Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

mgbss

Support act
15 feb 2019
1.003
1.167
Voor de liefhebbers van Idles:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=wMehItNQKAA[/video]
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Ik snap trouwens wel waarom ze zijn gestopt met elke dag een naam droppen. Zelfs in een worp van 24 is dit moeilijk te behappen. Honne en the howl kan ik nog wel iets mee maar de rest ga ik niet zien... als je dan op 24 dagen 2 keer denkt dit is wel wat...dat is niet best. Gelukkig zei ik in mijn vorige post al dat er 25 namen zijn die ik graag wil zien. Het word dus een top weekend!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.893
6.137
Opvallend dat Lowlands de Heideroosjes ook links laten liggen. De A-festivals gaat duidelijk niet voor deze band.
 

roelnijhuis

Playlistbediener
4 jan 2017
46
0
Ik ken De Staat al vanaf dat ze doorbraken en volg ze graag, zeer toffe band. De heren blijven zich ontwikkelen in muziek, maar zeker ook in de shows. Ik ben er van overtuigd dat ze er een headliner waardige show neerzetten, dat kunnen ze zeker!
Of ik vind dat ze headliner moeten zijn: niet per se. Maar als er niet veel opties meer overblijven, dan is dit zeker de beste optie. Doorschuiven van artiesten is ook geen garantie en zal mogelijk niet kunnen, anders hadden ze het vast en zeker gedaan.

Ik kijk het vooral ook van de positieve kant: ik ben vooral opgelucht dat het niet Kensington is. Daar was ik nog meer bang voor..
 

jeroenvdk

Playlistbediener
13 feb 2018
22
0
https://www.concertarchives.org/teunversteeg

Kijk erg uit naar Mall Grab en Ross from Friends! Zeker het gehele nachtprogramma is nice. Ik denk dat ik niet veeeel slaap zal krijgen dat weekend hahaha Carista ga ik nog even checken!
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.516
1.321
Ben lekker aan het luisteren. Of ik van alle acts qua muziek hou, klinkt kwalitatief allemaal erg goed. Toch weer knap gedaan. Bij met Turnstile (wisten we al) en de tip van Sir Reg was ook erg goed. Hoezo geen gitaren op LL?
 

chiem

Randprogramma
13 jul 2018
176
0
Ben nu 5x naar Lowlands geweest en bij 3 van die 5 was De Staat er. Daarnaast nog meerdere kunnen zien op bevrijdingsfestival en Noorderslag. Om nog maar ff te benadrukken dat ik niet op ze zat te wachten als vervanger van The Prodigy. Had ik liever een Nederlandse DJ gehad of dan nog een keer
 

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
873
1.438
Ontzettend blij met Joost! Vorig jaar stond ik buiten de X-Ray en kon ik hem maar heel kort horen aangezien de groep waar ik toen mee was het niks vond. Groep waar ik dit jaar meega vinden hem gelukkig ook leuk om te zien/horen! Ook stiekem, ondanks dat ik ze vorig jaar ook heb gezien, wel blij met De Staat. Blijft gewoon een leuke en goede band.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.893
6.137
Ik snap trouwens wel waarom ze zijn gestopt met elke dag een naam droppen. Zelfs in een worp van 24 is dit moeilijk te behappen. Honne en the howl kan ik nog wel iets mee maar de rest ga ik niet zien… als je dan op 24 dagen 2 keer denkt dit is wel wat…dat is niet best. Gelukkig zei ik in mijn vorige post al dat er 25 namen zijn die ik graag wil zien. Het word dus een top weekend!
Ik moet zeggen dat ik deze lichting echt wel tof vind hoor. Stuk voor stuk kwalitatief gezien vrij degelijke namen. Los gezien van het "De Staat debacle" uiteraard.

 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Dat had ik dus iets minder. Ik vind de howl echt een toffe naam die ik denk ik ook wel ga zien. Honne is wel leuk. En de rest zat er niet echt iets bij wat ik tof vond.
 

kalearie

Nieuw lid
29 jun 2019
1
0
Ik ben heel benieuwd hoe de rest over het volgende denkt. De laatste artiesten zijn net bekend gemaakt en over het algemeen zie ik maar weinig enorm bekende namen staan. Dat kan aan mij liggen en we gaan natuurlijk niet alleen maar naar Lowlands om headliners te zien, anders waren we wel naar Werchter of Pinkpop gegaan. Maar mijn vraag aan jullie is eigenlijk: Lowlands is één van de duurste festivals, en valt de hoge ticketprijs nog wel te rechtvaardigen als men die naast de line up houdt? Kosten deze minder grote artiesten tezamen nog steeds zo veel?
Nogmaals, ik kijk enorm uit naar LL19 en er zitten zeker wat leuke artiesten tussen. De sfeer en de aankleding zijn daarnaast elk jaar goed, maar rechtvaardigt dat om deze bedragen te mogen vragen?
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Ik ben heel benieuwd hoe de rest over het volgende denkt. De laatste artiesten zijn net bekend gemaakt en over het algemeen zie ik maar weinig enorm bekende namen staan. Dat kan aan mij liggen en we gaan natuurlijk niet alleen maar naar Lowlands om headliners te zien, anders waren we wel naar Werchter of Pinkpop gegaan. Maar mijn vraag aan jullie is eigenlijk: Lowlands is één van de duurste festivals, en valt de hoge ticketprijs nog wel te rechtvaardigen als men die naast de line up houdt? Kosten deze minder grote artiesten tezamen nog steeds zo veel?
Nogmaals, ik kijk enorm uit naar LL19 en er zitten zeker wat leuke artiesten tussen. De sfeer en de aankleding zijn daarnaast elk jaar goed, maar rechtvaardigt dat om deze bedragen te mogen vragen?

Houd er rekening mee dat Lowlands vooral ook ontzettend veel namen heeft, ze hebben enorm veel stages (veel meer dan Werchter of Pinkpop) en die zijn allemaal gevuld met artiesten, dat kost gewoon veel geld. Een uitgebreid programma betekent gewoon veel kosten en dan vind ik het prijskaartje nog best meevallen, al moet ik zeggen dat de prijsstijging ten opzichte van een paar jaar geleden wel vrij fors is. Ik denk bovendien dat als ze een waardige vervanger van The Prodigy hadden gevonden je misschien ook minder vraagtekens had gesteld...
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.881
3.233
Ik ben heel benieuwd hoe de rest over het volgende denkt. De laatste artiesten zijn net bekend gemaakt en over het algemeen zie ik maar weinig enorm bekende namen staan. Dat kan aan mij liggen en we gaan natuurlijk niet alleen maar naar Lowlands om headliners te zien, anders waren we wel naar Werchter of Pinkpop gegaan. Maar mijn vraag aan jullie is eigenlijk: Lowlands is één van de duurste festivals, en valt de hoge ticketprijs nog wel te rechtvaardigen als men die naast de line up houdt? Kosten deze minder grote artiesten tezamen nog steeds zo veel?
Nogmaals, ik kijk enorm uit naar LL19 en er zitten zeker wat leuke artiesten tussen. De sfeer en de aankleding zijn daarnaast elk jaar goed, maar rechtvaardigt dat om deze bedragen te mogen vragen?

Makkelijk. Ik vind dat Lowlands zijn prijs nog beter rechtvaardigt dan Pinkpop (en ja ik weet dondersgoed hoe duur Pearl Jam etc zijn). Lowlands is gewoon een heel breed festival ze investeren veel in de sfeer en het grote aanbod aan stages. Pinkpop bijvoorbeeld heeft maar 4 (/5) stages met een laag aantal aan acts. Lowlands heeft 3 dagen lang van 12 uur smiddags tot 5 in de ochtend acts geprogrammeerd staan. Tel daarbij dan ook de donderdag op die op Lowlands echt leuk is en ik toch echt wel aan de huidige prijs komt. Ook zal de randprogrammering van Lowlands niet gratis zijn en wordt hier ook gewoon goed in geinvesteerd. Nou ga ik zelf niet naar de Juliet etc., maar ik ben wel van mening dat dit de sfeer op het festival bevordert.

 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.881
3.233
Het rijtje andere grote acts met ASAP Rocky, New Order, The National, Royal Blood, Billie Eilish, Franz Ferdinand etc is natuurlijk ook niet goedkoop. Er staan echt meer dan genoeg straffe namen
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.203
503
Het programma is toch nog niet compleet? Volgens mij kunnen we nog meer namen verwachten.

De ticketprijs van Lowlands vind ik zeker meevallen. Eerder aan de lage kant - in vergelijking met andere (dag)festivals - als je beseft dat je een volwaardig dag- en nachtprogramma krijgt en kamperen inclusief is.
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
lowlands heeft het gewoon niet zo slim gedaan door in de 1e lichting alle grote namen bekend te maken.
als ze nou wat grote namen bewaard hadden, dan was er bij niemand een probleem geweest

en ik denk dat ze toch wel uitverkocht waren
 

chiem

Randprogramma
13 jul 2018
176
0
Ja de prijs is gerechtvaardigd, anders zou het in principe niet zo snel uitverkocht zijn. Of anders is het effect volgend jaar te merken als er dan wel/niet uitverkocht wordt. Serieuze nachtprogrammering en de gehele sfeer is voor mij het belangrijkste verschil met Pinkpop.

Heeft iemand een indicatie of er nog nieuwe namen komen en hoeveel? Ik heb niet geteld. We hadden een bekendmaking van 50 + 24 + nog zo'n aantal van de bekendmakingen per dag.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken