Ik ben naar … geweest en het was …

superginger

Dagopener
5 feb 2016
569
167
Dacht voorheen dat dit soort aggresief publiek alleen besteed was aan metallica concerten. Voortaan iets vaker om me heen kijken wat voor types er zitten.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
305
633
Stond in het middenplein en de sfeer was daar opperbest eigenlijk. Bij Song for the Dead werd het ook wild tot ver buiten de eerste rijen, maar dat hoort er natuurlijk bij.

Stond ook op het middenplein en had ook geen problemen, daar leek alles en iedereen gemoedelijk.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.183
Ik dacht overigens dat Eva De Roo vandaag op Studio Brussel zei dat Queens of the Stone Age in september 2024 terug naar België komt (op basis van het interview met de band).
 

mezza

Playlistbediener
10 okt 2023
7
18
Gisteren naar Explosions In The Sky geweest in TivoliVredenburg. 1,5 uur puur genieten, wat speelt deze band onwijs strak. Mooie bombastische climaxen en op dit podium en in deze setup kwam de band volledig tot zijn recht.

Ook een heel fijn publiek, maximale aandacht voor het podium en weinig gepraat. Denk ook de grootste indoor show van deze band in NL (?), mooi dat ze zoveel mensen op de been krijgen. Hoop ze ook weer ergens op de festivals te zien deze zomer.

--
Ook leuk weer terug te zijn op het forum! Jaren geleden mijn account weggedaan omdat ik niet meer kon posten, maar nu weer wat aan het meelezen en dus ook weer een keer een bijdrage :)
 

Broccoli Rob

Campingartiest
18 aug 2017
88
154
Gisteren naar Explosions In The Sky geweest in TivoliVredenburg. 1,5 uur puur genieten, wat speelt deze band onwijs strak. Mooie bombastische climaxen en op dit podium en in deze setup kwam de band volledig tot zijn recht.

Ook een heel fijn publiek, maximale aandacht voor het podium en weinig gepraat. Denk ook de grootste indoor show van deze band in NL (?), mooi dat ze zoveel mensen op de been krijgen. Hoop ze ook weer ergens op de festivals te zien deze zomer.

--
Ook leuk weer terug te zijn op het forum! Jaren geleden mijn account weggedaan omdat ik niet meer kon posten, maar nu weer wat aan het meelezen en dus ook weer een keer een bijdrage :)
Helemaal mee eens, geweldig optreden! Zet ze maar op BKS neer wat mij betreft.
 
  • Leuk
Waarderingen: mezza en teunajax

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Gisteren met vrouw lief en haar collega naar 013 geweest voor Oliver Tree. Niet zozeer my first choice, maar goed sommige hitjes kon ik nog best hebben dacht ik van tevoren. Eerst stond in het voorprogramma Tommy Cash, naar mijn herinnering stond de man eerder op Lowlands en waren de recensies best positief. Maar om eerlijk te zijn was het echt enorm zeldzaam slecht. Er wordt een of andere domme (euro)beat opgezet en daar staat hij dan dom op te dansen en met gebrekkig Engels op te rappen. Ik snap dat hij uit Estland komt en dat dit ook een beetje de gimmick zou moeten zijn, maar nee het kwam niet bij mij aan.

Toen dachten we dat Oliver Tree te vroeg begon, maar blijkbaar hebben ze er nog een act tussen gestopt, namelijk Super Computer. Ik had hier nooit van gehoord, maar na wat geGoogled te hebben is dit blijkbaar beetje een geheimzinnig traject wie er nu achter zitten. Oliver Tree zelf? Of zijn het nieuw getekende artiesten die onder het label van Oliver Tree vallen niemand weet het blijk. Het was duidelijk geïnspireerd van Daft Punk, ze hadden namelijk van die ouderwets 15" computerschermen op als helmen. Waar echt beeld ook op afgespeeld werd welke ook te zien was op het scherm achter hun. Het was een soort elektronische set van pak hem beet 10 á 15 minuten met veel referenties uit het oude Windows 95 tijdperk. Hoewel het kort was zag ik daar echt wel toekomst in. Een toffe electrische sound inderdaad geïnspireerd op Daft Punk maar soms had het ook weer een Deadmau5 sausje. Best geinig.

Daarna was het de beurt aan Oliver Tree. Het is niet full on muzikaal, maar het is een beetje film/caberet en muziek door elkaar heen of zoiets. Zo vond ik de intro enorm lang duren met een aantal schijtlollige filmpjes en zo was je al snel een kwartier verder. Nou dan begon hij muzikaal al gelijk met de 2 grootste (tik-tok) hits misschien wel met Miss You & Bounce. De zaal ontving het best goed, maar kwalitatief was het niet geweldig, en op een gegeven moment was ik wel klaar ook met die filmpjes die ik niet zelf echt grappig vond (maar de zaal behapte dat wel).

Geen idee waar deze artiest naar toe gaat, leuk om even een keer gezien te hebben maar ook niet meer dan dat. Dan heb ik Super Computer wat dat ook mocht zijn meer verwachtingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: liluzi en BetterDays

BetterDays

Randprogramma
17 jan 2018
149
157
Gisteren met vrouw lief en haar collega naar 013 geweest voor Oliver Tree. Niet zozeer my first choice, maar goed sommige hitjes kon ik nog best hebben dacht ik van tevoren. Eerst stond in het voorprogramma Tommy Cash, naar mijn herinnering stond de man eerder op Lowlands en waren de recensies best positief. Maar om eerlijk te zijn was het echt enorm zeldzaam slecht. Er wordt een of andere domme (euro)beat opgezet en daar staat hij dan dom op te dansen en met gebrekkig Engels op te rappen. Ik snap dat hij uit Estland komt en dat dit ook een beetje de gimmick zou moeten zijn, maar nee het kwam niet bij mij aan.

Toen dachten we dat Oliver Tree te vroeg begon, maar blijkbaar hebben ze er nog een act tussen gestopt, namelijk Super Computer. Ik had hier nooit van gehoord, maar na wat geGoogled te hebben is dit blijkbaar beetje een geheimzinnig traject wie er nu achter zitten. Oliver Tree zelf? Of zijn het nieuw getekende artiesten die onder het label van Oliver Tree vallen niemand weet het blijk. Het was duidelijk geïnspireerd van Daft Punk, ze hadden namelijk van die ouderwets 15" computerschermen op als helmen. Waar echt beeld ook op afgespeeld werd welke ook te zien was op het scherm achter hun. Het was een soort elektronische set van pak hem beet 10 á 15 minuten met veel referenties uit het oude Windows 95 tijdperk. Hoewel het kort was zag ik daar echt wel toekomst in. Een toffe electrische sound inderdaad geïnspireerd op Daft Punk maar soms had het ook weer een Deadmau5 sausje. Best geinig.

Daarna was het de beurt aan Oliver Tree. Het is niet full on muzikaal, maar het is een beetje film/caberet en muziek door elkaar heen of zoiets. Zo vond ik de intro enorm lang duren met een aantal schijtlollige filmpjes en zo was je al snel een kwartier verder. Nou dan begon hij muzikaal al gelijk met de 2 grootste (tik-tok) hits misschien wel met Miss You & Bounce. De zaal ontving het best goed, maar kwalitatief was het niet geweldig, en op een gegeven moment was ik wel klaar ook met die filmpjes die ik niet zelf echt grappig vond (maar de zaal behapte dat wel).

Geen idee waar deze artiest naar toe gaat, leuk om even een keer gezien te hebben maar ook niet meer dan dat. Dan heb ik Super Computer wat dat ook mocht zijn meer verwachtingen.
Ik was ook aanwezig, Super Computer heeft in die 15 minuten 2 keer de dj booth aangeraakt na mijn idee. Stonden alleen in het rond te dansen.

Intro duurde lang met enkele 'reclame' blokjes, te lang naar mijn mening. Verder een leuke avond gehad, zal snel wat Festivals meepakken in Europa wat best goed kan werken na mijn idee.

Leuke interactie en hij had zich goed ingelezen in de omgeving! Geboren in ETZ in Tilburg 😉
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Ik was ook aanwezig, Super Computer heeft in die 15 minuten 2 keer de dj booth aangeraakt na mijn idee. Stonden alleen in het rond te dansen.

Intro duurde lang met enkele 'reclame' blokjes, te lang naar mijn mening. Verder een leuke avond gehad, zal snel wat Festivals meepakken in Europa wat best goed kan werken na mijn idee.

Leuke interactie en hij had zich goed ingelezen in de omgeving! Geboren in ETZ in Tilburg 😉
Ja maar met welke live act is dat tegenwoordig niet. Ik zag deze niet aankomen en wist niet wat het was. Ik vond het muzikaal, het tofste wat ik hoorde die avond.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
695
483
Jungle in de Lotto Arena was net die opstoot van warmte, vrolijkheid en zomerse vibes die ik nodig had. Uitzinnig publiek en een heel strakke show met coole visuals.
Misschien niet de allerbeste keer dat ik hen aan het werk zag - de nieuwe plaat is toch niet helemaal mijn ding en mag er na tien jaar op de planken gerust wat meer spontaniteit in hun act kruipen - maar het is toch telkens weer een fijn weerzien. Mooi ook hoe ze geen tijd verloren en de nummers haast naadloos in elkaar lieten overvloeien en hoe ze een steeds groter publiek weten te bereiken en bespelen. Lang geleden dat ik een volle arena tot in de nok anderhalf uur uit zijn dak heb zien gaan. Stilstaan of zitten was duidelijk geen optie. Graag volgende zomer dus nog eens op een festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude en slyke

Nxs_

Randprogramma
21 aug 2017
194
138
Gisteren op herkansing naar Ramkot in Vera, tijdens Eurosonic stond het ergens in de nacht in de Huize Maas en was ik eigenlijk te moe om er echt van te genieten, maar wel mentaal opgeslagen als 'de volgende keer ga ik heen'. Dat was een goede keuze, wat een heerlijke show. Vuige riffs, veel afwisseling tussen hard en groovy, een heerlijke cover van Nothing Compares 2 U en knallend afsluiten met Fever en Don't Drop Down in de toegift. Mocht je nog naar Ramkot kunnen zou ik het van harte aanraden.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
Brutus @ C-Mine Genk

Allereerst: wat een prachtige venue. Brutus zoals we ze kennen, hard doch gevoelig. Blijft één van de beste bands van de Benelux. Een mooie spot in de barn lijkt me evident. Ook voor festivals als BKS is dit een no-brainer wat mij betreft. Toch wel weer jammer van een groepje douchebags achter me die een avondje vrij hadden van de vriendinnen en dachten gezellig te kunnen zuipen en keuvelen bij 110dB. Sowieso, als een zaal je vertrouwt om glaswerk mee de zaal in te nemen, dan ga er normaal mee om en deponeer het niet op de grond. Fuck hen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.505
Vrijdagavond naar Antimatter geweest in Metropool Hengelo, de kleine zaal. Die overigens goed vol stond. Het publiek beneden was gevarieerd, in de grote zaal trad namelijk Nielson op. Toen ons concert klaar was konden we ook nog mooi mee genieten van 'Sexy als ik dans', wat een genot....

Maar Antimatter zelf. Ik ken de muziek eigenlijk niet goed, maar op het forum werd het mij wel eens aangeraden (door @wenteldave en @Joslittel dacht ik, maar misschien nog wel meer leden). Het optreden begon met een verontschuldiging, hij had door een thee ongeluk last van zijn vingers. Ik heb dat niet gemerkt aan het gitaarspel, dat was namelijk fabuleus goed! Ze stonden grotendeels met zijn 3en op het podium. Akoestische gitaar + zang, elektrische gitaar + achtergrond zang en de helft van de nummers een drummer die op zo'n drumkast zat. Blijkbaar tourt die nog niet lang mee en hoorde hij bepaalde uitvoeringen van nummers die avond op het podium pas voor het eerst? Ze waren wat aan het aftasten met elkaar en soms voorzichtig aan het jammen. Het viel niet uit de toon en er was wel een klik die aan het ontstaan was. Dat leek vanuit het publiek ten minste zo.

Dan de muziek. Zoals gezegd ben ik er niet heel bekend mee, maar het leek geenzins op wat ik van tevoren had opgezocht. Waar het op de plaat stevig of soms uptempo is, waren dit uitgeklede versies. Lang gesponnen gitaarsolo's onder begeleiding van een akoestisch ritme die op een loop werden gezet. Alles zuiver, alles tot in de puntjes geregeld. Mooie stem, mooi nummers en alle aangeslagen snaren vulden elkaar aan. Kortom, erg mooi optreden gezien van gepassioneerde artiesten die exact weten wat ze op het podium aan het doen zijn.
 

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
209
109
Danko Jones in het Depot in Leuven. Zalige sfeer, toffe rock show. Rechtoe rechtaan! Echt fantastisch. Wat een geslaagde avond 🤘
 

Elisa Day

Playlistbediener
17 jul 2023
31
57
Vrijdagavond naar Antimatter geweest in Metropool Hengelo, de kleine zaal. Die overigens goed vol stond. Het publiek beneden was gevarieerd, in de grote zaal trad namelijk Nielson op. Toen ons concert klaar was konden we ook nog mooi mee genieten van 'Sexy als ik dans', wat een genot....

Maar Antimatter zelf. Ik ken de muziek eigenlijk niet goed, maar op het forum werd het mij wel eens aangeraden (door @wenteldave en @Joslittel dacht ik, maar misschien nog wel meer leden). Het optreden begon met een verontschuldiging, hij had door een thee ongeluk last van zijn vingers. Ik heb dat niet gemerkt aan het gitaarspel, dat was namelijk fabuleus goed! Ze stonden grotendeels met zijn 3en op het podium. Akoestische gitaar + zang, elektrische gitaar + achtergrond zang en de helft van de nummers een drummer die op zo'n drumkast zat. Blijkbaar tourt die nog niet lang mee en hoorde hij bepaalde uitvoeringen van nummers die avond op het podium pas voor het eerst? Ze waren wat aan het aftasten met elkaar en soms voorzichtig aan het jammen. Het viel niet uit de toon en er was wel een klik die aan het ontstaan was. Dat leek vanuit het publiek ten minste zo.

Dan de muziek. Zoals gezegd ben ik er niet heel bekend mee, maar het leek geenzins op wat ik van tevoren had opgezocht. Waar het op de plaat stevig of soms uptempo is, waren dit uitgeklede versies. Lang gesponnen gitaarsolo's onder begeleiding van een akoestisch ritme die op een loop werden gezet. Alles zuiver, alles tot in de puntjes geregeld. Mooie stem, mooi nummers en alle aangeslagen snaren vulden elkaar aan. Kortom, erg mooi optreden gezien van gepassioneerde artiesten die exact weten wat ze op het podium aan het doen zijn.
Dit had ik niet beter kunnen beschrijven. Geweldige avond gehad.
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
501
1.233
Vrijdagavond naar Antimatter geweest in Metropool Hengelo, de kleine zaal. Die overigens goed vol stond. Het publiek beneden was gevarieerd, in de grote zaal trad namelijk Nielson op. Toen ons concert klaar was konden we ook nog mooi mee genieten van 'Sexy als ik dans', wat een genot....

Maar Antimatter zelf. Ik ken de muziek eigenlijk niet goed, maar op het forum werd het mij wel eens aangeraden (door @wenteldave en @Joslittel dacht ik, maar misschien nog wel meer leden). Het optreden begon met een verontschuldiging, hij had door een thee ongeluk last van zijn vingers. Ik heb dat niet gemerkt aan het gitaarspel, dat was namelijk fabuleus goed! Ze stonden grotendeels met zijn 3en op het podium. Akoestische gitaar + zang, elektrische gitaar + achtergrond zang en de helft van de nummers een drummer die op zo'n drumkast zat. Blijkbaar tourt die nog niet lang mee en hoorde hij bepaalde uitvoeringen van nummers die avond op het podium pas voor het eerst? Ze waren wat aan het aftasten met elkaar en soms voorzichtig aan het jammen. Het viel niet uit de toon en er was wel een klik die aan het ontstaan was. Dat leek vanuit het publiek ten minste zo.

Dan de muziek. Zoals gezegd ben ik er niet heel bekend mee, maar het leek geenzins op wat ik van tevoren had opgezocht. Waar het op de plaat stevig of soms uptempo is, waren dit uitgeklede versies. Lang gesponnen gitaarsolo's onder begeleiding van een akoestisch ritme die op een loop werden gezet. Alles zuiver, alles tot in de puntjes geregeld. Mooie stem, mooi nummers en alle aangeslagen snaren vulden elkaar aan. Kortom, erg mooi optreden gezien van gepassioneerde artiesten die exact weten wat ze op het podium aan het doen zijn.
Net in Paradox geweest en ik sluit mij volledig bij bovenstaande aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en Elisa Day

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
Gister in Trix (Antwerpen) Blackwave gezien nadat ik bij Rock Werchter niet binnengeraakte.

Ik ben heel blij dat ik gegaan ben. De muziek is gewoonweg top, de ambiance in de zaal was heerlijk, de soundmix was echt perfect. Ik heb echt intens genoten van dit concert.
 
  • Leuk
Waarderingen: Royke en slyke

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
291
248
Zojuist naar Danko Jones geweest in de Melkweg, wat blijft dat toch een geweldig podiumbeest. Zesde keer alweer dat ik ‘m zag en hij is elke keer weer vet. Wat het voor mij deze keer nóg toffer maakte is dat ik tijdens het concert ten overstaan van een volle Melkweg een eervolle vermelding van Danko zelf kreeg voor mijn Danko Jones-tourshirt uit 2003 wat ik aanhad. “You got a t-shirt from 2003??! Get the fuck outta here?!?! That’s a shirt from 2003 alright - and you bought that at the show?!” Toch wel gaaf om door de artiest zelf in het zonnetje te worden gezet tijdens een concert!
 

mezza

Playlistbediener
10 okt 2023
7
18
Gisteravond Glen Hansard in Carré Amsterdam. Niet de beste keer van de keren dat ik hem heb gezien, maar wel weer een heerlijk optreden. Blijft ook een bijzondere zaal. Dynamische setlist met veel afwisseling waardoor je jezelf niet ging vervelen. Al moet ik toegeven dat ik het op een gegeven moment wat langdradig begon te vinden.

En nu ga ik echt honderd jaar oud klinken, maar wat stond het geluid onnodig hard. Mensen om mij heen hadden er ook duidelijk last van. Je verwacht het ook niet in een zaal als Carré, maar dus wel weer een les dat ik ook naar dit soort zalen oordoppen mee moet nemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Nutellica

Nutellica

Campingartiest
3 apr 2023
93
269
Ik was bij het tweede Carré-optreden van Glen Hansard, op dinsdagavond.

Wat n strot heeft die vogel toch… Die uithalen bij o.a. Bird of Sorrow en Don’t Settle. Door merg en been (in positieve zin)! De man legt zoveel pathos in z’n stem. Kan het daarna ook weer mooi klein houden.

Al met al een heel gevarieerde setlist. Veel liedjes van de nieuwste plaat, maar natuurlijk ook songs van zijn eerdere werk. Natuurlijk het mooie Falling Slowly, met zijn pianiste en tot ieders grote genoegen twee hits van The Frames (Fitzcarraldo en Revelate)!. In totaal meer dan 20 liedjes en meer dan 2 uur genoten.

Glen heeft inmiddels genoeg solowerk om uit te putten en daar zitten echt wel wat pareltjes bij, maar ik zit stiekem wel te wachten to hij weer gaat toeren met the Frames….
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken