Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
322
Ik heb dus de ontzettend slechte internetverbinding, matige batterij en deze zeer mobiel onvriendelijk website gebruikt om jullie allemaal te vertellen dat ik vooraan sta bij My Baby. Volgens mij vinden jullie dat allemaal superleuk. Groetjes!

Groetjes terug!

Ik zit nu alweer een kwartier naar My Baby op de livestream van NPO 2 extra te kijken.. klinkt toch niet verkeerd hoor!

(Maar heb dan ook een zwak voor vreemde ritmes & psychedelisch gitaarspel)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.539
10.994
gguuss wrote:
Ik heb dus de ontzettend slechte internetverbinding, matige batterij en deze zeer mobiel onvriendelijk website gebruikt om jullie allemaal te vertellen dat ik vooraan sta bij My Baby. Volgens mij vinden jullie dat allemaal superleuk. Groetjes!

Groetjes terug!

Ik zit nu alweer een kwartier naar My Baby op de livestream van NPO 2 extra te kijken.. klinkt toch niet verkeerd hoor!

(Maar heb dan ook een zwak voor vreemde ritmes & psychedelisch gitaarspel)

Er werden dus de hele tijd grapjes gemaakt over My Baby, maar ik vind het momenteel toch echt een van de betere bands die Nederland te brengen heeft.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Niemand hier De Staat gezien? Shout out naar deze boys, want dit was wel headline waardig! Ondanks dat iedereen ze al een keer of 30 heeft gezien.

Toch ook wel beetje jammer dat ik het laatste optreden van TGTBTQ gemist heb. Maar Royal Blood en De Staat maakten een hoop goed!

 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
537
sjefke wrote:
Sterkte nitotheno, zet hem op.
Je staat tussen 60.000 andere snottebellende & niezende Lowlanders. Iedereen in hetzelfde schuitje.

Thanks! Het heeft helaas niet geholpen :'( Na een nacht overgeven, constant op de wc en voor geen meter kunnen slapen ben ik vrijdagochtend toch maar naar huis gegaan. Ben zelfs nog naar de Lowlands huisarts geweest.. was gelukkig niks ernstigs (dachten even aan een hersenvliesontsteking)
1f609.svg


Veel plezier iedereen! Ik zal hier thuis aan jullie denken terwijl ik mezelf in slaap huil
2764.svg
Jemig, wat balen man!! Nu maar de livestream aan dan?

Balen nitotheno, beterschap!

Was prima dagje gisteren. Absolute hoogtepunt was The Good, The Bad abd the Queen. Fenomenale show werkelijk. Fibtaines DC was ook heel erg goed. Stukje Tommy Genesis beviel me ook wel.

The Streets viel me daarentegen juist wat tegen.
En de meet-up dan? Volgens mij heb ik je al op de groepsfoto gespot! Wie waren er allemaal nog meer aanwezig van het forum?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
visdave34 wrote:
En de meet-up dan? Volgens mij heb ik je al op de groepsfoto gespot! Wie waren er allemaal nog meer aanwezig van het forum?

Ik heb alleen Wessel gesproken. Was heel gezellig.

Ik heb rond gelopen en gevraagd wie van het forum was, maar ik sprak bijna enkel mensen die festileaks op de socials volgen. Uiteindelijk nog eventjes op getrokken met Joëlla? en Jeff? van de nieuws redactie. Was gezellig.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.539
10.994
Raskolnikov wrote:

visdave34 wrote:
En de meet-up dan? Volgens mij heb ik je al op de groepsfoto gespot! Wie waren er allemaal nog meer aanwezig van het forum?


Ik heb alleen Wessel gesproken. Was heel gezellig.

Ik heb rond gelopen en gevraagd wie van het forum was, maar ik sprak bijna enkel mensen die festileaks op de socials volgen. Uiteindelijk nog eventjes op getrokken met Joëlla? en Jeff? van de nieuws redactie. Was gezellig.

Ik verbaasde mij er al over dat er zoveel mensen op die foto stonden. Volgen ze Festileaks op de sociale media...
Maar goed, joh. Ook leuk dat zij er dan waren.
 

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
Gister afgesloten met Jonny Marr. Heerlijk. Daarna op fietsje terug . Lekker douchen en het warme droge bed in. Hopelijk vandaag iets minder nattigheid. Behalve het gerstenat dan. Have fun today. Het is zo weer voorbij. Weer een jaar wachten?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.024
6.063
Even mijn blik op het mooie Lowlands, en een vraag...

Heb een aantal dingen via livestreams gekeken.
oa stukjes National, Staat, stukje My Baby, 21Pilots, stukje Vaccines, Franz Ferdinand en New Order.
(Nog van plan Royal Blood terug te zoeken btw)

My Baby zag er echt uit als een feestje, ook echt muziek waar ik wat me heb ook.
21Pilots was wel leuk, zag er "TOP" uit.
Vaccines en Franz Ferdinand zijn gewoon steady festival acts, lekker feest.
De Staat had flink hun best gedaan en een mogelijkheid gekregen om te headlinen. Maar, ik vond persoonlijk, beetje matjes voor een headliner.
Kwam er ook achter dat er veel stond dat totaal niet mijn ding is, proberen te kijken naar Weval en Modeselector maar na 1 nummer weggezapt.
Stukjes National later op de avond terug gekeken, tijdens livestream was ik voetbal kijken. Maar omdat ik veel enthousiaste reacties zag eens er in gedoken. Maar ik snap de reacties niet zo, ik vond het echt depressieve shit, niet mijn ding...
Ook New Order gekeken, was echt feest van herkenning.

Nu de vraag:
Maar de zang viel me enorm tegen, was bij National ook, weet dus niet of het in Bravo ook zo overkwam? Maar ik had het idee dat het geluid van de zang vanuit Bravo via de stream echt heel slecht overkwam?

Ben benieuwd naar jullie reacties...
Hoe was het weekend?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.116
Stukjes National later op de avond terug gekeken, tijdens livestream was ik voetbal kijken. Maar omdat ik veel enthousiaste reacties zag eens er in gedoken. Maar ik snap de reacties niet zo, ik vond het echt depressieve shit, niet mijn ding…

Nu de vraag:
Maar de zang viel me enorm tegen, was bij National ook, weet dus niet of het in Bravo ook zo overkwam? Maar ik had het idee dat het geluid van de zang vanuit Bravo via de stream echt heel slecht overkwam?
Let effe op met die term, wil je. Bovendien, heb ik (weliswaar op de stream van Pukkelpop op vrijdag) een potige indierock show gezien met meezingers, breekbare nummers en Berninger die als een meester zowel het publiek als zijn band op zijn manier wist te orchestreren. Geen idee welke nummers je dan precies hebt zien passeren maar wanneer je je mening baseert op slechts 1 of enkele nummers... Tsja.

De zang was loepzuiver wanneer dat moest en op andere momenten was die inderdaad een pak minder maar werd dat ruimschoots goed gemaakt door het vat enthousiasme dat Berninger in bepaalde nummers legde en dat werkte ook aanstekelijk op het publiek, me dunkt.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
537
DennisvdBr wrote:
Stukjes National later op de avond terug gekeken, tijdens livestream was ik voetbal kijken. Maar omdat ik veel enthousiaste reacties zag eens er in gedoken. Maar ik snap de reacties niet zo, ik vond het echt depressieve shit, niet mijn ding…

Nu de vraag:
Maar de zang viel me enorm tegen, was bij National ook, weet dus niet of het in Bravo ook zo overkwam? Maar ik had het idee dat het geluid van de zang vanuit Bravo via de stream echt heel slecht overkwam?

Let effe op met die term, wil je. Bovendien, heb ik (weliswaar op de stream van Pukkelpop op vrijdag) een potige indierock show gezien met meezingers, breekbare nummers en Berninger die als een meester zowel het publiek als zijn band op zijn manier wist te orchestreren. Geen idee welke nummers je dan precies hebt zien passeren maar wanneer je je mening baseert op slechts 1 of enkele nummers… Tsja.

De zang was loepzuiver wanneer dat moest en op andere momenten was die inderdaad een pak minder maar werd dat ruimschoots goed gemaakt door het vat enthousiasme dat Berninger in bepaalde nummers legde en dat werkte ook aanstekelijk op het publiek, me dunkt.
Gebruikt Dennis een keer de taal van de jeugd, is het weer niet goed... ;-)

Ik neem aan dat je het over depressieve shit hebt? Die term vind ik niet zo erg, hij geeft ook aan dat hij dat vindt, dus is zijn goed recht wat mij betreft. Heb hier wel ergere dingen voorbij zien komen. Dat ik het er - met dezelfde argumenten als Yannick - niet mee eens ben, is uiteraard een ander verhaal. De zang van Matt was op de Lowlands live-stream overigens inderdaad niet helemaal zuiver (zo ook die van New Order bij de eerste paar songs), maar dat is bij een live setting een stuk minder merkbaar.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Twee vrienden van mij waren bij the National en waren lyrisch!! Zo mooi, zo intiem! Maar gister op 3fm hoorde we een stukje in de auto en dat klonk inderdaad niet helemaal spot on... Maar in de Bravo hebben ze daar niets van gemerkt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.934
8.575
Ik denk dat je misschien eens The National live moet meemaken, Dennis. Op een mooi plekje. ? Vaak helpt dat bij mij om die klik te maken (al geef ik toe: soms werkt het averechts)

Depressief is trouwens het laatste wat in mij opkomt bij The National. Hun shows zijn meestal pure euforie. Ok, Matt mag in pakweg Mr November dan wel ‘I won't fuck us over!’ schreeuwen, dat doet hij wel middenin het publiek, met zijn haar op halfzeven, terwijl de mensen rond hem staan te pogoën van pure ontlading. Ja, The National kan soms heel breekbaar zijn (de stem van Matt ook), maar in meer gevallen is het pure vuist-in-de-lucht muziek die je blij maakt dat je leeft.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Mijn top 10
1 Royal Blood
2 Anderson Paak
3 Tame Impala
4 Parcels
5 Franz Ferdinand
6 The Vaccines
7 The Growlers
8 The Howl and The Hum
9 The Good the bad & the queen
10 Jungle
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.024
6.063
Twee vrienden van mij waren bij the National en waren lyrisch!! Zo mooi, zo intiem! Maar gister op 3fm hoorde we een stukje in de auto en dat klonk inderdaad niet helemaal spot on… Maar in de Bravo hebben ze daar niets van gemerkt.
thnx, dat verklaart idd...
Dan denk ik dat het via de livestream idd niet helemaal lekker overkwam.

overigens vond ik het bij New Order erger, zonde van zo'n uitzending dan, gevalletje "had je bij moeten zijn"
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.304
Mijn Top 25

1. The Chats - Heerlijk feestje, fijne pit.
2. Otoboke Beaver - Na een halfuur bij IDLES vertrokken en geen seconde spijt van gehad.
3. IDLES - Nog grootser dan de vorige twee keer dat ik ze zag, maar de pit was een soort muntjesschuiven op de kermis. Bedankt @Dennis1808 voor het oprapen in de pit
4. Bodega - Na een halfuur had ik Billie wel gezien en Bodega is altijd genieten. Wat nieuwe nummers die me bevielen.
5. The Good The Bad & The Queen - Mooie show, en speciaal dat het waarschijnlijk de laatste was.
6. Johnny Marr - Ik verwachtte er erg weinig van, maar wilde gewoon ff The Smiths hitjes horen. Zijn eigen werk was gewoon prima en The Smiths hitjes waren genieten.
7. Identified Patient - Het was veel en veel te druk. Daardoor niet optimaal kunnen genieten maar hij draaide fantastisch.
8. Black Midi - New Order viel vies tegen dus ik ging toch nog het laatste halfuur van mijn favoriete liveband van het moment kijken. Tot mijn verbazing hadden ze de X-Ray bijna leeggespeeld. Het was ook allemaal redelijk experimenteel, zelfs voor hun doen.
9. Helena Hauff - Rechttoe rechtaan maar heel vet
10. The National - Nooit echt heel groot fan geweest. Het doet me gewoon niet zo veel maar het was ontegenzeggelijk een sterke show.
11. Jon Hopkins
12. Turnstile
13. Colin Benders
14. De Staat
15. Fontaines D.C.
16. PUP
17. Tamino
18. Billie Eilish
19. Franz Ferdinand
20. Tame Impala
21. New Order
22. Legowelt
23. Zwangere Guy
24. Slaves
25. KOKOKO!
 

chiem

Randprogramma
13 jul 2018
176
0
Mijn top 10 alvast, later misschien nog verslag:

1. Parcels
2. Durand Jones AND The Indications
3. Tame Impala
4. Anderson Paak.
5. Royal Blood
6. Jungle
7. POND
8. 21 Pilots
9. Franz Ferdinand
10. The Growlers

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken