Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Ik wilde even baldadig een knuppel in het hoenderhok gooien. Maar nee, geen probleem natuurlijk. En blij voor je dat Geese dan ook nog verschillende setlists speelde. Ik kan me voorstellen dat het bij de ene artiest ook interessanter is om 2x te gaan dan bij de andere. Was gister zelf bij Danny Brown en die speelt iedere avond precies dezelfde set. Dan ben ik toch niet groot genoeg fan om daar meerdere keren heen te gaan.
Bij Wilco of Radiohead is het dan weer anders, die iedere avond enorm variëren.
Hoe was Danny Brown en was het druk? Ik had eigenlijk compleet gemist dat hij in Tivoli stond.

Fenomenaal optreden van Cardinals in de Helling vanavond! Die gaan het echt nog wel ver schoppen komende jaren. Achteraf nog even met de bassist en gitarist staan praten bij de merchstand en hoe ingetogen zij op het podium staan, zo enthousiast stonden ze bij de merchstand. Leuk om de blijdschap bij ze te zien toen ik vertelde dat er nog 200+ mensen een kaartje zochten op ticketswap.

Ook nog even een boekje open doen voor voorprogramma Little Grandad. Kregen de zaal al vroeg stil met een zeer goed optreden. Jongens hadden nog geen muziek uit maar gaven wel gratis cd’tjes weg. Voor degene die naar London Calling gaan, zeker gaan kijken!
Tof om te horen, Cardinals staat in ieder geval wel dikgedrukt op mijn Werchter route dit jaar ook :D Ik heb tot nu toe al mooi wat enthousiaste recensies gezien, ik kijk alvast uit naar dat optreden

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Tinus101
Hoe was Danny Brown en was het druk? Ik had eigenlijk compleet gemist dat hij in Tivoli stond.
Niet snoeperd, maar was er wel. Was niet heel druk. Het balkon was grotendeels dicht en het stukje dat wel gebruikt werd was niet nodig, want op de vloer was genoeg ruimte. Ik denk max 1000 man. Het was wel een hele goede show met goede energie.

dEUS in De Vereeniging. Hele toffe avond. Wat een band. Afwisselend maar toch herkenbaar, ook per album.
Wat een anthem is Suds and Soda ook, heerlijk!

• Geweldig
Waarderingen: Patje
dEUS in De Vereeniging. Hele toffe avond. Wat een band. Afwisselend maar toch herkenbaar, ook per album.
Wat een anthem is Suds and Soda ook, heerlijk!
Ja, het was heel erg goed! Ik ben erg fan van Doornroosje als zaal maar de Vereeniging bevalt ook prima (tweede concert hier na Warhaus vorig jaar). “Vroeger” Worst Case Scenario en In a Bar under the Sea echt grijsgedraaid en hoewel ik dEUS toch al een keer of 8 live heb gezien waren er genoeg nummers gisteren die ik live nog niet eerder had gehoord. Suds and Soda is inderdaad dè klassieker maar de vertolking van Theme from Turnpike was mijn persoonlijke hoogtepunt gisteren. En welk nummer past beter als encore dan Roses? Topavond!

• Leuk
Waarderingen: Everyknight en DadRock
Afgelopen vrijdag naar Barock Project in Boerderij geweest. De Boerderij was gezellig gevuld en elke keer bewijst het publiek daar een van de fijnste van Nederland te zijn. Stil en aandachtig en dolenthousiast als het kan. Maar de muziek. Dankzij @Jamel kennis gemaakt met deze band. Een band die hij al jaren wilde zien en zelden tourt. Na een cancel in september (spoedoperatie), nu de herkansing.

Barock Project is het geesteskind van de Italiaan Luca Zabbini. Wat mijn betreft is deze man een waar muzikaal genie. De muziek is het best te vergelijken met Ayreon. Lange progrock nummers met veel ruimte voor toetsen. En de toetsen worden bespeeld door Luca (naast soms ook gitaar en zang). En zelden zo'n goede toetsenist bezit gezien, een waar genoegen om te mogen aanschouwen. Niveau Joost van den Broek en dan nog een beetje. Maar de rest van de band waren stuk voor stuk ook toppers met een enthousiaste performance. Live steeg het nog ver boven de plaat uit. Voor mensen die Ayreon en andere progrock kunnen waarderen is deze band echt het ontdekken waard!

• Geweldig
  • On fire
Waarderingen: johanra en Jamel
Afgelopen vrijdag naar Barock Project in Boerderij geweest. De Boerderij was gezellig gevuld en elke keer bewijst het publiek daar een van de fijnste van Nederland te zijn. Stil en aandachtig en dolenthousiast als het kan. Maar de muziek. Dankzij @Jamel kennis gemaakt met deze band. Een band die hij al jaren wilde zien en zelden tourt. Na een cancel in september (spoedoperatie), nu de herkansing.

Barock Project is het geesteskind van de Italiaan Luca Zabbini. Wat mijn betreft is deze man een waar muzikaal genie. De muziek is het best te vergelijken met Ayreon. Lange progrock nummers met veel ruimte voor toetsen. En de toetsen worden bespeeld door Luca (naast soms ook gitaar en zang). En zelden zo'n goede toetsenist bezit gezien, een waar genoegen om te mogen aanschouwen. Niveau Joost van den Broek en dan nog een beetje. Maar de rest van de band waren stuk voor stuk ook toppers met een enthousiaste performance. Live steeg het nog ver boven de plaat uit. Voor mensen die Ayreon en andere progrock kunnen waarderen is deze band echt het ontdekken waard!
Nu laat je het klinken alsof ik weer de verkeerde keuze heb gemaakt...

Afgelopen zondag 3 primeurs voor mij:
  1. Kavka Zappa, fijne locatie en parkeergelegenheid, voor herhaling vatbaar, geluid best wel oké (mogelijk iets te luid?)

2. Aufhebung live🤘 tot op heden mijn meest gedraaid én favoriete album van 2026 in afwachting van de A.P.Z.B. Ed. - Mystery colour - exclusive to dunk!records (ltd. 50 copies) vinyl. Dunk is blijkbaar niet de snelste bezorger maar soit, ook live smaakt dit naar (veel) meer.

3. God Is An Astronaut
    Uiteraard één van de grootheden uit de post-rock scene maar om één of andere reden me nooit echt verdiept in hun discografie.
    Gezien hun status moest dit toch een verplichte ontdekking zijn en dat werd het ook. Geweldige band, strak optreden en een wall of sound.
    Ze hebben er een fan bij (beter laat dan nooit).
    In tegenstelling tot de dag ervoor in Duitsland stond het drumstel centraal on stage opgesteld en dat was de enige juiste setting.
    Het leek alsof de drummer op zijn troon zat om aldaar bliksem en donder de zaal in te sturen.

God was geen astronaut in Kavka Zappa maar god was een drummer🤘

Zondag in de Zappa:
Aufhebung, wat een band, gaan we nog veel van horen!
God Is An Astronaut: zoals altijd goed, drum was zalig, en dat nieuwe album steekt bovenuit tegenover alles wat na All is violent, all is bright is uitgebracht!
Top avond

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Joslittel en B0G5
Ão in de AB in Brussel gisteren was zeer goed: ze hebben een uniek en origineel geluid, bestaande uit traditionele gitaar met coole percussie en elektronica, en een schitterende loepzuiver zingende frontvrouw, gaat dat zien ergens deze zomer 🥳

• Leuk
Waarderingen: tosti en Everyknight
Avondje nostalgie onder de noemer nieuw album in de Trix

Boi is een 5 vrouwige band die een charmante soort indie rock speelt die soms fijn buiten de lijntjes kleurt. Deed me denken aan dingen als queen adreena en dan weer aan veruca salt op momenten.

Ik heb het debuut van the Hickey Underworld nog best hoog zitten vanuit mijn jeugd en na een lange winterslaap/terug keer naar originele formatie/tof nieuw album zijn ze weer wat fatsoenlijk aan het live spelen. Eigenlijk is er in die 17(!) jaar weinig verandert, hun in post hardcore verankerde noisy indie rock schuurt en wurmt nog steeds zo erg als in het verleden en live speelt de band als een machine. Semi release show voor het nieuwe album waar de tracks net wat meer diepgang hadden maar ongeveer de helft van het debuut passeerde ook in een gewoon erg goede recht toe aan optreden. Gewoon een uurtje vlammen en klaar, hopelijk zien we ze nog op wat Nederlandse festivals deze zomer.

Het idee om palmbomen II de after show te laten doen was tof maar het werkt gewoon niet met dit 35+ mannen die van gitaar bandjes houden publiek. Zijn toffe live set met coldwave electronica tegenover de bar verzoop continue in door heen gepraat, ook al hoe hard het geluid stond, en mensen die zo naar de uitgang van de zaal liepen. Trix club blijft toch een van mijn minst favoriete zalen in Antwerpen door dingen als dit en door de vloer waar ik altijd het idee heb of ik in een gigantische badkamer sta.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan
Avondje nostalgie onder de noemer nieuw album in de Trix

Boi is een 5 vrouwige band die een charmante soort indie rock speelt die soms fijn buiten de lijntjes kleurt. Deed me denken aan dingen als queen adreena en dan weer aan veruca salt op momenten.

Ik heb het debuut van the hickey underground nog best hoog zitten vanuit mijn jeugd en na een lange winterslaap/terug keer naar orginele formatie/tof nieuw album zijn ze weer wat fatsoenlijk aan het live spelen. Eigenlijk is er in die 17(!) jaar weinig verandert, hun in post hardcore verankerde noisy indie rock schuurt en wurmt nog steeds zo erg als in het verleden en live speelt de band als een machine. Semi release show voor het nieuwe album waar de tracks net wat meer diepgang hadden maar ongeveer de helft van het debuut passeerde ook in een gewoon erg goede recht toe aan optreden. Gewoon een uurtje vlammen en klaar, hopelijk zien we ze nog op wat Nederlandse festivals deze zomer.

Het idee om palmbomen II de after show te laten doen was tof maar het werkt gewoon niet met dit 35+ mannen die van gitaar bandjes houden publiek. Zijn toffe live set met coldwave electronica tegenover de bar verzoop continue in door heen gepraat, ook al hoe hard het geluid stond, en mensen die zo naar de uitgang van de zaal liepen. Trix club blijft toch een van mijn minst favoriete zalen in Antwerpen door dingen als dit en door de vloer waar ik altijd het idee heb of ik in een gigantische badkamer sta.
The Hickey Underworld😉

Buck Meek in Doornroosje. Live een stuk gruiziger dan op plaat, maar toch heel erg geslaagd. Mooie gitaarstijl en goede songs. Stem is uniek en herkenbaar. Full band zeker een meerwaarde. Erg genoten!

Net terug van de albumreleaseshow van Waste met Brakwater in het voorprogramma. oorspronkelijk gepland in Trix Bar, maar toch maar neergezet in Trix Club. Brakwater is een heerlijke noiserockband als opwarmer voor de hoofdshow. Veel energie, veel herrie, gekke outfits. Een prima optreden. Daarna Waste. Allemachtig wat ging dat los. Zowel op het podium als in de zaal. Topshow. Jammer dat het zo druk was na afloop bij het signen van hun album. Dan maar op Sniester. Al met al een heerlijk avondje.

• Leuk
Waarderingen: B0G5 en jarne
Weval in de Oosterpoort, wat een heerlijke show! Het tempo zat er lekker in en er werd goed gedanst. Vooral Gimme Some en Dopamine kwamen live echt goed uit de verf deze keer. Ze pakten ook lekker uit met de lasers :)

Users who are viewing this thread