Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Ben wel benieuwd; zijn er dit jaar acts waar jullie met een grote boog omheen lopen? Acts waarvan je denkt; “Wat doet dit in hemelsnaam op Lowlands?”?

James Bay, Gavin James, Rag N Bone Man.

Maar met name die Rag N Bone Man. Wat een verschrikking.

Verder eigenlijk weinig dingen die me echt de stuipen op het lijf jagen.

Theater- en dansprograma:

Duik ook dit jaar weer de Juliet in voor de beste binnen- en buitenlandse Theater- en Dansgezelschappen. Ben op tijd want de 1.250 stoelen zijn vaak snel vergeven! Dit jaar staan op de planken: Het Nationale Ballet, Hofesh Shechter Company, Naomi Velissariou, ISH, Nineties Productions, Panama Pictures, Toneelschuur Producties / Nina Spijkers, IVGI&GREBEN, Bouillabaisse, De Theatertroep en Sinem Kavus.

gguuss wrote:

Dennis1808 wrote:

nitotheno wrote:
“Wat doet dit in hemelsnaam op Lowlands?”?

Gavin James en Tom Odell.
Tom Odell was dit jaar headliner van Vestrock (wat ik al apart vond) en zijn ego was te groot voor de mainstage. Het was niet slecht, maar ook totaal niet spannend. Halverwege de set slingerde er nog iemand een biertje naar zijn hoofd en toen was ie zo kwaad dat ie geen toegift meer gaf.

Niet meer dan logisch dat er geen toegift kwam. Als iets niet je ding is, loop dan weg. Met bier naar een artiest smijten is echt laag en ontzettend kansloos (en zonde van je pils). Mag hopen dat je het met me eens bent.

Ik ben het zeker met je eens dat bier smijten naar artiesten enorm respectloos is. Voor Tom Odell speelde Rowwen Heze (waar helaas ook vijf hectoliter bier door de lucht vloog) en ik denk dat die gast die het biertje gooide nog in die sfeer zat. Ik kan begrijpen dat Tom Odell daar kwaad van wordt maar één idioot verpest het daardoor wel heel makkelijk voor de rest die wel de show wil zien. Moet je daar als artiest niet boven staan? Dit was trouwens niet de reden dat ik hem niet meer hoef te zien trouwens, ik vond Tom Odell het gehele optreden nogal saai en arrogant.

Niet heel handig geprogrammeerd dan, lijkt me?
Als toeschouwer moet je je gewoon gedragen. Bij Rowwen Heze is het blijkbaar normaal als er met pils gesmeten wordt; ok. Bij Tom Odell staat gewoon een heel ander publiek en die gozer heeft het dus goed verneukt voor mensen die het wel naar hun zin hadden. Zat er zeker ook de hele tijd doorheen te brullen?
Maargoed, goed dat we op een lijn zitten ;) en kan me voorstellen dat het saai was, zijn muziek is ook niet mijn ding!

nitotheno wrote:
Ben wel benieuwd; zijn er dit jaar acts waar jullie met een grote boog omheen lopen? Acts waarvan je denkt; “Wat doet dit in hemelsnaam op Lowlands?”?

James Bay, Gavin James, Rag N Bone Man.

Maar met name die Rag N Bone Man. Wat een verschrikking.

Verder eigenlijk weinig dingen die me echt de stuipen op het lijf jagen.

Exact dit. Rag n Bone man zou ik misschien nog live kunnen waarderen omdatbdie gast echt goed kan zingen maar deze acts ijn zo dertien in een dozijn. Verder drum en bass. Geen idee hoe je moet dansen op die shit.

gewoon, lekker uit je dak gaan!! Heb op eerdere edities heerlijk gespaced op Aphex Twin, Nero, Black Sun Empire…. geweldig

Wel leuk vermaak hoor. Ik sta met een grijns op mijn gezicht en vingers te genieten van jullie way of losgaan. Mooi volk daar.

Dennis1808 wrote:

gguuss wrote:

Dennis1808 wrote:

nitotheno wrote:
“Wat doet dit in hemelsnaam op Lowlands?”?

Gavin James en Tom Odell.
Tom Odell was dit jaar headliner van Vestrock (wat ik al apart vond) en zijn ego was te groot voor de mainstage. Het was niet slecht, maar ook totaal niet spannend. Halverwege de set slingerde er nog iemand een biertje naar zijn hoofd en toen was ie zo kwaad dat ie geen toegift meer gaf.

