Lowlands 2023

bksdtrhll

Playlistbediener
8 jun 2022
19
37
Hi mensen,
Nogmaals een vraag over een camperplek voor LL. Een groepsplek klein (36 m^2) is €240, en een camperplek met stroom is ook €240 en dat is inclusief een plek van 7,5x5 (=ook 36 m^2). Betekent dat dat je bij je eigen camperplek best wel wat tentjes van vrienden kwijt kan die niet met een camper zijn? Dan is het namelijk voor mij misschien wel waard, anders sta je daar wel eenzaam. Maar als je er 5/6 tentjes kwijt kan zou dat top zijn. Misschien is het ook zo dat veel mensen geen extra tentjes meenemen en dat je een klein beetje kan afsnoepen van andere ruimtes als dat oké is voor iedereen? Alvast bedankt iig
 

freezeroz

Campingartiest
14 feb 2023
54
87
Hi mensen,
Nogmaals een vraag over een camperplek voor LL. Een groepsplek klein (36 m^2) is €240, en een camperplek met stroom is ook €240 en dat is inclusief een plek van 7,5x5 (=ook 36 m^2). Betekent dat dat je bij je eigen camperplek best wel wat tentjes van vrienden kwijt kan die niet met een camper zijn? Dan is het namelijk voor mij misschien wel waard, anders sta je daar wel eenzaam. Maar als je er 5/6 tentjes kwijt kan zou dat top zijn. Misschien is het ook zo dat veel mensen geen extra tentjes meenemen en dat je een klein beetje kan afsnoepen van andere ruimtes als dat oké is voor iedereen? Alvast bedankt iig
Officieel mag er maar 1tje bij staan dacht ik. Maar twee kleine tentjes past net binnen de lijntjes met ruimte voor een klein zitje over.
 
  • Leuk
Waarderingen: bksdtrhll

festivalsspeler

Playlistbediener
2 feb 2023
6
7
Hoor net in de podcast dat Spinvis onderdeel uitmaakt van het wetenschapsprogramma. Kleine moeite om dan ook even het podium op te stappen lijkt me...
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
668
595
Nothing But Theives met zelfs een 2e show in de Ziggodome in februari. Ik heb er zelf niet zoveel mee maar ze maken hiermee wat betreft populariteit wel hun headliner status waar voor aankomende LL
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.524
1.987
Vind de aankondiging van de tweede Ziggo show ook nog groter als je bedenkt dat ze dus al op een major festival in NL staan.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
Was in eerste instantie een beetje verbaasd dat ze als headliner stonden, maar inderdaad wel gerechtvaardigd.
De band is niet de meest interessante, maar ze hebben wel wat aardige nummers. Als er niet opeens een must-see tegenover staat ga ik wel even kijken.
 

luus4141

Nieuw lid
16 jun 2023
1
0
Heb nog een slaapplek over (tegen betaling) op de glamping. Sahara tent voor 2 personen incl koekast. Wie wil mij joinen? Dm op insta word sneller gelezen luus4141
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034

Wat is dit nou weer, journalisten laten betalen voor toegang...

Overigens prima dat ze dit voor overige 'gratis' gasten doen
Voor de pers ook prima. Als er niet eens een tientje vanaf kan dan vraag ik me uberhaupt waar die gene over komt schrijven op een festival. Volgens mij krijgt een LL ook zoveel aanvragen van allerlei blogjes en vlogjes dat ze misschien ze het tenminste al klein beetje serieus willen houden. Vind het ook los staan van persvrijheid of wat dan ook.

Er zijn genoeg mensen die het dertigvoudige betalen voor een weekendje Lowlands.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
Voor de pers ook prima. Als er niet eens een tientje vanaf kan dan vraag ik me uberhaupt waar die gene over komt schrijven op een festival. Volgens mij krijgt een LL ook zoveel aanvragen van allerlei blogjes en vlogjes dat ze misschien ze het tenminste al klein beetje serieus willen houden. Vind het ook los staan van persvrijheid of wat dan ook.

Er zijn genoeg mensen die het dertigvoudige betalen voor een weekendje Lowlands.
Ja persoonlijk dus niet mee eens. Als elk poppodium/beurs/lezing een tientje gaat vragen voor pers om naar binnen te komen maak je het dus wel lastiger voor nieuwsbronnen om verslag te doen. Vind dat een zorgelijke beweging. Al die vloggertjes en bloggertjes lappen ook wel die 10 euro en zullen nog steeds hun aanvraag indienen, daar ga je niets aan veranderen. Maar instituten als het ANP om geld gaan vragen is gewoon raar.
 
  • Leuk
Waarderingen: mgbss

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ja persoonlijk dus niet mee eens. Als elk poppodium/beurs/lezing een tientje gaat vragen voor pers om naar binnen te komen maak je het dus wel lastiger voor nieuwsbronnen om verslag te doen. Vind dat een zorgelijke beweging. Al die vloggertjes en bloggertjes lappen ook wel die 10 euro en zullen nog steeds hun aanvraag indienen, daar ga je niets aan veranderen. Maar instituten als het ANP om geld gaan vragen is gewoon raar.
Maar het is toch niet dat je als journalist altijd maar alles maar gratis mag doen? En als je dan nog vaak ziet wat deze journalisten voor kwaliteit leveren mogen ze god op de bloten knieën danken dat het maar € 10,00 is. Eigenlijk vind ik dat dat je beter journalistiek kan bedrijven als je gewoon het volledige bedrag voor een ticket de value van een evenement bekijkt.

