Lowlands 2023

Broodrooster

Randprogramma
21 apr 2021
122
177
Wat is daar mis mee? 🤨
Helemaal niks hoor. Beetje in de haast getypt en toch de persoonlijke smaak denk ik. Had het lekker gevonden als er bijvoorbeeld een Strokes zou headlinen naast Florence en Billie Denk dat het Charlotte-headliner verhaal me het meest tegen staat. Lowlands was altijd overdag/avond bands, en 's nachts de techno/DnB/etc. Dat verschuift natuurlijk met de wensen van het publiek, maar het begint wel heel erg Awakenings/DGTL te worden zo
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en wsslvrwrt

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.553
Headliners 22:30 - 00:00: Billie Eilish, Florance + The Machine, Nothing But Thieves
Dance in de Alpha (00:00-01:00): Charlotte de Witte, Underworld, Bicep
Zitten er al subs voor de Alpha en afsluiters van de Bravo en Heineken tussen?
King Gizzard lijkt me wel één van die posities te gaan bekleden, en Heilung, Girl in Red, BICEP (live) en Foals staan daar nog boven... Dus ja, die zitten er al wel tussen denk ik ;)
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
435
760
Wie van deze namen zouden trouwens de Bravo headliners worden? M83, Foals en King Gizzard & The Lizard Wizard?
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.744
2.415
Op de instagrampagina van Joost, onder z'n Lowlands-aankondiging, reageert Vieze Asbak waarop Joost antwoordt: zie je daar.

👀
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.677
1.607
Op de instagrampagina van Joost, onder z'n Lowlands-aankondiging, reageert Vieze Asbak waarop Joost antwoordt: zie je daar.

👀
Ik acht de kans ook wel groot dat Joost een hele posse meeneemt aan artiesten waar hij samen mee werkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
291
391
Voor mij een perfecte worp. Relatief veel gitaren. Wat ik wel raar vind, de trend van meer hip-hop/rap zet niet door? Bij de grote namen zit er geen?
 
  • Thinking
Waarderingen: @Marc

Broodrooster

Randprogramma
21 apr 2021
122
177
Helemaal niks hoor. Beetje in de haast getypt en toch de persoonlijke smaak denk ik. Had het lekker gevonden als er bijvoorbeeld een Strokes zou headlinen naast Florence en Billie Denk dat het Charlotte-headliner verhaal me het meest tegen staat. Lowlands was altijd overdag/avond bands, en 's nachts de techno/DnB/etc. Dat verschuift natuurlijk met de wensen van het publiek, maar het begint wel heel erg Awakenings/DGTL te worden zo
Anderzijds moet ik mezelf ook weer rectificeren, want er staan best wat gitaren in deze worp :ROFLMAO: . Maar ik vrees wel nog meer zombie nation dan vorig jaar..
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
Wel meer plees dus opzich....

Bill Murray Dalai Llama GIF
 
  • On fire
  • Haha
Waarderingen: Broodrooster en eva84

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.553
Gezien dat Billie Eilish op de Pukkelpop vrijdag staat, en we weten dat de nachtelijke Alpha slot op vrijdag en zaterdag gaat zijn, lijkt het mij het meest logisch als FATM en NBT de vrijdag en zaterdag headliners zijn, met Underworld en CdW er achteraan, en dan Billie zondag als grote afsluiter.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Voor mij toch wel een tegenvaller, maar wellicht ben ik ook gewoon heel erg verwend.
Ik mis die ene hele toffe naam die mij over de streep kan trekken en die ik nog niet gezien. Echt werkelijk alle acts die gedropt zijn die ik tof vind heb ik allemaal al 1 of meerdere keren gezien.
Deze week goed nadenken of ik voor de 14e keer een kaartje koop of toch kies voor een ander festival.
Snap het gevoel; dat heb ik ook. Aan de andere kant: is het je ter plekke ooit tegengevallen?
 
  • On fire
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2 en eva84

eva84

Dagopener
30 jan 2019
534
582
Net podcast geluisterd. De recycle bekers werden ook nog genoemd. Ik ben zeker voor een schoon veld en minder afval maar steeds rond sjouwen met een lege beker vind ik jammer. Wel goed om te horen dat de campings ook netter achterblijven dan voorheen volgens EvE. Het slaat ook gewoon nergens op om er zo'n bende van te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2

stijnos7

Campingartiest
9 jul 2022
63
104
Ik heb een vraag! Dit wordt mijn zesde keer Lowlands en aangezien ik elke keer iedereen ophype, gaan we dit keer met een groep van twintig mensen. Ik heb alle vijf de keren op camping 2 of 3 gestaan (de fissa camping). Nu gaan er stemmen op binnen de groep om een groepscampingplek te kopen, waar je dan 100 m2 gerserveerd hebt, inclusief partytent en picknickbanken, wat natuurlijk erg nice is.

Voordelen: vaste plek waar je niet voor hoeft te strijden, partytent en picknickbanken vooropgezet en ze overleven hopelijk buien, wat rustiger bij toiletgebouwen en qua lawaai(?).

Nadelen: minder gezellige camping (als je van 2/3 komt) (en is dat echt zo?), 100 m2 voor 20 personen is wel krap lijkt me, als je 7,5m2 per tent rekent, keer tien, en dan min de partytent die er al staat, hou je iets meer dan 11m2 over, van die 100, plus ver lopen, kost wel 35 eu pp extra.

Wat is jullie ervaring met groepscampingplekken? Aanrader of niet?
 
Laatst bewerkt:

ArjanZwolle

Playlistbediener
24 aug 2017
30
48
Zitten een aantal leuke namen in deze worp. King Gizzard, bicep, underworld..

Maar merk dat ik niet heel warm loop voor deze eerste drop.

Billie Eilish was te verwachten en staat er terecht als headliner, maar de rest van de bovenkant van het affiche is wel echt heel matig in mijn ogen. Charlotte de Witte vind ik leuk voor in de nacht, maar niet als Alpha afsluiter.

Florence and the machine en nothing but thieves vind ik zeer matige boekingen, met name die laatste.

Ticketprijs 300.. daar mag je vind ik meer voor verwachten. Had daarvoor op zijn minst the strokes erbij verwacht..
Zoals hierboven ergens ook genoemd krijg je op Rock Werchter voor minder veel meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
435
760
Ik heb een vraag! Dit wordt mijn zesde keer Lowlands en aangezien ik elke keer iedereen ophype, gaan we dit keer met een groep van twintig mensen. Ik heb alle vijf de keren op camping 2 of 3 gestaan (de fissa camping). Nu gaan er stemmen op binnen de groep om een groepscampingplek te kopen, waar je dan 100 m2 gerserveerd hebt, inclusief partytent en picknickbanken, wat natuurlijk erg nice is.

Voordelen: vaste plek waar je niet voor hoeft te strijden, partytent en picknickbanken vooropgezet en ze overleven hopelijk buien, wat rustiger bij toiletgebouwen en qua lawaai(?).

Nadelen: minder gezellige camping (als je van 2/3 komt) (en is dat echt zo?), 100 m2 voor 20 personen is wel krap, ver lopen, kost wel 35 eu pp extra.

Wat is jullie ervaring met groepscampingplekken? Aanrader of niet?
Ik heb zelf nog nooit gebruik gemaakt van de groepscamping plekken, maar stond er vorig jaar naast op Camping 0. De plekken zelf zagen er erg krapjes uit voor grote groepen en je maakt gebruik van hetzelfde toilet/douche-gebouw als de rest van de camping en dat was vorig jaar op camping 0 nou niet echt rustig. Voor de rest is het natuurlijk wel handig als je wat later aankomt dat je niet hoeft te strijden en eindeloos rondjes hoeft te lopen voor een goede plek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Royke en eva84

Gebruikers die dit onderwerp bekijken