Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Raskolnikov wrote:
Mijn eerste festival was Pinkpop in 1993. Met onder andere Living Colour, Black Crowes en de doorbraak van Rage Against The Machine. Was toen 18, vond het hele vette ervaring.

Er was destijds maar 1 podium als ik het me goed herinner.

Volgens mij ook! Was dat de editie waar tijdens de Black Crowes de stroom uitviel?

Dat was m ja!
 

Berreal

Playlistbediener
24 jan 2017
29
0
Mijn eerste Lowlands was met 4 vrienden in 1996, sindsdien elk jaar trouw gegaan, met uitzondering van de jaren waarin mijn kinderen geboren zijn.
De volgende jaren hebben we in steeds groter wordende groep bezocht (iedere x tussen de +/- 15-25 pers) op camping 3 doorgebracht.
Laatste jaren is het meeste afgehaakt, maar gaan we nog ieder jaar met de 5 Die-Hards trouw naar "ons" festival.

Verder heb ik in de jaren 90 verschillende keren met een grote groep de Pinkpop-maandag bezocht (98 - 99 - 00), maar LL blijkt toch iedere keer weer de boventoon te voeren.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Mijn eerste festival op eigen idee was Pinkpop 2010, ik was toen 9. Wilde ik supergraag naartoe, een keer, ging niet echt om de line-up en ging toen nog maar 1 dag. Sinsdien elk jaar 1 of meer festivals per jaar.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Lowlands 1994 was mijn eerste festival. De line-up was echt chill

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lowlands_1994

Maar dat jaar daarna was 1 van mijn beste festivalervaringen

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lowlands_1995
 

Jet1617899824

Randprogramma
31 jul 2017
192
0
Mijn eerste festival op eigen idee was Pinkpop 2010, ik was toen 9. Wilde ik supergraag naartoe, een keer, ging niet echt om de line-up en ging toen nog maar 1 dag. Sinsdien elk jaar 1 of meer festivals per jaar.

Wow wat gaaf, zo jong al!! Toen mocht ik nog helemaal niet... en mijn ouders waren meer van de BZN- en Cliff Richard-stijl haha dus die gingen sowieso niet naar zo'n heidense bedoening :lol: ik mocht dus pas op mijn 17e, en dan ook alleen maar omdat mijn grote broer ook ging en beloofde op me te letten... ;)
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Ik was een laatbloeier. In 2011 voor het eerst naar pinkpop, ik was toen 27. Op pinkpop kwamen Coldplay en kings of Leon. Twee bands die ik graag wel eens zou zien. Wat heb ik een geweldig weekend gehad zeg. Fantastisch. Zoveel spijt gehad dat ik niet eerder naar festivals ben gegaan.

Nu voor het 5e jaar lowlands. Absoluut mijn favoriete festival!!!
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.516
1.321
Mijn eerste festival was Dynamo Open Air in Eindhoven. Met onder andere Primus, Obituary, Saigon Kick en Extreme (more than words)...... Ik was toen 17

Eerste LL was 1993, toen was ik dus 19, maar ja kon ook niet eerder heen ???
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Ja, ik ben in mijn familie degene die iedereen heeft geinrroduceerd in de festivalwereld..:)
 

Zwennes

Playlistbediener
11 dec 2013
36
0
1 dag Pukkelpop in 2006.
Met als hoogtepunt Daft Punk.......... denk ik tenminste. Enigszins meegekregen vanuit een dixie :(

Eerste 3 daagse was een jaar later op Pinkpop, met o.a.a Metallica, Foo Fighters en QOTSA
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Ik heb veel mensen horen zeggen dat zij brockhampton als hoogtepunt verwachten. Ik moet zeggen dat ik daar ook hoge verwachtingen van heb.

Ik kijk zelf heel erg uit naar zeal en ardor! Is wel iets minder toegankelijk, maar denk wel dat, dat helemaal fantastisch gaat worden!
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Mijn eerste grote festival was 3 dagen Pinkpop in 2013. Sindsdien wist ik dat ik nog heel wat festivals zou gaan bezoeken. Destijds waren The Killers, Kings Of Leon en Green Day nog headliners en ik kan me eigenlijk geen hoogtepunt meer herinneren, maar god wat vond ik het tof. Toen in hetzelfde jaar de dag van tevoren nog een kaartje voor Lowlands gefixd waar ik toen erg onder de indruk was van Editors, Kendrick Lamar en Biffy Clyro. Nu inmiddels vier keer op zowel Pinkpop als Lowlands geweest, dit jaar voor mij dus jubileum op Lowlands :)
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.784
Mijn eerste ervaring was op Lowlands 2009, daar gewerkt bij de smoothies. in 3 dagen tijd 90 euro verdiend, en 200 euro uitgegeven. :) Wel gratis op het festivalterrein.

Vervolgens het eerste échte festival een jaar later op Hurricane. Echt puur om de line-up geboekt. Vrijdag: onder andere Arcade Fire, Elbow, Chemical Brothers, Portishead, Portugal the man. Zaterdag: Incubus, Kasabian, Kaiser Chiefs, Two doors cinema club, Trentemoller. Maar vooral zondag: Arctic Monkeys, Foo Fighters, Tame Impala, Flogging Molly, Wombats.

Ik was ook vooral onder de indruk hoeveel die Duitsers kunnen zuipen in zo'n weekend.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.784
Nu al mijn lowlands anthem van dit jaar.

https://www.youtube.com/watch?v=_3T8KznhThQ

 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.784
Oh, en voor de passagiers van de grootste hypetrain dit jaar; hier het hele optreden van Brockhampton. Genietos

https://www.facebook.com/brckhmptn/videos/brockhampton-live-@-the-novo/2068826290028566/
 

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
892
1.465
Mijn eerste Lowlands en tevens eerste festival was 2017 toen ik 20 was. Ik ben dus helemaal een laatbloeier :lol:
Dit jaar weer naar Lowlands. Welke camping bevelen jullie aan? :p
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken