Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Recent terug naar Brussel verhuisd vanuit Nederland. Bijkomend voordeel was dat ik dinsdag nogmaals naar Big Thief kon. Dat is ook zo'n band die je niet vaak genoeg kan zien (de teller staat inmiddels op 5x, plus 1x Adrianne Lenker) en wat mij betreft komen daar nog velen bij. De setlist was weer anders dan die in de Afas Live, en het werd extra bijzonder toen Adrianne Lenker een eerbetoon uitsprak aan de in België op een droevige wijze overleden Tucker Zimmerman, waarna ze twee nummers van hun plaat met hem samen speelden. Het zorgde voor een enorm intiem moment en een enorme connectie tussen zaal en publiek, ook toen ze vervolgens nog het gaspedaal openden en eindigden met Vampire Empire, Spud Inifinity, Simulation Swarm en Paul achter elkaar (en Incomprehensable in de toegift). Toch nog net iets memorabeler dan het Afas Live concert.

Zojuist terug van Don Broco
+ Snayx als voorprogramma in de Kavka Zappa.
Snayx was een goede opwarmer. Die gitarist trok de snaren zowat van z'n gitaar. Die kan elke avond nieuwe leggen denk ik. Wel heuuuuul veel bass , dat was meer aanwezig dan de zang. Maar prima vermaakt!

Don Broco; zeer charismatische frontman. Wat een bak energie. Dat optreden at echt lekker in elkaar zeg.. ze zouden niet misstaan op de zomerse festivals als afbreek-act in de tenten. Dit weekend staan ze op Rock am Ring+Rock im Park, veel plezier voor wie gaat!

En maandag a.s. de 013. Als je de week goed wilt starten; ga er heen!

• Leuk
Waarderingen: tosti, johanra en B0G5
Recent terug naar Brussel verhuisd vanuit Nederland. Bijkomend voordeel was dat ik dinsdag nogmaals naar Big Thief kon. Dat is ook zo'n band die je niet vaak genoeg kan zien (de teller staat inmiddels op 5x, plus 1x Adrianne Lenker) en wat mij betreft komen daar nog velen bij. De setlist was weer anders dan die in de Afas Live, en het werd extra bijzonder toen Adrianne Lenker een eerbetoon uitsprak aan de in België op een droevige wijze overleden Tucker Zimmerman, waarna ze twee nummers van hun plaat met hem samen speelden. Het zorgde voor een enorm intiem moment en een enorme connectie tussen zaal en publiek, ook toen ze vervolgens nog het gaspedaal openden en eindigden met Vampire Empire, Spud Inifinity, Simulation Swarm en Paul achter elkaar (en Incomprehensable in de toegift). Toch nog net iets memorabeler dan het Afas Live concert.
Ja, was er ook bij in Vorst Nationaal. Een Ticketswapje gedaan.

Al genoeg van topoptredens kunnen genieten dit jaar (David Byrne! Rosalia! Deftones! Angine de Poitrine!). Maar, eerlijk is eerlijk: geen van deze optredens deed me zoveel als Big Thief dinsdag. Wat een klasseband, wat een warmte, wat een authenticiteit! Geen beelden achter hen, zelfs geen backdrop. Maar wel de bandleden die hun ding deden, individueel en gezamenlijk supergetalenteerd, met de gave er echter niet te veel mee 'uit te pakken', maar de momenten er minutieus uit te kiezen. Ik was geregeld geraakt, het deed iets met me. Het lijkt erop dat elke keer ik ze zie er nog meer fan van word. Hierop kan ik nog een tijdje teren.

Enig persoonlijk minpunt: geen Masterpiece. Maar goed, hun setlist is elk concert anders, dat is óók Big Thief.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ja, was er ook bij in Vorst Nationaal. Een Ticketswapje gedaan.

Al genoeg van topoptredens kunnen genieten dit jaar (David Byrne! Rosalia! Deftones! Angine de Poitrine!). Maar, eerlijk is eerlijk: geen van deze optredens deed me zoveel als Big Thief dinsdag. Wat een klasseband, wat een warmte, wat een authenticiteit! Geen beelden achter hen, zelfs geen backdrop. Maar wel de bandleden die hun ding deden, individueel en gezamenlijk supergetalenteerd, met de gave er echter niet te veel mee 'uit te pakken', maar de momenten er minutieus uit te kiezen. Ik was geregeld geraakt, het deed iets met me. Het lijkt erop dat elke keer ik ze zie er nog meer fan van word. Hierop kan ik nog een tijdje teren.

Enig persoonlijk minpunt: geen Masterpiece. Maar goed, hun setlist is elk concert anders, dat is óók Big Thief.
Big thief is waanzinnig ja. Op BKS 22 ook magisch. Adrianne was bij Not haar tekst kwijt en de rest van de band moest haar er echt weer bijkrijgen. Ze moest echt weer even de power zoeken om het nummer weer in te zetten, maar wat een energie kwam daar vrij zeg

Zojuist terug van Don Broco
+ Snayx als voorprogramma in de Kavka Zappa.
Snayx was een goede opwarmer. Die gitarist trok de snaren zowat van z'n gitaar. Die kan elke avond nieuwe leggen denk ik. Wel heuuuuul veel bass , dat was meer aanwezig dan de zang. Maar prima vermaakt!

Don Broco; zeer charismatische frontman. Wat een bak energie. Dat optreden at echt lekker in elkaar zeg.. ze zouden niet misstaan op de zomerse festivals als afbreek-act in de tenten. Dit weekend staan ze op Rock am Ring+Rock im Park, veel plezier voor wie gaat!

En maandag a.s. de 013. Als je de week goed wilt starten; ga er heen!
Gisteravond Melkweg. Als bookers dit lezen: ik wil Don Broco volgend jaar de tenten hier zien afbreken. In de avond op de Slope of ergens in de middag in de Barn. Boek ze voor de Heineken. Zet ze in de Pinkpop-tent. Het maakt me niet uit. Ze hebben het. Komt u maar. Ik wil MEER.

<insert Elmo fire gif>

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Ik ging gisteren naar Cass McCombs in Trix, met nog een mooie korting via ticketswap. Dan was de regen toch ergens goed voor.

Voorprogramma The Hobknobs (NL) brachten minimalistische, charmante popsongs, die me wel konden bekoren. De stem van de zanger deed me bij momenten wat aan die van Lou Reed denken. Veel volk was er toen nog niet in de bar. Zeker geen slechte opener.

Cass McCombs staat al jaren in mijn playlists, maar ik had me nooit echt verdiept in zijn werk en had hem ook nog nooit live gezien. Zijn meest recente plaat 'Interior Live Oak' maakte grote indruk en was dus een goede reden om hem eens aan het werk te gaan zien.

Volgens mij stond hij aanvankelijk ingepland in de grotere club, maar gelukkig stond de bar goed vol tegen dat hij eraan begon. Ik had hem zelf eigenlijk wel in een grotere zaal verwacht, na een carrière van meer dan 20 jaar. Hij en zijn band leken er hoedanook zin in te hebben.

Zonder veel getreuzel of gepraat speelden ze makkelijk een uur en drie kwartier vol. Sommige tragere, verstilde nummers hadden live wat mij betreft soms net iets te weinig om het lijf, maar de meer jammy, rockende nummers compenseerden dit ruimschoots en kwamen live een stuk zwaarder binnen dan op plaat. Alles leek ook moeiteloos en uit de losse pols gebracht, frontman en tourband waren goed op elkaar ingespeeld. Als hij nog eens terugkomt naar België ben ik er graag bij.

Hij speelt morgenavond in Rotterdam en de avond erna in Amsterdam, wat mij betreft een aanrader.

• Leuk
Waarderingen: Schnietzel
Gisteren een zeer leuke avond gehad bij Zach Bryan in het Philips Stadion in Eindhoven. Was zeker niet uitverkocht, maar alsnog een goed gevuld stadion. Toch ergens wel bijzonder dat iemand uit het country/americana genre toch nog zo groot is in Nederland. Het eerste voorprogramma heb ik nog gemist, maar net precies op tijd aangekomen om Ben Howard mee te pakken. Ondanks dat ik fan ben van zijn muziek, kwam in het zo'n groot stadion niet helemaal lekker uit de verf. Maar weet zeker dat de gelukkige mensen met een kaartje voor een van de Paradiso shows een geweldige avond gaan krijgen, ben ik stiekem wel jaloers om. Gelukkig had ik zitplekken en zat ik lekker droog, maar had wel te doen met de mensen op het veld voordat de show begon. Tijdens de show van Zach was het gelukkig droog en zelfs best mooi weer.

Iets voor half negen kwam Zach met zijn mega uitgebreide band (ik telde er zo'n 16-18) het podium op. Uiteindelijk duurde de show zo'n 2 uur en kwamen nummers van zo'n beetje al zijn albums voorbij. Paar persoonlijke favorieten waren American Nights & Pink Skies. Heel af en toe kakte het in het midden een klein beetje in, maar richting het einde kwam het tempo er weer in. Met natuurlijk als laatste in de toegift het langgerekte Revival. Heerlijke afsluiter en leuk om eens live mee te maken. Ook mooi om te zien hoevaak er door veel mensen met de nummers werd meegezongen. Het geluid vond ik ook het gehele concert best goed voor een stadionconcert.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: TheFrames
Gisteren een zeer leuke avond gehad bij Zach Bryan in het Phillips Stadion in Eindhoven. Was zeker niet uitverkocht, maar alsnog een goed gevuld stadion. Toch ergens wel bijzonder dat iemand uit het country/americana genre toch nog zo groot is in Nederland. Het eerste voorprogramma heb ik nog gemist, maar net precies op tijd aangekomen om Ben Howard mee te pakken. Ondanks dat ik fan ben van zijn muziek, kwam in het zo'n groot stadion niet helemaal lekker uit de verf. Maar weet zeker dat de gelukkige mensen met een kaartje voor een van de Paradiso shows een geweldige avond gaan krijgen, ben ik stiekem wel jaloers om. Gelukkig had ik zitplekken en zat ik lekker droog, maar had wel te doen met de mensen op het veld voordat de show begon. Tijdens de show van Zach was het gelukkig droog en zelfs best mooi weer.

Iets voor half negen kwam Zach met zijn mega uitgebreide band (ik telde er zo'n 16-18) het podium op. Uiteindelijk duurde de show zo'n 2 uur en kwamen nummers van zo'n beetje al zijn albums voorbij. Paar persoonlijke favorieten waren American Nights & Pink Skies. Heel af en toe kakte het in het midden een klein beetje in, maar richting het einde kwam het tempo er weer in. Met natuurlijk als laatste in de toegift het langgerekte Revival. Heerlijke afsluiter en leuk om eens live mee te maken. Ook mooi om te zien hoevaak er door veel mensen met de nummers werd meegezongen. Het geluid vond ik ook het gehele concert best goed voor een stadionconcert.
Mee eens!

Voor mij was Dawns echt een hoogtepunt. Alleen jammer dat het video scherm aan onze kant van het stadion het helemaal niet (of half) deed in het begin.
Ik ga niet vaak naar stadionconcerten, maar was ook onder de indruk van het geluid! Helaas werd dat tijdens Revival echt overstemd door (hard vals) zingende vrouwen naast me ;)
Maar mooi om te zien dat iedereen helemaal los gaat op dat nummer en hoe hij dat nummer gebruikt om heel zijn band voor te stellen en ze een solo moment te geven! (en het nummer daarom 20 minuten duurt)

Users who are viewing this thread