Tijdje geleden vroeg een kameraad of ik nie mee naar de Hell wilde, om Jag Panzer te gaan zien optreden. Nu ken ik die band alleen van een bootlegs die ik had van hun Chain Of Command album (met een andere zanger dan The Tyrant) maar ik dacht, Diest is in de buurt dus waarom niet?
Bij aankomst was de club redelijk leeg, dus vond ik mijn kameraad best snel. Enkele ogenblikken later begon de eerste band, Midnightmares. Beetje gothic, goeie zangeres. Niet direct mijn muziek, maar om er in te komen best prima.
Ik had nog nooit van Ruthless gehoord, maar vanaf het eerste nummer was ik mee. Riffs die aan Judas Priest en vroege Maiden deden denken, energieke zanger en geweldige muzikanten. Als bassist was het voor mij smullen om op de tweede rij te staan en het allemaal te kunnen aanschouwen. De band smeet zich volledig, en het uur vloog voorbij. Voor mij het hoogtepunt van de avond, en hun cd The Fallen zal nog veel rondjes draaien in de auto de komende tijd.
Jag Panzer opende sterk met Chain Of Command. De band had er zichtbaar zin in, met name The Tyrant. Die man haalt nog noten waar hij zelf van schrikt. Eervolle vermelding voor ene Jacob, jonge snaak die tijdens deze toer de drums verzorgt (en hoe). Fenomenaal drumtalent, die kerel. Jag Panzer speelde een langere, goed uitgebalanceerde set maar qua muziek sloot Ruthless meer aan bij mijn persoonlijke smaak. Desalniettemin een geweldig optreden, en ook van hen ben ik nu een cd rijker.
Mochten ze in de buurt spelen, ga zeker es kijken! Ge gaat u nie vervelen, zoveel is zeker.