Ik ben naar … geweest en het was …

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Mijn festivalzomer bestond uit 'slechts' twee volledige weekendfestivals naast wat losse dagjes en toch nog aardig wat concerten. Veel festivals vallen nog buiten de zomer zoals Roadburn, Left of the Dial en Le Guess Who? Desondanks een mooi lijstje namen:
  1. Nick Cave & The Bad Seeds (Best Kept Secret)
  2. Shame (Lowlands)
  3. Beach House (Best Kept Secret)
  4. Stromae (Lowlands)
  5. King Gizzard & The Lizard Wizard (Best Kept Secret)
  6. The Strokes (Best Kept Secret)
  7. Genesis Owusu (Best Kept Secret)
  8. Fontaines D.C. (Best Kept Secret)
  9. Geese (Lowlands)
  10. deathcrash (Valkhof)
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Kan niet geloven dat dit de zomer was. Maar wat was het een prachtige zomer. Ik hou het bij een top20:
1. Pearl Jam (Rock Werchter)
2. Lorde (Primavera Sound)
3. Interpol (Primavera Sound/Sala Apolo)
4. Metallica (Pinkpop)
5. Red Hot Chili Peppers (Rock Werchter)
6. Nick Cave & the Bad Seeds (TW Classic)
7. Turnstile (Rock Werchter)
8. Yves Tumor (Lowlands)
9. Tame Impala (Primavera Sound)
10. Phoebe Bridgers (Rock Werchter)
11. Gorillaz (Primavera Sound)
12. Pearl Jam (Pinkpop)
13. Metallica (Rock Werchter)
14. Michael Kiwanuka (Rock Werchter)
15. Placebo (TW Classic)
16. Sam Fender (Lowlands)
17. Liam Gallagher (Lowlands)
18. Oscar & the Wolf (Lowlands)
19. Carly Rae Jepsen (Rock Werchter)
20. IDLES (Rock Werchter)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik heb nog Tuckerville, maar ik verwacht niet dat Krezip of Guus Meeuwis zich hier nog tussen gaat vechten ;)

1. Phoebe Bridgers (Rock Werchter)
2. Michael Kiwanuka (Rock Werchter)
3. Stromae (Lowlands)
4. Girl in Red (Rock Werchter)
5. Pearl Jam (Rock Werchter)
6. Alt-J (Rock Werchter)
7. Black Pumas (Rock Werchter)
8. Prins S. en de Geit (Paaspop/Lowlands)
9. Editors (Dauwpop)
10. Orchestral Manouvers in the Dark (Hello)
11. Pendulum (Live)(Lowlands)
12. Big Thief (Rock Werchter)
13. Froukje (Paaspop/Dauwpop/Lowlands)
14. Europe (Hello)
15. Declan McKenna (Lowlands)
16. Thijs Boontjes (Paaspop)
17. Nana Adjoa (Lowlands)
18. Sports Team (Dauwpop)
19. Mdou Moctar (Lowlands)
20. Sum41 (Rock Werchter)

In de top toch weer veel van de Werchter weide. Prins S zo hoog opmdat dat 2x echt de gekste en het leukste feest van dat weekend was. De top 8 vond ik allemaal zeer maar echt zeer geniaal. Goed seizoen!
 

DanielNedelko

Campingartiest
4 jul 2022
96
184
Gisteren naar Tame Impala in de AFAS geweest. Na alle lovende recensies in mijn Twitter tijdlijn was ik misschien een beetje te opgehypt van tevoren. Een life changing experience werd het niet, maar het was wel heel, heel erg goed. Muzikaal om door een ringetje te halen. Kevin leek er zin in te hebben. Het publiek ook. Bijna een on-Nederlands enthousiasme, vanaf het eerste nummer. En die productie… Wow. Los van voorgeprogrammeerde dance “optredens” heb ik nog nooit een show gezien waarbij licht, lasers en visuals zó naadloos op de muziek aansloten. Twee uur echo en flangers was voor mij uiteindelijk net een kwartiertje te lang, maar het was genieten.
 
  • Geweldig
Waarderingen: MarkD

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Als ik MJ was, dan zou ik ook mijn optreden annuleren als ik Oostende zag.
Het was geannuleerd door de dood van prinses Diana diezelfde dag, doordat ze blijkbaar bevriend waren met elkaar. Het concert is een paar dagen later ingehaald.
Op zich misschien één van de memorabelste concerten dat ik heb meegemaakt, maar niet omwille van het concert zelf, maar wel omwille van alles wat er rondhing.
Pas later besef je dat je wel degelijk een stukje geschiedenis hebt meegemaakt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Midden september zal het eindlijstjesmoment echt losbarsten dus hou zeker dat momentum vast haha.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Joszwa

SytzeAbbing

Playlistbediener
19 aug 2022
22
10
Hi, ik ga vanavond naar Tame Impala en vroeg me af hoe mensen die daar gisteren of eergisteren waren de drukte voor de show ervaarden. Wil namelijk graag een beetje goede plekken hebben, maar weet eigenlijk niet hoelaat ik daarvoor bij de Afas moet zijn. Iemand die eergisteren of gisteren is geweest?
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.426
1.850
Volgend jaar voorgenomen er weer een mooie festival/concertzomer van te maken. Pech gehad met afzeggingen van Pearl Jam, Rival sons en King gizzard, maar toch veel moois gezien afgelopen 3-4 maanden.
1. King Gizzard & the Lizard Wizard(Berlijn) WOW!
2. Pearl jam(pinkpop)
3. Black Pumas (afas)
4. Idles (Pinkpop) Hele mooie verrassing
5. Jungle (Afas)
6. Wolfmother(muziekgieterij)
7. Gabriels (DTRH)
8. Maneskin(pinkpop)
9. Nothing but thieves(Pinkpop)
10. Gorillaz(dtrh) niet hun beste show, toch genoten
Deze maand nog Parcels op de planning en dan zit het er weer even op.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Hi, ik ga vanavond naar Tame Impala en vroeg me af hoe mensen die daar gisteren of eergisteren waren de drukte voor de show ervaarden. Wil namelijk graag een beetje goede plekken hebben, maar weet eigenlijk niet hoelaat ik daarvoor bij de Afas moet zijn. Iemand die eergisteren of gisteren is geweest?

In de Afas heb je eigenlijk altijd wel een goede plek als je een beetje je best doet. Tenzij je echt helemaal vooraan wil.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Gisteren naar Kurt Vile in OLT rivierenhof geweest. Zoals meestal als ik daar naartoe ga, krijg ik regen te verwerken. Ook nu weer, onweer zelfs. Maar Kurt was echt goed. Heel leuke setlist, sterk gitaarspel. Een optreden om bij weg te dromen!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Fleet Foxes - De Roma Antwerpen

Deze band doet een kleinschaligere tour (in de Benelux naast De Roma ook nog de AB, Paradiso en Tivoli) en dat zit deze band als gegoten. De Roma is een kleine, mooie en stokoude zaal die perfect matcht met het goudgele retrorandje van deze band. Wel een zaal die -zucht- weer het nodige après-work Antwerps rosépubliek lokt, waardoor voorprogramma Tim Bernandes verdronk in een zee van gebabbel. Zeer jammer want zijn in het Portugees gezongen (het is een Braziliaan) liedjes waren bloedmooi.

Gelukkig was er meer respect voor hoofdprogramma Fleet Foxes. En terecht: ze waren in vorm. De op papier rare setlist werkte zeer goed, met grootste hitjes White Winter Hymnal, Mykonos en Helplessness Blues verspreid over de krappe 2 uur lange set. Vooral die laatste voelde aan als een anthem. Hoogtepuntje was wel The Shrine/An Argument met die forse uithalen van Robin Pecknold en dat heer-lijk uitbundige tweede deel. Vond de band sowieso uitbundiger klinken dan verwacht. En gelaagder, mooi hoeveel er gewitcht werd tussen de instrumenten. Een trompet? Doen. Saxofoontje? Ok. Dwarsfluit? Cello? Raar ding met belletjes? Leuk.

Oh, en er werden covers gespeeld. Eentje van Big Red Machine in de vorm van Phoenix en dat ding zit nog altijd in mijn hoofd. Sleeper hit toch. Daarnaast ook een versie van The Kiss van Judee Sill. Ik kende haar ook niet, maar het origineel uit 1971 mag zo in mijn zondagplaylist.

Minpuntjes? De knullige projecties op een klein projectiescherm hoefden zo niet, kwam wat Sint Lucas Gent eindprojecterig over. Dat, en ze hadden gezoon de Club van PkP moeten afsluiten.

Verder weinig te klagen.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Fleet Foxes - De Roma Antwerpen

Deze band doet een kleinschaligere tour (in de Benelux naast De Roma ook nog de AB, Paradiso en Tivoli) en dat zit deze band als gegoten. De Roma is een kleine, mooie en stokoude zaal die perfect matcht met het goudgele retrorandje van deze band. Wel een zaal die -zucht- weer het nodige après-work Antwerps rosépubliek lokt, waardoor voorprogramma Tim Bernandes verdronk in een zee van gebabbel. Zeer jammer want zijn in het Portugees gezongen (het is een Braziliaan) liedjes waren bloedmooi.

Gelukkig was er meer respect voor hoofdprogramma Fleet Foxes. En terecht: ze waren in vorm. De op papier rare setlist werkte zeer goed, met grootste hitjes White Winter Hymnal, Mykonos en Helplessness Blues verspreid over de krappe 2 uur lange set. Vooral die laatste voelde aan als een anthem. Hoogtepuntje was wel The Shrine/An Argument met die forse uithalen van Robin Pecknold en dat heer-lijk uitbundige tweede deel. Vond de band sowieso uitbundiger klinken dan verwacht. En gelaagder, mooi hoeveel er gewitcht werd tussen de instrumenten. Een trompet? Doen. Saxofoontje? Ok. Dwarsfluit? Cello? Raar ding met belletjes? Leuk.

Oh, en er werden covers gespeeld. Eentje van Big Red Machine in de vorm van Phoenix en dat ding zit nog altijd in mijn hoofd. Sleeper hit toch. Daarnaast ook een versie van The Kiss van Judee Sill. Ik kende haar ook niet, maar het origineel uit 1971 mag zo in mijn zondagplaylist.

Minpuntjes? De knullige projecties op een klein projectiescherm hoefden zo niet, kwam wat Sint Lucas Gent eindprojecterig over. Dat, en ze hadden gezoon de Club van PkP moeten afsluiten.

Verder weinig te klagen.


Dat klinkt erg goed. Komende zaterdag in Utrecht; heel veel zin in.
En die projecties waren bij hun eerdere tours ook altijd wat knullig en die hebben ze ook helemaal niet nodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Dat klinkt erg goed. Komende zaterdag in Utrecht; heel veel zin in.
En die projecties waren bij hun eerdere tours ook altijd wat knullig en die hebben ze ook helemaal niet nodig.
Laat gerust weten wat je ervan vond. Vind echt dat de band beter is dan ooit.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Fleet Foxes - De Roma Antwerpen

Deze band doet een kleinschaligere tour (in de Benelux naast De Roma ook nog de AB, Paradiso en Tivoli) en dat zit deze band als gegoten. De Roma is een kleine, mooie en stokoude zaal die perfect matcht met het goudgele retrorandje van deze band. Wel een zaal die -zucht- weer het nodige après-work Antwerps rosépubliek lokt, waardoor voorprogramma Tim Bernandes verdronk in een zee van gebabbel. Zeer jammer want zijn in het Portugees gezongen (het is een Braziliaan) liedjes waren bloedmooi.

Gelukkig was er meer respect voor hoofdprogramma Fleet Foxes. En terecht: ze waren in vorm. De op papier rare setlist werkte zeer goed, met grootste hitjes White Winter Hymnal, Mykonos en Helplessness Blues verspreid over de krappe 2 uur lange set. Vooral die laatste voelde aan als een anthem. Hoogtepuntje was wel The Shrine/An Argument met die forse uithalen van Robin Pecknold en dat heer-lijk uitbundige tweede deel. Vond de band sowieso uitbundiger klinken dan verwacht. En gelaagder, mooi hoeveel er gewitcht werd tussen de instrumenten. Een trompet? Doen. Saxofoontje? Ok. Dwarsfluit? Cello? Raar ding met belletjes? Leuk.

Oh, en er werden covers gespeeld. Eentje van Big Red Machine in de vorm van Phoenix en dat ding zit nog altijd in mijn hoofd. Sleeper hit toch. Daarnaast ook een versie van The Kiss van Judee Sill. Ik kende haar ook niet, maar het origineel uit 1971 mag zo in mijn zondagplaylist.

Minpuntjes? De knullige projecties op een klein projectiescherm hoefden zo niet, kwam wat Sint Lucas Gent eindprojecterig over. Dat, en ze hadden gezoon de Club van PkP moeten afsluiten.

Verder weinig te klagen.
Fleet Foxes - Ronda, TivoliVredenburg, Utrecht

Prachtig concert gisterenavond in de Ronda. Ik sluit me grotendeels aan bij de ervaring van Mattman in Antwerpen. De samenzang was erg mooi en zeker de oudere nummers klonken een stuk gelaagder dan op de plaat. Met 9 muzikanten wil het wel eens te veel worden, maar hier paste het allemaal prachtig in elkaar. Al waren de nummers met Robin Pecknold solo erg mooi.

Het publiek in Utrecht was wel (grotendeels) muisstil, zelfs bij Tim Bernandes, en was vooral enthousiast tussen de nummers door. Het inspireerde Pecknold tot een rondje verzoeknummers. Wat fijn dat zo'n concert toch nog kan zonder de Dutch Disease.

De schaal van Ronda is perfect voor deze band. Lastig voor te stellen dat zij een paar jaar geleden nog in HMH/AFAS en als dagafsluiter op DTRH stonden!

En die beelden: in Utrecht stond zo'n groot LED-scherm dat een groot deel van het podium vulde. Dat werkte af en toe best samen met het licht op het podium best goed, maar het meerendeel van de beelden waren toch wat knullig en voegde erg weinig toe aan de muziek.

Mooie avond en zeker een van de mooiere concerten dit jaar.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Ramkot - Bel Air Woods
Gisterenavond toch nog ff gaan zien naar deze mannen, aangezien het dicht aan mijn huis is. Een zeer fijne rockband, zeer spijtig van het saaie publiek (maarja wel te verwachten op zo´n gratis evenement). Volgens mijn pa was 1 van die mannen pas om 21u uit het ziekenhuis ontslagen, waardoor ze bijna 3kwartier later dan gepland begonnen. Wel een beetje zielig dat ze probeerden om het publiek te doen meeklappen en zingen, maar dat lukte toch niet echt. Ik zou dit persoonlijk niet geprobeerd hebben als ik hen was, aangezien dit nooit had gelukt. Ze speelden wel echt zeer strak en zeker een fijne band.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Hammerfall + Helloween in de 013.

Hammerfall was niet echt mijn ding, ik ben überhaupt niet echt van de powermetal. De sfeer zat er ook niet echt in en de zanger probeerde er wel wat van te maken maar ergens kwam het ook een beetje plichtmatig over wat mij betreft.

Helloween daarentegen beviel me stukken beter. Nu moet ik eerlijk zeggen, ik ben geen kenner van hun repertoire en ken enkel wat losse nummers. Maar het (vooral oudere) publiek kende de tekst van A tot Z en werd luidkeels meegezongen. Ook Een goede publiek anticipatie die nooit vervelend werd. Ook kwa vocaal was het kwalitatief uitstekend. I want out was natuurlijk de ultieme knaller. Enige puntje van de kritiek is dat de zangers wanneer ze niet moeten zingen steeds van het podium afliepen, persoonlijk vind ik dat een raar gezicht. Maar goed verder helemaal top.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken