Ik heb een ticket gekocht voor ...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
afgelopen week gekocht:
Three Days Grace - 21 jan (Tivoli)
The Neighbourhood - 15 maart (Tivoli)

al vantevoren:
Imagine Dragons - ergens in februari (Ziggodome)
Twenty One Pilots - 16 februari (013)
Muse - 9 maart (Ziggodome)

The Neighbourhood – 15 maart (Tivoli)

Ik zag al reacties van de Melkweg show dat het weer redelijk slecht was.
Heb ze op London Calling meegepakt vorig jaar, wat een drama. Nog nooit voor het einde van een show vertrokken omdat het zo slecht was.
Hoeveel vragen ze voor tickets?

tickets gekocht! `

Guy Garvey - AB (26.11.15)
Lee Ranaldo - Vooruit (27.01.16)
Massive Attack - Paleis 12 (10.02.16)
Savages - Botanique (02.03.16)

Vreemd trouwens dat Garvey volgende week verre van uitverkocht is. Elbow is retepopulair in België en Garvey's album is erg goed. Maar deze 2 dingen bijeen zorgen kennelijk niet voor een massale ticketverkoop. Ik ben er nochtans van overtuigd dat het dik in orde zal zijn (en dat hij enkele Elbow hits niet zal vergeten).

24/11 - Föllakzoid
30/11 - Avec Le Soleil Sortant De Sa Bouche
20/12 - Birth of Joy + PAUW
21/12 - Jacco Gardner + Alamo Race Track
26/01 - Lee Ranaldo
01/02 - Together Pangea
22/02 - Night Beats + PINS
01/03 - The Libertines
09/03 - Muse
16/03 - Savages

Zit wel al meer te twijfelen om m'n kaart voor Muse te verkopen en ook naar Massive Attack te gaan.

Dat concert van Massive Attack wordt groots. Ik heb ze nog nooit gezien maar hun live reputatie is ijzersterk. Kan moeilijk anders, met hun back catalogue. Ik verwacht vandaag of morgen een album aankondiging van deze gasten.

Savages – Botanique (02.03.16)

Ik ben ook wel wat verbaasd over deze. Toch een kleine hype rond bij bekendmaking, en vele mensen die vreesden dat het direct ging uitverkopen. 3 weken later nog genoeg tickets beschikbaar, en het is niet dat Orangerie zo'n grote zaal is.

Massive Attack wordt sowieso geniaal. Die vijf kwartier festival set op Pitch was al een van de beste optredens waar ik bij was, een zaalshow kan alleen maar beter zijn.
Alleen zo ontzettend duur, dusja als je het geld van je musekaartje haalt zou in het zeker doen. (Neem aan dat je Muse ook al sowieso wel ergens hebt gezien en dan weet je ook wel enigszins wat je kan verwachten)

Muse is live zeker tof. Maar als ik zou kiezen (en dat heb ik dus ook gedaan), dan denk ik dat MAssive Attack iets specialer wordt. Ik heb Muse sowieso al iets te veel gezien waardoor ze mij dit jaar op RW iets minder konden boeien. Na de zoveelste keer jumpen op Time Is Running Out, bridge meezingen van Knights of Cydonia en meeklappen op Starlight heb ik het wel gehad.

Neem aan dat je Muse ook al sowieso wel ergens hebt gezien en dan weet je ook wel enigszins wat je kan verwachten
Ja 3x, en gezien de laatste paar setlists van deze week spelen ze vooral nieuw werk en de standaard hits die ze al zo'n 5 jaar lang spelen. Achteraf is het ook een beetje een impulsaankoop geweest denk ik :')
Ik heb nu een liveshow van Massive Attack op staan(Melt 2010) en dat klinkt wel onwijs goed.

Ik ben ook wel wat verbaasd over deze. Toch een kleine hype rond bij bekendmaking, en vele mensen die vreesden dat het direct ging uitverkopen. 3 weken later nog genoeg tickets beschikbaar, en het is niet dat Orangerie zo’n grote zaal is.
Ik was ook nogal verbaasd dat die opeens in de grote zaal van de melkweg staan. Heb ook niet het idee dat er veel kaarten zijn verkocht.

03/12/2015 – El Vy – Melkweg, Amsterdam
+26/01/2016 - The Maccabees - Paradiso, Amsterdam
01/03/2016 – The Libertines – Paradiso, Amsterdam
+05/03/2016 - John Coffey Homecomming + King Gizzard & Lizard Wizard/ Frank Carter and The Rattlesnakes - Tivoli Vredenburg, Utrecht
18/03/2016 – Rico & Sticks Opgezwolle – HMH, Amsterdam

Op het lijstje verder, Together Pangea in Eindhoven en Jose Gonzalez in Utrecht.

Romy wrote:
The Neighbourhood – 15 maart (Tivoli)

Ik zag al reacties van de Melkweg show dat het weer redelijk slecht was.
Heb ze op London Calling meegepakt vorig jaar, wat een drama. Nog nooit voor het einde van een show vertrokken omdat het zo slecht was.
Hoeveel vragen ze voor tickets?

Heb ook wat recensies zitten lezen, valt inderdaad vies tegen blijkbaar. Balen zeg, vind de twee albums echt heel chill wegluisteren namelijk.
Kaartjes zijn 22,50 incl. servicekosten.
Ik snap trouwens niet dat ze in de Ronda zaal staan. Die krijgen ze nooit vol lijkt me.

Jeetje, €50,60 voor Massive Attack is inderdaad echt veel. Weet niet of ik dat ervoor over heb, maar wil ze eigenlijk wel nog een keer live meemaken. Is het het geld waard? Klokgebouw is zowat bij me om de hoek dus het scheelt wel al dat ik geen reiskosten erbij hoef te rekenen.

Ligt een beetje aan het nieuwe album/setlist of je het waard vind. Maar het is een geniale band die je een keer gezien moet hebben

Ik zal ze komende week nog wel een paar keer opzetten dan. Als ik nog iemand mee kan krijgen denk ik dat ik wel een kaartje koop

Nou, nu het concertjaar weer min of meer voorbij is na Le Guess Who? maar eens zien wat er voor volgend jaar al vaststaat. Dit jaar in elk geval alleen nog naar Ought in Doornroosje, tenzij er last-minute nog iets bij zou komen.

12 Feb - Denzel Curry (waarschijnlijk)
29 Feb - Grimes
09 Mar - Deafheaven (met indiestadpas)
10 Mar - Muse
13 Mar - Kurt Vile (misschien)
16 Mar - Savages
17 Jun - Best Kept Secret (nog geen kaartje maar heel erg waarschijnlijk dat ik wil gaan)
23 Jun - Coldplay (misschien, twijfel nog)

Verder nog maar eens een keer wat meer indiestadpasdingetjes uitzoeken. Iemand nog tips (buiten Lee Ranaldo dan)?

Le Guess Who? 2016, want fuck it bijna stufi.

Nice, tot wanneer loopt die Early Bird presale? Best kans dat ik sowieso al een weekendkaartje haal binnenkort aangezien dat best veel geld scheelt.

Users who are viewing this thread