kans op storingen en dus rijen is te groot.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken