Lowlands 2017

1 mei 2017
289
0
Tja, als je nog niet door hebt dat Lowlands zich al 25 edities lang profileerd in het muzieklandschap als een alternatief festival waarbij ze een imago van hip en toonaangevend opstellen (gerechtvaardigd of niet), en daarbij ook nog opzettelijk popie jopie onzin vermijden als de pest, dan weet ik het ook niet meer.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.084
Ik kan je laatste opmerking niet helemaal plaatsen ten opzichte van het voorgaande. Verder denk ik dat LL niet echt zo begonnen is de eerste edities. Het eerste jaar op de zondag...... Tool, Stone Temple Pilots en RATM..... wel allemaal relevant toen voor mij en ook binnen jouw context...... ik denk dat het "vernieuwde" (wat dat ook mag zijn) meer begonnen is door EvE. Het eerste jaar had je alleen Quazar als vreemde eend in de bijt. Toendertijd waren festivals wat meer genre gebonden in mijn mening.....
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Mwah relevant en iets wat leuk zijn voor mij 2 verschillende dingen. Daarom gaf ik aan dat PJ Harvey nou ook niet de relvanste act van het jaar is, pakweg minder dan een Migos en Solange.

Maar dat betekend niet dat ik haar niet graag zou zien. Die balans is juist het leuke van Lowlands. Met relevante acts, en in de grote tenten kan je weer wat minder "relevante" acts meepakken maar die wel leuk zijn.

En Editors komt btw weet met een nieuw album geloof ik. Maar voor mij hadden die ook over mogen slaan. Daar tegenover moet je ook zo eerlijk zijn dat ik op andere festivals geen betere headliners zie staan. Op Pukkelpop staat Bastille als headliner..
 
1 mei 2017
289
0
Ik kan je laatste opmerking niet helemaal plaatsen ten opzichte van het voorgaande. Verder denk ik dat LL niet echt zo begonnen is de eerste edities. Het eerste jaar op de zondag…… Tool, Stone Temple Pilots en RATM….. wel allemaal relevant toen voor mij en ook binnen jouw context…… ik denk dat het “vernieuwde” (wat dat ook mag zijn) meer begonnen is door EvE. Het eerste jaar had je alleen Quazar als vreemde eend in de bijt. Toendertijd waren festivals wat meer genre gebonden in mijn mening…..

Tool, STP en RATM waren anno 1993 inderdaad vernieuwend en relevant voor een alternatief festival zoals Lowlands. Heb je compleet gelijk in. En dat past precies bij alles wat ik al heb lopen beargumenteren. Dat vasthoudende aan genres is ook niet geheel waar, want over de jaren heen heeft LL allerlei soorten muziek geprogrammeerd. Zie bijvoorbeeld 2002 met Tiesto en Nickelback, waar je ook je vraagtekens over kan plaatsen kwa kwaliteit, maar wel veel betekende voor dat jaar.

Een betere manier om er over na te denken is wat Lowlands expres niet heeft geboekt over de jaren heen. Metallica in 2008 was iets dat ze expres oversloegen, in tegenstelling tot Pukkelpop dat jaar. Of Placebo en Blink 182 in 2014, ondanks dat ze in eerdere edities wel geboekt waren. Allemaal omdat EvE dat niet gepast vondt voor die betreffende jaren. En zo kan je dit jaar redeneren waarom Dave Roelvink en Breaking Benjamin er nu niet thuis horen.
 

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
25 jaar van allerlei diverse smaken en relevanties en dit zal alleen maar meer worden aangezien er steeds weer nieuwe muziek stromen zijn. Laat L.L hun programma maken het komt vast wel goed. Maar wat nieuwe namen zou weer leuk zijn . Kunnen we ons daar op richten.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
@Marc wrote:
Ik kan je laatste opmerking niet helemaal plaatsen ten opzichte van het voorgaande. Verder denk ik dat LL niet echt zo begonnen is de eerste edities. Het eerste jaar op de zondag…… Tool, Stone Temple Pilots en RATM….. wel allemaal relevant toen voor mij en ook binnen jouw context…… ik denk dat het “vernieuwde” (wat dat ook mag zijn) meer begonnen is door EvE. Het eerste jaar had je alleen Quazar als vreemde eend in de bijt. Toendertijd waren festivals wat meer genre gebonden in mijn mening…..


Tool, STP en RATM waren anno 1993 inderdaad vernieuwend en relevant voor een alternatief festival zoals Lowlands. Heb je compleet gelijk in. En dat past precies bij alles wat ik al heb lopen beargumenteren. Dat vasthoudende aan genres is ook niet geheel waar, want over de jaren heen heeft LL allerlei soorten muziek geprogrammeerd. Zie bijvoorbeeld 2002 met Tiesto en Nickelback, waar je ook je vraagtekens over kan plaatsen kwa kwaliteit, maar wel veel betekende voor dat jaar.

Een betere manier om er over na te denken is wat Lowlands expres niet heeft geboekt over de jaren heen. Metallica in 2008 was iets dat ze expres oversloegen, in tegenstelling tot Pukkelpop dat jaar. Of Placebo en Blink 182 in 2014, ondanks dat ze in eerdere edities wel geboekt waren. Allemaal omdat EvE dat niet gepast vondt voor die betreffende jaren. En zo kan je dit jaar redeneren waarom Dave Roelvink en Breaking Benjamin er nu niet thuis horen.
Tiësto geen kwaliteit? Je weet echt totaal niet waar je over praat denk ik...
 
1 mei 2017
289
0
Jongen alsjeblieft. Ik heb Tiesto immiddels een stuk of acht keer gezien. Ik zei dat je er vraagtekens bij kan plaatsen, niet dat het daadwerkelijk niet kwalitatief is. Vergeet niet: dat was destijds een beruchte boeking waar EvE op terug kwam en het uiteindelijk een fout vondt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Sorry maar twijfelen aan de kwaliteit is de dance scene als twijffellen aan de kwaliteiten van Johan Cruijff in de voetbalweteld.

Dat moedt echt de kop ingedrukt worden.

Het begint idd hoog tijd te worden voor nieuwe namen.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Indiaan, je hebt inderdaad gelijk dat er een verschil is tussen relevant en leuk. Maar daardoor is het dus ook niet belangrijk om alleen maar relevante acts te boeken. Er mogen ook gewoon goede en leuke acts komen.

En ik hoop ook op korte termijn op nieuwe namen. Ik heb namelijk ondertussen alle tot nu toe aangekondigde namen geluisterd. Mijn conclusie is dat ik in iedergeval tot nu toe heel tevreden ben met de line up!
 

Wijdje

Campingartiest
15 okt 2016
75
56
Hebben jullie het nieuwe nummer van Royal Blood al gehoord? Is het beluisteren zeker waard!
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Hebben jullie het nieuwe nummer van Royal Blood al gehoord? Is het beluisteren zeker waard!

Ik heb ze woensdag in Paradiso gezien en het was veruit het beste wat ik ooit heb mee mogen maken (ook wel anderhalf jaar naar uitgekeken), meer van hun graag! QOTSA zelfde soort stijl, dus die zijn meer dan welkom als het gerucht zou kloppen :)
 

Wijdje

Campingartiest
15 okt 2016
75
56
Royal blood is in Japan tijdens lowlands.

Goed dat je het zegt! Was er heilig van overtuigd dat ze dit jaar op Lowlands stonden en tevens al aangekondigd waren, helaas toch verkeerd gedacht/herrinerd dus..
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Wijdje wrote:
Hebben jullie het nieuwe nummer van Royal Blood al gehoord? Is het beluisteren zeker waard!


Ik heb ze woensdag in Paradiso gezien en het was veruit het beste wat ik ooit heb mee mogen maken (ook wel anderhalf jaar naar uitgekeken), meer van hun graag! QOTSA zelfde soort stijl, dus die zijn meer dan welkom als het gerucht zou kloppen
1f642.svg

Helemaal mee eens ! nu 2x mogen zien en 2x steen goed ! Samen met Biffy Clyro in de tivoli de beste optredens van de afgelopen tijd.
Maar zoals eerder hier gezegd zullen beide niet op LL staan.

Ik denk toch dat we binnenkort wel nieuwe namen krijgen, denk zelf woensdag of volgende week woensdag :)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.804
Rudy190 wrote:
Wijdje wrote:
Hebben jullie het nieuwe nummer van Royal Blood al gehoord? Is het beluisteren zeker waard!


Ik heb ze woensdag in Paradiso gezien en het was veruit het beste wat ik ooit heb mee mogen maken (ook wel anderhalf jaar naar uitgekeken), meer van hun graag! QOTSA zelfde soort stijl, dus die zijn meer dan welkom als het gerucht zou kloppen
1f642.svg



Helemaal mee eens ! nu 2x mogen zien en 2x steen goed ! Samen met Biffy Clyro in de tivoli de beste optredens van de afgelopen tijd.
Maar zoals eerder hier gezegd zullen beide niet op LL staan.

Ik denk toch dat we binnenkort wel nieuwe namen krijgen, denk zelf woensdag of volgende week woensdag
1f642.svg

Ik gok morgen of overmorgen nieuwe namen. Al kunnen dit ook best comedy/dans/theaternamen zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken