Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

esther

Playlistbediener
25 jan 2018
21
0
Ik heb kaarten voor DTRH maar pak Lowlands ws ook mee. Ben echt retebenieuwd wat er komt. Pfffffff. .... O ja, Wolfmother op de fake affiche mag op mijn conto geschreven worden, hihi. En ik zag dat Enter Shikari op een voor mij onbekend (en te hard) festival komt, maar die mogen van mij ook nog wel op LL komen......
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.374
5.063
Laatste week actief dit forum gevolgd, ik dacht maak even zelf ook een accountje aan
1f600.svg
Mogen we hopen op namen vandaag? Of zal het toch later deze week worden?

Zelf opgelucht dat Eminem in de goffert komt en (waarschijnlijk) niet op lowlands. Nostalgisch heel vet, maar dat laatste album is echt om te janken.
Ik gok morgen, BKS heeft natuurlijk wel Arctic Monkeys, maar de rest van de lichting is ook verre van wow.

Dat Lowlands daar morgen even dik overheen wilt komen zou me niet verbazen.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.894
1.827
Ik zie inderdaad een redelijke mogelijkheid om BKS te overtreffen als het lijstje namen blijft bij AM en de gelekte namen.

Ik ben trouwens even vergeten hoe het nou zat met het Gorillaz gerucht, ik weet dat ze voor de rest niet in Nederlands staan, maar zijn er nog andere aanwijzingen dat ze naar Biddinghuizen komen?

EDIT: Ah ze staan ook op FM4 Frequency, dan is het best een grote kans dat ze komen, zin in.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.355
1.809
Inderdaad, als LL mooie namen heeft gestrikt is dit wel het moment om er hard overheen te klappen. Want uitgezonderd Arctic Monkeys en Warpaint (die al tig keer op Lowlands hebben gestaan) weinig interessante namen in de lichting van BKS vandaag. John Maus is nog wel erg vet, Wolf Alice ook (en beiden zijn niet zo groot dat ze meteen voor andere festivals zijn uitgesloten), de rest was naar mijn idee vrij mager.

Ook DTRH heeft in de breedte tot dusverre interessantere namen dan BKS. Al zeg ik er meteen bij dat dat erg subjectief is. Maar dat allemaal terzijde.

Hoe dan ook: als Lowlands qua namen de zaken op orde heeft, dan kunnen ze deze week goede zaken doen met hun bekendmaking.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.894
1.827
Mijn gok voor de eerste lichting:

Gorillaz - Kendrick - Imagine Dragons
War on Drugs, Bonobo, Kaleo, Lewis Capaldi, Slaves, Brockhampton, Grizzly Bear en Sigrid.

Op basis van de eerste namen van festivals rond die periode en wat ik zelf verwacht dat bij Lowlands past en reeel is.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
912
761
Ja voor mij persoonlijk is BKS een hele toffe line-up, vooral de hiphop met Tyler the creator, the Internet en Vince Staples. Daarnaast is Arctic monkeys altijd nog wel een van m'n favoriete bands ooit, dus ja zo wordt die BKS line-up wel heel aantrekkelijk.

Als Lowlands nou idd met namen als Kendrick & Gorillaz komen (en mooie subs zoals Royal blood, maybe Tame impala/Frank ocean (ik mag altijd hopen toch? :) )), dan zal ik toch moeten kijken of ik niet beiden kan pakken :D
 

roelnijhuis

Playlistbediener
4 jan 2017
46
0
Hoe klein of groot is de kans dat AM alsnog naar Lowlands komt naar jullie idee? Enkele dagen voor LL nog in Europa (Sziget).

Het is niet zo dat ze per se 1 festival oer land doen, aangezien ze 2 keer in Spanje staan.. 2 juni op primavera en eind jullie ol het mad cool in Madrid.

Dus wat dat betreft zou het nog best kunnen. Of zou het dan al wel bevestigd zijn?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.355
1.809
Ik denk dat die kans 0 is. Volgens mij hebben lowlands en BKS nog nooit een headliner gedeeld.

Apart dat het in Spanje wel kan.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.409
1.087
Inderdaad nul, zou een hele slechte actie voor beide zijn. Dan is dan kans groter dat er iets “groots” can DRRH op LL staat.
 

BS.

Playlistbediener
22 mei 2016
32
0
Thirty Seconds To Mars staat 20 augustus in Stockholm en een week daarvoor op een eigen festival in LA. Misschien ook een mogelijkheid?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.409
1.087
Thirty Seconds To Mars staat 20 augustus in Stockholm en een week daarvoor op een eigen festival in LA. Misschien ook een mogelijkheid?

Tja waarom niet. Eerste 2 platen veel geluisterd vroeger, maar nu niet veel meer mee.....
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.355
1.809
Vandaag dan nieuwe namen? Morgen? Of toch was volgende week. Ik denk deze week. Volgens mij zitten er doorgaans tien dagen tussen bekendmaking en start VVk.

Laten we het hopen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.374
5.063
Ik durf geen uitspraken meer hierover te doen (om teleurstelling te voorkomen). Vanochtend was er weer wel een 502 bad gateway overigens. Maar goed dat was enkele weken terug ook al het geval, dus hoeft niet veel te zeggen.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.547
835
Het gaat hier al 6 pagina’s alleen al over... zullen er vandaag nieuwe namen komen ?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Het gaat hier al 6 pagina’s alleen al over… zullen er vandaag nieuwe namen komen

Hoe vaker je die homepage van LL open klikt hoe gekker je wordt van die graphics. :roll:
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.374
5.063
Tsja Lowlands blijft dan ook mijn favoriet festival in Nederland. Voor mij altijd de ultieme combinatie van uitspanning, plezier, maar ook muzikaal genot. Zo zie ik bijna ieder jaar mijn favoriet optreden van het jaar toch wel in Biddinghuizen. Want je ziet er acts van een Sean Paul tot aan een Philip Glass Ensemble. Overdag kan ik altijd genieten van de bands, en savonds is het voor mij altijd genoeg te beleven om me tot de late uurtjes te vermaken. En op iedere uithoek van het festivalterrein gebeurt ook altijd wat, dat heb ik toch bij geen enkel ander festival.

Daarom kijk ik altijd al met veel plezier uit naar de namen van dit enorm fijn festival :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.374
5.063
Art_deluxe op Twitter (die gast die ook die Arctic Monkeys tourdates redelijk goed had) zegt:

Kendrick Lamar en Macklemore - Arcade Fire en The War On Drugs - Imagine Dragons (sorry) en nog een afsluitende danceact (Bv: The Prodigy, Kygo, Chainsmokers, Bonobo, ... )
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.355
1.809
Art_deluxe op Twitter (die gast die ook die Arctic Monkeys tourdates redelijk goed had) zegt:

Kendrick Lamar en Macklemore – Arcade Fire en The War On Drugs – Imagine Dragons (sorry) en nog een afsluitende danceact (Bv: The Prodigy, Kygo, Chainsmokers, Bonobo, … )

Zou ik niet van balen. Althans Kendrick Lamar, Arcade Fire en War On Drugs zou ik fantastisch vinden.

Imagine Dragons is ruk maar vooruit. Macklemore doet me niets maar is geen verrassende naam. Kygo idem dito. Bonobo is altijd tof. Prodigy heb ik gek genoeg nog nooit gezien.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.374
5.063
Het is niet slecht, maar ik glij er ook niet van mijn stoel. Kendrick Lamar is natuurlijk tof, en een logische headliner. Arcade Fire vind ik ook zeer sterk, maar zou naar mijn beleving een jaartje te laat zijn. En dat ze de Ahoy niet uitverkopen geeft ook klein beetje een rare bijsmaak.

Met Imagine Dragons heb ik ook totaal niks. Maar als ze The Prodigy daar achter rammen dan ben ik wel tevreden, al een keer of 3 gezien maar wel enorm vet live. Kygo en Bonobo zijn wat mij betreft de soft voor die spots.

Mackelmore heb ik nog niet live gezien, dus dat zou ik niet heel erg vinden. Al heb ik weinig met zijn muziek. En is Kendrick en Mackelmore niet teveel hip hop voor 1 combinatie?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken