Lowlands 2022 - Nieuws en geruchten

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Als de Spotify list een indicatie is voor de volgorde van belangrijkheid (de poster is dat niet) dan zijn The Opposites helaas headliner
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.072
8.717
Voor mij ontbreken er voorlopig nog wat leuke namen in het tweede rijtje, artiesten van het type Franz Ferdinand, New Order, Johnny Marr uit 2019. Voorlopig zou ik alleen Liam daartoe rekenen, die ik toch meer als een soort co-headliner zie. Artiesten van dit kaliber worden ook nog wel eens in een latere drop bekendgemaakt toch? Ik hoop zelf nog steeds heel erg op Chvrches, waar het al heel lang stil is qua europese shows...
Wilco schijnt Pukkelpop aan te gaan doen. Dat was ook nog zo'n naam geweest. Met een lange uitgesponnen show in de Bravo.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.072
8.717
Wilco staat al op DTRH.
Ja I know, maar wou eigenlijk zeggen: is dit dan het soort acts die mensen hier nog een beetje missen? Een middelgrote naam met wat legacy.

Los daarvan staat Wilco dus ook op Live Is Live maar volgens een insider staan die ook nog op PkP. Dus zeg nooit nooit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.399
5.127
Ja I know, maar wou eigenlijk zeggen: is dit dan het soort acts die mensen hier nog een beetje missen? Een middelgrote naam met wat legacy.

Los daarvan staat Wilco dus ook op Live Is Live maar volgens een insider staan die ook nog op PkP. Dus zeg nooit nooit.
Pas nou op, straks krijg je de nog fanatiekelingen achter je aan die je willen overtuig dat dit echt een mega top line-up is.

Ik blijf er bij, voor mij heeft het echt te weinig te bieden dit jaar, in de kleine segmenten namen zitten inderdaad de leukere dingen in de line-up. Maar de bovenkant vind ik echt nog te veel missen om te zeggen dat ik hier echt naar uitkijk.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.559
6.238
Pas nou op, straks krijg je de nog fanatiekelingen achter je aan die je willen overtuig dat dit echt een mega top line-up is.

Ik blijf er bij, voor mij heeft het echt te weinig te bieden dit jaar, in de kleine segmenten namen zitten inderdaad de leukere dingen in de line-up. Maar de bovenkant vind ik echt nog te veel missen om te zeggen dat ik hier echt naar uitkijk.
Welke namen die nog niet op het affiche staan zouden het affiche mooier voor je kunnen maken?
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.601
606
Persoonlijk zouden volgdende artiesten wel nog fijne toevoegingen zijn, alleen niet op de hoogte van tourplannen: Spoon, Warpaint, Hurray For The Riff Raff, Mitski, Cory Hanson, Rosali, My Morning Jacket, The Weather Station.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.559
6.238
is ook bevestigd in de Podcast. De 3 headliners zijn AM, Stromae en The Opposites.
The Opposites staan dus drie keer in de Gashouder, één keer op Paaspop (niet eens als headliner) en dan als headliner op Lowlands. Het verbaast me echt dat die niet een plek lager zijn gezet want van een comeback show kun je ook niet echt meer spreken. Het is ook niet alsof er geen andere opties touren. Werd er in die podcast ook vertelt waarom the Opposites nog headliner zijn?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.399
5.127
Welke namen die nog niet op het affiche staan zouden het affiche mooier voor je kunnen maken?
Björk, RATM, The Smile :).

Maar wat realistischer Toch jammer dat ze Pixies in Paradiso neer zetten ipv Bravo. Megan Thee Stallion ipv James Blake (die heeft letterlijk met ieder album op Lowlands gestaan). Woodkid of Yung Lean van Sziget, Little Simz. Ghostemane van Frequency mocht van mij overkomen. Groove Armada noemde ik eerder al, 100 Gecs, Bright Eyes, Igorrr, Strand Of Oaks, komen in Augustus naar NL.

En Avril Lavinge als guilty pleasure act in de Alpha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bato_V en Timmetje

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.549
837
Is 't een standaard code of denk je dat ie voor iedereen anders is?

Ik heb 3 keer een mail van ticketmaster Ivm met 3 bestellingen in 2020. En 3 verschillende codes. Dat betekent dus dat de codes wel persoonlijk zijn.

Dan kunnen we zaterdag in de loop van de middag dus op het dooie gemakkie bestellen!
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Hoe zit het eigenlijk met Kraftwerk?
Die doen precies rond Lowlands een festivaltour door west europa en hebben nog niks in Nederland.
Zouden die alleen als 100% headliner komen, of misschien in een soort Werchter-achtige constructie als afsluitende act na de headliner? Ze hadden toch een vergunning om tot 1 uur door te gaan in de Alpha? Dan zou je denken dat ze daar ook gebruik van willen maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.337
6.567
Veel geluisterd vandaag, ik kom uiteindelijk op dit rijtje.

Must-see's: Stromae, Liam Gallagher, *Michael Kiwanuka, Noord Nederlands Orkest, Aurora, *Dadi Freyr, *Eefje de Visser, Floating Points, *Froukje, Parquet Courts, Togo All Stars, *Wet Leg, Yard Act en Mdou Moctar.

Graag: *Balthazar, Glass Animals, Pendulum, *Sam Fender, Tash Sultana, Amelie Lens, Arlo Parks, Cleopatrick, Four Tet, Fred Again..., Sevdaliza, Bab L'Bluz, Ela Minus, The Lathums en Minyo Crusaders.

Al ik er toch ben: Randprogramma!, The Opposites, Jungle, Mahalia, RÜFÜS DU SOL, BadBadNotGood, Fever 333, Goldband, Hang Youth, The Murder Capital, Noah Cyrus, Noisia, Shame en Kelly Lee Owens.

Kortom, nu al te veel. Met een * ga ik ergens anders zien dus kan ik bij clashes missen, maar dat ligt natuurlijk ook aan ander e clashes op andere festivals.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
702
640
Hoe zit het eigenlijk met Kraftwerk?
Die doen precies rond Lowlands een festivaltour door west europa en hebben nog niks in Nederland.
Zouden die alleen als 100% headliner komen, of misschien in een soort Werchter-achtige constructie als afsluitende act na de headliner? Ze hadden toch een vergunning om tot 1 uur door te gaan in de Alpha? Dan zou je denken dat ze daar ook gebruik van willen maken.

Kraftwerk had wel echt gaaf geweest als Bravo afsluiter. Wellicht dat er nog een act van de oude garde bij zit in de volgende lichting
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken