Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.194
2.114
Kensington wint de Popprijs 2017, zouden ze dit jaar op Lowlands staan? Stonden vorig jaar op Pinkpop en is (voor een Nederlandse band) toch al een paar jaartjes geleden. Zou me eerlijk gezegd niet verbazen, of komt er een andere Nederlandse band voor de Alpha (zoals Chef Special) vorig jaar.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.447
1.931
Kensington wint de Popprijs 2017, zouden ze dit jaar op Lowlands staan? Stonden vorig jaar op Pinkpop en is (voor een Nederlandse band) toch al een paar jaartjes geleden. Zou me eerlijk gezegd niet verbazen, of komt er een andere Nederlandse band voor de Alpha (zoals Chef Special) vorig jaar.

Het zou zomaar kunnen natuurlijk. Er staan altijd wel een paar Nederlandse acts die de alpha vol kunnen spelen en Kensington is er daar een van. Voor mij hoeft het niet, maar als Imagine Dragone kan, dan kan Kensington ook. Toch een beetje van hetzelfde laken een pak: gelikt en commercieel geluid dat uiteindelijk bedoeld is voor de grote stadions. Op de een of andere manier trekt dat veel volk. En Lowlands is nooit vies geweest van (laat ik het zo formuleren) makkelijk toegankelijke muziek om die alpha te vullen.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.194
2.114
Joris wrote:
Kensington wint de Popprijs 2017, zouden ze dit jaar op Lowlands staan? Stonden vorig jaar op Pinkpop en is (voor een Nederlandse band) toch al een paar jaartjes geleden. Zou me eerlijk gezegd niet verbazen, of komt er een andere Nederlandse band voor de Alpha (zoals Chef Special) vorig jaar.

Het zou zomaar kunnen natuurlijk. Er staan altijd wel een paar Nederlandse acts die de alpha vol kunnen spelen en Kensington is er daar een van. Voor mij hoeft het niet, maar als Imagine Dragone kan, dan kan Kensington ook. Toch een beetje van hetzelfde laken een pak: gelikt en commercieel geluid dat uiteindelijk bedoeld is voor de grote stadions. Op de een of andere manier trekt dat veel volk. En Lowlands is nooit vies geweest van (laat ik het zo formuleren) makkelijk toegankelijke muziek om die alpha te vullen.

Precies waarom ik met deze suggestie kwam, of ze laten dit jaar een Dotan/Typhoon langskomen, allemaal om het even, grote kans dat ik namelijk ver van de Alpha weg blijf tijdens deze optredens. Jammer genoeg lijkt het er niet op dat The Opposites komen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Zou prima kunnen hoor. Toch hebben we met EvE gelukkig nog iemand die voor een bepaalde kwaliteitscontrole kan zorgen. Het ding is wel dat ze kijkend naar hun grootte gewoon headliner zouden kunnen zijn. Om die reden hoop ik dat Lowlands ze gewoon laat liggen en ze ook niet als sub laat komen. Gewoon de tent voltrekken met The War on Drugs/Tame Impala/The Killers of weet ik t.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Zou prima kunnen hoor. Toch hebben we met EvE gelukkig nog iemand die voor een bepaalde kwaliteitscontrole kan zorgen. Het ding is wel dat ze kijkend naar hun grootte gewoon headliner zouden kunnen zijn. Om die reden hoop ik dat Lowlands ze gewoon laat liggen en ze ook niet als sub laat komen. Gewoon de tent voltrekken met The War on Drugs/Tame Impala/The Killers of weet ik t.
 

roelnijhuis

Playlistbediener
4 jan 2017
46
0
Van mij mag Birth of Joy ook wel weer komen! Nieuw album in februari, altijd een goede live show en na een tour door Duitsland/Oostenrijk en vervolgens Nederland kan het prima worden afgetopt op LL. Maar goed, ik heb ze dan ook erg hoog zitten :)
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
486
34
Kendrick Lamar als Bravoheadliner? Dat zou ik echt top vinden als dat mogelijk is.. Maar misschien is hij al een alpha headliner
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.447
1.931
Denk dat Kendrick Lamar inmiddels gewoon de alpha afsluit hoor.

Gorillaz / Kendrick Lamar / Björk / War On Drugs dan?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.066
659
Denk dat Kendrick Lamar inmiddels gewoon de alpha afsluit hoor.

Gorillaz / Kendrick Lamar / Björk / War On Drugs dan?
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik denk dat we Imagine Dragons ook niet mogen uitsluiten...

Edit: en uiteraard is Kendrick, als ie komt, gewoon Alpha headliner.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Denk dat Kendrick Lamar inmiddels gewoon de alpha afsluit hoor.

Gorillaz / Kendrick Lamar / Björk / War On Drugs dan?
Zou er gelijk mijn handtekening onder zetten. Maar is iets teveel van het goede denk ik. Kendrick Lamar lijkt me nu ook wel een zekerheidje, jammer toch dat ze vandaag het ook niet gelijk naar buiten gooien. Morgen dan maar?

Verder komt Patti Smith op wat plekken terug, misschien iets voor de Iggy Pop spot vorig jaar? Brockhampton en Bonobo heb ik ook al met potlood op geschreven. Hopelijk weten we morgen wat meer??

 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.897
994
Vind het wel opmerkelijk dat Kendrick Lamar dan voor de tweede maal op Lowlands zou staan terwijl hij in het roster van Friendly Fire zit. Je zou verwachten dat ze dan voor BKS zouden gaan. Blijkbaar heeft Friendly Fire dan niet zo veel invloed dat ze zijn tour via BKS kunnen laten gaan.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.066
659
Vind het wel opmerkelijk dat Kendrick Lamar dan voor de tweede maal op Lowlands zou staan terwijl hij in het roster van Friendly Fire zit. Je zou verwachten dat ze dan voor BKS zouden gaan.
Had al eerder ergens gelezen dat Kendrick wat later in de zomer naar Europa zou gaan, dus BKS zit veel te vroeg (zeker gezien Wireless - RW-weekend - hem ook niet heeft weten vast te leggen).
Zegt nog niet dat Lowlands hem ook daadwerkelijk geboekt heeft natuurlijk, maar is wel meteen een hele grote kanshebber.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.897
994
Zie trouwens dat zijn optreden in Ziggo Dome via Mojo is. Dus dan vraag ik mij helemaal af wat er dan nog van klopt dat Friendly Fire hem in het roster heeft.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.359
9.084
Als Kendrick Lamar, War On Drugs, Björk en Gorillaz er staan, dan gaat deze Belg zich toch eindelijk eens aan die Lowlands duik wagen. (Gorillaz hoeft zelfs niet, want Werchter, maar is wel zo'n act die ik ook wel 2 keer wil zien. Of 3 keer.)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Sziget oogt niet heel interessant. Al zou ik stiekem Goo Goo Dolls wel eens willen zien. Al lijkt me dat niet echt wat voor Lowlands. En Above & Beyond zou ik heel graag zien, maar dat gaan ze helaas echt niet doen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.447
1.931
Raskolnikov wrote:
Denk dat Kendrick Lamar inmiddels gewoon de alpha afsluit hoor.

Gorillaz / Kendrick Lamar / Björk / War On Drugs dan?

Zou er gelijk mijn handtekening onder zetten. Maar is iets teveel van het goede denk ik. Kendrick Lamar lijkt me nu ook wel een zekerheidje, jammer toch dat ze vandaag het ook niet gelijk naar buiten gooien. Morgen dan maar?

Verder komt Patti Smith op wat plekken terug, misschien iets voor de Iggy Pop spot vorig jaar? Brockhampton en Bonobo heb ik ook al met potlood op geschreven. Hopelijk weten we morgen wat meer??

Denk je? Kendrick Lamar en Gorillaz sluiten wat mij betreft zeker de alpha af, maar bij Björk en War On Drugs ben ik daar niet zeker van. Die kunnen ook zomaar in de Heineken staan. Denk dat het wel haalbaar is. Maar inderdaad, hopelijk weten we morgen meer.

Overigens hoop ik zelf eerder op Tame Impala dan War On Drugs.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Indiaantje89 wrote:

Raskolnikov wrote:
Denk dat Kendrick Lamar inmiddels gewoon de alpha afsluit hoor.

Gorillaz / Kendrick Lamar / Björk / War On Drugs dan?


Zou er gelijk mijn handtekening onder zetten. Maar is iets teveel van het goede denk ik. Kendrick Lamar lijkt me nu ook wel een zekerheidje, jammer toch dat ze vandaag het ook niet gelijk naar buiten gooien. Morgen dan maar?

Verder komt Patti Smith op wat plekken terug, misschien iets voor de Iggy Pop spot vorig jaar? Brockhampton en Bonobo heb ik ook al met potlood op geschreven. Hopelijk weten we morgen wat meer??

Denk je? Kendrick Lamar en Gorillaz sluiten wat mij betreft zeker de alpha af, maar bij Björk en War On Drugs ben ik daar niet zeker van. Die kunnen ook zomaar in de Heineken staan. Denk dat het wel haalbaar is. Maar inderdaad, hopelijk weten we morgen meer.

Overigens hoop ik zelf eerder op Tame Impala dan War On Drugs.
Ik denk niet Björk voor minder komt dan voor die befaamde headliner spot. Dat is ze overal, dus waarom zou ze een uitzondering maken voor Lowlands? The War On Drugs gaat denk ik een heel goede sub zijn.

Maar ik denk dat Gorillaz EN Kendrick al vrij prijzig zijn, dus zou me niet verbazen dat die 3e een goedkopere headliner is (toch The War On Drugs, of toch Kygo net als bij Sziget?). Al ben ik niet eens zo zeker van Gorillaz ook.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.447
1.931
Het zou kunnen natuurlijk dat ze headlinespot opeist. Maar ik vraag me dan serieus af of ze wel op lowlands staat dan. Want krijgt zij de alpha helemaal vol? Vind ik lastig in te schatten namelijk.


 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken