Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Beetje laat maar afgelopen vrijdag echt genoten van Within Temptation. Is en blijft mijn favoriete liveband uit ons kikkerlandje. Sharon was nog altijd fenomenaal en voor mijn gevoel nog beter dan de laatste jaren, publiek was goed in vorm. In het voorprogramma stond ook Oekraïense band Blind8, gaf wel een emotioneel tintje aan de avond omdat 2 van de bandleden na dit concert meteen terugkeerden naar hun thuisland om te vechten, besef je wel even hoe klein en kwetsbaar deze wereld is. Al met al topavond!

• Leuk
Waarderingen: johanra
Voor de derde keer naar Zeitgeist (in Doornroosje) geweest en wat mij betreft was dit de beste editie.
De dag begon top met Maruja. Wat een heerlijke band is dit! En dan vooral de combi drum, gitaar, saxofoon. Geweldig. Daarbij spatte de energie er van af.
Daarna de beurt aan het Nederlandse Real Farmer. Ook een prima band met een prima debuutalbum, waar ze de nodige nummers van speelden. Hadden er zicht baar veel zin in.
Vervolgens eetpauze en daarna Tiberius B. Lekkere relaxte muziek. Elektronica, gitaar en zang. Prima tussendoortje.
De verrassing van de dag voor ons was Porridge Radio. Had ze nog niet eerder gezien, maar wat een topband en heerlijke muziek! ' Vol' in het licht zetten ze een meer dan prima set neer. Genoten.
Over licht gesproken. Snapped Ankles zorgde zelf voor licht. Leuk om af en toe te doen maar de hele set naar groene laserstralen te kijken, leidt mij af van de muziek.
Tot slot 5 bands uit de 'ruigere' hoek. UNIVERSITY: lekkere bak herrie, maar zeker de moeite waard. Was gewoon goed. Sprints: prima band. Al eerder gezien en leverden gewoon weer een prima set af. Bucket: weggestopt in het café, maar verdienen zeker een groter podium. 'De hardste band van Dublin' ging lekker los en zaten vol energie. Geweldige gig. DITZ: al voor de vijfde keer dit jaar, maar toch weer heel anders. Behoorlijk wat nummers van hun upcoming album, waaronder Taxi Man. Daarbij startte Cal Francis staand op het publiek. Wat mij betreft het beste van DITZ dit jaar! Afsluiter Enola Gay was ook een waardig afsluiter. Een heerlijke noise-punk band uit Belfast. Zeker een band om vaker van te genieten.

Justice in Hamburg! Na de Lowlands-show wilde ik het graag nog een keer zien :)

Het voorprogramma was Kelly Lee Owens met een DJ-set. Ik had stiekem gehoopt op een live show, maar nee dus. Alsnog een erg fijne opener, speelde eigen nummers en nummers van anderen.

Vervolgens begon Justice. We hadden een mooi plekje, konden alles goed zien en werden weer helemaal in de show gezogen. Wat een geweldige combinatie tussen licht techniek en muziek weer zeg. Dit was absoluut de beste show van het jaar voor mij!

Justice in Hamburg! Na de Lowlands-show wilde ik het graag nog een keer zien :)

Het voorprogramma was Kelly Lee Owens met een DJ-set. Ik had stiekem gehoopt op een live show, maar nee dus. Alsnog een erg fijne opener, speelde eigen nummers en nummers van anderen.

Vervolgens begon Justice. We hadden een mooi plekje, konden alles goed zien en werden weer helemaal in de show gezogen. Wat een geweldige combinatie tussen licht techniek en muziek weer zeg. Dit was absoluut de beste show van het jaar voor mij!
Ik kijk al uit naar volgende week.

Al krijgen we dan geen Kelly Lee Owens als voorprogramma en, als het van de overactieve AI die de website van de ING Arena beheert afhangt, ook een andere hoofdact…

1734083848372.jpeg

DOOL in Maastricht. Goed! Maar een raar/onwennig publiek. Komen er dan zoveel mensen op Raven af omdat ze hen kennen van TV?

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
DOOL in Maastricht. Goed! Maar een raar/onwennig publiek. Komen er dan zoveel mensen op Raven af omdat ze hen kennen van TV?
Baal wel dat ik deze moest laten schieten helaas. Maar dit viel mij op Pinkpop ook wel op, toch heel veel mensen horen zeggen dat ze even kwamen kijken "want da's die van TV." Terwijl 't echt een hele toffe band is.

Baal wel dat ik deze moest laten schieten helaas. Maar dit viel mij op Pinkpop ook wel op, toch heel veel mensen horen zeggen dat ze even kwamen kijken "want da's die van TV." Terwijl 't echt een hele toffe band is.
Dat is ook zo, er is denk ook een (deel) van de reden geweest dat de release show van de nieuwe plaat op Roadburn was ipv een losse show. Past perfect maar je haalt ook dit soort publiek er dan uit. Ik vindt Dool nog redelijk toegankelijk live maar als je niks erover weet kan het nogal een kluif zijn,

Iemand naar Sprints in de Botanique geweest gisteren? Ik heb door ziekte last-minute moeten afzeggen maar ben benieuwd hoe het was!

Iemand naar Sprints in de Botanique geweest gisteren? Ik heb door ziekte last-minute moeten afzeggen maar ben benieuwd hoe het was!
Ja, ik.

Was goed !
Verrassend mature band voor zo’n debuterend groepje. De frontvrouw peperde ons dan ook regelmatig in dat ze dit jaar meer dan honderd optredens hadden gegeven en dat ze aan hun vierdelaatste show van het jaar bezig waren.

Show zakte tijdens net geen anderhalf uur ook nooit in. De nummers van hun debuut staan natuurlijk als een huis en ook de paar nieuwe nummers maakten indruk.

Heb tot het laatste moment getwijfeld of ik wel zou gaan, want het energieniveau staat bijzonder laag de laatste tijd. Maar ben blij dat ik geweest ben. Echt een band om in het oog te houden.

Het terug van Thijs Boontjes in metropool. Qua planning alleen het laatste nummer van het voorprogramma mee kunnen pakken. Niet dat het erg was, want hoewel ik meteen doorliep naar de zeeën van ruimte voorin heb ik alleen maar gelul gehoord. Later komen heeft me een halfuur ergeren gescheeld. Nog wat bekenden tegengekomen, altijd gezellig.

De show zat vol nieuwe liedjes. De meeste vind ik op plaat wel aardig, sommige maar zo zo. Live is het toch zoals vaker een stukje leuker. Daarnaast blijft Thijs echt een ras entertainer. Oke, sommige praatjes zijn iets te lang en komen rechtstreeks uit de vorige tour. Maar toch heeft het iets ontwapenend. Anderhalf uur was ondanks het gemist van persoonlijke favorieten als Ik Ben Je Stok, Het Spijt Me Sophie en Ik Voel Me Goed goed genoeg. Zeer vermakelijke avond weer, hopelijk volgt er een leuk optreden op een festival deze zomer.

Op naar de laatste van het jaar aankomende zondag!

Gisteren de een na laatste van het jaar gehad: Dool in Doornroosje. Ook hier stonden de nodige mensen van middelbare leeftijd die meer bezig waren met andere dingen dan met het concert, maar gelukkig kan ik me hier wel altijd goed van afschermen en alsnog goed in het concert raken.

Voorprogramma Verwoed kon me eigenlijk wel bekoren. De geluidsmix was niet al te goed, maar de nummers waren erg gelaagd en strak gebracht. Nu zag ik op het verhaal van Dool dat dit hun laatste concert ooit was helaas.

Dan Dool zelf. Ik had ze al eens eerder gezien dit jaar op Baroeg open air alleen toen kon ik het helaas niet helemaal afkijken omdat ik de trein moest halen. Gisteren de herkansing dus en ik ben toch wel weer tot het besef gekomen dat dit muzikaal toch wel een van het beste is van Nederlandse bodem. Het laatste album is bizar goed (jammer dat de rij voor de merch te lang was want ook nu moest ik weer mijn trein halen) en die songs worden gewoon super goed gebracht. Niet te veel lullen en gewoon spelen! Hoe Raven het zelf zei: “wij doen geen toegift want dat is kinderachtig”. Als iedereen nou eens zo zou denken…

Bovenal echt een ijzersterk concert en deze gaat zeker de eindejaarslijst wel halen! Op naar de allerlaatste aankomende zondag met volgens mij heel veel andere forumleden.

Wat een setlist ook. Wow.
Voor een band die soms wat de indruk geeft een ‘happy deuntjes band’ te zijn, had deze show echt enorm veel diepgang. Dit is een show waaraan de opbouw geweldig goed klopte. Ik ga weinig spoilen, maar hier zijn heel rake keuzes gemaakt. En vooral: wat een belachelijk getalenteerde muzikanten zijn dit gewoon. Een paar keer met de mond bijna open verwonderd staan kijken naar hoe goed deze mannen op elkaar ingespeeld zijn.

Lekker lange show ook, met als bonus (want dat was het wel) een fever dream achtinge bisronde. En de energie die de Parijzenaren meebrachten maakte de avond al helemaal memorabel. Wat een feest. Ik wil nog eens.

Users who are viewing this thread