Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Ben jij geweest?

Ik wel.
17 acts volledig bekeken.
...
-Katarsis. Hier was ik het meest nieuwsgierig naar. ESF deelnemer met post punk uit Estland. Muziek was genieten. Ben alleen bang dat als ze in het Ests blijven zingen er geen doorbraak komt.
Katarsis komt uit Litouwen. Heb je Chest. gezien?

Het is net een festival. Soms moet je goed plannen om een artiest te zien. Op 1 na alles kunnen zien wat ik wilde zien.
Ik ken geen enkel festival waar ik in een rij moet staan en zelfs risico's loop om een act te missen. Ja, Werchter misschien, maar ook dat valt goed mee.

Zojuist terug van Soulwax in de 013.

Inmiddels de 5e keer dat k ze zag. En man... als het er van komt ga ik nog graag 5x de komende jaren.
Toffe show! Heerlijke dansbare mix, met stevige beats en de geweldige drums.

Heerlijk!

Als er een puntje van kritiek moet zijn,; de encore was wat zwakjes. Na een flinke eindbom kwamen als encore nog 2 nummers die beter ergens anders in de set hadden gekunnen.

Maar; genoten :D

Zojuist terug van Soulwax in de 013.

Inmiddels de 5e keer dat k ze zag. En man... als het er van komt ga ik nog graag 5x de komende jaren.
Toffe show! Heerlijke dansbare mix, met stevige beats en de geweldige drums.

Heerlijk!

Als er een puntje van kritiek moet zijn,; de encore was wat zwakjes. Na een flinke eindbom kwamen als encore nog 2 nummers die beter ergens anders in de set hadden gekunnen.

Maar; genoten :D
Precies dit is wat wij ook zeiden. Veel energiekere set dan op Werchter afgelopen zomer. Ook mijn vader die er nog nooit van gehoord had maar door mij meegesleurd is had een top avond!

Precies dit is wat wij ook zeiden. Veel energiekere set dan op Werchter afgelopen zomer. Ook mijn vader die er nog nooit van gehoord had maar door mij meegesleurd is had een top avond!
Wat gaaf!
En op Werchter had ik 2 introducees mee die toen ook al direct overtuigd waren. Deze show was zeer energiek ja.

Wel een matige ticketverkoop... De vorige doorkomst bij de 013 hadden ze het balkon nog nodig, dat was nu dicht.
( en het zou natuurlijk eerst al een AFAS show zijn van +/-6000 man? --->naar 013 max 3.000 en dan nog een verkleinde zaal)
Er is niet echt een overkill geweest lijkt me de afgelopen paar jaar(natuurlijk wel BKS en RW in de zomer) Maar met een nieuw album en een goede live-reputatie zou ik het drukker verwachten.

Ik ben gisteren naar Elephant geweest in Gebouw-T in Bergen op Zoom.
Vooraf had ik beetje ingeluisterd maar op Spotify vind ik het iets te veel voortkabbelen en niet echt iets inzitten qua tempo waar ik normaal meer op aanga.

Als voorprogramma was Sofia Peters mee en wow wat een prachtige stem had zij, hierdoor echt al compleet verrast.
Band bestond alleen uit gitarist en bassist maar ook dat paste er prima bij. En het was een goede opwarmer voor Elephant.

Er waren weinig tickets verkocht dus de zaal was verkleind waardoor het nog intiemer werd en dat kwam de band ook ten goede.
Heerlijke set nummers en werd weinig doorheen gepraat wat zorgde voor een mooie avond met mooie muziek en waar toch ook beetje pit inzat.
Live zijn ze voor mij toch wel een aanrader geworden.

WhatsApp Image 2026-01-23 at 13.23.40.jpegWhatsApp Image 2026-01-23 at 13.23.40.2.jpeg

Wat gaaf!
En op Werchter had ik 2 introducees mee die toen ook al direct overtuigd waren. Deze show was zeer energiek ja.

Wel een matige ticketverkoop... De vorige doorkomst bij de 013 hadden ze het balkon nog nodig, dat was nu dicht.
( en het zou natuurlijk eerst al een AFAS show zijn van +/-6000 man? --->naar 013 max 3.000 en dan nog een verkleinde zaal)
Er is niet echt een overkill geweest lijkt me de afgelopen paar jaar(natuurlijk wel BKS en RW in de zomer) Maar met een nieuw album en een goede live-reputatie zou ik het drukker verwachten.
Was er al bang voor en doet pijn om te lezen eigenlijk, vond hun vorige show in 013 heel erg tof.

Ik was er zelf niet bij dus wellicht zelf ook schuldig aan 😅

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Was er al bang voor en doet pijn om te lezen eigenlijk, vond hun vorige show in 013 heel erg tof.

Ik was er zelf niet bij dus wellicht zelf ook schuldig aan 😅
family discover GIF

De kop van 2026 is eraf. De eerste gigs met Street Sects, King Yosef en Youth Code in Trix Bar. Ik had de tickets eigenlijk gekocht vanwege Street Sects en kreeg de andere twee erbij ;).Street Sects dan met name in verband met hun album van 2025 wat ik grandioos vind. Het optreden van de 2 mannen startte wat aarzelend, maar al snel kregen ze de smaak te pakken en zetten een heerlijk bak noise weg. Daarna King Yosef. De enige band deze avond met een echte drummer en gitarist. Prima optreden met een spring in het veld zanger/schreeuwer. Vooral het nummer 'Shames Mirror' vond ik erg lekker. Tenslotte de enige female fronted herrieband Youth Code. De best appetijtelijke Sara Taylor zei dat ze onlangs haar stem kwijt was geweest en dat kom je hier en daar nog best horen. Ondanks dat zetten ze een heerlijke mix van elektronica, hardcore en industrial weg. Heerlijk eerste avondje van 2026. Gelijk ook maar even Dry Drunk van Street Sects gekocht (vinyl) en laten signeren.

• Leuk
Waarderingen: B0G5
Iemand naar Anna von Hauswolff geweest? Wilde graag gaan, maar andere plannen. Heel benieuwd hoe Iconoclasts live klonk!

Iemand naar Anna von Hauswolff geweest? Wilde graag gaan, maar andere plannen. Heel benieuwd hoe Iconoclasts live klonk!
Kneitervet. Vond 't contrast met de andere nummers wel wat matig qua overgangen. Ik denk dat de combinatie van Iconoclasts en eerdere donkere en langdurige nummers niet helemaal werkt, maar op zich komen de nieuwe nummers wel mooi uit de verf. Struggle With the Beast is een klassieker in wording.

Kneitervet. Vond 't contrast met de andere nummers wel wat matig qua overgangen. Ik denk dat de combinatie van Iconoclasts en eerdere donkere en langdurige nummers niet helemaal werkt, maar op zich komen de nieuwe nummers wel mooi uit de verf. Struggle With the Beast is een klassieker in wording.
Tof dat je erbij was. Struggle with the beast is iconisch!

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Ik ben wellicht in de minderheid maar ik vond er geen zak aan. Haar stem heeft één klank/toon. Ik had steeds het idee naar een intro te luisteren. Er kwam geen climax in de nummers. Na een half uur had ik het eigenlijk al gezien. Zeer eentonig.

Ik ben wellicht in de minderheid maar ik vond er geen zak aan. Haar stem heeft één klank/toon. Ik had steeds het idee naar een intro te luisteren. Er kwam geen climax in de nummers. Na een half uur had ik het eigenlijk al gezien. Zeer eentonig.
Moet ook wel zeggen dat het eerdere optreden dat ik van d'r zag beter was. Maar dat was ook met een orgel, waar ik sowieso een zwak voor heb.

Het ligt gewoon aan mij. Haar nieuwe album kan ik ook niet in zijn geheel luisteren. Dat ben ik na 4 of 5 nummers ook helemaal zat. Iets in haar stem begint op mn zenuwen te werken na een tijdje.

• 100
Waarderingen: B0G5
Ik ben gisteren naar Elephant geweest in Gebouw-T in Bergen op Zoom.
Vooraf had ik beetje ingeluisterd maar op Spotify vind ik het iets te veel voortkabbelen en niet echt iets inzitten qua tempo waar ik normaal meer op aanga.

Als voorprogramma was Sofia Peters mee en wow wat een prachtige stem had zij, hierdoor echt al compleet verrast.
Band bestond alleen uit gitarist en bassist maar ook dat paste er prima bij. En het was een goede opwarmer voor Elephant.

Er waren weinig tickets verkocht dus de zaal was verkleind waardoor het nog intiemer werd en dat kwam de band ook ten goede.
Heerlijke set nummers en werd weinig doorheen gepraat wat zorgde voor een mooie avond met mooie muziek en waar toch ook beetje pit inzat.
Live zijn ze voor mij toch wel een aanrader geworden.

Bekijk bijlage 18316Bekijk bijlage 18317
Zonde om te zien dat een band als Elephant, wat mij betreft een van de beste vands van Nederland, zelfs de kleinste zalen niet vol krijgt. Je gunt ze zoveel meer.

• Leuk
Waarderingen: Patje
Ik ben gisteren ook naar Anna von Hausswolff geweest (voor de eerste keer) en ik vond het echt fenomenaal goed hoor. Bij sommige artiesten weet je gewoon van tevoren dat ze gaan leveren zonder ze ooit live te horen. En leveren deed ze! Oké, misschien helpt daarbij dat het eerste werk dat ik ooit van haar heb gehoord het Live at Montreux Jazz Festival album is dat hier in de platenkast staat, maar toch!

Ze is absurd goed bij stem, de band speelt vlekkeloos. Ik vond de sax-speler ook echt heel sterk. Het nieuwe album staat live ook als een huis. Het enige smetje zou zijn, wat Dave eerder al aanhaalde, dat het eerdere werk misschien een beetje buiten de boot valt in dezelfde set. Maar ik vond het persoonlijk niet storend en was eigenlijk vooral heel blij dan eindelijk eens The Mysterious Vanishing of Electra (alsook Ugly and Vengeful en Funeral for My Future Children) live te horen. Want dat vond ik ook echt een ontzettend indrukwekkende uitvoering. Maar misschien was het beter geweest de drie oudere nummers dan samen in de toegift te doen.

Struggle With the Beast is een klassieker in wording.
Dit zeker, maar vergeet ook The Iconoclast niet!

Het ligt gewoon aan mij. Haar nieuwe album kan ik ook niet in zijn geheel luisteren. Dat ben ik na 4 of 5 nummers ook helemaal zat. Iets in haar stem begint op mn zenuwen te werken na een tijdje.
In veel gevallen, vooral met dit soort muziek, zou ik aanraden iets live te gaan zien omdat het vaak dan nog beter uit de verf komt en de beleving een stuk groter wordt. Maar als je haar stem al niet kan uitstaan had ik het in dit geval ook niet geadviseerd haha. Dan wordt het inderdaad lastig.

Users who are viewing this thread