Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.893
6.137
redle wrote:
Helaas. Prima band hoor, zou dr naartoe gaan als ze om 16:00 in de alpha staan. Maar afsluiter? Was dit nou zo moeilijk om te onderhandelen en duurde dit nou zo lang?

Het is toch al langer bekend dat headliners/co-headliners voor festivals al een jaar van te voren worden vastgelegd. Het is vrijwel onmogelijk om dan een redelijke vervanger te vinden. Ik denk dat Lowlands ook pech heeft dat ze vrijwel het enige festival in die periode zijn die The Prodigy hadden geboekt. Anders had je met meerdere festivals nog een zak geld naar bv. The Black Keys ofzo kunnen smijten.

Ik ben fan van De Staat en vind het leuk dat ze het festival mogen headlinen. Of ze er groot genoeg voor zijn is een andere vraag, maar laat vooral zien dat je als festival in het huidige klimaat gewoon weinig kunt als je headliner cancelt.
Nouja.. ze hadden best wat maanden de tijd. Een grote headliner had ik echt niet meer verwacht. Maar had dan nog toch met iets internationaal gekomen als sub of een categorie daaronder, daar hebben ze echt wel enigszins tijd voor gehad zou je zeggen.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
943
830
Ben benieuwd hoe ze dat kunnen verantwoorden naar andere acts die die dag staan. Ik dacht overigens dat Tame impala ook op de vrijdag stond? Of heb ik het dan mis? Als dat het geval is, kan het niet dat De Staat headliner is toch?
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
1.003
1.167
Inmiddels zijn er negatieve reacties bijgekomen. Was in eerste instantie niet echt ;-)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.023
De Staat... Ik gun het ze van harte. Maar headliner op Lowlands? Een enorm zwaktebod. Los van of er veel mensen op af komen.

Nou ja aan de andere kant boeit het me doorgaans ook weer niet al te veel wie headliner zijn. Als het je niet bevalt, ga je wat anders doen. Ook dat is Lowlands.

Maar voor je uitstraling en imago aan de magere kant.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.893
6.137
Ben benieuwd hoe ze dat kunnen verantwoorden naar andere acts die die dag staan. Ik dacht overigens dat Tame impala ook op de vrijdag stond? Of heb ik het dan mis? Als dat het geval is, kan het niet dat De Staat headliner is toch?
Tame staat op de zondag.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.516
1.321
@Marc wrote:

chiem wrote:
Komende vrijdag, let maar op


Zou top zijn, heb inderdaad wel wat input nodig. Nog tips van de artiesten die nu al bekend zijn om in te luisteren?

Afhankelijk van wat je al geluisterd hebt, kan ik het nieuwe album van black midi sterk aanraden. Een goed georganiseerde bak herrie is het eigenlijk

Staat inderdaad op mijn lijstje al. Thanks ??
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.330
7.323
redle wrote:
Helaas. Prima band hoor, zou dr naartoe gaan als ze om 16:00 in de alpha staan. Maar afsluiter? Was dit nou zo moeilijk om te onderhandelen en duurde dit nou zo lang?

Het is toch al langer bekend dat headliners/co-headliners voor festivals al een jaar van te voren worden vastgelegd. Het is vrijwel onmogelijk om dan een redelijke vervanger te vinden. Ik denk dat Lowlands ook pech heeft dat ze vrijwel het enige festival in die periode zijn die The Prodigy hadden geboekt. Anders had je met meerdere festivals nog een zak geld naar bv. The Black Keys ofzo kunnen smijten.

Ik ben fan van De Staat en vind het leuk dat ze het festival mogen headlinen. Of ze er groot genoeg voor zijn is een andere vraag, maar laat vooral zien dat je als festival in het huidige klimaat gewoon weinig kunt als je headliner cancelt.

Bospop deed het anders wel eerder deze week.... en hoe!
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
943
830
nitotheno wrote:
Ben benieuwd hoe ze dat kunnen verantwoorden naar andere acts die die dag staan. Ik dacht overigens dat Tame impala ook op de vrijdag stond? Of heb ik het dan mis? Als dat het geval is, kan het niet dat De Staat headliner is toch?

Tame staat op de zondag.

Oh, sorry! Ik dacht dat het de vrijdag was.

Dit is volgens mij dan ook de 3e keer in 4 jaar dat ze er staan right? Pff.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
943
830
Bospop deed het anders wel eerder deze week…. en hoe!

Echt he! Ze hadden volgens mij ook echt wel iets beters kunnen regelen.
Had nou liever gezien dat iemand doorgeschoven werd en je een langere set had van een grotere artiest, en dat De Staat dan daarvoor zou komen.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
1.003
1.167
Ze zijn het programma aan het updaten op de site. Grootste naam na de Staat is Juice Wrld, de rest zit echt aan de onderkant van het programma als ik zo snel kan oordelen.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
352
317
Poeh, dit is toch wel zwak hoor. Ik vind de Staat trouwens een prima band. Maar meer ergens in de middag, zoals een paar jaar terug op DTRH. Ik vind de Staat in hetzelfde straatje passen als Triggerfinger. Allebei prima bands maar ook bands die je heeeeel vaak kunt zien. En toch ook steeds weinig verrassends. Leuke opvulling maar toch geen headliner van een groot, populair festival?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.023
Van die 24 nieuwe namen ken ik echt letterlijk alleen de Staat.....

23 namen om te ontdekken dus.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Als groot fan van de Staat ben ik vooral blij voor de Staat zelf. Laten we wel wezen, met de huidige show kunnen ze headlinen. Visueel super strak en interessant, de songs zijn er en ze kunnen Lowlands makkelijk aan. Het is alleen net jammer dat ze ook al DTRH doen en vorig jaar ook al LL.

Ik had zelf op een grotere act gehoopt, en wss ga ik ergens anders kijken maar als er een Nederlandse band is die het verdiend om een future headliner te worden dan is het wel De Staat

Voor mij precies hetzelfde, ben ook echt een groot fan van de staat en vond de show op bijv. Paaspop weer heel erg tof, en met wat extra elementen kan het zeker een headlinewaardige show worden. Maar ik vind het ook echt wel een zwaktebod om ze als vervanger van Prodigy als headliner neer te zetten.

Ik denk net als Indiaan dat plan B uiteindelijk ook niet doorging en ze doorgeschakeld zijn naar de Staat. Kan me echt niet voorstellen dat er met de Staat zo lang onderhandeld moet worden.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
708
434
Juice WRLD, Carista, HONNE, Joost, Louis Cole, Mashrou' Leila, NAO, Allan Rayman, Bambounou b2b William Djoko, Channel Tres, Charlotte Adigéry, Durand Jones & The Indications, Full Crate b2b JAEL, HYUKOH, K Á R Y Y N, KOKOKO!, Meetsysteem, Otoboke Beaver, Sir Reg, TITIA, Tera Kòrá, The Howl & The Hum en Turnstile.

Nooit van gehoord
 

redle

Randprogramma
15 apr 2019
196
191
Mijn god, wat een teleurstelling is dit zeg...

Niet eens één naam die in een bravo/heineken kan staan, echt heel zwak toetje zeg
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
943
830
Juice WRLD gaat zeker wel Bravo of Heineken staan though. Joost dit jaar ook. Vorig jaar was de x-ray veel en veeeeel te klein. Heel misschien nog india, maar ik denk Heineken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken