Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Zou Joey Bada$$ nog kunnen? Staat natuurlijk al op Woo-hah. Niet paraat of die wel eens grotere namen delen.

Denk niet dat Woo-Hah zulke dingen moet doen dit jaar. Die jongens groeien door naar een heel weekend.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Ik hoop echt heel erg dat Joey Badass komt ! Heb echt genoten van de show in Paradiso dit jaar.

Ik weet het eigenlijk niet zeker, maar is het bij voorbaat al zo dat acts die op DTRH staan, niet op Lowlands staan ?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Ik hoop echt heel erg dat Joey Badass komt ! Heb echt genoten van de show in Paradiso dit jaar.

Ik weet het eigenlijk niet zeker, maar is het bij voorbaat al zo dat acts die op DTRH staan, niet op Lowlands staan ?
Nee.. sterker nog.. vorig jaar stonden 2 DTRH headliners op beide festivals (Moderat en Nicolas Jaar). Ook stond Tash Sultana op beide festivals.

De overlap tussen de edities binnen 2 jaar is dan wel een stuk groter. Heel veel acts wat vorig jaar op DTRH stond zal dit jaar op Lowlands staan, of andersom. Althans dat was in het verleden zo.
 

Daan

Playlistbediener
28 mrt 2017
13
0
Toch wel een hoop namen in de nieuwe lading van DTRH die ik had verwacht op Lowlands (Fever Ray, St. Vincent & Jungle)
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Nee.. sterker nog.. vorig jaar stonden 2 DTRH headliners op beide festivals (Moderat en Nicolas Jaar). Ook stond Tash Sultana op beide festivals.

Aaahh dus is nog niet bij voorbaat afgeschreven :) Ik had graag naar DTRH gewild dit jaar , maar gaat niet lukken i.v.m. de verhuizing. Dus het word opnieuw LL. Maar hoop stiekem dat er wel een paar namen gedeeld worden ;-)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Maar uhh.. nu de headliners een beetje verdeeld zijn:

Pinkpop: Pearl Jam, Foo Fighters, Bruno Mars, Editors
DTRH: Queens Of The Stone Age, Nick Cave & The Bad Seeds, Anderson .Paak & The Free Natioanl
BKS: The National, LCD Soundsystem, (Arctic Monkeys)
We Are Electric: The Prodigy, Justice, Eric Prydz
Paaspop: Iggy Pop, Bastille

Ook niet waarschijnlijk: The XX (stonden er vorig jaar al), Arcade Fire (staat in Ahoy), Muse (stond er 2 jaar terug, en zie niet echt die er zo snel weer staan). Snow Patrol en 30 Seconds To Mars (staan vlak voor Pinkpop op RAR Duitsland, dus ik denk dat die naar Pinkpop komen), Chemical Brothers (lijkt me ook te kort na hun vorige LL optreden), Alt-J (stonden er vorig jaar nog), Beyoncé (lijkt me te groot), Britney Spears (debunked door EvE), The Cure (exclusive op BST Hyde Park)

Wat houden we dan nog over:
Gesignaleerd in Europa: Gorillaz, Massive Attack (die had ik wel op DTRH verwacht), The Killers, Björk, Nine Inch Nails, Florence + The Machine, Jack White, The War On Drugs, Depeche Mode, Tame Impala, Kasabian, Mackelmore, Robert Plant, Prophets Of Rage, Imagine Dragons, Phoenix, Jamiroquai, Beck, Kygo,

Acts gespot buiten Europa: Eminem, Kendrick Lamar, The Weeknd, Incubus, Chainsmokers.

 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Als ik er 6 mag kiezen van dat lijstje(Headliner en subs) , doe dan maar Gorillaz , The war on drugs , Jamiroguai , the killers . Tame impala & Kendrik Lamar.
Even in willekeurige volgorde.

Ik geef Gorillaz de beste kans van al die namen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Kan er meteen een streep door Jack White voor alle Nederlandse festivals met een afas-optreden voor Jack White?

Ook zitten er bij dour wel aardige namen die ik best (weer eens) op lowlands wil zien: Fatima Yamaha, Floating Points, Mick Jenkins, Modeselektor, Mogwai, Mount Kimbie, Shame onder andere.

Verder durf ik Gorillaz, War On Drugs en Björk wel op te schrijven voor lowlands nu.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Ik zat even hier te kijken:
https://massiveattack.ie/upcoming-events/

En daar is Nederland opvallend leeg in West-Europa. Maar ook geen Oostenrijk (Frequency) en niets in Oost Europa (Sziget?). Ik had ze echt verwacht op DTRh als goedmakertje van de annulering van vorig jaar. Zouden ze nu misschien Massive Attack doorschuiven naar Lowlands in dat geval?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Ik zat even hier te kijken:
https://massiveattack.ie/upcoming-events/

En daar is Nederland opvallend leeg in West-Europa. Maar ook geen Oostenrijk (Frequency) en niets in Oost Europa (Sziget?). Ik had ze echt verwacht op DTRh als goedmakertje van de annulering van vorig jaar. Zouden ze nu misschien Massive Attack doorschuiven naar Lowlands in dat geval?

Zou zomaar kunnen. Al schrijf ik ze ook nog niet volledig af voor DTRH. Maar misschien is Jack White daar wel de laatste headliner. Als die in Afas staat is hij blijkbaar niet zo groot in Nederland.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Indiaantje89 wrote:
Ik zat even hier te kijken:
https://massiveattack.ie/upcoming-events/

En daar is Nederland opvallend leeg in West-Europa. Maar ook geen Oostenrijk (Frequency) en niets in Oost Europa (Sziget?). Ik had ze echt verwacht op DTRh als goedmakertje van de annulering van vorig jaar. Zouden ze nu misschien Massive Attack doorschuiven naar Lowlands in dat geval?

Zou zomaar kunnen. Al schrijf ik ze ook nog niet volledig af voor DTRH. Maar misschien is Jack White daar wel de laatste headliner. Als die in Afas staat is hij blijkbaar niet zo groot in Nederland.

Anderson .Paak is ongetwijfeld de laatste headliner van DTRH. Massive Attack zou natuurlijk ookop BKS kunnen, maar ze zijn nog iets schuldig aan de organisator van DTRH en LL natuurlijk. En Jack White zie ik misschien ook nog wel op een festival staan, maar dan Lowlands, want ik dacht dat die voor dat hij langs europa komt in Amerika zit, dus dan lijkt mij een festival in augustus logischer.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Jack White kan komende zomer in Nederland alleen op Pinkpop of DTRH staan. Want tot en met 9 juni tourt hij in de VS, tijdens Lowlands ook.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.516
1.321
Inmiddels ook wel heel erg benieuwd naar de eerste namen. Zo links en rechts komen allemaal mooie namen voorbij ?
Maarre binnenkort nieuws volgens EvE..... mag deze week dus wel. Hoop dat er een mooie suprise tussen zit die we hier nog niet voorbij hebben zien komen.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.516
1.321
Denk volgende week. Aangezien DTRH vandaag met namen is gekomen.
Zou dat wat uitmaken? Vvk van DTRH is al gestart toch? Ik denk dat ze meer concurreren met BKS. Ben ook benieuwd wat de overlap is tussen de verschillende festivalgangers. Is dat DTRH en LL of juist BKS en LL?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Raskolnikov wrote:
Denk volgende week. Aangezien DTRH vandaag met namen is gekomen.

Zou dat wat uitmaken? Vvk van DTRH is al gestart toch? Ik denk dat ze meer concurreren met BKS. Ben ook benieuwd wat de overlap is tussen de verschillende festivalgangers. Is dat DTRH en LL of juist BKS en LL?

Als ik marketeer van Mojo zou zijn, zou ik niet morgen al komen met de eerste Lowlandsnamen. Dan wordt de aandacht die er nu is voor de nieuwe bevestigingen voor DTRH meteen teniet gedaan. Mensen die vandaag overwegen een kaartje voor DTRH te kopen gaan morgen misschien wel twijfelen als Lowlands met mooie namen komt. Laat ze maar lekker kaartjes kopen; later kunnen ze alsnog ook kaarten voor Lowlands kopen :)

Ik zou daarom lekker even wachten tot volgende week. Weer een nieuw moment voor Mojo om te shinen met nieuwe namen (hoop ik althans). Want DTRH en Lowlands zijn uiteraard geen concurrenten, maar mikken voor een deel natuurlijk op dezelfde doelgroep. Nu dus even positieve publiciteit pakken voor DTRH en volgende week voor Lowlands.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Wat afvallers: Nine Inch Nails, Chance The Rapper, Beck, Nickelback, Noel gallagher's High Flying Birds, Marshmello, Shawn Mendes, J Balvin, Jessy Glynne, Kelela, Mastodon staan allemaal in Japan rond Lowlands.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken