Live is Live 2024

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.151
1.184
Is toch een mooie affiche geworden!

Ik vond het vorig jaar iets sterker, maar nu zijn de namen natuurlijk gespreid over een dag meer. Naast Rock Werchter is dit festival een grote kanshebber voor mij!

lil24_full_line_up_1x1_22022024.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
577
425
Iemand een idee hoeveel artiesten er per dag verwacht kunnen worden?
Ik ben aan het twijfelen om een dag te gaan voor The National. Maar kijk nog even de kat uit de boom voor de andere dagen.
Volgens mij 10 in totaal, 6 op de mainstage en 4 op het tweede podium (dageraad)
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.944
6.194
Dit festival zou zomaar eens op lange termijn een vrij sterke speler kunnen worden. Sterke headliners, goeie undercard. Sterk. Alleen ja, die voorvakken hè..
 
  • Leuk
  • Verdrietig
Waarderingen: zero en musicislife

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.053
8.691
Dit festival zou zomaar eens op lange termijn een vrij sterke speler kunnen worden. Sterke headliners, goeie undercard. Sterk. Alleen ja, die voorvakken hè..
Al doen ze het, op een paar uitzonderingen na, voor een groot deel met dingen die Rock Werchter het jaar voordien als eerste mocht boeken.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.151
1.184
Al doen ze het, op een paar uitzonderingen na, voor een groot deel met dingen die Rock Werchter het jaar voordien als eerste mocht boeken.
Bwah, ze hebben The National. En de eerste Belgische festivalshow van The Smashing Pumpkins in 11 jaar, de eerste sinds 'de reünie'. En Sheryl Crow voor het eerst sinds 2003 (!) naar België gehaald. Gossip hun laatste Belgische passage dateert van 2019. Voor Alvvays is het zelfs hun eerste Belgische festivaloptreden ooit ...

Ik bedoel maar, ze zorgen toch voor een bepaald evenwicht zodat niet te veel bands als 'herhaling van andere festivals' aanvoelen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.944
6.194
Al doen ze het, op een paar uitzonderingen na, voor een groot deel met dingen die Rock Werchter het jaar voordien als eerste mocht boeken.
Klopt, maar casual festivalgangers zien dat niet per se hoor. Die tellen 1+1 op en zien gewoon een prima affiiche. Feit dat Cactus met TWOD als een sneltrein uitverkocht, zegt ook genoeg - ookal stond de band al op Werchter, Cactus en ik denk in Vorst of Sportpaleis ofzo de laatste jaren? Maakt voor veel mensen echt niet uit. En ook niet iedereen is altijd bereid om zo maar even alles te laten vallen voor band A of B.
 
  • Leuk
Waarderingen: koekroeck

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.944
6.194
Ik bedoel maar, ze zorgen toch voor een bepaald evenwicht zodat niet te veel bands als 'herhaling van andere festivals' aanvoelen.
Dat gevoel heerst bij mij een pak meer mbt RW ja. Undercard lijkt uit 2022 gepakt mits hier en daar een aanpassing en wat andere headliners, mja.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.053
8.691
Bwah, ze hebben The National. En de eerste Belgische festivalshow van The Smashing Pumpkins in 11 jaar, de eerste sinds 'de reünie'. En Sheryl Crow voor het eerst sinds 2003 (!) naar België gehaald. Gossip hun laatste Belgische passage dateert van 2019. Voor Alvvays is het zelfs hun eerste Belgische festivaloptreden ooit ...

Ik bedoel maar, ze zorgen toch voor een bepaald evenwicht zodat niet te veel bands als 'herhaling van andere festivals' aanvoelen.
Ja, bedoelde het niet in de zin van 'zwakke affiche' hoor, maar meer als speler die RW écht beconcurreert en dwarsboomt qua grote namen inpikken (met een effect dat een DTRK en BKS op PP had). Alleen The National is een grote naam die ze bij de RW organisatie echt zuur zullen vinden. Smashing Pumpkins ja leuk, maar denk niet dat ze daar érg hard van wakker liggen. En van Sheryl Crow al helemaal niet.

Als Live Is Live zo'n Nutini, Interpol, Ben Howard en Tamino in hun eerste jaar van hun nieuwe tour had geboekt, dan was het toch wat anders. Bij een volgend album zal een War Of Drugs gewoon weer op RW staan, en kan een Live is Live een jaartje erna eens vissen.

Maar los daarvan zeker een prima lineup.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jean en jimmywe

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.182
5.516
Ik had het puur over het missen van indie namen. Vermits die op alvvays en the National na vorig jaar gewoon allemaal op RW stonden.
Klopt trouwens over Pkp en die herhaling. Heb dat ook al paar keer proberen nuanceren. Er tourt volgens mij vaak teveel van hetzelfde.

Als ze een blijver willen zijn gaan ze wel beter moeten verkopen trouwens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jean

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.151
1.184
Ja, bedoelde het niet in de zin van 'zwakke affiche' hoor, maar meer als speler die RW écht beconcurreert en dwarsboomt qua grote namen inpikken (met een effect dat een DTRK en BKS op PP had). Alleen The National is een grote naam die ze bij de RW organisatie echt zuur zullen vinden. Smashing Pumpkins ja leuk, maar denk niet dat ze daar érg hard van wakker liggen. En van Sheryl Crow al helemaal niet.

Als Live Is Live zo'n Nutini, Interpol, Ben Howard en Tamino in hun eerste jaar van hun nieuwe tour had geboekt, dan was het toch wat anders. Bij een volgend album zal een War Of Drugs gewoon weer op RW staan, en kan een Live is Live een jaartje erna eens vissen.

Maar los daarvan zeker een prima lineup.
Ja, helemaal akkoord hoor. Zeker waar.
 

Bwoite

Randprogramma
8 jun 2022
109
86
Ik had het puur over het missen van indie namen. Vermits die op alvvays en the National na vorig jaar gewoon allemaal op RW stonden.
Klopt trouwens over Pkp en die herhaling. Heb dat ook al paar keer proberen nuanceren. Er tourt volgens mij vaak teveel van hetzelfde.

Als ze een blijver willen zijn gaan ze wel beter moeten verkopen trouwens.
Zicht op verkoop? Nog niet denderend? Wat is de capaciteit eigenlijk?
 
  • Leuk
Waarderingen: festibob

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Ja, bedoelde het niet in de zin van 'zwakke affiche' hoor, maar meer als speler die RW écht beconcurreert en dwarsboomt qua grote namen inpikken (met een effect dat een DTRK en BKS op PP had). Alleen The National is een grote naam die ze bij de RW organisatie echt zuur zullen vinden. Smashing Pumpkins ja leuk, maar denk niet dat ze daar érg hard van wakker liggen. En van Sheryl Crow al helemaal niet.

Als Live Is Live zo'n Nutini, Interpol, Ben Howard en Tamino in hun eerste jaar van hun nieuwe tour had geboekt, dan was het toch wat anders. Bij een volgend album zal een War Of Drugs gewoon weer op RW staan, en kan een Live is Live een jaartje erna eens vissen.

Maar los daarvan zeker een prima lineup.
Pumpkins zijn groter dan het meerendeel van de huidige subs dus ja, denk wel dat die pikt. Alsook aan naam die heel goed in de straat van de vaste Werchter ganger past.
Voor de rest, buiten Pumpkins en The National, geen andere overtuigende factors om te gaan, wegens recent gezien en daarom te duur ook.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.182
5.516
Zicht op verkoop? Nog niet denderend? Wat is de capaciteit eigenlijk?
Denk dat die voor 20000/dag gaan, en dat er evt nog rek opzit naar boven toe.

Zover ik weet geen denderende verkoop nee. Maar goed, voorbije jaren moesten ze het ook hebben van de laatste weken vooral.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bwoite

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Pumpkins zijn groter dan het meerendeel van de huidige subs dus ja, denk wel dat die pikt. Alsook aan naam die heel goed in de straat van de vaste Werchter ganger past.
Voor de rest, buiten Pumpkins en The National, geen andere overtuigende factors om te gaan, wegens recent gezien en daarom te duur ook.
Is ook relatief. Laatste keer dat de Pumpkins in België stonden was Lotto Arena niet uitverkocht. Dan snap ik dat RW er geen must have in ziet.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Is ook relatief. Laatste keer dat de Pumpkins in België stonden was Lotto Arena niet uitverkocht. Dan snap ik dat RW er geen must have in ziet.
Dat zelfde gaat ook op voor Royal Blood bijvoorbeeld maar daar staan ze. Er staat zelfs een headliner die het Sportpaleis niet meer aankon.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.182
5.516
Dat zelfde gaat ook op voor Royal Blood bijvoorbeeld maar daar staan ze. Er staat zelfs een headliner die het Sportpaleis niet meer aankon.
En toch stevent RW af op een uitverkoop. Naam als RB zijn we terecht beu gezien, maar het typische Werchter volk neemt ze er graag bij op zo’n weekend.
Pumpkins headlinen graag, maar kunnen geen dag meer dragen. Is duidelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV

Gebruikers die dit onderwerp bekijken