@Marc wrote:
Ik kan je laatste opmerking niet helemaal plaatsen ten opzichte van het voorgaande. Verder denk ik dat LL niet echt zo begonnen is de eerste edities. Het eerste jaar op de zondag…… Tool, Stone Temple Pilots en RATM….. wel allemaal relevant toen voor mij en ook binnen jouw context…… ik denk dat het “vernieuwde” (wat dat ook mag zijn) meer begonnen is door EvE. Het eerste jaar had je alleen Quazar als vreemde eend in de bijt. Toendertijd waren festivals wat meer genre gebonden in mijn mening…..
Tool, STP en RATM waren anno 1993 inderdaad vernieuwend en relevant voor een alternatief festival zoals Lowlands. Heb je compleet gelijk in. En dat past precies bij alles wat ik al heb lopen beargumenteren. Dat vasthoudende aan genres is ook niet geheel waar, want over de jaren heen heeft LL allerlei soorten muziek geprogrammeerd. Zie bijvoorbeeld 2002 met Tiesto en Nickelback, waar je ook je vraagtekens over kan plaatsen kwa kwaliteit, maar wel veel betekende voor dat jaar.
Een betere manier om er over na te denken is wat Lowlands expres niet heeft geboekt over de jaren heen. Metallica in 2008 was iets dat ze expres oversloegen, in tegenstelling tot Pukkelpop dat jaar. Of Placebo en Blink 182 in 2014, ondanks dat ze in eerdere edities wel geboekt waren. Allemaal omdat EvE dat niet gepast vondt voor die betreffende jaren. En zo kan je dit jaar redeneren waarom Dave Roelvink en Breaking Benjamin er nu niet thuis horen.