@Marc wrote:
Raskolnikov wrote:
https://forum.festileaks.com/forums/topic/lowlands-2018-nieuws-en-geruchten/page/10/#post-145617@marc wrote:
Raskolnikov wrote:
Denk volgende week. Aangezien DTRH vandaag met namen is gekomen.
Zou dat wat uitmaken? Vvk van DTRH is al gestart toch? Ik denk dat ze meer concurreren met BKS. Ben ook benieuwd wat de overlap is tussen de verschillende festivalgangers. Is dat DTRH en LL of juist BKS en LL?
Als ik marketeer van Mojo zou zijn, zou ik niet morgen al komen met de eerste Lowlandsnamen. Dan wordt de aandacht die er nu is voor de nieuwe bevestigingen voor DTRH meteen teniet gedaan. Mensen die vandaag overwegen een kaartje voor DTRH te kopen gaan morgen misschien wel twijfelen als Lowlands met mooie namen komt. Laat ze maar lekker kaartjes kopen; later kunnen ze alsnog ook kaarten voor Lowlands kopen
Ik zou daarom lekker even wachten tot volgende week. Weer een nieuw moment voor Mojo om te shinen met nieuwe namen (hoop ik althans). Want DTRH en Lowlands zijn uiteraard geen concurrenten, maar mikken voor een deel natuurlijk op dezelfde doelgroep. Nu dus even positieve publiciteit pakken voor DTRH en volgende week voor Lowlands.
Zit wat in, maar zou 1 week dan verschil maken? Iedereen weet toch al dat ze binnenkort met nieuws komen. Dus zou het dan verschil maken qua wel / niet kopen van een kaartje?
Denk ik wel. Vanuit de organisatie wil je iedere lichting namen maximale ruimte geven. Weet niet of het per se een week moet zijn hoor, maar als Lowlands vandaag of morgen met namen zou komen, dan heeft niemand het meer over de namen van DTRH gisteren. En dat willen ze natuurlijk voorkomen. Volgende week is het nieuws weggezakt en dan is het een goed moment om een ander festival uit dezelfde stal voor het voetlicht te zetten.
Bovendien: wij denken / weten / verwachten dat er volgende week nieuwe Lowlandsnamen komen. Wij zitten namelijk iedere dag hier op het forum en zijn er mee bezig. Ik denk echter dat 95% van de bezoekers van Lowlands er vooraf nauwelijks mee bezig is wanneer er precies namen komen. Die merken het wel in Social media, of in hun mailbox of via nieuwssites. En bij die mensen wil je het juiste moment pakken als marketeer. Bijvoorbeeld ook met een start van de voorverkoop op een goed moment, vlak nadat iedereen salaris of stufi heeft gehad