Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Fijn dat je je zo geamuseerd hebt. Ik ga ook wel vaker alleen naar concerten en ik moet zeggen dat me dat heel goed bevalt. Je beleeft het inderdaad intenser en je kan zo vroeg of zo laat gaan wanneer je wil en ook het juiste plekje uitzoeken in de zaal. Ik raak ook bijna altijd wel in gesprek met iemand die naast me staat, dus eenzaam is het ook niet.
Ja ik moet zeggen dat ik het voor de show begon nog wel een beetje ongemakkelijk vond. Ik ben ook niet heel snel geneigd om een gesprek aan te gaan met onbekenden, helemaal als diegene wel gewoon met andere mensen is. Maar tijdens de show had ik af en toe wel een korte interactie met wat mensen om me heen, dus dat was ook prima verder.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: nikita
Ik ga naar de meeste optredens in mijn eentje en ik vind dat heerlijk.
Way to go. Ga nu wel naar minder concerten dan voorheen, maar toen ik er nog echt veel deed, niet zo gek lang geleden, deed ik vrijwel alles in m'n eentje, al is het maar omdat je vaak niemand meekrijgt. Verschrikkelijk concert? Eerder naar huis? In het voorvak? Liever niet, hoef ik ook geen rekening te houden met anderen. Praten? Boe.

Neemt niet weg dat ik het wel gezellig vind om ook met andere mensen te gaan, hoor.

Way to go. Ga nu wel naar minder concerten dan voorheen, maar toen ik er nog echt veel deed, niet zo gek lang geleden, deed ik vrijwel alles in m'n eentje, al is het maar omdat je vaak niemand meekrijgt. Verschrikkelijk concert? Eerder naar huis? In het voorvak? Liever niet, hoef ik ook geen rekening te houden met anderen. Praten? Boe.

Neemt niet weg dat ik het wel gezellig vind om ook met andere mensen te gaan, hoor.
Topic is al een paar keer besproken, maar toch altijd blij om te zien dat zoveel mensen er hetzelfde in staan. Zo zonde om een topconcert te laten vliegen omdat je geen vrienden zou meekrijgen!

Het is inderdaad vooral die vrijheid om zelf te beslissen over wanneer en waar je gaat en staat. De ene wilt altijd vooraan staan, de andere wilt een beetje rondhangen achterin de zaal. En ik heb recentelijk inderdaad ook wel een paar concerten gehad waar ik het helemaal niet zo erg vind om een paar bekende nummers te missen als dat betekent dat ik een trein vroeger naar huis kan nemen.

Maar zoals je zegt, gezelschap is natuurlijk altijd fijn! Al ben ik dan ook weer tegelijk de minst communicatieve concertganger ooit tijdens de show zelf, dus de vraag is maar of mijn gezelschap mij ook altijd even fijn vindt :LOL:

Herkenbaar. Ik vind het ook wel prima om alleen te gaan, al hoewel het ook fijn is om na een optreden over het optreden nog na te praten ofzo. Maar het ik hoef niet vooraan te staan, of ik ga toch een beetje voor de meute naar huis is idd heel herkenbaar.

• Leuk
Waarderingen: johanra
Hier ook team alleen! Of met mn vriendin, maar dan zit je ook (hopelijk) wel op één lijn.

• Leuk
Ik ga ook het grotendeel alleen, eigen regie is wel lekker. Soms is het wel eens saai tussen voor- en hoofdprogramma als je lang moet wachten.
Jammere is wel dat dan ook alle kosten altijd voor mezelf zijn zoals benzine/parkeren.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en johanra
Hier ook team solo bij concerten doordeweeks en festivals als BKS of DTRH. Vriendengroep is meer van de metal of postpunk. Hoewel ik op BKS genoeg bekenden tegenkom. Op DTRH vooral studenten van me, dus daar blijft het bij een praatje maken.

• Leuk
Ik ga tegenwoordig ook best vaak alleen en vind dat helemaal niet vervelend. Tot voor kort nog wel regelmatig met mijn zoon, maar die krijg ik vanuit Amsterdam niet zo makkelijk meer mee naar het zuiden of België. Of met mijn vriendin, maar dan alleen als ze de dag daarna vrij is ;-)

• Leuk
Hier ook grotendeels team alleen, heerlijk. Een praatje maken met onbekenden heb ik eigenlijk nooit zin in, dat doe ik voor m'n werk al genoeg. En nu kom ik tegenwoordig bij 8 van de 10 shows toch wel mensen tegen die ik al, vaak via Festileaks, ken. Shows met m'n vader of met m'n vriendin of met vrienden ook altijd leuk natuurlijk, zeker als zij even fan of enthousiast zijn.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en johanra
Heb gisteren in Grenswerk voor het eerst Whispering Sons gezien, kende het alleen van naam maar wat een band zeg! Fantastische zangeres met erg goede performance. Ontzettend gnoten.
Wat komt er toch veel goeds uit België!

Zo, dat was mij het weekendje wel!
Donderdag een double bill in Gebouw-T in Bergen op Zoom met Hiqpy en Cloud Cafe. Hiqpy had ik op Loose Ends al een heerlijke show zien weggeven, maar ik moet zeggen dat ik Cloud Cafe toch een stuk lekkerder vind. De bassist (van beide bands) is echt een stuiterbal op het podium.
Vrijdag in VIERNULVIER (Vooruit) in Gent naar DIIV met in het voorprogramma TAKH. Ik kende TAKH niet, maar wat een geweldige band is dat. Er komt inderdaad veel goeds uit België. En dan DIIV. Een heerlijke, zuivere, ongelikte show. Bijna te perfect. Heerlijke setlist met de voor mij lekkerste luiere shoegaze nummers als Taker, Soul-Net, Acheron en Horsehead.
En zaterdag uiteindelijk in Trix, Antwerpen naar PEUK met in het voorprogramma Stoop Kid. Stoop Kid begon wat aarzelend (eerste 3 nummers konden mij niet echt bekoren), maar daarna gingen ze goed los. Leuk bandje. PEUK was ouderwets goed. Heerlijke bak noise, met nog een geweldige toegift Erase Me. Genoten.

Tijdje geleden vroeg een kameraad of ik nie mee naar de Hell wilde, om Jag Panzer te gaan zien optreden. Nu ken ik die band alleen van een bootlegs die ik had van hun Chain Of Command album (met een andere zanger dan The Tyrant) maar ik dacht, Diest is in de buurt dus waarom niet?

Bij aankomst was de club redelijk leeg, dus vond ik mijn kameraad best snel. Enkele ogenblikken later begon de eerste band, Midnightmares. Beetje gothic, goeie zangeres. Niet direct mijn muziek, maar om er in te komen best prima.

Ik had nog nooit van Ruthless gehoord, maar vanaf het eerste nummer was ik mee. Riffs die aan Judas Priest en vroege Maiden deden denken, energieke zanger en geweldige muzikanten. Als bassist was het voor mij smullen om op de tweede rij te staan en het allemaal te kunnen aanschouwen. De band smeet zich volledig, en het uur vloog voorbij. Voor mij het hoogtepunt van de avond, en hun cd The Fallen zal nog veel rondjes draaien in de auto de komende tijd.

Jag Panzer opende sterk met Chain Of Command. De band had er zichtbaar zin in, met name The Tyrant. Die man haalt nog noten waar hij zelf van schrikt. Eervolle vermelding voor ene Jacob, jonge snaak die tijdens deze toer de drums verzorgt (en hoe). Fenomenaal drumtalent, die kerel. Jag Panzer speelde een langere, goed uitgebalanceerde set maar qua muziek sloot Ruthless meer aan bij mijn persoonlijke smaak. Desalniettemin een geweldig optreden, en ook van hen ben ik nu een cd rijker.

Mochten ze in de buurt spelen, ga zeker es kijken! Ge gaat u nie vervelen, zoveel is zeker.

• Leuk
Slipknot. Ziggo.
Vieren hun debuutalbum.

Was een heerlijke set. Publiek ging goed los
Publiek ging zeker goed los; speciale vermelding voor die mafkezen met Sinterklaasmijters in de moshpit, vooral die gast die helemaal van top tot teen als Sinterklaas verkleed was. Ook al zat ik helemaal boven in de hoek van de tweede ring, ik vond het hilarisch om steeds van die glinsterende Sintmijtertjes door de pit te zien stuiteren daar beneden, leek wel iets uit een tekenfilm. Concert was ook leuk, maar ik heb vettere concerten van Slipknot meegemaakt. Leuk en aardig dat debuutalbum in zijn geheel, maar daarmee mis je wel een dik pak krakers. En op die manier wordt het nieuwe zwaargewicht Eloy Casagrande op drums nog niet optimaal benut voor mijn gevoel.

Fontaines DC in 3Arena Dublin

Mijn verwachtingen lagen enorm hoog.
Een band die ik al lang volg.
Die meedingt naar album van het jaar.
Die na een lange tour thuiskomt en voor hun eigen publiek mag spelen.

Niet normaal. Die zijn echt zo goed.
Het publiek was ook fenomenaal. Voor de band opkwam was het publiek al aan het meezingen toen Whipping Boy en The La's weerklonk.
Voor iedereen die Whipping Boy niet kent en wel iets heeft met de muziek van Fontaines, zoek dat maar eens op. Oude band die het nooit echt gemaakt heeft en je begrijpt niet waarom. Dit terzijde.

Elk nummer werd onthaald als tophit. Echt, zelfs bij Horseness is the whatness was het publiek uit volle borst aan het meezingen.
De setlist was bijna dezelfde als in Vorst. We kregen wel Hurricane Laughter ipv A Hero's Death. En Desire als tweede bisnummer (Naast In The Modern World, I Love You en natuurlijk Starburster.)
Liberty Belle stond op de setlist maar hebben ze helaas niet gespeeld...

Anders dan in Vorst voelde Grian zich ook confident genoeg om tijdens de nummers wel eens niet zelf te zingen en het publiek zijn werk te laten doen.
Shit, Shit, Shit, Battered
Bij In The Modern World zong het publiek spontaan de eerste strofe I feel alive tot tweemaal toe voor Grian de kans kreeg. Hij probeerde een voldane glimlach te verbergen voor hij het nummer dan toch zelf inzette.

Er is al wat discussie geweest op dit forum over hoe groot deze band nu precies is.
Voor mij is dit DE band van de laatste jaren en zal het misschien ook DE band van het decennium zijn. Ze bevestigen alleen maar met Romance.

ik heb mijn ticketje voor RW op donderdag maar maak me geen illusies dat ik daar nog eens de momentary blissness zal meemaken wat ik afgelopen nacht heb meegemaakt.
Daarvoor zal ik bij de volgende tour wel nog eens de bedevaart naar Dublin met plezier maken.

Free Palestine.

Ik ben aan het nagenieten van een avondje Carré, waar Ronnie Flex met band en strijkorkest zijn hele Remi album speelde. Echt GENOTEN, super enthousiast publiek en dat in een prachtige setting.

• Leuk
Waarderingen: Novis95, Dante en Brian
Publiek ging zeker goed los; speciale vermelding voor die mafkezen met Sinterklaasmijters in de moshpit, vooral die gast die helemaal van top tot teen als Sinterklaas verkleed was. Ook al zat ik helemaal boven in de hoek van de tweede ring, ik vond het hilarisch om steeds van die glinsterende Sintmijtertjes door de pit te zien stuiteren daar beneden, leek wel iets uit een tekenfilm. Concert was ook leuk, maar ik heb vettere concerten van Slipknot meegemaakt. Leuk en aardig dat debuutalbum in zijn geheel, maar daarmee mis je wel een dik pak krakers. En op die manier wordt het nieuwe zwaargewicht Eloy Casagrande op drums nog niet optimaal benut voor mijn gevoel.
Qua tijd hadden een paar krakers makkelijk gekund, maar deze set vond ik wel heel speciaal. Ook geen sitdown tijdens Spit it out, maar gewoon doorknallen.
Dit album vraagt juist heel veel van een drummer. Nummers als Eyeless en Scissors bv.
Eindelijk scissors live was echt gruwelijk

• Leuk
Waarderingen: jaydee76

Users who are viewing this thread