Het maakt niets lastiger wat betreft journalistiek bedrijven als je het mij vraagt. Maar ze zijn inderdaad bang dat ze "ook" een kleine bijdrage aan iets moeten leveren. Als ik morgen een een verslag moet doen over Ajax dan verandert er toch niets aan die wedstrijd of ik nu wel of niet een tientje moet betalen?
 
  • Haha
Waarderingen: redle

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
Maar het is toch niet dat je als journalist altijd maar alles maar gratis mag doen? En als je dan nog vaak ziet wat deze journalisten voor kwaliteit leveren mogen ze god op de bloten knieën danken dat het maar € 10,00 is. Eigenlijk vind ik dat dat je beter journalistiek kan bedrijven als je gewoon het volledige bedrag voor een ticket de value van een evenement bekijkt.

Het maakt niets lastiger wat betreft journalistiek bedrijven als je het mij vraagt. Maar ze zijn inderdaad bang dat ze "ook" een kleine bijdrage aan iets moeten leveren. Als ik morgen een een verslag moet doen over Ajax dan verandert er toch niets aan die wedstrijd of ik nu wel of niet een tientje moet betalen?
Journalisten zijn d'r niet om lol te hebben he? Ze zijn daar vanuit 't beginsel om verslag te doen van een groot nieuwswaardig evenement. Die mensen zijn gewoon aan 't werk. Als je naar Ajax gaat om daar een wedstrijd te kijken betaal je d'r gewoon voor, maar een journalist die daar bezig is nieuws naar buiten te brengen en alvast een artikel aan 't schrijven is, foto's te maken of videobeelden maakt is tijdens die wedstrijd gewoon met iets anders bezig.

Zie in 't artikel ook het idee staan om de eerste x fotografen niet te laten en de rest wel, dat zou ik al eerder begrijpen, puur zodat er verslag gedaan kan worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje, mgbss en redle

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Journalisten zijn d'r niet om lol te hebben he? Ze zijn daar vanuit 't beginsel om verslag te doen van een groot nieuwswaardig evenement. Die mensen zijn gewoon aan 't werk. Als je naar Ajax gaat om daar een wedstrijd te kijken betaal je d'r gewoon voor, maar een journalist die daar bezig is nieuws naar buiten te brengen en alvast een artikel aan 't schrijven is, foto's te maken of videobeelden maakt is tijdens die wedstrijd gewoon met iets anders bezig.

Zie in 't artikel ook het idee staan om de eerste x fotografen niet te laten en de rest wel, dat zou ik al eerder begrijpen, puur zodat er verslag gedaan kan worden.
Maar het is toch niet dat je geen verslag kan doen? Als ik mijn werk wil doen dat maak ik soms ook eerst kosten voordat ik het terug verdien. Simpel een investering doen. Als je dat tientje al niet wil investeren dan kom je imo wel voor de lol en niet om iets goeds te schrijven, want anders ben je bereid om dat minimaal bedrag te betalen.

ik zie hier geen negatieve tendens in over de kwaliteit van journalistiek. Ze moeten er alleen iets meer voor over hebben.
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: luus4141 en redle

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Voor de pers ook prima. Als er niet eens een tientje vanaf kan dan vraag ik me uberhaupt waar die gene over komt schrijven op een festival. Volgens mij krijgt een LL ook zoveel aanvragen van allerlei blogjes en vlogjes dat ze misschien ze het tenminste al klein beetje serieus willen houden. Vind het ook los staan van persvrijheid of wat dan ook.

Er zijn genoeg mensen die het dertigvoudige betalen voor een weekendje Lowlands.
Op zich heb ik geen sterke mening voor of tegen dat tientje, maar ik ben niet echt akkoord met de reden die je hier aanhaalt.
Dat tientje gaat er niet voor zorgen dat 'het een klein beetje serieus blijft'. Als ze die blogjes en vlogjes willen vermijden, kunnen ze dat simpelweg doen door die mensen gewoon geen accreditatie te verlenen. Nu voelt het gewoon een beetje opportunistisch aan (voor het goede doel, dat wel) ipv dat het echt bedoeld is om een probleem op te lossen.
Wel akkoord dat dit niet per se iets met persvrijheid te maken heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: redle

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
Als ik mijn werk wil doen dat maak ik soms ook eerst kosten voordat ik het terug verdien. Simpel een investering doen.
Ik vind het zelf wel heel belangrijk dat het doen van journalistiek verslag zo laagdrempelig moet blijven. Hier extra kosten aan verlenen onder het mom 'dat moet je terug verdienen' rept hier gewoon niet mee. Maar ik denk dat deze discussie eigenlijk al begint bij wat journalistiek is en hoe het geleverd moet worden. Daarvoor kunnen we beter naar een of ander NPO 2 programma of debatclub gaan, dus laat ik dat hier even bij.
 
  • Leuk
Waarderingen: redle

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ik vind het zelf wel heel belangrijk dat het doen van journalistiek verslag zo laagdrempelig moet blijven. Hier extra kosten aan verlenen onder het mom 'dat moet je terug verdienen' rept hier gewoon niet mee. Maar ik denk dat deze discussie eigenlijk al begint bij wat journalistiek is en hoe het geleverd moet worden. Daarvoor kunnen we beter naar een of ander NPO 2 programma of debatclub gaan, dus laat ik dat hier even bij.
maar zo werkt het toch voor iedereen, ik zie niet in waarom voor een journalist iets laagdrempeliger moet zijn voor ieder ander beroep van dit land. Laagdrempelig is niet voor niets een negatieve term. Maar goed wanneer is die debatclub open ;)
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken