Lowlands 2023

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Het zou me oprecht niks verbazen als er binnen enkele jaren twee Lowlands weekenden komen met nagenoeg dezelfde line up, een beetje zoals Tomorrowland is gegroeid afgelopen jaren
Kan met DJ’s makkelijker dan met artiesten lijkt mij….
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

liluzi

Randprogramma
3 feb 2019
127
77
Jezus. Ik wenste vanochtend iedereen succes met het slagveld: en dat was het ook. Wij zaten met meerdere mensen en devices klaar. Zelf meteen naast het groepsticket gegrepen, gelukkig stonden vrienden in de rij voor normale tickets en hebben we het zo kunnen regelen. Maar wat ontzettend a-relaxed dit! Ook heel jammer om te lezen dat veel mensen op het forum hebben misgegrepen 😢
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059

Lowlands-directeur Eric van Eerdenburg snapt ook dat veel festivalgangers verontwaardigd zijn over de hoge servicekosten die Ticketmaster rekent op tweedehandstickets. Daar heeft hij zelf geen invloed op. ,,Maar van alle opties die er zijn is dit systeem écht het minst slechtst”, zegt hij. Met Ticketmaster heb je volgens Van Eerdenburg garantie op ‘een vlekkeloze service’ en op een ticket dat ‘100 procent veilig is’.
,,Bij andere doorverkoop-platformen zoals Ticketswap heb je dat niet. Alle problemen die we jaarlijks aan de deur krijgen, zijn het gevolg van tickets die op dat soort platformen zijn gekocht.” Van Eerdenburg heeft weinig op met de doorverkoophandel. ,,Ticketswap heeft misschien wel een goede reputatie, maar het is en blijft een platform op de zwarte markt.”
Voor het eerst kunnen de kaarten van Lowlands alleen te koop worden aangeboden op het eigen platform van Ticketmaster. Daar is Van Eerdenburg blij mee. ,,Er is nu eindelijk een gesloten circuit. Het geld blijft min of meer in het eigen systeem en dat is uiteindelijk ook goed nieuws voor Lowlands. Daarmee kan ik de ticketprijs voor de editie van 2024 drukken. Het is ook gewoon prettig dat er één duidelijk platform is. Het publiek snapt er anders helemaal niets meer van.”
Woorden om te onthouden op het moment dat de ticketprijs bekend wordt gemaakt volgend jaar.
 
  • Thinking
Waarderingen: eva84

Snuitje28

Nieuw lid
4 feb 2023
1
0
Heb op advies een groepscamping basic small gekocht, iemand ervaring hiermee? Moet je je hier los voor aanmelden op het terrein (inchecken ofzo?). En hoe weet je dan welke plek je hebt en deze niet al geclaimd is? Hoe ziet dat terrein eruit? Ben benieuwd of mensen er (logistiek wise) ervaring mee hebben! 😁
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Ik had een hele lange dag. En lees nu rustig even 10 pagina’s frustraties weg. Man wat een gedoe. Ik was onderweg met een grote groep mensen en heb van 11 tot 1 door zitten drukken. 2 vrienden van mij ook. In totaal waren we opzoek naar 14 tickets. Uiteindelijk had ik om 12:30 nog 4 reguliere tickets en daar is het bij gebleven. Die vier kaartjes zijn voor mij en mijn 3 vrienden waarmee ik 11 jaar geleden voor het eerst naar Lowlands ging en daarna geen editie meer mee heb gemist. Voor die andere personen is het wel heel erg jammer. Maar geen van die 10 mensen heeft vanmorgen ook tijd gemaakt om zelf te gaan zitten dus wat dat betreft…
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Nog een tipje voor iedereen…
Vorig jaar werden er op swap geloof ik 10000 kaarten gezocht. Maar de laatste week voor LL waren er tickets in overvloed. Dus houd je agenda vrij en koop in de week voor LL waarschijnlijk zelfs een goedkoper ticket!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.553
Nog een tipje voor iedereen…
Vorig jaar werden er op swap geloof ik 10000 kaarten gezocht. Maar de laatste week voor LL waren er tickets in overvloed. Dus houd je agenda vrij en koop in de week voor LL waarschijnlijk zelfs een goedkoper ticket!
Al is het dus niet mogelijk de tickets op swap te zetten dit jaar. Maar wellicht zien we eenzelfde effect bij die ticketmaster handel.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Mandita505

Nieuw lid
2 feb 2022
3
2
Heb op advies een groepscamping basic small gekocht, iemand ervaring hiermee? Moet je je hier los voor aanmelden op het terrein (inchecken ofzo?). En hoe weet je dan welke plek je hebt en deze niet al geclaimd is? Hoe ziet dat terrein eruit? Ben benieuwd of mensen er (logistiek wise) ervaring mee hebben! 😁
Vorig jaar met een paar mensen een basic small campingplek gekocht omdat we de stress niet wilde van een plekje zoeken. De groepscamping is op camping 0 en is in principe gewoon een grasveld met genummerde afgezette vakken. Als je aankomt check je in bij de groepscamping info balie met je ticket en dan loopt er iemand met je mee die een vak aanwijst die dan van jou is.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en redle

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
652
575



Woorden om te onthouden op het moment dat de ticketprijs bekend wordt gemaakt volgend jaar.

Er wordt door niemand in dit artikel ingegaan op de kern van het probleem: de 120% percentage van de oorspronkelijke ticketprijs.

Die servicekosten zijn idioot hoog inderdaad, maar op z'n minst zijn we wel af van oplichters die 1 ticket/barcode 10x verkopen, dit is dus niet meer mogelijk.

Maar met de 120% blijf je met het probleem dat iemand gewoon 5 tickets koopt, doorverkoopt voor de maximaal toegestane prijs en dus per ticket 50 euro winst maakt zonder er enige moeite voor te doen. Dit is waar het probleem ligt, en waarom Ticketmaster hiervoor kiest is echt een raadsel...
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.677
1.607
Ik was gisteren de hele dag aan het werk, maar gelukkig zijn er wel vrienden die tickets hebben kunnen krijgen. Heel naar om te lezen dat het zo fout is gegaan bij sommige mensen.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Gebruikers die dit onderwerp bekijken