Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

mdekens wrote:
Ik zie hem ook wel een Paradiso uitverkopen

Ik hoop inderdaad ook dat hij dit jaar een zaalshow doet. Afgelopen twee keer in Nederland was op een festival (voorprogramma niet meegerekend), en hij komt in een zaal gewoon veel beter uit de verf.

Tivoli of Paradiso ben ik beide blij mee
1f642.svg

https://www.youtube.com/watch?v=j4qfT2dxU6E&t

Deze show is werkelijk subliem. Ik hoop enorm met je mee!

Stefan wrote:

Indiaantje89 wrote:
Ben benieuwd hoeveel kaarten ze hebben verkocht. Zouden ze al op de helft zitten?

Alle groepsticket er uit zijn er 10.000 plus een aantal losse tickets!
Mijn schatting is tussen de 15.000 en 20.000 (25% – 30%)

Lijkt mij dat losse tickets iets harder gaan dan groepstickets, maar ik kan er helemaal naast zitten. Zijn denk ik meer groepjes van 2-6 personen dan groepen van 10.
Ik denk dat ze wel enigszins op de helft zitten, maar dat is natuurlijk speculeren :’)

Ik vermoed juist dat veel van die 2-6 groepjes juist groepstickets kopen en die spelen de rest dan door naar anderen ;-)
en dat hierdoor juist de verkoop van losse tickets war achter blijft

Benjamin wrote:
Ik kan niet heel veel vinden over de tour van Specials, maar is er enige kans dat ze nog op Lowlands staan ?
Zou voor mij echt nog de ideale toevoeging zijn.

Is mogelijk, stonden er in 2010 ook. Maar toen hadden ze een reünie. Heel leuke band.
Tegenwoordig hebben ze niet zoveel van de orginele bezetting meer over en dat is merkbaar. In 2010 was het wel een dik feest!

Indiaantje89 wrote:

Benjamin wrote:
Ik kan niet heel veel vinden over de tour van Specials, maar is er enige kans dat ze nog op Lowlands staan ?
Zou voor mij echt nog de ideale toevoeging zijn.

Is mogelijk, stonden er in 2010 ook. Maar toen hadden ze een reünie. Heel leuke band.

Tegenwoordig hebben ze niet zoveel van de orginele bezetting meer over en dat is merkbaar. In 2010 was het wel een dik feest!

Ze staan ook al op Bospop. Maar voor zo ver ik weet hoeft dat niet veel te zeggen of een komst naar Lowlands ook nog mogelijk is. Zou ze ook graag willen zien.

Beef is ook weer terug bij elkaar (zojuist bekend gemaakt voor de Zwarte Cross) zou ook wel een leuke Nederlandse act zijn.

Ja ik weet het, volgens mij zijn er nog maar 3 van de originele bezetting. Maar nu ik het nieuwe album weer luister, krijg ik dus erg veel zin in dat dikke feest ;-)

Ze staan ook al op Bospop. Maar voor zo ver ik weet hoeft dat niet veel te zeggen of een komst naar Lowlands ook nog mogelijk is. Zou ze ook graag willen zien.

Let's hope :-)

Zaalshow voor James zou ik ook chiller vinden. Alhoewel ik het verre van vervelend zou vinden als hij op Lowlands staat :')

Ik heb James Blake een aantal jaar geleden (Dacht 2016) gezien op Lowlands, was op zich wel een goede show maar vond het echt ontiegelijk saai toen.
Hetzelfde als het nieuwe album, staan een paar hele sterke tracks op, maar als ik het hele album luister ben ik niet voldaan.

Zou wel toejuichen (voor de gemiddelde Lowlander) als die op LL staat dit jaar, maar zal er alleen heen gaan als er niks tegenover staat.

James Blake was als voorprogramma bij Kendrick ook echt enorm saai. Niet echt een leuke liveact.

James Blake was als voorprogramma bij Kendrick ook echt enorm saai. Niet echt een leuke liveact.

Agreed. Tel daarbij op dat het op een festivals allemaal nog iets spannender moet... Misschien doet zijn nieuwe liveset wonderen.

Wat een onzin. Ze gaan er juist live helemaal in los. Zie youtubelink. Een voorprogramma is ook helemaal niet representatief voor de shows die ze los geven. Edit: een support-act heeft als doel om het publiek op te warmen voor de main act en niet om zelf in de spotlight te staan. Alles wat wordt verkocht aan merch is mooi meegenomen natuurlijk.

Edit2: Oke, de link hierboven is ook niet representatief voor al zijn shows natuurlijk, maar die is verre weg van saai.

James Blake voor Kendrick Lamar als "voorprogramma" vind ik ook een beetje misplaatst om eerlijk te zijn. Is gewoon welkom hoor. Altijd zeer strak... die bass-geluiden zijn heerlijk altijd.

Hoezo wat een onzin? Ik vond het toen gewoon leuke liveact. Kan toch?
1f609.svg
Dat kan.. maar genres liggen net iets te ver uit elkaar als je het mij vraagt.

Als je enkel een hip hop liefhebber bent (en niet zo gevarieerd als de meeste hier) dan kan ik me voorstellen dat James Blake saai is, en dat mogelijk ook zo kan overbrengen.

Ben liefhebber van meerdere genres maar vond dat gewoon oprecht supersaai. Wat ik er van zie op Youtube spreekt me ook weinig aan.

James zijn muziek leent zich wel heel erg voor hiphop, zie dat nummer met de dude van Outkast op zijn nieuwe plaat, en op zijn tweede album het nummer met Rza. Maar om voor een wereldact als Kendrick te zetten was geen goed idee.

Ik respecteer uiteraard je mening hoor; vind je bands als National, The War on Drugs etc ook saai dan ?

Hoezo wat een onzin? Ik vond het toen gewoon leuke liveact. Kan toch?

Ben liefhebber van meerdere genres maar vond dat gewoon oprecht supersaai. Wat ik er van zie op Youtube spreekt me ook weinig aan.

Ik snap dr niks meer van...

Ik ben ook fan van James zijn muziek maar live is het gewoon meh. Er gebeurt echt te weinig tijdens een set van hem.

@Wessel: Woordje geen voor liveact lijkt weggevallen haha.

Ik vind de muziek van James Blake op Spotify ook niet saai. Maar vond er live gewoon weinig aan. Het deed me weinig. Vond dat juist enorm jammer.

Hoe was het geluid toen... die kicks van hem man... die dreunen zo geweldig door. Dat krijg thuis niet mijn boxjes hoor

Users who are viewing this thread