Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.443
5.194
Ik moet zeggen dat best veel namen mijn interesse wekken aan de omschrijving. Vanavond maar eens goed gaan luisteren.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.615
6.298
Of NU.nl weet meer dan wij of ze zijn nog niet goed wakker.

''De organisatie van Lowlands, dat van 16 tot en met 18 augustus plaatsvindt in Biddinghuizen, maakte donderdag nog meer nieuwe namen bekend. Ook WRLD, Carista, HONNE en Louis Cole zullen optreden.

Onder de andere namen die op Lowlands optreden, behoren onder anderen Tame Impala, The National en Foo Fighters.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.795
2.408
In eerste instantie aardig teleurgesteld door deze aankondiging en nog steeds eigenlijk. De Staat is een erg karige vervanger. Goede band natuurlijk, maar als Lowlands en Appelpop een headliner delen dan gaat er iets mis.

Verder weinig acts waar ik echt warm van word. Turnstile wel, maar die wisten we al. Durand Jones is leuk, maar niet iets dat ik omcirkel op mijn tijdschema. Meetsysteem bracht een fijne plaat uit laatst. Ik verwacht er alleen niet heel veel van live. Na wat inlezen kom ik erachter dat ik toch meer ken dan dat ik in eerste instantie dacht. De namen waren we alleen even ontschoten. Bijvoorbeeld KOKOKO! en Otoboke Beaver zijn erg tof.

Op die namen na zit er niets tussen dat ik erg hoog op mijn must-see lijstje verwacht. Ik begin inmiddels het heen en weer te krijgen van al die R&B en Pop Soul acts. Daar heb ik live nog nooit heel veel plezier aan beleefd. Alles bij elkaar nog steeds aardig teleurgesteld. Hopelijk komt er nog een goede worp achteraan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.443
5.194
Juice WRLD, Louis Cole, NAO, Bambounou b2b William Djoko, Durand Jones & The Indications, KOKOKO!, Otoboke Beaver, Sir Reg, Turnstille trekken allemaal wel mijn interesse.

Ik vind het ondanks de deceptie van de nieuwe headliner het nog best een leuke lichting.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.795
2.408
Of NU.nl weet meer dan wij of ze zijn nog niet goed wakker.

”De organisatie van Lowlands, dat van 16 tot en met 18 augustus plaatsvindt in Biddinghuizen, maakte donderdag nog meer nieuwe namen bekend. Ook WRLD, Carista, HONNE en Louis Cole zullen optreden.

Onder de andere namen die op Lowlands optreden, behoren onder anderen Tame Impala, The National en Foo Fighters.

Nu hebben ze er Tame Impala, The National en Florence + The Machine van gemaakt haha. Iemand zit daar te slapen.
 

RGBee

Playlistbediener
28 jan 2017
34
0
Veel in inluisteren en te ontdekken; voorpret :-D

Charlotte Adigéry is de moeite waard. Hangt aan n label van de broertjes Dewaele. Van chill tot vette basslines en dat met n mooie verschijning, die n aardig potje kan zingen.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Durand Jones & The Indications is wel tof om in de vroege middag mee te pakken. Lome soul / rock met een goede stem.

Rest zegt me vrijwel niets..

De Staat als headliner is wel erg zwak, zeker gezien de geschepte verwachtingen. En omdat ze vorig jaar al op LL stonden. Had dan liever een andere act doorgeschoven zien worden, er staan genoeg potentiële headliners op het affiche.

The Prodigy was al een zwakke headliner voor LL anno 2019, maar dit.. blijkbaar de luxe van vroeg uitverkopen??
Zijn wel verwachtingen die we zelf geschept hebben. Natuurlijk heeft Eric van Eerdenburg het misschien een beetje gevoed in het interview met 3voor12/3fm of whatever, maar dat hebben we toch echt zelf gedaan.

Ik ben ergens trouwens ook wel blij dat er niet meer teveel bij is gekomen wat ik wil zien, ik weet nu al dat het gepuzzel met het blokkenschema mega lastig gaat worden. Mij maakt het ook echt niet meer zoveel uit wat er nog bijkomt. Ik bedoel: Billie Eilish, The National, Tame Impala, New Order, James Blake, A$AP Rocky, Anderson .Paak, Giorgio Moroder, Loyle Carner, The Good, The Bad & The Queen, IDLES, black midi, Royal Blood, Jorja Smith, Jon Hopkins, Parcels, Johnny Marr, Sharon van Etten, The Streets, Willem en noem maar op. Er staat al zo ontzettend veel dat ik wil gaan zien.
 

matthijsqt

Nieuw lid
19 apr 2019
4
0
mgbss wrote:
Zullen Donnie en Joost niet gewoon samen Alpha gaan doen? Deden op Bevrijdingsdag ook samen show.

Donnie staat in ieder geval in de Bravo. Is bij ik geloof het programma “M” verteld geweest.

Joost als het goed is in de Heineken; heeft hij semi verklapt op Instagram
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
De Staat…… erg jammer dit

Ze hebben al zo vaak op LL Pinkpop en DTRH gestaan de afgelopen jaren ....niet echt iets om naar uit te kijken. Wel een pima band en het is ze gegund.
Kan me niet voorstellen dat de gemiddelde festval bezoeker (niet wij) zo ook al niet een par keer heeft (kunnen) zien
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.443
5.194
gesp wrote:
Durand Jones & The Indications is wel tof om in de vroege middag mee te pakken. Lome soul / rock met een goede stem.

Rest zegt me vrijwel niets..

De Staat als headliner is wel erg zwak, zeker gezien de geschepte verwachtingen. En omdat ze vorig jaar al op LL stonden. Had dan liever een andere act doorgeschoven zien worden, er staan genoeg potentiële headliners op het affiche.

The Prodigy was al een zwakke headliner voor LL anno 2019, maar dit.. blijkbaar de luxe van vroeg uitverkopen??

Zijn wel verwachtingen die we zelf geschept hebben. Natuurlijk heeft Eric van Eerdenburg het misschien een beetje gevoed in het interview met 3voor12/3fm of whatever, maar dat hebben we toch echt zelf gedaan.

Ik ben ergens trouwens ook wel blij dat er niet meer teveel bij is gekomen wat ik wil zien, ik weet nu al dat het gepuzzel met het blokkenschema mega lastig gaat worden. Mij maakt het ook echt niet meer zoveel uit wat er nog bijkomt. Ik bedoel: Billie Eilish, The National, Tame Impala, New Order, James Blake, A$AP Rocky, Anderson .Paak, Giorgio Moroder, Loyle Carner, The Good, The Bad & The Queen, IDLES, black midi, Royal Blood, Jorja Smith, Jon Hopkins, Parcels, Johnny Marr, Sharon van Etten, The Streets, Willem en noem maar op. Er staat al zo ontzettend veel dat ik wil gaan zien.
Nouja de verwachtingen lagen niet erg hoog hier, maar iets anders dan de Staat had wel gemogen, en misschien wat zaken doorschuiven.

Verder prima affiche hoor, maar de headliners kunnen me weinig boeien dit jaar.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.443
5.194
Hacienda namen zijn nog leeg, maar dat zal wel de laatste lichting worden net als vorig jaar. En dat sla ik vast ook allemaal over. Geen Lil Uzi Vert annulering, die had ik ook nog stiekem een beetje verwacht. Ik weet niet wat ik met die act heb, vind het niet heel boeiend maar toch wel ik het eens bekijken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.443
5.194
Musts/Waarschijnlijk: The National, New Order, The Good The Bad & The Queen, James Blake, Royal Blood, Anderson .Paak & The Free Nationals, Billie Eilish, Giorgo Moroder, Jorja Smith, Johnny Marr, Jon Hopkins, Loyle Carner, Denis Sulta, IDLES, Julia Jacklin, Ross From Friends, Sharon van Etten, The Streets

Mogelijk meepakken: Tame Impala, Twenty One Pilots, Jungle, The Chats, Two Feet, Ziggy Marley, The Growlers, Joep Beving, Black Midi, Franz Ferdinand, Modeselektor, Parcels, Tamino, Bamba Pana & Makaveli, Durand Jones & The Indications, KOKOKO!, Lil Uzi Vert, Louis Cole, Otoboke Beaver, Out Of Control Army, Sir Reg, Thoams Azier, Turnstile.

Kortom lekker veel zeuren vooraf op de line-up, maar uiteindelijk weer een overvol programma hebben. Ik kan wel weer 3 weekenden naar Lowlands dit jaar.

 

yumi

Campingartiest
27 jun 2019
98
174
Tip: check Carista en Mall Grab eens uit. Binnen de electronische muziek zijn dit twee opkomende sterren. Twee namen waar ik als nachtraaf erg naar uitkijk.

Een naam als Joost kan ik ook echt van genieten. Mooie palet cleanser tussen alle kwaliteitsmuziek door. Stond er vorig jaar ook maar Joost blijft nieuwe muziek uitbrengen, prima dus!

Had ook nog hoop op Merol in de X-Ray. Die houd ik nog even vast.

(edit; reageren ging niet helemaal lekker. Dit was als reactie op jeroenvdk)
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.795
2.408
Binnen de categorieën in semi-accurate volgorde.

Must Sees

Tame Impala; The Chats; The National; Jon Hopkins; Black Midi; IDLES; New Order; TGTB&TQ; Royal Blood; Turnstile; Johnny Marr; Anderson .Paak; Helena Hauff

Graag Sees

Franz Ferdinand; The Growlers; Billie Eilish; Modeselektor; James Blake; Pond; Loyle Carner; Vaccines; Identified Patient; Jungle By Night; Colin Benders; Slaves; Giorgio Moroder; Otoboke Beaver; The Streets; KOKOKO!; Durand Jones; Sharon van Etten; Bodega; Joep Beving; A$AP ROCKY

[Nog zo'n twintig artiesten die ik misschien ga checken als ik niks beter te doen heb]

Waarbij bands als Black Midi (2x), IDLES (2x), Jungle By Night (3x), Bodega (2x), De Staat (2x), Tamino (1x) en Mall Grab (1x) iets meer prioriteit zouden hebben als ik ze niet al vaker gezien had. Maar voor die eerste twee mag je me wakker blijven maken.

Alles bij elkaar genoeg goede namen om me zoet te houden. Toch zouden zelfs de namen die het hoogst op mijn lijstje staan het afleggen tegen de Top 5 a 10 must-sees van de afgelopen BKS. Maar dat is niet erg. Ik vermaak me wel.
 

chiem

Randprogramma
13 jul 2018
176
0
Ben ook een van de mensen die van de 24 nieuwe namen er maar één ken. Op basis van de namen alleen dan in ieder geval. Echt wel een teleurstellende bekendmaking hoor. De Staat als vervanger van The Prodigy? Sjongejonge.

Edit: Ken Joost ook wel trouwens.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
812
503
Ik ben echt zooooo benieuwd wat er in de andere tenten op vrijdag als afsluiter staat. Want als daar grote namen staan, dan ben ik echt nieuwsgierig hoe druk het in de Alpha gaat zijn.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
917
793
Ik ben echt zooooo benieuwd wat er in de andere tenten op vrijdag als afsluiter staat. Want als daar grote namen staan, dan ben ik echt nieuwsgierig hoe druk het in de Alpha gaat zijn.

Ik hoop zelf dat er iets tofs tegenover staat, zodat ik er niet heen hoef. Zoals een Vince Staples tegenover Editors toen, twee jaar terug (ging toen zelf naar Editors, maar als het De Staat - Vince Staples zou zijn, zou ik het wel weten).

Ik denk dat het uiteindelijk toch best wel vol kan worden. Wij zien het misschien niet als waardige vervanger, maar ik denk dat het average Lowlands publiek het wel vet vindt (ondanks aardig wat negatieve reacties op Facebook).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken