Lowlands 2017

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Ik kan ook niet wachten op nieuwe namen!! Ik heb alles nu namelijk geluisterd. Zitten echt wat bandjes tussen die ik heel graag wil zien!!!
glass animals
mac demarco
the bloody beetroots
haus
eden
naaman
tash sultana
En echt nog heel veel meer.

even off topic.
Als je de vrouwen zelf niet nat krijgt zijn emmers met glijmiddel best handig...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2017/Mei/Armin-van-Buuren-Lowlands.html
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Ik las het net ja, heel vreemd gerucht.

NIeuwsgierig als ik ben struin ik iedere dag een aantal social media sites en fora af om nieuwtjes te vinden over mijn favoriet festival. Maar ik heb de hele ophef om het Armin shirtje helemaal gemist. Probeert 3voor12 nu dit zelf in de wereld te helpen, of zullen meer weten dan dat wij doen?

Ik ben best wel een Armin fan, maar vind het een rare combinatie met Lowlands. Al zou ik een nachtje Armin Only helemaal zien zitten :).
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Hoe langer ik er over nadenk hoe beter ik het idee ga vinden. Ik lees veel negatieve reacties op Facebook. Helaas kennen veel mensen Armin van de 538 Koningsdag feesten. Maar ik hoop een Lowlands dat hij dan echt de Armin Only kant op gaat, stukke interessanter. Lijkt me heerlijk om snachts in de Bravo nog een paar van de oude trance retro tracks te horen knallen.

Dan komt het echt prima tot zijn recht, zeker weten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.651
Amerikaanse rukrock (bijv. Imagine Dragons die er een paar jaar terug stonden)

Deze snap ik dan weer niet. Die band kan vanalles zijn, maar met rock heeft dat in de verste verte niets te maken.

Of ik moet hun rocknummers gemist hebben.

Popmuziek, ja. Of is Bastille ook rock dan? Echt ruk vind ik het niet, maar ik noem mezelf ook geen fan...
 
1 mei 2017
289
0
Amerikaanse rukrock (bijv. Imagine Dragons die er een paar jaar terug stonden)

Deze snap ik dan weer niet. Die band kan vanalles zijn, maar met rock heeft dat in de verste verte niets te maken.

Of ik moet hun rocknummers gemist hebben.

Popmuziek, ja. Of is Bastille ook rock dan? Echt ruk vind ik het niet, maar ik noem mezelf ook geen fan…

3voor12 bestempelde hen als rock op allebei de Lowlands optredens.

https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2013/Lowlands/LL13-Imagine-Dragons.html
https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2014/Lowlands-2014/vrijdag/LL14-Imagine-Dragons.html

Ik wil best aannemen dat het (immiddels) meer pop dan rock is, hoor. Heb ze geen aandacht meer gegeven nadat ik hun #LL13 show terugkeek. Wat een schijnheilig drama.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.084
1e x Limp Bizkit op LL was echt fantastisch......

Verder is rukrock niet echt een genre....... zitten trouwens een hoop bands tussen de door jouw genoemde rukrock bands die van mij wel mogen komen....

Ben dan ook benieuwd wat je zelf graag zou zien verschijnen op LL

 
1 mei 2017
289
0
Verder is rukrock niet echt een genre……. zitten trouwens een hoop bands tussen de door jouw genoemde rukrock bands die van mij wel mogen komen….

Ben dan ook benieuwd wat je zelf graag zou zien verschijnen op LL

PJ Harvey om te beginnen (staat al op Pukkelpop).

Maar wat jij en ik graag zouden willen zien dit jaar is niet echt van belang, want de discussie gaat over het profiel van Lowlands en wat zogenaamd gepast is. Ik leef zelf in de veronderstelling dat Lowlands een festival is dat achter acts gaat die trendy/relevant zijn. Iets wat de festivaldirecteur elk jaar opnieuw herhaald, ondanks dat hij zelf ook idiote uitspraken heeft gedaan en dat het festival niet altijd de beste keuzes maakte (Kraftwerk overslaan in 2009 of The Offspring als afsluiter van de Alpha in 2011, WTF?).
Mocht mijn beeld verkeerd zijn, zou Lowlands niet anders zijn dan iets als Paaspop.

Dus daarom mijn idee dat die eerder opgenoemde irrelevante post-grunge/hard rock namen er niks te zoeken hebben volgens het ideaal van de organisatie.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.084
Zoveel mensen zoveel smaken...... waarom is PJ Harvey wel relevant? Wellicht voor jou, voor mij niet.

Maar als ze al op PKP staat, dan ga je daar toch heen?
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Zoveel mensen zoveel smaken…… waarom is PJ Harvey wel relevant? Wellicht voor jou, voor mij niet.

Maar als ze al op PKP staat, dan ga je daar toch heen?

Waarom PJ Harvey relevant is? Vorig jaar een album uitgebracht dat wereldwijd bejubeld is en haar show vorig jaar op Down The Rabbit Hole werd ook op elke nieuwssite bejubeld. Lijkt me dus redelijk relevant als je dat vergelijkt met Limp Bizkit die hun topperiode rond de jaren 2000 had en de laatste jaren niets nieuws hebben uitgebracht.

Hoe relevant een artiest is, kan je zeker objectief beoordelen en hangt niet af van dat mensen zoveel verschillende smaken hebben. Hoe goed je die artiest vindt, hangt inderdaad af van je smaak en is subjectief.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
PJ Harvey is totaal niet relevant, dat laatste album was slecht voor haar doende en ook "weer van een jaar geleden". Hoe graag ik PJ wel zou willen zien op Lowlands, relevant is het niet.
En goh Limp Bizkit heeft ook 1x in de Alpha gestaan (de plaats waar vaak idd "geen relevante" bandjes staan. En als je Lowlands vergelijkt met Paaspop dan heb je het idd niet begrepen.

Met Migos en Solange hebben ze misschien wel de 2 grootste doorgebroken van het jaar binnen gehaald (en dan nog te bedenken dat Chance The Rapper ook nog zou komen). Dan heb je nog veel acts die er staan na aanleiding van een nieuw album: The XX, Alt-J, Elbow, The Shins, Feist, Michael Kiwanuka, Billy Talent, Mac DeMarco, Sampha, Ty Segall, Carl Craig, Clark, Tash Sultana, John Moreland etc.

 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
PJ Harvey is totaal niet relevant, dat laatste album was slecht voor haar doende en ook “weer van een jaar geleden”. Hoe graag ik PJ wel zou willen zien op Lowlands, relevant is het niet.
En goh Limp Bizkit heeft ook 1x in de Alpha gestaan (de plaats waar vaak idd “geen relevante” bandjes staan. En als je Lowlands vergelijkt met Paaspop dan heb je het idd niet begrepen.

Met Migos en Solange hebben ze misschien wel de 2 grootste doorgebroken van het jaar binnen gehaald (en dan nog te bedenken dat Chance The Rapper ook nog zou komen). Dan heb je nog veel acts die er staan na aanleiding van een nieuw album: The XX, Alt-J, Elbow, The Shins, Feist, Michael Kiwanuka, Billy Talent, Mac DeMarco, Sampha, Ty Segall, Carl Craig, Clark, Tash Sultana, John Moreland etc.

Ik maakte vooral de vergelijking tussen Limp Bizkit en PK Harvey dus had misschien beter relevanter gebruikt ipv relevant. Er staan inderdaad nog relevantere artiesten dit jaar op Lowlands zoals je ook aanhaalt. Desondanks vind ik wel dat PJ Harvey nog steeds relevant is, om een artiest een jaar na het album en bejubelde shows niet meer relevant te noemen vind ik zelf iets te snel en te kritisch. Dan is volgens jou redenering bijvoorbeeld Radiohead ook totaal geen relevante naam meer en moest je die daarvoor enkel maar vorig jaar boeken.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.804
PJ Harvey is totaal niet relevant, dat laatste album was slecht voor haar doende en ook “weer van een jaar geleden”. Hoe graag ik PJ wel zou willen zien op Lowlands, relevant is het niet.
En goh Limp Bizkit heeft ook 1x in de Alpha gestaan (de plaats waar vaak idd “geen relevante” bandjes staan. En als je Lowlands vergelijkt met Paaspop dan heb je het idd niet begrepen.

Met Migos en Solange hebben ze misschien wel de 2 grootste doorgebroken van het jaar binnen gehaald (en dan nog te bedenken dat Chance The Rapper ook nog zou komen). Dan heb je nog veel acts die er staan na aanleiding van een nieuw album: The XX, Alt-J, Elbow, The Shins, Feist, Michael Kiwanuka, Billy Talent, Mac DeMarco, Sampha, Ty Segall, Carl Craig, Clark, Tash Sultana, John Moreland etc.

Met het tweede deel van je post ben ik het hartgrondig eens.

Wat je opmerking over je PJ Harvey betreft ben ik het hartstikke oneens. Het album kan niet naar jouw smaak zijn, maar het werd uitstekend ontvangen. Stond bijvoorbeeld hoog in de jaarlijst van 2016. Dus om op grond daarvan zeggen dat ze niet relevant is? Michiel zegt het uitstekend in zijn post, niets meer aan toe te voegen.

Sowieso vind ik het een beetje gek om acts waarvan het laatste album meer dan een jaar oud is als niet relevant te bestempelen. Dan zouden Editors en Mumford and Sons vreselijk irrelevante headliners zijn, om een voorbeeld te noemen. Zeker als je bedenkt hoe de laatste albums van die bands ontvangen zijn.

Omgekeerd lijkt je stelling ook dit te zeggen: Als je maar nieuwe albums uitbrengt, dan ben je dus relevant. Dat lijkt me een ernstig misverstand.

Uiteindelijk blijft het een kwestie van smaak (clichemodus uit) ;-)
 
1 mei 2017
289
0
En als je Lowlands vergelijkt met Paaspop dan heb je het idd niet begrepen.

Met Migos en Solange hebben ze misschien wel de 2 grootste doorgebroken van het jaar binnen gehaald (en dan nog te bedenken dat Chance The Rapper ook nog zou komen). Dan heb je nog veel acts die er staan na aanleiding van een nieuw album: The XX, Alt-J, Elbow, The Shins, Feist, Michael Kiwanuka, Billy Talent, Mac DeMarco, Sampha, Ty Segall, Carl Craig, Clark, Tash Sultana, John Moreland etc.

Huh? Ik zeg toch juist dat Paaspop en Lowlands verschillen, omdat die laatste inderdaad allerlei relevante acts boekt zoals alles wat jij daarnet opnoemde. Waar is die vergelijking dan?

Zoveel mensen zoveel smaken…… waarom is PJ Harvey wel relevant? Wellicht voor jou, voor mij niet.

Maar als ze al op PKP staat, dan ga je daar toch heen?

Dus omdat iemand misschien beter naar Pukkelpop kan, kunnen ze maar beter niet posten in andere festivaltopics? Wat de neuk. Hahahahaha.

En "smaken verschillen" is 100% een compleet fucking non-argument in deze kwestie. Mocht dat zo zijn, zou Lowlands ook gewoon mijn vriendje Dave Roelvink kunnen boeken.

Hoe het wel moet qua argumentatie? Zie Indiaantje's post waar hij zijn best deed om te bewijzen waarom PJ Harvey niet zou moeten worden geboekt (al ben ik het er niet mee eens). Of die link van de vorige pagina waar ene Timo Pisart van 3voor12 met allemaal argumenten aankomt waarom Armin van Buuren dit jaar geschikt is. Of andere artikels van 3voor12 uit het veleden die over Avicii op Pinkpop en Jamie xx op BKS gingen.

Ik ben aangekomen met allerlei onderbouwing over mijn "debiele uitspraak" qua Breaking Benjamin, en tot nu toe heeft nog niemand gezegd waarom ze nou wel op Lowlands thuishoren.
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Indiaantje89 wrote:
...


Sowieso vind ik het een beetje gek om acts waarvan het laatste album meer dan een jaar oud is als niet relevant te bestempelen. Dan zouden Editors en Mumford and Sons vreselijk irrelevante headliners zijn, om een voorbeeld te noemen. Zeker als je bedenkt hoe de laatste albums van die bands ontvangen zijn.

Editors en Mumford and Sons zijn ook vreselijk irrelevante headliners, maar dat is weer een andere discussie. Editors zou blijkbaar wel een nieuw album uitbrengen, maar waarom touren Mumford And Sons (het geld is waarschijnlijk bijna op)???
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.804
Raskolnikov wrote:
Indiaantje89 wrote:



Sowieso vind ik het een beetje gek om acts waarvan het laatste album meer dan een jaar oud is als niet relevant te bestempelen. Dan zouden Editors en Mumford and Sons vreselijk irrelevante headliners zijn, om een voorbeeld te noemen. Zeker als je bedenkt hoe de laatste albums van die bands ontvangen zijn.


Editors en Mumford and Sons zijn ook vreselijk irrelevante headliners, maar dat is weer een andere discussie. Editors zou blijkbaar wel een nieuw album uitbrengen, maar waarom touren Mumford And Sons (het geld is waarschijnlijk bijna op)???

Voor de goede orde: daar ben ik het persoonlijk helemaal mee eens. Ik vind het ook geen relevante of interessante boekingen, wel begrijpelijke boekingen. Het was mij meer te doen om de argumentatie te weerleggen.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Ik vind de editors altijd relevant omdat ze de laatste 10 jaar een heel eigen geluid hebben gebracht. En een band 2 jaar na het laatste album nog steeds heel tof kan zijn om live te zien.

Limb biskit was ook relevant omdat het blijkbaar voor heel veel mensen heel tof was om een band te zien die tijdens hun puberteit helemaal hot was. En serieus in het voorvakging het helemaal los.

Uiteindelijk denk ik dat lowlands een festival is dat absoluut niet alleen draait om de bands en de acts. Ik vind de sfeer op lowlands echt uniek. En ik zie het zelden ergens zo losgaan tijdens optredens als in Biddinghuizen.

En ik heb de laatste 2 edities minimaal 40 acts gezien. Waarvan ik bij 3 kwart van de acts het heel erg naar mijn zin heb gehad. Hoe belangrijk is relevantie dan nog?! Interpol vond ik 2 terug jaar absoluut niet relevant. Maar ik hou van die muziek dus vond ik het een goede act. Veel relevanter dan tame impala krijg je het niet. Daar vond ik geen reet aan...
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.084
@Marc wrote:
Zoveel mensen zoveel smaken…… waarom is PJ Harvey wel relevant? Wellicht voor jou, voor mij niet.

Maar als ze al op PKP staat, dan ga je daar toch heen?


Dus omdat iemand misschien beter naar Pukkelpop kan, kunnen ze maar beter niet posten in andere festivaltopics? Wat de neuk. Hahahahaha.

(Ik weet niet of je beter naar PKP kan gaan, dat kan jij beter beoordelen. Als ik een artiest graag wil zien, dan zou ik gaan waar deze zou gaan optreden. En je mag zoveel posten als je wil. Ik weet niet hoe je er bij komt dat dit beter niet kan)

En “smaken verschillen” is 100% een compleet fucking non-argument in deze kwestie. Mocht dat zo zijn, zou Lowlands ook gewoon mijn vriendje Dave Roelvink kunnen boeken.

(Waarom is dat een non-argument? Ik denk juist dat de zoveel verschillende smaken synoniem staan voor LL. En Dave kunnen ze zeker boeken. Waarom niet? Aardige jongen, waar mensen een verkeerd beeld van hebben. Zou ook zijn verhaal kunnen komen doen en wellicht draaien in de Haciënda?)

Hoe het wel moet qua argumentatie? Zie Indiaantje’s post waar hij zijn best deed om te bewijzen waarom PJ Harvey niet zou moeten worden geboekt (al ben ik het er niet mee eens). Of die link van de vorige pagina waar ene Timo Pisart van 3voor12 met allemaal argumenten aankomt waarom Armin van Buuren dit jaar geschikt is. Of andere artikels van 3voor12 uit het veleden die over Avicii op Pinkpop en Jamie xx op BKS gingen.

(Prima dat dit jouw mening is over hoe argumentatie moet. Ik vind een act relevant als ik er plezier aan beleef. Dus of ze nu een plaat 20 jaar terug hebben uitgebracht of de laatste weken. Als ik het maar gaaf vind)

Ik ben aangekomen met allerlei onderbouwing over mijn “debiele uitspraak” qua Breaking Benjamin, en tot nu toe heeft nog niemand gezegd waarom ze nou wel op Lowlands thuishoren.

(Tja, wanneer hoort een act daar thuis? Als de booker / manager het goed verkocht hebben?????)

[/quote]
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken