Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
935
104
Maar jongens en meisjes dat is toch lowlands. Lowlands liet een paar jaar geleden ook ben howard headlinen. Dan zijn er vaak tijdens de headliner hele toffe bandjes. En vaak heb je daar een toffere ervaring mee dan met de headliner.

Ik zie van de 3 dagen meestal maar 1 headliner in de Alpha, meestal de andere 2 dagen in de Bravo aan het "Afsluiten" .

Kygo, zou zomaar kunnen. Lijkt me ook wel iemand die zijn set wel aan kan passen aan het festival.
Chainsmoker denk en hoop ik echt niet. Mocht daar dit jaar gratis heen in de HMH nou, was echt een aanfluiting zeg, net zoals dat album.
 

Maurice Koster

Playlistbediener
17 okt 2014
27
0
Absurd dat Kygo en The Chainsmokers hier worden genoemd als mogelijk headliner voor Lowlands. Als 1 van deze 2 acts geboekt wordt als headliner heeft Eric van Eerdenburg voor mij z'n geloofwaardigheid verloren. Deze 2 acts zijn veel te commercieel/te hoog EDM gehalte voor Lowlands. Major Lazer paar jaar terug was al op het randje, maar mag hopen dat Lowlands wat meer kwaliteit boekt om de Alpha tent af te sluiten.

Ik verwacht overigens Gorillaz - The War on Drugs - Florence + The Machine/een grote hip-hop act als afsluiters. Snap de twijfels over The War on Drugs, maar 2x een uitverkochte AFAS Live en een hoop vermelding op de album jaarlijstjes maakt de kans zeker groot.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.439
1.929
Ik vind de stap van Disclosure en Major Lazer naar Kygo en Chainsmokers niet zo absurd groot. Dus uit te sluiten valt het niet, denk ik. Dit soort acts trekt veel publiek.

Voor mij hoeft het ook niet. Vind het zelf stuk voor stuk geen fijne acts. Maar als ze er staan zou het me verder ook niet uitmaken, want dan ga ik ergens anders kijken. Altijd genoeg te kiezen. Net als Benjamin sta ik sowieso niet vaak bij de afsluiter in de Alpha.

Toch gek, op de een of andere manier is het speculeren over de headliners het leukst, maar per saldo zie ik 75% daarvan uiteindelijk toch niet ;-). Voor Gorillaz en War On Drugs zou ik weer eens gaan kijken dit jaar. Killers ook, tenzij er iets waanzinnigs tegenover geprogrammeerd staat.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.558
843
Britney Spears werd net ook als mogelijkheid voor lowlands genoemd op 3fm.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.430
1.094
Britney Spears werd net ook als mogelijkheid voor lowlands genoemd op 3fm.

Ze zijn bij 3 FM mooi de weg kwijt..... ik zie echt geen enkele mogelijkheid waarom zij op LL zou staan....
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.553
5.398
Ik zou er toch wel stiekem gaan kijken. Maar is al ontkracht door EvE:
https://www.rtlnieuws.nl/rtlboulevard/britney-spears-dit-jaar-mogelijk-op-lowlands

"Lowlands-directeur Eric van Eerdenburg laat aan RTL Boulevard weten dat 'ie in principe geen uitspraken doet over artiesten op het festival, maar dat ze niet van plan zijn om Britney te plannen voor Lowlands."
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
“Lowlands-directeur Eric van Eerdenburg laat aan RTL Boulevard weten dat ‘ie in principe geen uitspraken doet over artiesten op het festival, maar dat ze niet van plan zijn om Britney te plannen voor Lowlands.”

Zoals verwacht. EvE is gelukkig een directeur die zulke dingen niet gaat doen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.553
5.398
Ik denk ook dat mevrouw Spears nog steeds een zak duiten kost.

Het zou oprecht leuk zijn als een gimmick act (een beetje wat Sean Paul vorig jaar was), maar ik denk dat ze gewoon stukken te prijzig is voor dat.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.558
843
Ik verwacht deze of volgende week toch wel de eerste drop! Zoveel zin in!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.553
5.398
Morgen komt Dour in ieder geval al met nieuws. Die delen regelmatig ook wel het een en het ander met Lowlands.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.553
5.398
Ik krijg weer een paar keer vandaag een 502 Bad Gateway op de website.... maar goed dat kreeg ik vorige week ook. Ze blijven ook behoorlijk stil.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.439
1.929
Zou Joey Bada$$ nog kunnen? Staat natuurlijk al op Woo-hah. Niet paraat of die wel eens grotere namen delen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.439
1.929
Inderdaad, de site van lowlands is tamelijk regelmatig onbereikbaar nu. Duidt vast op overgang naar nieuwe site.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.553
5.398
Dat wil ik ook hopen, vorig jaar veranderde ze hun Facebook avater een dag van te voren geloof ik. Maar die is nog het zelfde. Al hoewel die misschien ook meer de instagram kant op gaan (want hey...FB en Twitter is toch een beetje uit).
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.156
2.090
Hoe groot achten we de kans dat Kygo/ Chainsmokers iets dergelijks een van de Lowlands headliners is?

Kans is aanwezig, niet heel groot eigenlijk. Naar mijn idee is de muziek toch niet alternatief genoeg voor Lowlands. Van mij hoeft het absoluut niet.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.430
1.094
festivalddictsam wrote:
Hoe groot achten we de kans dat Kygo/ Chainsmokers iets dergelijks een van de Lowlands headliners is?

Kans is aanwezig, niet heel groot eigenlijk. Naar mijn idee is de muziek toch niet alternatief genoeg voor Lowlands. Van mij hoeft het absoluut niet.

Idem. En gelukkig ook geen mevrouw Spears
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken