Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.447
1.931
Hmm, Chance The Rapper is tegenvaller. Daar had ik wel op gehoopt. Beck en NIN is jammer, maar vooral de laatste had ik toch al niet echt verwacht. De rest van dat rijtje kan gemist worden, al zou een act als
Mastodon best eens grappig kunnen zijn op LL.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.432
1.096
@Marc wrote:

Raskolnikov wrote:
Denk volgende week. Aangezien DTRH vandaag met namen is gekomen.


Zou dat wat uitmaken? Vvk van DTRH is al gestart toch? Ik denk dat ze meer concurreren met BKS. Ben ook benieuwd wat de overlap is tussen de verschillende festivalgangers. Is dat DTRH en LL of juist BKS en LL?

Als ik marketeer van Mojo zou zijn, zou ik niet morgen al komen met de eerste Lowlandsnamen. Dan wordt de aandacht die er nu is voor de nieuwe bevestigingen voor DTRH meteen teniet gedaan. Mensen die vandaag overwegen een kaartje voor DTRH te kopen gaan morgen misschien wel twijfelen als Lowlands met mooie namen komt. Laat ze maar lekker kaartjes kopen; later kunnen ze alsnog ook kaarten voor Lowlands kopen ?

Ik zou daarom lekker even wachten tot volgende week. Weer een nieuw moment voor Mojo om te shinen met nieuwe namen (hoop ik althans). Want DTRH en Lowlands zijn uiteraard geen concurrenten, maar mikken voor een deel natuurlijk op dezelfde doelgroep. Nu dus even positieve publiciteit pakken voor DTRH en volgende week voor Lowlands.

Zit wat in, maar zou 1 week dan verschil maken? Iedereen weet toch al dat ze binnenkort met nieuws komen. Dus zou het dan verschil maken qua wel / niet kopen van een kaartje?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.432
1.096
Wat afvallers: Nine Inch Nails, Chance The Rapper, Beck, Nickelback, Noel gallagher’s High Flying Birds, Marshmello, Shawn Mendes, J Balvin, Jessy Glynne, Kelela, Mastodon staan allemaal in Japan rond Lowlands.
Jammer, naar persoonlijk mis ik er niks aan. Jammer voor de mensen die Chance wilden zien. Vorig jaar toch ook al sprake van?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.447
1.931
Raskolnikov wrote:

https://forum.festileaks.com/forums/topic/lowlands-2018-nieuws-en-geruchten/page/10/#post-145617@marc wrote:

Raskolnikov wrote:
Denk volgende week. Aangezien DTRH vandaag met namen is gekomen.


Zou dat wat uitmaken? Vvk van DTRH is al gestart toch? Ik denk dat ze meer concurreren met BKS. Ben ook benieuwd wat de overlap is tussen de verschillende festivalgangers. Is dat DTRH en LL of juist BKS en LL?


Als ik marketeer van Mojo zou zijn, zou ik niet morgen al komen met de eerste Lowlandsnamen. Dan wordt de aandacht die er nu is voor de nieuwe bevestigingen voor DTRH meteen teniet gedaan. Mensen die vandaag overwegen een kaartje voor DTRH te kopen gaan morgen misschien wel twijfelen als Lowlands met mooie namen komt. Laat ze maar lekker kaartjes kopen; later kunnen ze alsnog ook kaarten voor Lowlands kopen
1f642.svg


Ik zou daarom lekker even wachten tot volgende week. Weer een nieuw moment voor Mojo om te shinen met nieuwe namen (hoop ik althans). Want DTRH en Lowlands zijn uiteraard geen concurrenten, maar mikken voor een deel natuurlijk op dezelfde doelgroep. Nu dus even positieve publiciteit pakken voor DTRH en volgende week voor Lowlands.

Zit wat in, maar zou 1 week dan verschil maken? Iedereen weet toch al dat ze binnenkort met nieuws komen. Dus zou het dan verschil maken qua wel / niet kopen van een kaartje?

Denk ik wel. Vanuit de organisatie wil je iedere lichting namen maximale ruimte geven. Weet niet of het per se een week moet zijn hoor, maar als Lowlands vandaag of morgen met namen zou komen, dan heeft niemand het meer over de namen van DTRH gisteren. En dat willen ze natuurlijk voorkomen. Volgende week is het nieuws weggezakt en dan is het een goed moment om een ander festival uit dezelfde stal voor het voetlicht te zetten.

Bovendien: wij denken / weten / verwachten dat er volgende week nieuwe Lowlandsnamen komen. Wij zitten namelijk iedere dag hier op het forum en zijn er mee bezig. Ik denk echter dat 95% van de bezoekers van Lowlands er vooraf nauwelijks mee bezig is wanneer er precies namen komen. Die merken het wel in Social media, of in hun mailbox of via nieuwssites. En bij die mensen wil je het juiste moment pakken als marketeer. Bijvoorbeeld ook met een start van de voorverkoop op een goed moment, vlak nadat iedereen salaris of stufi heeft gehad.

Daarom denk ik volgende week namen (ook met het oog op het verleden), en dan maximaal 10 dagen erna start voorverkoop, rond de eerste van de maand. Ook weer om zo optimaal mogelijk te profiteren van (hopelijk) de goede vibe die de eerste namen met zich meebrengt.

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Maandag komt Flow Fest met nieuwe namen, vorig jaar waren die ook gelijk met Lowlands om hun eerste namen bekend te maken.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
935
104
Wanneer verwachten jullie dat de kaartverkoop van Lowlands begint?

Het was altijd half Februari, dus zal nu ook wel weer zo zijn.
Alleen vorig jaar hebben ze het al veel eerder gedaan.
 

hanskazan

Randprogramma
11 jan 2018
150
25
Ik zou het wel tof vinden als Shame weer komt. Die heb ik vorig jaar gemist maar heb ik nu wel spijt van. Tof album hebben die uitgebracht.

Verwacht nu ook Bjork, The War On Drugs en Gorillaz. Gorillaz in de Ziggo Dome mogen zien. Echt geweldig en daar ga ik zonder twijfel dan weer heen.
Hoop zelf nog dat The Killers komt headlinen, nooit gezien. Verder zou ik van de mogelijke genoemde opties Tame Impala en Phoenix ook zeer waarderen.

Wil deze zomer ook graag Wolf Alice zien. Zij zullen wel naar Nederland komen toch? Ik hoop Lowlands, maar misschien wordt het Pinkpop.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.432
1.096
@Marc wrote:

Raskolnikov wrote:

https://forum.festileaks.com/forums/topic/lowlands-2018-nieuws-en-geruchten/page/10/#post-145617@marc wrote:

Raskolnikov wrote:
Denk volgende week. Aangezien DTRH vandaag met namen is gekomen.


Zou dat wat uitmaken? Vvk van DTRH is al gestart toch? Ik denk dat ze meer concurreren met BKS. Ben ook benieuwd wat de overlap is tussen de verschillende festivalgangers. Is dat DTRH en LL of juist BKS en LL?


Als ik marketeer van Mojo zou zijn, zou ik niet morgen al komen met de eerste Lowlandsnamen. Dan wordt de aandacht die er nu is voor de nieuwe bevestigingen voor DTRH meteen teniet gedaan. Mensen die vandaag overwegen een kaartje voor DTRH te kopen gaan morgen misschien wel twijfelen als Lowlands met mooie namen komt. Laat ze maar lekker kaartjes kopen; later kunnen ze alsnog ook kaarten voor Lowlands kopen
1f642.svg


Ik zou daarom lekker even wachten tot volgende week. Weer een nieuw moment voor Mojo om te shinen met nieuwe namen (hoop ik althans). Want DTRH en Lowlands zijn uiteraard geen concurrenten, maar mikken voor een deel natuurlijk op dezelfde doelgroep. Nu dus even positieve publiciteit pakken voor DTRH en volgende week voor Lowlands.


Zit wat in, maar zou 1 week dan verschil maken? Iedereen weet toch al dat ze binnenkort met nieuws komen. Dus zou het dan verschil maken qua wel / niet kopen van een kaartje?

Denk ik wel. Vanuit de organisatie wil je iedere lichting namen maximale ruimte geven. Weet niet of het per se een week moet zijn hoor, maar als Lowlands vandaag of morgen met namen zou komen, dan heeft niemand het meer over de namen van DTRH gisteren. En dat willen ze natuurlijk voorkomen. Volgende week is het nieuws weggezakt en dan is het een goed moment om een ander festival uit dezelfde stal voor het voetlicht te zetten.

Bovendien: wij denken / weten / verwachten dat er volgende week nieuwe Lowlandsnamen komen. Wij zitten namelijk iedere dag hier op het forum en zijn er mee bezig. Ik denk echter dat 95% van de bezoekers van Lowlands er vooraf nauwelijks mee bezig is wanneer er precies namen komen. Die merken het wel in Social media, of in hun mailbox of via nieuwssites. En bij die mensen wil je het juiste moment pakken als marketeer. Bijvoorbeeld ook met een start van de voorverkoop op een goed moment, vlak nadat iedereen salaris of stufi heeft gehad

Hier heb je inderdaad een goed punt...... wij zijn er meer mee bezig dan de gemiddelde festivalganger ?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Alleen jammer dat ze er vorig jaar ook al stond. Dat maakt zo'n zelfbevestiging toch minder spectaculair.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.558
843
Überhaupt de naam naaz is niet zo spectaculair. Zak haar bij 3 voor 12 festival. Vond het wel leuk!

Een verassing als Radiohead oid zou wel heel erg lekker zijn.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.432
1.096
Überhaupt de naam naaz is niet zo spectaculair. Zak haar bij 3 voor 12 festival. Vond het wel leuk!

Een verassing als Radiohead oid zou wel heel erg lekker zijn.

Dat zou heel gaaf zijn. Ik hoop zelf nog altijd ooit Moby op LL te zien ?
Of echt een knaller weer eens van een oude heavy band.... SOAD, Deftones, Hatebreed, Korn.... zoiets
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken