Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
bijzonder weinig aandacht op dit forum voor ESNS?
Ik ben wel geweest, voor mij de eerste keer. Ik had kaarten voor de donderdag en vrijdag. Lang nog gehoopt voor een woensdag ticket want ik wilde heel graag Dove Ellis zien. Uiteindelijk best veel artiesten gezien.

- Nadia Kader. Mooie stem, leuke liedjes die wel erg veel op elkaar lijken

- Florence Road. Die zie ik nog wel verder groeien. Zangeres heeft een fantastische stem. Het mag muziekzaal nog wel wat spannender en wat meer afwisseling.

- Valeria Stoica. Heel erg goed. In eerste instantie stond het niet op mijn planning, maar toch tot het einde blijven plakken toen we er langs liepen en ze onze aandacht trok. Muzikaal soms een beetje Radiohead achtig.

- Elin Hall. Prima singer-songwriter met een dito stem. Zingt veel in het IJslands, vind ik tof. Leuke Bowie cover deed ze nog.

- Etta Marcus. Het hoogtepunt van de donderdag. Ze kwam helemaal alleen zonder band, maar het was 40 minuten lang boeiend.

- Basht. De zoveelste nieuwe Ierse postpunk band, maar wel gewoon weer heel goed.

- Inspector Spacetime. Een malle bandnaam, en op zich ook een malle act waarin ze gewoon lekker gek doen maar wel lekkere dansbare nummers maken. Was gewoon een feestje. Zet dit in de x-ray neer en het komt helemaal goed.

- Ise. Zangeres met een prima stem met een wat ruw randje af en toe. De band speelde ook prima maar het voelde een beetje overbodig en een beetje gemaakt.

- Keo. Het hoogtepunt van de vrijdag. De band doet me erg denken aan wunderhorse. Hoop nog een kaartje voor ze te kunnen krijgen in Ekko.

- Clara Kimera. Ik was van te voren wel enthousiast, en vind agar agar ook best leuk, maar het pakte me totaal niet.

- mariin k. Maar drie nummers kunnen zien, maar wat ik zag maakte wel indruk op me. Lekkere melodische shoegaze.

- Chest. Die hadden er zin in. De vergelijking met Idles is snel. Lekkere energieke show met een boze schreeuwende zanger.

Helaas ook veel gemist door het overvolle programma zoals Madra Salach en Child of Prague.

Zaterdag naar het gratis ludieke Jagersonic geweest in de Vera. Het begon best degelijk met een prima show van L.A. Sagne, maar daarna kelderde het niveau. Gewoon een grappig feestje met veel gekkigheid.

• Leuk
Waarderingen: B0G5, wenteldave en elo
Zonde om te zien dat een band als Elephant, wat mij betreft een van de beste vands van Nederland, zelfs de kleinste zalen niet vol krijgt. Je gunt ze zoveel meer.
Ja, hallo. We hebben het wel over Bergen op Zoom he. Gebouw-T is alleen vol bij Nederlandstalige meeblernummers en tributebands zoals Crazy Little Things. En dan ook nog het liefst elk jaar hetzelfde programma.

Ja, hallo. We hebben het wel over Bergen op Zoom he. Gebouw-T is alleen vol bij Nederlandstalige meeblernummers en tributebands zoals Crazy Little Things. En dan ook nog het liefst elk jaar hetzelfde programma.
Nooit geweest, maar dit verklaart wel wat ja haha. Wellicht is het in Maastricht drukker.

• Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai
Ik ben wel geweest, voor mij de eerste keer. Ik had kaarten voor de donderdag en vrijdag. Lang nog gehoopt voor een woensdag ticket want ik wilde heel graag Dove Ellis zien. Uiteindelijk best veel artiesten gezien.

- Nadia Kader. Mooie stem, leuke liedjes die wel erg veel op elkaar lijken

- Florence Road. Die zie ik nog wel verder groeien. Zangeres heeft een fantastische stem. Het mag muziekzaal nog wel wat spannender en wat meer afwisseling.

- Valeria Stoica. Heel erg goed. In eerste instantie stond het niet op mijn planning, maar toch tot het einde blijven plakken toen we er langs liepen en ze onze aandacht trok. Muzikaal soms een beetje Radiohead achtig.

- Elin Hall. Prima singer-songwriter met een dito stem. Zingt veel in het IJslands, vind ik tof. Leuke Bowie cover deed ze nog.

- Etta Marcus. Het hoogtepunt van de donderdag. Ze kwam helemaal alleen zonder band, maar het was 40 minuten lang boeiend.

- Basht. De zoveelste nieuwe Ierse postpunk band, maar wel gewoon weer heel goed.

- Inspector Spacetime. Een malle bandnaam, en op zich ook een malle act waarin ze gewoon lekker gek doen maar wel lekkere dansbare nummers maken. Was gewoon een feestje. Zet dit in de x-ray neer en het komt helemaal goed.

- Ise. Zangeres met een prima stem met een wat ruw randje af en toe. De band speelde ook prima maar het voelde een beetje overbodig en een beetje gemaakt.

- Keo. Het hoogtepunt van de vrijdag. De band doet me erg denken aan wunderhorse. Hoop nog een kaartje voor ze te kunnen krijgen in Ekko.

- Clara Kimera. Ik was van te voren wel enthousiast, en vind agar agar ook best leuk, maar het pakte me totaal niet.

- mariin k. Maar drie nummers kunnen zien, maar wat ik zag maakte wel indruk op me. Lekkere melodische shoegaze.

- Chest. Die hadden er zin in. De vergelijking met Idles is snel. Lekkere energieke show met een boze schreeuwende zanger.

Helaas ook veel gemist door het overvolle programma zoals Madra Salach en Child of Prague.

Zaterdag naar het gratis ludieke Jagersonic geweest in de Vera. Het begon best degelijk met een prima show van L.A. Sagne, maar daarna kelderde het niveau. Gewoon een grappig feestje met veel gekkigheid.
Leuk verslag, Chest. & Basht. zouden ook op mijn lijst gestaan hebben. Is het een foute indruk dat ESNS toch wat meer mainstraim geworden is?
L.A. Sagne ook benieuwd naar, in april bijna gratis in Trix A'pen.

• Geweldig
Waarderingen: B0G5
RAYEz Ziggodome. Concert van het jaar. Sluit de boeken.
Dat moment dat een meid met wie je een tijdje appt, vraagt of je misschien last minute meewilt naar RAYE waarvan je twee nummers kent. En dat je dan ontdekt dat je veel eerder naar al die rakkers van het Festileaksforum had moeten luisteren betreft haar zang- en podiumtalenten.

Oprecht compleet weggeblazen.

Ook RAYE. Ik herken me in de berichten hierboven. Strijkers, blazers, alles was mee. De show was er, de storytelling, de nieuwe nummers. Die combinatie van charme, drama en stem: magnifique. Ze staat er echt omdat ze het wil en ze verdient al haar succes dubbel en dwars. Wereldster.

Heel veel zin in dat tweede (!!!) album.

Ik ga vanavond. Nu nog meer zin in.

Waren de voorprogramma's wat de moeite?
Vermakelijk. Absolutely vond ik persoonlijk sterker, iets meer power in de muziek en net wat meer show. De rij ging wat traag (Zaal, helemaal rechts): 18:30 stond ik er, 18:55 in de zaal (5 minuten voor aanvang Amma). Wel een topplek, vrij dichtbij het podium. Show was uitverkocht maar net voor RAYE waren er nog aardig wat lege plekken op de ringen wat ik zag (zijkant).

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
De rij was inderdaad een beetje jammer, dat moet toch - zeker met de kletterende regen - sneller kunnen zou je zeggen. Enfin, het mocht de pret niet drukken!

Users who are viewing this thread