Niet meer dan logisch dat er geen toegift kwam. Als iets niet je ding is, loop dan weg. Met bier naar een artiest smijten is echt laag en ontzettend kansloos (en zonde van je pils). Mag hopen dat je het met me eens bent.

Ik ben het zeker met je eens dat bier smijten naar artiesten enorm respectloos is. Voor Tom Odell speelde Rowwen Heze (waar helaas ook vijf hectoliter bier door de lucht vloog) en ik denk dat die gast die het biertje gooide nog in die sfeer zat. Ik kan begrijpen dat Tom Odell daar kwaad van wordt maar één idioot verpest het daardoor wel heel makkelijk voor de rest die wel de show wil zien. Moet je daar als artiest niet boven staan? Dit was trouwens niet de reden dat ik hem niet meer hoef te zien trouwens, ik vond Tom Odell het gehele optreden nogal saai en arrogant.

Niet heel handig geprogrammeerd dan, lijkt me?
Als toeschouwer moet je je gewoon gedragen. Bij Rowwen Heze is het blijkbaar normaal als er met pils gesmeten wordt; ok. Bij Tom Odell staat gewoon een heel ander publiek en die gozer heeft het dus goed verneukt voor mensen die het wel naar hun zin hadden. Zat er zeker ook de hele tijd doorheen te brullen?
Maargoed, goed dat we op een lijn zitten
1f609.svg
en kan me voorstellen dat het saai was, zijn muziek is ook niet mijn ding!
Even 1 ding uit de wereld helpen ...

Bij iedere "biergooi" discussie krijg je weer te horen dat het bij Rowwen heze en Normaal wel gewoon ok is om bier te gooien. Maar iedereen die ooit naar hun concert is geweest weet dat je dan puur in de lucht moet gooien. En niet in een rechte lijn op de neus van de zanger te mikken... wereld van verschil.;

Verder heb ik weinig dingen waar ik met een "boog" omheen loop. Persoonlijk vind ik Joost wel wat misplaatst, maar goed misschien begin ik ook te oud te worden voor die shit. Maar ik loop er gewoon aan voorbij, niet echt met een boog ofzo.

Ben benieuwd of er vandaag nog namen bij komen of zou het film programma bekend worden gemaakt, ze zijn nu zo lekker bezig deze week.

Just out of curiosity :) hoe oud waren jullie toen je voor het eerst naar een festival ging? Welk festival was dat, en hoe was het?

Mijn eerste "echte" festival was Pinkpop '87 (ik was 17, bijna 18), dat toen maar 1 dag duurde, maar wel helemaal te gek was, met onder andere Fatal Flowers, Iggy Pop, Echo & The Bunnymen en Lou Reed. Het was graftakkenweer en steenkoud, maar HEEL gaaf :D

Just out of curiosity
1f642.svg
hoe oud waren jullie toen je voor het eerst naar een festival ging? Welk festival was dat, en hoe was het?

Mijn eerste “echte” festival was Pinkpop ’87 (ik was 17, bijna 18), dat toen maar 1 dag duurde, maar wel helemaal te gek was, met onder andere Fatal Flowers, Iggy Pop, Echo & The Bunnymen en Lou Reed. Het was graftakkenweer en steenkoud, maar HEEL gaaf
1f600.svg
Lowlands 2001. Het was gloeiend heet het hele weekend en aan het einde van de zondag kregen we de zondvloed... En daarna nog de legendarische afsluiting van Manu Chao, wat een sfeer in de Alpha die avond. Verder nog gezien toen: o.a. 3 Doors Down (op toen nog een buitenpodium 'Dommelsch'), Kosheen, Delinquent Habits, Live (als surprise act), Muse, Prodigy, Placebo, Stone Temple Pilots, System of a Down, Tricky

Lowlands 2001. Het was gloeiend heet het hele weekend en aan het einde van de zondag kregen we de zondvloed…

Jaaa dat weet ik nog! Ik heb toen nog gezommen in Lake Lowlands (wat destijds nog niet mocht, foei Jetje). Tijdens het optreden van Fireside op zondag sloeg de bliksem in, wat een noodweer zeg. Toen we na Manu Chao terugkwamen op de camping bleek de hele tent (plus inhoud) zeiknat dus we zijn 's nachts nog naar huis gereden. Mooie editie :D

visdave34 wrote:
Lowlands 2001. Het was gloeiend heet het hele weekend en aan het einde van de zondag kregen we de zondvloed…

Jaaa dat weet ik nog! Ik heb toen nog gezommen in Lake Lowlands (wat destijds nog niet mocht, foei Jetje). Tijdens het optreden van Fireside op zondag sloeg de bliksem in, wat een noodweer zeg.
1f600.svg
Haha, wij hebben toen ook nog gezwommen ja... Jong en rebels, toen nog... ;-)
En bij die blikseminslag (in de Golf toch?) stond ik in de tent ertegenover (Spooks in de Bravo)... Was best bizar.

Haha, wij hebben toen ook nog gezwommen ja… Jong en rebels, toen nog…
1f609.svg

En bij die blikseminslag (in de Golf toch?) stond ik in de tent ertegenover (Spooks in de Bravo)… Was best bizar.
Volgens mij in de Charlie! Die stond toen in de hoek van Cape Lowlands, waar nu meestal de X-Ray staat.

Just out of curiosity hoe oud waren jullie toen je voor het eerst naar een festival ging? Welk festival was dat, en hoe was het?

Ik durf het niet precies te zeggen, maar voor mijn gevoel was mijn eerste echte festival Trance Energy in de jaarbeurs. Ik was toen 17, en was super zenuwachtig of we wel binnen konden komen.
In die periode ging ik voornamelijk naar festivals als Mysteryland / Defqon / 4 elements etc etc... Das de jaren erna omgeslagen naar festivals als lowlands / sziget / Rock am Ring etc..
Ik ga dit jaar voor de 11e keer en mijn eerste editie was precies in het jaar 2004 .

Heb onwijs veel zin in deze editie.

Just out of curiosity
1f642.svg
hoe oud waren jullie toen je voor het eerst naar een festival ging? Welk festival was dat, en hoe was het?

Mijn eerste “echte” festival was Pinkpop ’87 (ik was 17, bijna 18), dat toen maar 1 dag duurde, maar wel helemaal te gek was, met onder andere Fatal Flowers, Iggy Pop, Echo & The Bunnymen en Lou Reed. Het was graftakkenweer en steenkoud, maar HEEL gaaf
1f600.svg
Toen ik 15/16 was ging ik nog al die dance festivals. Van trance tot hardcore, van hardstyle tot techno etc. etc. Maar ook Extrema Outdoor destijds met die house line-ups enzo. Ik ben op Pinkpop 2011 voor het eerst pas naar een meerdaags festival geweest incl. camping etc. Veel te laat eigenlijk. Toen stond de teller al op 22 jaartjes oud.

Just out of curiosity hoe oud waren jullie toen je voor het eerst naar een festival ging? Welk festival was dat, en hoe was het?

Ik ging voor het eerst naar Klomppop in 2010 en was toen vijftien. De 'grote' namen waren toen Moke, Caro Emerald en Go Back to the Zoo die toen nog een soort van ding waren. Het festival werd geopend door Want Want van de hitsingle 'Kip, Paard en Koe' en de band was geboekt omdat een fan van de band een Hyvespagina had gemaakt met als titel 'Haal Want Want naar Klomppop!'. Dat was nog eens cool.

Die dancefestivals heb ik in de jaren 90 (en misschien nog een enkele daarna) ook allemaal afgelopen ja, vroege Mysteryland, Trance Energy, Extrema Outdoor. Maar die tel ik even niet meer mee.

Just out of curiosity
1f642.svg

1f600.svg

Voor mij was Parkpop het eerste festival waar ik op eigen initiatief naar toe ging, toen ik een jaar of 16 was. Dat was in 2010.
Mijn eerste "echte" festival was Pinkpop 2011. Met Coldplay, Kings of leon en Foo fighters als headliners. Prima namen vind ik zo!

Mijn eerste Lowlands was 2009, toen ik een dagje gratis mee mocht (ouders hadden destijds vrienden bij MOJO).
Ik vond er alleen nog niks aan toen! Haha
Destijds was ik nog niet zo into de muziek als dat ik nu ben. Beetje jammer, aangezien m'n favoriete band van nu (Arctic monkeys) toen als headliner stond..
Naja inmiddels heb ik ze al 3x gezien, dus dat is ook helemaal goed gekomen!

Mijn eerste festival was Pinkpop in 1993. Met onder andere Living Colour, Black Crowes en de doorbraak van Rage Against The Machine. Was toen 18, vond het hele vette ervaring.

Er was destijds maar 1 podium als ik het me goed herinner.

Mijn eerste festival was Pinkpop in 1993. Met onder andere Living Colour, Black Crowes en de doorbraak van Rage Against The Machine. Was toen 18, vond het hele vette ervaring.

Er was destijds maar 1 podium als ik het me goed herinner.

Volgens mij ook! Was dat de editie waar tijdens de Black Crowes de stroom uitviel?

Users who are viewing this thread