Lowlands 2022 - Nieuws en geruchten

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.284
Fatima Yamaha is heerlijk inderdaad. Maar niet in een Bravo waar hij waarschijnlijk wel gaat staan als headliner van de nacht ja. Vind het lijstje ook niet geweldig eigenlijk, alweer niet.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Er zijn nu 113 muzieknamen. Doorgaans staan er circa 150 in totaal. Nog twee worpen te gaan dus?

Maar voor mijn gevoel (heb het niet uitgezocht hoor) zijn die latere worpen vaak niet overdadig gevuld met grote(re) namen.

Dan blijft de conclusie: een aardig programma, voor mij persoonlijk heel veel te kiezen, maar de extra lekkere sauslaag ontbreekt een beetje. Vergeleken met andere festivals lijkt DTRH me dit jaar het festival met het mooiste programma.

Aan de andere kant blijft de ruime keuzemogelijkheid een grote USP van LL, waarmee ze veel compenseren en dat zorgt er eigenlijk altijd voor dat je een geweldig festival gaat beleven. Maar het scherpe programmeren? Dat is in het verleden beter gedaan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Fatima Yamaha is heerlijk inderdaad. Maar niet in een Bravo waar hij waarschijnlijk wel gaat staan als headliner van de nacht ja. Vind het lijstje ook niet geweldig eigenlijk, alweer niet.
Heb Fatima Yahama twee keer gezien maar vond het beide keren maar matig live. Geen idee wat jullie erin horen dan.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
De krenten in de pap zijn voor mij (vooral omdat ik ze nog niet eerder heb gezien):

* Mdou Moctar
* Kelly Lee Owens
* Koreless
* Ela Minus
* Yard Act
* Wet Leg
* Pinkpantheress
* Koffee
* Fred Again
* Rufus da Sol
* Jack Harlow
* Burna Boy

Dat is wel weer een fijn lijstje wat mij betreft. Maar de echte klappers zoals DTRH die wel heeft, ontbreken.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.284
Heb Fatima Yahama twee keer gezien maar vond het beide keren maar matig live. Geen idee wat jullie erin horen dan.

Deze is wel echt top. Weet niet precies waar ik hem heb gezien maar het vind het ook meer voor overdag hoor, in de openlucht.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810

Deze is wel echt top. Weet niet precies waar ik hem heb gezien maar het vind het ook meer voor overdag hoor, in de openlucht.
Ik kan hier niet lang naar luisteren. Het is gewoon letterlijk De Jeugd van Tegenwoordig zonder De Jeugd van Tegenwoordig (logisch want Bas Bron). Maar het gaat mij nog al snel vervelen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
De krenten in de pap zijn voor mij (vooral omdat ik ze nog niet eerder heb gezien):

* Mdou Moctar
* Kelly Lee Owens
* Koreless
* Ela Minus
* Yard Act
* Wet Leg
* Pinkpantheress
* Koffee
* Fred Again
* Rufus da Sol
* Jack Harlow
* Burna Boy

Dat is wel weer een fijn lijstje wat mij betreft. Maar de echte klappers zoals DTRH die wel heeft, ontbreken.
Ja eens, ik mis ook de klappers waar ik nu kei en keihard naar uitkijk. Terwijl er gewoon genoeg prima acts staan. Maar op enkele acts na zie ik ze ook niet zo snel rond die tijd op andere festivals staan.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Ja eens, ik mis ook de klappers waar ik nu kei en keihard naar uitkijk. Terwijl er gewoon genoeg prima acts staan. Maar op enkele acts na zie ik ze ook niet zo snel rond die tijd op andere festivals staan.
Is herkenbaar. LL heeft een een mooi programma in de breedte, maar mist het soort must sees die BKS en DTRH dit jaar wel hebben (als the Strokes, Nick Cave, Beach House, the Smile en Wilco).
 
  • Haha
Waarderingen: @Marc

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Is herkenbaar. LL heeft een een mooi programma in de breedte, maar mist het soort must sees die BKS en DTRH dit jaar wel hebben (als the Strokes, Nick Cave, Beach House, the Smile en Wilco).
Jup, hoewel ik heel benieuwd ben naar wat Arctic Monkeys gaan doen, want die kunnen voor mij wel zo'n act zijn. Maar de show van BKS viel me dusdanig tegen dat ik er een beetje weinig vertrouwen in heb. Want het materiaal hebben ze...

Ik denk eerlijk gezegd dat ik misschien dit jaar best veel keuzes krijg. Omdat ik in best veel weinig "voorkeur" heb. Want er zijn ook vrij weinig acts echt heel kut moet ik zeggen (ok Lewis Capaldi dan). Ik zal vast uitkomen op de Wet Legs van deze wereld, die ik nog niet gezien heb en wel nieuwsgierig naar ben,
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453

Deze is wel echt top. Weet niet precies waar ik hem heb gezien maar het vind het ook meer voor overdag hoor, in de openlucht.
Inderdaad erg lekker, top1 Hangt erg van de tijd en plek af of ik het ga waarderen mag van mij best op de Flume plek van 2014. Zaterdagavond open tent 19.30 zonnetje...
en wat me ook opviel waren de dans skills van dit publiek :ROFLMAO:. Ik bedoel de beste man draait funk/soul ....
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
De krenten in de pap zijn voor mij (vooral omdat ik ze nog niet eerder heb gezien):

* Mdou Moctar
* Kelly Lee Owens
* Koreless
* Ela Minus
* Yard Act
* Wet Leg
* Pinkpantheress
* Koffee
* Fred Again
* Rufus da Sol
* Jack Harlow
* Burna Boy

Dat is wel weer een fijn lijstje wat mij betreft. Maar de echte klappers zoals DTRH die wel heeft, ontbreken.
Aurora, Channel Tres en Yves Tumor lijken ook wel bij jouw lijstje te passen (?)
 

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
581
370
Wellicht komt door nog iets van door? Wat van PP zou je grag nog zien?

  • Tame Impala
  • Slipknot
  • Charlotte De Witte
  • Cypress Hill
  • Limp Bizkit
  • CamelPhat
  • Dave
  • George Ezra
  • Selah Sue
  • Soulwax
  • Underworld
  • Frank Carter
  • HeideRoosjes
  • King Gizard & The Lizard Wizard
  • Little Simz
  • Merol
  • The Haunted Youth
  • Used


  • voor de rest vind ik dat Lowlands een betere undercard heeft maar ik vind juist dat die grotere namen die het daar maken!
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.284
Vooral de grotere namen inderdaad, die missen op LL die interessant zijn. Sean Paul mag ook langs komen, dat was voor mij vorige keer ook een groot succes.

Merol mogen ze in België houden. Voor altijd.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Van Pukkelpop mis ik vooral Tame Impala, dat zou bovenaan het affiche wel indruk maken. Underworld vind ik ook schitterend, maar die zijn best recent (kunnen we dat nog zeggen) nog geweest. Little Simz is ook fantastische naam, maar die staat al op DTRH. Cypress Hill is ook best recent nog geweest. Soulwax is leuk, maar heel exclusief natuurlijk ook niet. Slipknot vind ik niet echt bij LL passen en Limp Bizkit is natuurlijk echt vergane glorie, in mijn ogen. Ik ben echt blij dat daar geen geld aan gespendeerd wordt.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
901
750
Net al genoemd in het "ik ben naar .. geweest" topic, maar Kamal. is echt een aanrader tussen de kleine namen. Gaat het zien mensen.
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Van Pukkelpop mis ik vooral Tame Impala, dat zou bovenaan het affiche wel indruk maken. Underworld vind ik ook schitterend, maar die zijn best recent (kunnen we dat nog zeggen) nog geweest. Little Simz is ook fantastische naam, maar die staat al op DTRH. Cypress Hill is ook best recent nog geweest. Soulwax is leuk, maar heel exclusief natuurlijk ook niet. Slipknot vind ik niet echt bij LL passen en Limp Bizkit is natuurlijk echt vergane glorie, in mijn ogen. Ik ben echt blij dat daar geen geld aan gespendeerd wordt.
Inkoppertje, maar voor Slipknot geldt natuurlijk precies hetzelfde bij Pukkelpop.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken