Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Het begint nu toch een beetje lang te duren, ik zou zoiets wel mooi vinden:

Headliners: Gorillaz, Björk, Florence + The Machine
Subs: N.E.R.D., Imagine Dragons, The War On Drugs

Overig: Justice, Fleet Foxes, Bonobo, Fever Ray, Lykke Li, Netsky, Blaudzun, Mando Diao, James Holden & The Animal Spirits, Jungle, DeWolff, Kaleo, SZA, Grizzly Bear, The Drums, Tim Knol, Maceo Plex, Joseph Capriati, Everything Everything, Naaz, Fil Bo Riva, WhoMadeWho...
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Dat is denk ik iets teveel voor lowlands. Lowlands heeft over het algemeen niet 6 headline waardige namen. Sterker nog er is bijna altijd wel de discussie of een of twee headliners niet de subs zullen zijn.

Wat wel fijn is, is dat als de namen bekend worden gemaakt je 9 van de 10 keer ook gelijk de 3 headliners weet.

En daarnaast ga je niet voor de headliners naar lowlands. Maar voor het volledige programma. Afgelopen jaar had ik op de vrijdag echt mijn beste overall festival dag ooit. Van het begin tot het eind was alles raak. Eten deden we uiteindelijk na the xx
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Is ook teveel van het goede, I know. Er valt ook nog vrij weinig over te zeggen vooralsnog, maar hoop echt dat we volgende week wat meer komen te weten.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Denk dat het lijstje van Indiaantje best realistisch is hoor. Gorillaz en Florence And The Machine zouden absoluut headliner zijn op Lowlands, lijkt me. The War On Drugs en (in mindere mate) Bjork schurken daar tegenaan, maar zijn toch niet onomstreden als headliner op een festival van dit formaat. Wat mij betreft kan het hoor, maar kan ook zomaar dat die subben. Net zoals Sigur Ros bijvoorbeeld een paar jaar geleden.

En misschien schat ik het wel helemaal verkeerd in, maar Imagine Dragons en NERD sluiten de Alpha ook niet af, denk ik.

Er zijn natuurlijk nog zat andere mogelijkheden als headliner: Arctic Monkeys, Arcade Fire (al zijn die wellicht niet heel waarschijnlijk), Killers. Of een grote hiphopact (Chance The Rapper, Kendrick Lamar) of een dancenaam, dat valt ook zeker niet uit te sluiten.

Tame Impala kan nog als sub. Snow Patrol ook.

 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Laten we voorop stellen! Ik teken voor het rijtje van indiaantje. En kan er alleen maar op hopen! Ik hoop wel ook echt op artic monkeys. Ik hoorde hier ook nog Eminem voorbij komen is ook nog een mogelijkheid

Feit is dus. Meer dan genoeg mogelijkheden voor een mooie line up!!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Nu er her en der wat namen elders zijn bevestigd, die we daardoor dus niet meer op Lowlands hoeven te verwachten, wat mogelijkheden op een rijtje:

Killers - Zou zomaar kunnen.
Gorillaz - Zou me echt verbazen als die er niet staan.
Florence And The Machine - Kans niet zo groot, maar wie weet.
The War On Drugs - Lijkt me waarschijnlijk, al twijfel ik over hun headlinestatus.
Arcade Fire - Kans is wat kleiner door Ahoyoptreden, maar wie weet.
Bjork - Lijkt me zeer grote kans, headliner?
Kendrick Lamar - Volgens mij nog nergens in Europa bevestigd?
Chance The Rapper - Idem?
Eminem - Ergens verwacht ik die niet, heb het gevoel dat EvE er niet van houdt om gedateerde acts helemaal bovenaan het affiche te zetten (Zoals toen bijvoorbeeld met Outkast, en de vorige keer dat Eminem in Europa was. Beiden stonden toen wel op Pukkelpop, maar niet op Lowlands). Maar misschien interpreteer ik dat helemaal verkeerd.
Oscar And The Wolf - Eerder sub, maar kan alle kanten op. Nieuwe plaat, waanzinnig populair.
Chemical Brothers - Denk van niet, stonden er nog vrij recent.

In de categorie "oh wat zou het mooi zijn maar helaas weinig redenen om ze te verwachten":

Frank Ocean
Bon Iver
Daft Punk

Categorie subs:

Royal Blood - Aannemelijke kans dat die er staan.
Snow Patrol - idem, mits niet op Pinkpop.
Imagine Dragons - Hoop van niet, maar ja.
NERD - Zou zomaar kunnen.
Libertines - Zou ik best eens willen zien.
Kaiser Chiefs - Verwacht het eigenlijk niet, maar wie weet.
Tame Impala - Zou fantastisch zijn.
21 Pilots - Vind het zelf niets, volg het ook niet maar wordt hier vaak genoemd.

Verdere kanshebbers:

Brockhampton
Lykke Li
Patti Smith
Sleaford Mods
Grizzly Bear
Ziggy Marley
Cigarettes After Sex
Protomartyr
Moses Sumney

Mis ik nog namen? Andere suggesties? Denk dat we binnen nu en tien dagen meer weten.



 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Naaz had zichzelf al bekend gemaakt, dus die zullen ze wel snel meepikken. Bonobo lijkt me ook echt een zekerheidje...
verder is het nog maar afwachten wat o.a. Sgizet, Pukkelpop, Freaquency (wat nog niet bekend is), Reading/Leeds allemaal gaan doen. Die laatste gaf ook aan snel met namen te komen.

Misschien komen er nog dingen bij wat we hier totaal niet zien aankomen.

 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Naaz had zichzelf al bekend gemaakt, dus die zullen ze wel snel meepikken. Bonobo lijkt me ook echt een zekerheidje…
verder is het nog maar afwachten wat o.a. Sgizet, Pukkelpop, Freaquency (wat nog niet bekend is), Reading/Leeds allemaal gaan doen. Die laatste gaf ook aan snel met namen te komen.

Misschien komen er nog dingen bij wat we hier totaal niet zien aankomen.

Klopt absoluut. Lowlands heeft er zeker een handje van om met verrassende namen te komen. En uiteraard heel veel namen waar je nog nooit van hebt gehoord.
 

hanskazan

Randprogramma
11 jan 2018
155
39
Hallo allemaal, nieuw hier maar lees al even mee voor de laatste geruchten.
Hoopte zelf op Artic Monkeys - The Killers - Gorillaz maar die eerste wordt hem dus niet meer. Ben bang voor Bjork, daar houd ik niet zo van.
Denk dat dat lijstje daar van jouw heel goed is, Raskolnikov. Misschien nog Dropkick Murphys? Die staan hetzelfde weekend volgens mij in Duitsland, Highland festival o.i.d. Weet iemand of daar vaker artiesten van naar Lowlands komen?
 

Berreal

Playlistbediener
24 jan 2017
29
0
ga ervan uit dat er een deel van de BBC sound of 2018 zal staan:

khalid, sam fender, tom walker + Lewis Capaldi worden momenteel al door 3fm opgepikt. dus redelijke kans dat die aan NL festivals worden toegevoegd.
geen idee wat hun tour programma is, maar kanshebbers.
Verwacht dat Kaleo ook wel door gaat vanaf frequency festival.



 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.516
1.321
Nu er her en der wat namen elders zijn bevestigd, die we daardoor dus niet meer op Lowlands hoeven te verwachten, wat mogelijkheden op een rijtje:

Killers – Zou zomaar kunnen.
Gorillaz – Zou me echt verbazen als die er niet staan.
Florence And The Machine – Kans niet zo groot, maar wie weet.
The War On Drugs – Lijkt me waarschijnlijk, al twijfel ik over hun headlinestatus.
Arcade Fire – Kans is wat kleiner door Ahoyoptreden, maar wie weet.
Bjork – Lijkt me zeer grote kans, headliner?
Kendrick Lamar – Volgens mij nog nergens in Europa bevestigd?
Chance The Rapper – Idem?
Eminem – Ergens verwacht ik die niet, heb het gevoel dat EvE er niet van houdt om gedateerde acts helemaal bovenaan het affiche te zetten (Zoals toen bijvoorbeeld met Outkast, en de vorige keer dat Eminem in Europa was. Beiden stonden toen wel op Pukkelpop, maar niet op Lowlands). Maar misschien interpreteer ik dat helemaal verkeerd.
Oscar And The Wolf – Eerder sub, maar kan alle kanten op. Nieuwe plaat, waanzinnig populair.
Chemical Brothers – Denk van niet, stonden er nog vrij recent.

In de categorie “oh wat zou het mooi zijn maar helaas weinig redenen om ze te verwachten”:

Frank Ocean
Bon Iver
Daft Punk

Categorie subs:

Royal Blood – Aannemelijke kans dat die er staan.
Snow Patrol – idem, mits niet op Pinkpop.
Imagine Dragons – Hoop van niet, maar ja.
NERD – Zou zomaar kunnen.
Libertines – Zou ik best eens willen zien.
Kaiser Chiefs – Verwacht het eigenlijk niet, maar wie weet.
Tame Impala – Zou fantastisch zijn.
21 Pilots – Vind het zelf niets, volg het ook niet maar wordt hier vaak genoemd.

Verdere kanshebbers:

Brockhampton
Lykke Li
Patti Smith
Sleaford Mods
Grizzly Bear
Ziggy Marley
Cigarettes After Sex
Protomartyr
Moses Sumney

Mis ik nog namen? Andere suggesties? Denk dat we binnen nu en tien dagen meer weten.

Mooie uiteenzetting ?
Ik schat Royal Blood, 21 Pilots en NERD echt wel als headliners. Ook niet iedereen verwachtte Th XX als headliner bij de eerste aankondiging.....

CB stond er recent, dat klopt. Maar Oscar en zijn wolven ook....

Maar veel interessante namen ??
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Mooie lijst Ras! Je mist kygo nog. Die vergelijk ik altijd een beetje met disclosure. Is dus met een beetje pech ook headliner.

Maar jongens en meisjes dat is toch lowlands. Lowlands liet een paar jaar geleden ook ben howard headlinen. Dan zijn er vaak tijdens de headliner hele toffe bandjes. En vaak heb je daar een toffere ervaring mee dan met de headliner.

Ik heb de mooiste combinaties voorbij zien komen. Ik gok op 3 van deze 5. En dat zijn absoluut niet mijn favorieten.
Gorrilaz, War on drugs, kygo, imagine Dragons, the killers.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Mooie lijst Ras! Je mist kygo nog. Die vergelijk ik altijd een beetje met disclosure. Is dus met een beetje pech ook headliner.

Maar jongens en meisjes dat is toch lowlands. Lowlands liet een paar jaar geleden ook ben howard headlinen. Dan zijn er vaak tijdens de headliner hele toffe bandjes. En vaak heb je daar een toffere ervaring mee dan met de headliner.

Ik heb de mooiste combinaties voorbij zien komen. Ik gok op 3 van deze 5. En dat zijn absoluut niet mijn favorieten.
Gorrilaz, War on drugs, kygo, imagine Dragons, the killers.

Kygo moet er inderdaad ook bij als potentiële kanshebber. Dank voor het aanvullen.

In het verlengde daarvan: The Chainsmokers wellicht ook? Macklemore?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Kygo heeft denk ik een iets commerciëler aanzien dan Disclosure heb ik het idee. Was op Pinkpop ook toen ontzettend saai, dus hoeft van mij niet echt.

Op Exit hebben ze Richie Hawtin en Ida Engberg vs. Adam Beyer bekend gemaakt, die zou ik ook wel willen zien in de nachten van de Bravo.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken