Top! Dan heb jij de balans in het universum weer hersteld na de roekeloze acties van Lion.doe zoals ik en ga 0x![]()
Top! Dan heb jij de balans in het universum weer hersteld na de roekeloze acties van Lion.doe zoals ik en ga 0x![]()
Hoe was Danny Brown en was het druk? Ik had eigenlijk compleet gemist dat hij in Tivoli stond.Ik wilde even baldadig een knuppel in het hoenderhok gooien. Maar nee, geen probleem natuurlijk. En blij voor je dat Geese dan ook nog verschillende setlists speelde. Ik kan me voorstellen dat het bij de ene artiest ook interessanter is om 2x te gaan dan bij de andere. Was gister zelf bij Danny Brown en die speelt iedere avond precies dezelfde set. Dan ben ik toch niet groot genoeg fan om daar meerdere keren heen te gaan.
Bij Wilco of Radiohead is het dan weer anders, die iedere avond enorm variëren.
Tof om te horen, Cardinals staat in ieder geval wel dikgedrukt op mijn Werchter route dit jaar ookFenomenaal optreden van Cardinals in de Helling vanavond! Die gaan het echt nog wel ver schoppen komende jaren. Achteraf nog even met de bassist en gitarist staan praten bij de merchstand en hoe ingetogen zij op het podium staan, zo enthousiast stonden ze bij de merchstand. Leuk om de blijdschap bij ze te zien toen ik vertelde dat er nog 200+ mensen een kaartje zochten op ticketswap.
Ook nog even een boekje open doen voor voorprogramma Little Grandad. Kregen de zaal al vroeg stil met een zeer goed optreden. Jongens hadden nog geen muziek uit maar gaven wel gratis cd’tjes weg. Voor degene die naar London Calling gaan, zeker gaan kijken!
Niet snoeperd, maar was er wel. Was niet heel druk. Het balkon was grotendeels dicht en het stukje dat wel gebruikt werd was niet nodig, want op de vloer was genoeg ruimte. Ik denk max 1000 man. Het was wel een hele goede show met goede energie.Hoe was Danny Brown en was het druk? Ik had eigenlijk compleet gemist dat hij in Tivoli stond.
Ja, het was heel erg goed! Ik ben erg fan van Doornroosje als zaal maar de Vereeniging bevalt ook prima (tweede concert hier na Warhaus vorig jaar). “Vroeger” Worst Case Scenario en In a Bar under the Sea echt grijsgedraaid en hoewel ik dEUS toch al een keer of 8 live heb gezien waren er genoeg nummers gisteren die ik live nog niet eerder had gehoord. Suds and Soda is inderdaad dè klassieker maar de vertolking van Theme from Turnpike was mijn persoonlijke hoogtepunt gisteren. En welk nummer past beter als encore dan Roses? Topavond!dEUS in De Vereeniging. Hele toffe avond. Wat een band. Afwisselend maar toch herkenbaar, ook per album.
Wat een anthem is Suds and Soda ook, heerlijk!
Nu laat je het klinken alsof ik weer de verkeerde keuze heb gemaakt...Afgelopen vrijdag naar Barock Project in Boerderij geweest. De Boerderij was gezellig gevuld en elke keer bewijst het publiek daar een van de fijnste van Nederland te zijn. Stil en aandachtig en dolenthousiast als het kan. Maar de muziek. Dankzij @Jamel kennis gemaakt met deze band. Een band die hij al jaren wilde zien en zelden tourt. Na een cancel in september (spoedoperatie), nu de herkansing.
Barock Project is het geesteskind van de Italiaan Luca Zabbini. Wat mijn betreft is deze man een waar muzikaal genie. De muziek is het best te vergelijken met Ayreon. Lange progrock nummers met veel ruimte voor toetsen. En de toetsen worden bespeeld door Luca (naast soms ook gitaar en zang). En zelden zo'n goede toetsenist bezit gezien, een waar genoegen om te mogen aanschouwen. Niveau Joost van den Broek en dan nog een beetje. Maar de rest van de band waren stuk voor stuk ook toppers met een enthousiaste performance. Live steeg het nog ver boven de plaat uit. Voor mensen die Ayreon en andere progrock kunnen waarderen is deze band echt het ontdekken waard!
Ik zie ze morgen in BerlijndEUS in De Vereeniging. Hele toffe avond. Wat een band. Afwisselend maar toch herkenbaar, ook per album.
Wat een anthem is Suds and Soda ook, heerlijk!
Het kwam een beetje traag op gang, maar het werd uiteindelijk een geweldige gig. Zeer mooie venue ook, dat Metropol. De buurt errond zullen Koekdoos en co ook top vinden.Ik zie ze morgen in Berlijn![]()
The Hickey UnderworldAvondje nostalgie onder de noemer nieuw album in de Trix
Boi is een 5 vrouwige band die een charmante soort indie rock speelt die soms fijn buiten de lijntjes kleurt. Deed me denken aan dingen als queen adreena en dan weer aan veruca salt op momenten.
Ik heb het debuut van the hickey underground nog best hoog zitten vanuit mijn jeugd en na een lange winterslaap/terug keer naar orginele formatie/tof nieuw album zijn ze weer wat fatsoenlijk aan het live spelen. Eigenlijk is er in die 17(!) jaar weinig verandert, hun in post hardcore verankerde noisy indie rock schuurt en wurmt nog steeds zo erg als in het verleden en live speelt de band als een machine. Semi release show voor het nieuwe album waar de tracks net wat meer diepgang hadden maar ongeveer de helft van het debuut passeerde ook in een gewoon erg goede recht toe aan optreden. Gewoon een uurtje vlammen en klaar, hopelijk zien we ze nog op wat Nederlandse festivals deze zomer.
Het idee om palmbomen II de after show te laten doen was tof maar het werkt gewoon niet met dit 35+ mannen die van gitaar bandjes houden publiek. Zijn toffe live set met coldwave electronica tegenover de bar verzoop continue in door heen gepraat, ook al hoe hard het geluid stond, en mensen die zo naar de uitgang van de zaal liepen. Trix club blijft toch een van mijn minst favoriete zalen in Antwerpen door dingen als dit en door de vloer waar ik altijd het idee heb of ik in een gigantische badkamer sta.
maakt het niet een betere bandnaamThe Hickey Underworld![]()