Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
The Opposites had dus headliner geweest en is doorgeschoven naar volgend jaar.

Haha. WTF. Het is vast wel 'een feestje', maar dat is DJVT ook. Zwakke boel.

Nog steeds geen idee waarom ze met die lineup zo snel uitverkochten.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
hanskazan wrote:
The Opposites had dus headliner geweest en is doorgeschoven naar volgend jaar.

Haha. WTF. Het is vast wel ‘een feestje’, maar dat is DJVT ook. Zwakke boel.

Nog steeds geen idee waarom ze met die lineup zo snel uitverkochten.

Lowlands is altijd al wat minder van de lineup afhankelijk zoals Pinkpop en RW. Ik verwachte een co-head achtig iets waar Dua Lipa eerst zou spelen en The Opposites zouden afsluiten
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ik vond ze oprecht best ok, maar geen headliner idd. Na De Staat is het wel een beetje makkelijk.

Maar het kan me ook weinig interesseren on eerlijk te zijn, denk dat de lineups van 2021 ook enigszins ins anders zal zijn
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Dat verwacht ik ook. Leuke act hoor en zeker een feestje. Benieuwd wat ze gaan afsluiten? Alpha, Heineken, Bravo?
Wel apart dat ze nu in dit stadium al een Nederlandse act als headliner aankondigen ?
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
652
575
The Opposites had dus headliner geweest en is doorgeschoven naar volgend jaar.

Heel matig, maar Lowlands gaat voor de volgende editie niet het budget hebben die ze hadden voor de vorige edities dus kom je automatisch toch bij zulk soort acts uit die een hoge spot op de lijst hebben.

Nou kom ik gelukkig het liefst zo min mogelijk in de Alpha, dus vermaak ik me vast wel in de India ofzo :)
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.284
Ja na de laatste show van de Opposites, verdienen ze naar mijn mening wel een headlinerplek. Ik ben wel blij mee, maar heb nog geen kaarten. Verwachten jullie er nog veel kaarten vrij komen ? Edit: Want dit jaar zou ik niet, maar in 2021 wil ik eigenlijk wel weer gaan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ik ben er wel zeker van dat het zal slagen. Dus ongelijk kan ik ze niet geven. Maar toch vind ik het een beetje flauwtjes om dit als je sold out headliner neer te zetten. Ik hoop dat ze er gewoon een mooie Bravo act tegenover zetten dan maar.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
hanskazan wrote:
The Opposites had dus headliner geweest en is doorgeschoven naar volgend jaar.

Heel matig, maar Lowlands gaat voor de volgende editie niet het budget hebben die ze hadden voor de vorige edities dus kom je automatisch toch bij zulk soort acts uit die een hoge spot op de lijst hebben.

Nou kom ik gelukkig het liefst zo min mogelijk in de Alpha, dus vermaak ik me vast wel in de India ofzo ?

Zijn ze ook al bevestigd als afsluiter voor de Alpha dan?

Ja dus volgens de website van LL ?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Ja na de laatste show van de Opposites, verdienen ze naar mijn mening wel een headlinerplek. Ik ben wel blij mee, maar heb nog geen kaarten. Verwachten jullie er nog veel kaarten vrij komen ? Edit: Want dit jaar zou ik niet, maar in 2021 wil ik eigenlijk wel weer gaan.

Ik las ergens dat er iets van 5000 kaarten retour waren gekomen ofzo? In ieder geval niet heel veel. Geluk hebben denk ik. Hoewel een kaartje kopen voor iets waarvan je niet weet of het plaats gaat vinden, is natuurlijk gebakken lucht.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
mdekens wrote:
Ja na de laatste show van de Opposites, verdienen ze naar mijn mening wel een headlinerplek. Ik ben wel blij mee, maar heb nog geen kaarten. Verwachten jullie er nog veel kaarten vrij komen ? Edit: Want dit jaar zou ik niet, maar in 2021 wil ik eigenlijk wel weer gaan.

Ik las ergens dat er iets van 5000 kaarten retour waren gekomen ofzo? In ieder geval niet heel veel. Geluk hebben denk ik. Hoewel een kaartje kopen voor iets waarvan je niet weet of het plaats gaat vinden, is natuurlijk gebakken lucht.
5000 kaarten is even met de ogen knipperen "als we weer mogen".

Verwacht dat Lowlands juist een keiharde run weer gaat krijgen, zoals dit jaar ook al een klein beetje was.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Zat er even flink naast...... uit het interview vanuit de Volkskrant:

Wat tickets betreft: die blijven staan voor 2021. Maar iets meer dan duizend mensen hebben nu om terugbetaling gevraagd. Met de hele sector hebben we regels afgesproken over vouchers en terugbetaling. Ik heb me eraan gecommitteerd me hier aan te houden, ook als het in 2021 opnieuw niet doorgaat. Al weten we nu nog niet hoe die regeling er precies uit gaat zien.’
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.284
Poah, 1000 kaarten is echt niks. Dat gaat weer stressen op Ticketswap worden. De groep waar we dit jaar niet mee zouden willen allemaal kaarten, dat zijn er 18 man. Pittig.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Tja ik vind het wel een echt zwaktebod als headliner hoor, The Opposites. Hartstikke sympathiek, maar afsluiter van de Alpha vind ik zwaar overdreven. net zoals De Staat twee jaar geleden, al leek dat vooral een noodgreep.

Maar goed, aan de andere kant ook wel weer tof dat Lowlands zoiets gewoon doet en als je er geen zin in hebt kun je gelukkig ergens anders naar toe.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Tja ik vind het wel een echt zwaktebod als headliner hoor, The Opposites. Hartstikke sympathiek, maar afsluiter van de Alpha vind ik zwaar overdreven. net zoals De Staat twee jaar geleden, al leek dat vooral een noodgreep.

Maar goed, aan de andere kant ook wel weer tof dat Lowlands zoiets gewoon doet en als je er geen zin in hebt kun je gelukkig ergens anders naar toe.
De Staat was vorig jaar nog hoor ;).

Verder eens.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Raskolnikov wrote:
Tja ik vind het wel een echt zwaktebod als headliner hoor, The Opposites. Hartstikke sympathiek, maar afsluiter van de Alpha vind ik zwaar overdreven. net zoals De Staat twee jaar geleden, al leek dat vooral een noodgreep.

Maar goed, aan de andere kant ook wel weer tof dat Lowlands zoiets gewoon doet en als je er geen zin in hebt kun je gelukkig ergens anders naar toe.

De Staat was vorig jaar nog hoor ;).

Verder eens.

Inderdaad het grote voordeel van LL er zijn altijd nog wel 1 of 2 opties die tegelijkertijd aanspreken.

Ik denk dat ze vooral bang zijn omdat de onzekerheid over Amerikaanse artiesten nog groter is, dan Europese acts. Nu nog maar 2 Alpha spots te vullen. En dat zal vooral over Europese acts gaan denk ik. The XX? Muse?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Poah, 1000 kaarten is echt niks. Dat gaat weer stressen op Ticketswap worden. De groep waar we dit jaar niet mee zouden willen allemaal kaarten, dat zijn er 18 man. Pittig.

Kan nog meer bijkomen natuurlijk, maar dit is het laatste wat ik er van gelezen heb. Maar goed die oproep op TicketSwap voor 18 man is dus van jou ?
Er komt toch een eigen doorverkooplatform van LL / Mojo?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Indiaantje89 wrote:

Raskolnikov wrote:
Tja ik vind het wel een echt zwaktebod als headliner hoor, The Opposites. Hartstikke sympathiek, maar afsluiter van de Alpha vind ik zwaar overdreven. net zoals De Staat twee jaar geleden, al leek dat vooral een noodgreep.

Maar goed, aan de andere kant ook wel weer tof dat Lowlands zoiets gewoon doet en als je er geen zin in hebt kun je gelukkig ergens anders naar toe.


De Staat was vorig jaar nog hoor ;).

Verder eens.

Inderdaad het grote voordeel van LL er zijn altijd nog wel 1 of 2 opties die tegelijkertijd aanspreken.

Ik denk dat ze vooral bang zijn omdat de onzekerheid over Amerikaanse artiesten nog groter is, dan Europese acts. Nu nog maar 2 Alpha spots te vullen. En dat zal vooral over Europese acts gaan denk ik. The XX? Muse?

Waarom denk je dat? Er touren toch een heleboel grote Amerikaanse acts volgend jaar? (verhoudinggewijs niet minder dan anders). Ik denk aan The Strokes, Pearl Jam, The National, Red Hot Chili Peppers, Bon Iver, SOAD, Tyler The Creator, Foo Fighters, The Killers, Faith No More, Deftones, Twenty One Pilots, Pixies en Beck om maar een paar groten te noemen.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Interessant item bij 1 EenVandaag over de festival branche en de huidige status van de festivals
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken