Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Op zich is/was er qua (sub)headliners nog wel aardig wat beschikbaar in augustus. Naast de (fraaie) headliners die er nu al staan, zie je bij andere festivals in augustus/september namen als Kings of Leon, Kraftwerk, Bjork, Travis Scott, Arctic Monkeys, The National, The Weeknd, Ben Howard, Imagine Dragons en Arcade Fire nog staan. Dat is toch best aardig wat te kiezen.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Yeh ABBA gaan het weer doen.is dat niet wat voor ons op LL
1f600.svg

Ha, ha! Mogen van mij komen, naar die passen eerder op de 50 jarige editie van Pinkpop volgend jaar ?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Op zich is/was er qua (sub)headliners nog wel aardig wat beschikbaar in augustus. Naast de (fraaie) headliners die er nu al staan, zie je bij andere festivals in augustus/september namen als Kings of Leon, Kraftwerk, Bjork, Travis Scott, Arctic Monkeys, The National, The Weeknd, Ben Howard, Imagine Dragons en Arcade Fire nog staan. Dat is toch best aardig wat te kiezen.

Volgens mij staan er op dat lijstje aardig wat namen die ook al elders in NL op een festival staan en / of een grote losse show doen. Dus ze waren misschien wel beschikbaar, maar Mojo wil ook nog wel wat geld verdienen......
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Raskolnikov wrote:
Op zich is/was er qua (sub)headliners nog wel aardig wat beschikbaar in augustus. Naast de (fraaie) headliners die er nu al staan, zie je bij andere festivals in augustus/september namen als Kings of Leon, Kraftwerk, Bjork, Travis Scott, Arctic Monkeys, The National, The Weeknd, Ben Howard, Imagine Dragons en Arcade Fire nog staan. Dat is toch best aardig wat te kiezen.

Volgens mij staan er op dat lijstje aardig wat namen die ook al elders in NL op een festival staan en / of een grote losse show doen. Dus ze waren misschien wel beschikbaar, maar Mojo wil ook nog wel wat geld verdienen……

Klopt. Uiteraard. Maar wilde enkel aangeven dat de vijver waarin gevist kon worden beter gevuld was dan soms wordt gesteld hier.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
@Marc wrote:

Raskolnikov wrote:
Op zich is/was er qua (sub)headliners nog wel aardig wat beschikbaar in augustus. Naast de (fraaie) headliners die er nu al staan, zie je bij andere festivals in augustus/september namen als Kings of Leon, Kraftwerk, Bjork, Travis Scott, Arctic Monkeys, The National, The Weeknd, Ben Howard, Imagine Dragons en Arcade Fire nog staan. Dat is toch best aardig wat te kiezen.


Volgens mij staan er op dat lijstje aardig wat namen die ook al elders in NL op een festival staan en / of een grote losse show doen. Dus ze waren misschien wel beschikbaar, maar Mojo wil ook nog wel wat geld verdienen……

Klopt. Uiteraard. Maar wilde enkel aangeven dat de vijver waarin gevist kon worden beter gevuld was dan soms wordt gesteld hier.

Klopt, maar weinig verrassend. Ik had gehoopt dat er wat uit de hoge hoed kwam wat niet verwacht werd. Ook niet op dit forum. Dus voor mijn gevoel weinig verrassingen. Zoals toen FF, Slayer of Muse. Hoeft niet in die order van grootte, maar ik hoop dat je mijn punt begrijpt.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Deze vraag kwam eventjes naar boven toen ik meelas in het BKS topic.
Daar ging het over wat de ervaringen waren om een festival in een lodge of huisje door te brengen.

Sinds vorig jaar is bij ons het idee gekomen om onze Lowlands op de caravancamping door te brengen. Wij hebben namelijk de luxe dat we vrijwel zeker genoeg caravans aankomen voor de vriendengroep maar blijven erg twijfelen. Afgelopen jaar hebben we urenlang op de parkeerplaats moeten wachten waardoor we pas in de avonduren thuis kwamen. Niet zo heel erg maar als het goed is ben je via de caravancamping binnen no-time vlot onderweg naar huis. Daarnaast is het natuurlijk wel lekker om je caravan neer te pleuren, geen spullen te hoeven schouwen en het feest kan gelijk beginnen. Je kunt met je weekendbandje ook gewoon lekker over de camping lopen.
Maar dat urenlang zitten, zitten en kloten doe je dan wel lekker buiten je caravan in plaats van tussen alle jeugd op de camping.

Wat zijn jullie ervaringen? Is de caravancamping echt een andere beleving of maakt het elkaar niet zoveel uit?
Ik denk weer eens teveel te missen als we dadelijk een jaartje voor de caravan kiezen, hahah.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Deze vraag kwam eventjes naar boven toen ik meelas in het BKS topic.
Daar ging het over wat de ervaringen waren om een festival in een lodge of huisje door te brengen.

Sinds vorig jaar is bij ons het idee gekomen om onze Lowlands op de caravancamping door te brengen. Wij hebben namelijk de luxe dat we vrijwel zeker genoeg caravans aankomen voor de vriendengroep maar blijven erg twijfelen. Afgelopen jaar hebben we urenlang op de parkeerplaats moeten wachten waardoor we pas in de avonduren thuis kwamen. Niet zo heel erg maar als het goed is ben je via de caravancamping binnen no-time vlot onderweg naar huis. Daarnaast is het natuurlijk wel lekker om je caravan neer te pleuren, geen spullen te hoeven schouwen en het feest kan gelijk beginnen. Je kunt met je weekendbandje ook gewoon lekker over de camping lopen.
Maar dat urenlang zitten, zitten en kloten doe je dan wel lekker buiten je caravan in plaats van tussen alle jeugd op de camping.

Wat zijn jullie ervaringen? Is de caravancamping echt een andere beleving of maakt het elkaar niet zoveel uit?
Ik denk weer eens teveel te missen als we dadelijk een jaartje voor de caravan kiezen, hahah.

Als ik voor mezelf spreek, ik sta sinds een jaar of 4 op de Rivièra camping. Voor mij is de beleving wel anders, maar dat vind ik nu ook wel prima. Hoewel ik ook zeker de charme mis van het sjouwen van de spullen, je tentje opzetten en alkes gereed maken en dan lekker zitten bij je tentje en dan je eerste biertje open te trekken. Dat gevoel mis ik wel. Ook de interactie met de buren, het lopen over de camping etc. Dat gaat wel langs je heen. Dat is natuurlijk anders als je in een caravan / lodge verblijft. Wat ik niet mis zijn de wc’s al zijn deze meer dan prima in vergelijking met andere festivals en het achten voor douches. Wat prettig is, is een fijn bed. Minder snel wakker door de zon, telefoon kunnen opladen, relaxt ontbijten etc. Ach ja, kwestie van leeftijd zeg maar....
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.985
Heb dit weekend al wat Lowlands acts meegepakt op Bevrijdingsfestival Den Bosch. Ferocious Dog was best vet (alleen geluid stond slecht ingesteld helaas). LUWTEN vond ik ook erg mooi en is zeker voor de liefhebbers van wat rustige muziek een dikke aanrader. The Mauskovic Band was een groot feest.

Verder nog gezien Andy Frasco, My Baby, Orgel Vreten, Kim Janssen, EUT, Figgie, Blackbird, Young Gun Silver Fox
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Dat gevoel mis ik wel. Ook de interactie met de buren, het lopen over de camping etc. Dat gaat wel langs je heen. Dat is natuurlijk anders als je in een caravan / lodge verblijft.

Denk dat wij die file de laatste dag en het sjouwen maar voor lief moeten nemen.
 

Thijsvdn

Campingartiest
7 feb 2017
65
7
@Marc wrote:
Dat gevoel mis ik wel. Ook de interactie met de buren, het lopen over de camping etc. Dat gaat wel langs je heen. Dat is natuurlijk anders als je in een caravan / lodge verblijft.

Denk dat wij die file de laatste dag en het sjouwen maar voor lief moeten nemen.

Heb op beide campings gestaan en ik vind de caravancamping qua sfeer echt niet ontzettend veel onder doen t.o.v. andere campings. Het volk is wat ouder, maar dit zijn vaak juist de wat ervaren festivalgangers/muziekliefhebbers die me minder irriteren dan sommige overdreven aanwezige andere LL-gangers op met name camping 3 bijv. Je staat daarnaast super dicht bij de Heineken, krijgt een afgebakend gebied, kan super veel pils en andere shit meenemen, hebt geen file. Ik ga nooit meer zonder caravan naar LL.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Weet iemand hoe het staat met de kaartverkoop?

Geen idee.... ben ook wel benieuwd. Wel lekker aan het luisteren. Death from above 1979 en The Fever 333 bevallen me allebei uitstekend.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Het sjouwen van de spullen, opzetten van de tent en daarna belonen van jezelf met een biertje is denk ik iets wat ik zou missen als ik met een caravan zou gaan. Daarnaast is een eigen wc hebben, je telefoon kunnen opladen en veel bier meenemen iets wat ik wel zou willen hebben haha. Het is denk ik een beetje afwegen welk gevoel of luxe je wilt hebben. Zelf vind ik het heerlijk om in m'n tentje wakker te worden, naar buiten te kruipen en bij te komen van de verschrikkelijke nacht slaap die je gehad hebt ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken