Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Weval in de Oosterpoort, wat een heerlijke show! Het tempo zat er lekker in en er werd goed gedanst. Vooral Gimme Some en Dopamine kwamen live echt goed uit de verf deze keer. Ze pakten ook lekker uit met de lasers :)
Vond Weval in Paradiso ook wel prima ja, maar irriteerde mij kapot aan het publiek. Het was veel te druk en iedereen bleef maar heen en weer lopen.

Eefje was voor mij het hoogtepunt van de avond.

• Leuk
Waarderingen: Dante
Vond Weval in Paradiso ook wel prima ja, maar irriteerde mij kapot aan het publiek. Het was veel te druk en iedereen bleef maar heen en weer lopen.

Ohh ja, dat is wel balen. Ik heb op een verhoging gestaan, dus niet op de vloer. Daar leek het wel te druk ja, dus blij met de keuze :)

• Leuk
Waarderingen: MarkD
Gelukkig geen verslagen voorbij zien komen van Kaiserfest, Søwt/Grote Geelstaart en Archive. Ik heb namelijk door omstandigheden helaas mijn tickets moeten verkopen en was een beetje bang voor FOMO.

• Verdrietig
Waarderingen: B0G5

Paradiso concerten op vrijdagavond (en dan helemaal elektronische dansbare muziek) heeft echt altijd de potentie om een hellhole te zijn

Verassend druk nog in de hall of fame vanavond, vol was het zeker niet maar wel veel meer man op de been dan ik verwachtte. Jammer dat de show in de inkomst hal was en niet de concert zaal zelf, gedeeltelijk in daglicht spelen helpt niet met deze bands en ik hoop dat deadcrash zondag wel in de zaal zelf staat.

Holograph is een Amsterdamse band met Zuid Afrikaanse roots die een best standaard maar erg goed gemaakte mix van gothy post punk en dreampop spelen. Leuke band

Ik bleef Lucy Kruger and the lost boys live missen maar een dinsdag show die voor half 11 stopt kon ik niet afslaan. Erg sterke live band die de helft van de set in elkaar vlecht zonder onderbreking wat goed past bij hun gothy indie rock die alle kanten op schiet; post punky bijna dansbare nummers, erg mooie slowcore achtige nummers, beetje PJ Harvey, beetje Nico maar vooral erg zichzelf. Echt zo band waar ik de tijdens de meerdere keren ging 'ohja dat nummer vind ik tof helemaal vergeten'. Toffe band.

Gisteravond samen met @Tinus101 en @Raoul naar De Staat in Gebouw-T geweest.
Erg tof dat zo een grote Nederlandse band een secret show doet in het kleine maar gezellige Gebouw-T.
Het was wel te merken dat het een try-out was en bepaalde dingen niet helemaal werkte zoals ze hadden bedacht.
Dat had Torre zelf ook door en benoemde dat ook. Maar over het algemeen was het een heel goed en sterk optreden. Ook een hele toffe shows met goede visuals.
Publiek was wat tammetjes maar gelukkig zijn er altijd een aantal mensen die wel lekker meegaan en meedoen. Ik heb een heerlijke avond gehad en genoten.

Erg tof dat zo een grote Nederlandse band een secret show doet in het kleine maar gezellige Gebouw-T.
Het was wel te merken dat het een try-out was en bepaalde dingen niet helemaal werkte zoals ze hadden bedacht.
Dat had Torre zelf ook door en benoemde dat ook. Maar over het algemeen was het een heel goed en sterk optreden. Ook een hele toffe shows met goede visuals.
Publiek was wat tammetjes maar gelukkig zijn er altijd een aantal mensen die wel lekker meegaan en meedoen. Ik heb een heerlijke avond gehad en genoten.
Goede show inderdaad. Niet alles werkte. Je kan merken dat die gasten weer bezig zijn om door de grote zalen en evenementen te gaan met een grote productie. Alleen maar goed dat ze die tryout zo doen.

Eens, toffe show! Weinig aan toe te voegen. Mooie opkomst (Torre met z’n typische dreigende blik stond opeens plots achter me, grappig dat ik die verhoging in het publiek niet gespot had..) en ook een erg vette stage exit (voor de pauze naar de toegift toe). Ik was nog niet eerder in Gebouw-T geweest, maar ga het aanbod daar wel wat meer in de gaten houden. Lekker gemoedelijk en goed aan te reizen vanuit omgeving Tilburg

En weer terug van The 113 en Library Card in een ramvol Rotown. Wat een fijne avond was dat zeg! Library Card is duidelijk gegroeid en nog groeiend. Dit was de tweede keer dat ik ze zag en ze waren weer niet normaal goed. The 113 was mijn vierde keer en weer waren ze beter geworden. Strakke set, geweldige zanger, heerlijke uithalen en een fanatiek publiek. Ik begin dit onderhand de beste band uit dit genre te vinden. Het wordt echt tijd voor een full album.

• Leuk
Waarderingen: B0G5 en johanra
2de avond hall of fame deze week

Derde of vierde keer Ineptitude live, ik ben de tel kwijt, en het is de meest 'net-niet' band die Nederland op dit moment heeft voor mij persoonlijk. De mix van Slint achtige slowcore, emo-riffjes en een beetje skramz vocalen moet eigenlijk heel goed voor mij werken maar het klikt gewoon niet; de nummers klinken teveel als andere bands, het laatste nummer begon letterlijk op de riff van Everlong, en voelen nergens spannend zeker als de grunt/schreeuw vocalen erin komen die ook gewoon niet erg goed zijn. Ik snap waarom mensen het leuk vinden maar deze band gaat het denk nooit voor mij worden.

Deathcrash had ik hiervoor alleen op de Affaire gezien rond de eerste plaat wat niet de perfecte locatie voor de band is en de inkomst hal van de Hall of Fame is dat misschien ook niet maar het geluid was kraakhelder en de licht man deed zijn werk waardoor het toch wat kleiner voelde dan de hal eigenlijk is. Voor de rest wat blijft het toch een heerlijke band; alle nummers klinken misschien hetzelfde maar ze steken zo goed in elkaar dat het eigenlijk geen verschil maakt dat de variatie wat ontbreekt. Veel van de nieuwe uitstekende plaat maar ook wat oudere nummers, heel blij dat ze American Metal speelde, en vooral de breekbaarheid op de rustige moment kwamen erg hard binnen ondanks 2 luidruchtige praters ergens in de zaal. Net lang genoeg met het krappe uur om niet gezappig te worden en een perfect manier om de eerste paasdag af te sluiten.

Best nog goede dosis publiek voor een indie show in Tilburg dus hopelijk gaat Hall weer wat meer van dit soort bands boeken want dit en de Lucy Kruger show smaken zeker naar meer.

• Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai
Zaterdag eindelijk voor het eerst Bitchin Bajas live gezien op het Push The Button-festival in Oostende. en met dit voor mij eerste echt goede concert van het jaar voelt het alsof mijn concertjaar nu ook echt begonnen is. Pas vorig jaar ben ik naar hen beginnen luisteren, nadat ik las dat Cooper Crain van Bitchin Bajas de plaat van Stereolab produceerde, en tevens Rob Frye, hun saxofonist, er ook aan meewerkte. Het was eigenlijk alleen voor hen dat ik de verre verplaatsing naar dit festival aan ´t zeetje deed, maar ze maakten elke kilometer meer dan de moeite waard.

Op het podium verschenen ze als een soort freejazzende Kraftwerk, die een warme elektronische en psychedelische sound voortbracht. Met hun oude analoge synths, met fluiten, tape-loops en Frye's sax namen ze het publiek mee op vijf à zes klankreizen die voortdurend verschoven tussen kosmische ambient, hypnotische minimale muziek en pulserende, bijna motorik-achtige grooves. Erg afwisselende set ook met lang uitgesponnen bijna trance-achtige rituele nummers, die je van een duik in een onverkende onderwaterwereld met kleurrijke vissen en planten naar een spacecruise van de ene naar de andere nog niet ontdekte planeet meevoerden, en dit afgewisseld met rustigere, meer jazzy en haast melancholische intermezzo´s.
Het enige wat een tikje jammer was: het was een zittend concert. Dit is muziek die eigenlijk vraagt om beweging, om meedeinen, om meegolven.

Over twee weken zie ik ze opnieuw op Roadburn. Als ze daar opnieuw zo'n trance-achtige droom neerzetten, wordt dat zeker weer genieten.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: residentalien en gesp
Over twee weken zie ik ze opnieuw op Roadburn. Als ze daar opnieuw zo'n trance-achtige droom neerzetten, wordt dat zeker weer genieten.
Ontzettend fijne live band, daarom jammer dat ze op roadburn net clashen met het laatste gedeelte van Boris die Pink(days) spelen wat toch voor mij voor gaat. Hopelijk is dat wat eerder gedaan en kan ik nog een stuk mee pakken.

Hoe was het festival nog? zag er goed uit, zeker voor een plek als oostende

• Leuk
Waarderingen: Bubba
Hoe was het festival nog? zag er goed uit, zeker voor een plek als oostende
Eerst en vooral: leuke plaats voor een festival. De Grote Post met zijn 3 zalen is de ideale spot voor dit mini-festival.
Heb eigenlijk niet zo heel veel naast Bitchin Bajas gezien, omdat ik de laatste trein op zaterdag terug heb genomen.
Matthias De Craene ft. Black Koyo was wel de moeite (jazzy elektronica meets Marokkaanse gnawa).
Sommige acts waren dan weer wat te (softe) soul-getint naar mijn goesting en niet zo mijn ding (Kunde, Sorvina en dumama)
Een klein stukje van Fauna ook nog gezien voor ik vertrok en dat begon veelbelovend.

• Leuk
Waarderingen: residentalien
Gisteravond sprints gezien in de ekko,
Speciale show voor 40 jarige anniversary van ekko, gefeliciteerd ekko !!!!

Het was een kleinere setlist dan paar weken ervoor in de Melkweg Max
Je kon wel merken dat ze heel erg tired waren van weken touren door europa, dat zeiden ze ook tijdens de show en daarom was de setlist korter,

Maar desondanks hadden ze alle energie nog kunnen geven voor een energieke show wat resulteerde dat iedereen in de crowd zweterig was van alle moshpits

Goed concert!!!

• Leuk
Waarderingen: swissepfan en HaaEll
Zojuist terug van The Haunted Youth in Paradiso.

Inmiddels alweer de 3e keer dat ik ze zag maar wat spelen ze loepzuiver. Enorm lekker om te horen.

Opbouw van setlist was wel gedurfd. Ze speelde eerst het volledige, nog uit te komen, album. Merkte daarin dat de zaal wat tammetjes was gezien daar nog niet veel van uit is. Album zit goed in elkaar maar het is wel wat meer “spacey/instrumentaler” dan waar mensen THY wellicht van kennen. Duidelijk een iets andere richting gekozen dan album 1 en dat bevalt mij wel ;-)

Toen dat album volledig gespeeld was knalde ze de publiekslievelingen van het 1e album eruit. Toegift met Into You, I Feel Like Shit and I Wanna Die, Teen Rebel, Broken en Coming Home is heerlijk natuurlijk.

Al met al een zeer geslaagde album. Benieuwd waar na 2 uitverkochte avonden Paradiso hun top ligt…

Gisterenavond met mijn broertje naar de Helling geweest.

Heerlijke avond met veel energie. De drie bands op het programma speelde met veel plezier en kort na elkaar. Ik was mee op uitnodiging en kende van tevoren geen van hen.

Sarcator - Dit vond ik niet geweldig. De heren hadden er wel zin in, maar het geluid was voor mij niet goed genoeg om er veel van te maken. Het was een muur van geluid waarbij vooral de solo's van de leadgitarist niet goed overkwamen.

schizophrenia - Dit kon mij al veel meer bekoren. Geluid was al een flink stuk beter en ook in de nummers zelf zat meer afwisseling. Leadgitarist stond een paar lekkere solo's te spelen voor mijn neus. Publiek kwam hier al aardig los. Pluspunten voor de drummer die de tijd van zijn leven had.

Hellripper - Tot slot de hoofdact van de avond. De frontman stond voor de show al met fans te praten in de centrale hal bij de merch en had zin om te spelen. Publiek ging goed los. Ondanks dat ik het niet kende, zaten er echt vette nummers tussen. Gitaarspel was dik in orde met schroeiende solo's en dikke riffs.

Prima avond voor nog geen 3 tientjes

• Leuk
Waarderingen: HaaEll
Voor het eerst in Little Devil geweest. Leuk tentje en gezellig personeel + goed bier. Maar ik kwam voor Witch Fever en City Dog. Topavond! Beide bands staken veel energie in hun optreden. City Dog was voor mij de tweede keer. Prima optreden. Witch Fever was voor mij de eerste keer en had ik had het ticket gekocht op basis van hun album van vorig jaar. Geen spijt, want wat was dit lekker zeg. Veel energie als gezegd en een prima opbouw in hun nummers. Lekker ruig af en toe.

Voor het eerst in Little Devil geweest. Leuk tentje en gezellig personeel + goed bier. Maar ik kwam voor Witch Fever en City Dog. Topavond! Beide bands staken veel energie in hun optreden. City Dog was voor mij de tweede keer. Prima optreden. Witch Fever was voor mij de eerste keer en had ik had het ticket gekocht op basis van hun album van vorig jaar. Geen spijt, want wat was dit lekker zeg. Veel energie als gezegd en een prima opbouw in hun nummers. Lekker ruig af en toe.
Goede bierkaart ook ;). Even geleden dat ik er geweest ben, maar Little Devil is altijd best wel tof eigenlijk. Me altijd enorm vermaakt daar.

• Leuk
Little Devil is een superleuke tent, zou willen dat er vaker wat speelde in mijn straatje.

• Leuk
Gister naar Leap geweest in Metropool, verrassend genoeg in de kleine zaal die dan ook tot de nok gevuld was. Super goede opkomende band. De hardere nummers was ik erg van onder de indruk maar toch ook wel wat boyband achtige nummers die voor mij wat minder goed vielen. Al met al topavond, ga ze in de gaten houden. Ook op de zaterdag van Pinkpop te zien!

Users who are viewing this thread