Lowlands 2022 - Nieuws en geruchten

djessnl

Randprogramma
16 mrt 2018
231
228
Niks mis mee, maar kan beter. Alleen al het idee van weer Lowlands maakt me ontzsettend enthousiast, ben wel bang dat 12 februari het pittig word om tickets te bemachtigen..

Als ze een Denzel Curry (inderdaad weinig stevige hiphopnamen) en een Fatima Yamaha van vorig jaar er nog even bijklappen dan vind ik het al een hele stevige lineup.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.780
2.378
Niks mis mee, maar kan beter. Alleen al het idee van weer Lowlands maakt me ontzsettend enthousiast, ben wel bang dat 12 februari het pittig word om tickets te bemachtigen..

Als ze een Denzel Curry (inderdaad weinig stevige hiphopnamen) en een Fatima Yamaha van vorig jaar er nog even bijklappen dan vind ik het al een hele stevige lineup.
De show van Fatima Yamaha in Paradiso op 30 september is een tijdje gecanceld vanwege "persoonlijke redenen", zonder vervangende datum. Ik ga er vanuit dat die voorlopig niet op festivals te zien is, zonder de speculeren over de aard van deze redenen. Denzel Curry is wellicht nog niet in Europa. Hij doet in mei nog redelijk wat shows en vervolgens heeft eind augustus nog Reading & Leeds staan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.399
5.124
Niks mis mee, maar kan beter. Alleen al het idee van weer Lowlands maakt me ontzsettend enthousiast, ben wel bang dat 12 februari het pittig word om tickets te bemachtigen..

Als ze een Denzel Curry (inderdaad weinig stevige hiphopnamen) en een Fatima Yamaha van vorig jaar er nog even bijklappen dan vind ik het al een hele stevige lineup.
Denzel Curry staat exclusief in 013 dacht ik.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.661
11.491
Alles kan natuurlijk, maar in denk niet dat je er nog op moet rekenen. Er staat vrij specifieke "Enige NL show" op de site van 013.
Even gekeken. Staat er ook bij Changing Tides (6 mei), maar die spelen ook op Submit Fest in Rotterdam (28 mei). Ik denk niet dat het m.b.t. festivals veel zegt, zeker niet als het in een andere periode is. Maar goed, we gaan het zien!
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Toch even gekeken naar de line ups van 20 en 21 en mijn favo's daarin. Veel staat er toch wel en veel ook (nog) niet. Het is niet compleet want mijn selectie over 2020 en 2021 en er komen nog veel namen bij. De vetgedrukte namen staan nu (nog) niet geprogrammeerd. En het is een leuker en vernieuwender lijstje dan wat er wel staat, wat mij betreft.


Arlo Parks, AURORA, Caribou, Cavetown, The Chemical Brothers, Cleopatrick, Droeloe, Dry Cleaning, Eefje de Visser, Fatima Yamaha, Froukje, Heilung, Joe & The Shitboys, Kelly Lee Owens, Noisia DJ Set, Noord Nederlands Orkest, Nova Twins, Typhoon, Working Men's Club, YUNGBLUD, Yves Tumor.

MY BABY,
Sam Fender, Smith & Burrows, De Ambassade, Dubioza Kolektiv, PVA, Skee Mask, Kyteman, Inhaler, Lianne La Havas, Djang Django, Equal Idiots, Al-Qasar, Amy Root, Maarten Vos

En dan nog van de 21 afvallers en 20 line up:
KOFFEE, Half Moon Run, Foals, Soulwax, Tash Sultana, Die Antwoord, London Grammar
 

djessnl

Randprogramma
16 mrt 2018
231
228
Toch even gekeken naar de line ups van 20 en 21 en mijn favo's daarin. Veel staat er toch wel en veel ook (nog) niet. Het is niet compleet want mijn selectie over 2020 en 2021 en er komen nog veel namen bij. De vetgedrukte namen staan nu (nog) niet geprogrammeerd. En het is een leuker en vernieuwender lijstje dan wat er wel staat, wat mij betreft.


Arlo Parks, AURORA, Caribou, Cavetown, The Chemical Brothers, Cleopatrick, Droeloe, Dry Cleaning, Eefje de Visser, Fatima Yamaha, Froukje, Heilung, Joe & The Shitboys, Kelly Lee Owens, Noisia DJ Set, Noord Nederlands Orkest, Nova Twins, Typhoon, Working Men's Club, YUNGBLUD, Yves Tumor.

MY BABY,
Sam Fender, Smith & Burrows, De Ambassade, Dubioza Kolektiv, PVA, Skee Mask, Kyteman, Inhaler, Lianne La Havas, Djang Django, Equal Idiots, Al-Qasar, Amy Root, Maarten Vos

En dan nog van de 21 afvallers en 20 line up:
KOFFEE, Half Moon Run, Foals, Soulwax, Tash Sultana, Die Antwoord, London Grammar
Soulwax en Die Antwoord zouden ook top zijn zeg... En Django Djano, Kyteman en De Ambassade ook niks mis mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.364
1.816
Zijn toch wel paar interessante namen verdwenen van de vorige affiches. Met name Working Men's Club, Yves Tumor, De Ambassade, Lianne La Havas, Koffee en London Grammar zijn wel jammer. Caribou is zo'n beetje de huisband van het festival, die een keertje niet is ook geen ramp. Dry Cleaning staat nu op DTRH, ook een mooie naam.
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2 en @Marc

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Poaaaah wat een line-up. Arctic Monkeys en Stromae zijn voor mij echt perfecte headliners, en met Jungle, Badbadnotgood, Liam en een hele rits die ik nu vergeet ga ik mij enorm vermaken :).

Ik heb eigenlijk nog wel een ticket nodig, dus als iemand nog een kaartje over heeft ben je echt de grootste legend ooit (samen met Roluf dan).
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf en @Marc

redle

Randprogramma
15 apr 2019
164
106
Één ding is in ieder geval wel zeker, ongeacht of de line-up jouw ding is:

De hype is helemaal terug en de voorpret is nu écht begonnen.
 
  • Confetti
Waarderingen: @Marc

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Voor mij ontbreken er voorlopig nog wat leuke namen in het tweede rijtje, artiesten van het type Franz Ferdinand, New Order, Johnny Marr uit 2019. Voorlopig zou ik alleen Liam daartoe rekenen, die ik toch meer als een soort co-headliner zie. Artiesten van dit kaliber worden ook nog wel eens in een latere drop bekendgemaakt toch? Ik hoop zelf nog steeds heel erg op Chvrches, waar het al heel lang stil is qua europese shows...
 
  • On fire
Waarderingen: StevieU2

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Zijn toch wel paar interessante namen verdwenen van de vorige affiches. Met name Working Men's Club, Yves Tumor, De Ambassade, Lianne La Havas, Koffee en London Grammar zijn wel jammer. Caribou is zo'n beetje de huisband van het festival, die een keertje niet is ook geen ramp. Dry Cleaning staat nu op DTRH, ook een mooie naam.
en dat zijn alleen maar de namen die ik intressant vond ;-)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken