Indie Moerstaal - Paradiso (02/05)
Line-up: Ricky De Sire, The Jerry Hormone Ego Trip, Clean Pete, Thijs Boontjes, Lucky Fonz III, De Likt, Meindert Talma
(Later nog Ploegendienst en De Slopers maar dat heb ik geskipt)
Man, wat een avond. Het grote podium van Paradiso was opgedeeld in twee helften dmv gordijnen. Deze kanten functioneerden als een soort dubbele mainstage, Ned 1 en Ned 2 geheten. Nadat Ricky De Sire in de kelder de avond opende, begon The Jerry Hormone Ego Trip op Ned 1. Heerlijke rock'n'roll met grappige teksten, die vrijwel allemaal over seks gaan. Dus dat Hormone gedeelte maken ze in ieder geval waar haha. Na een strak halfuur volledig het roer om met Clean Pete: cello, gitaar en twee vrouwenstemmen die kalme liedjes zingen (een van die meiden deed de presentatie trouwens, dat was wel grappig). Normaal vind ik hun muziek wel aardig maar ik had er vanavond live niet zoveel mee. Thijs Boontjes was de enige die ik echt niet kende, maar daar moet wel even verandering in komen want dat was een erg lekker en ontspannen optreden. Lucky Fonz III is hier wel bekend en behoeft ook geen introductie; ik had hem echter niet eerder live gezien. Ik moet gouw nog eens naar een volledige show van hem, want die halve uurtje smaakte naar meer! Lekker meefluiten op Ik Had Nog Willen Zeggen, om vervolgens los te gaan op de stampende beats van 909. Held!
Die stampende beats werden moeiteloos overgenomen door De Likt, de sloopkogel uit Rotterdam. Nu heb ik die gast eerder van grote hoogte het publiek in zien springen, maar ik had niet gedacht dat ie de sprong zou wagen vanaf het balkon van Paradiso. Wel dus. Wat een mafkees. De zaal was helemaal niet heel vol (zijn eerdere rondje crowdsurfen kwam neer op door 6 man de zaal rond gedragen worden) maar er verzamelde zich toch zo'n 25 man onder het balkon om Jordy op te vangen. Je wilt natuurlijk niet dat ie nog een keer zn nek breekt. Ik stond ertussen en zag de angst in zn ogen, maar hij sprong toch, en de klap viel mee. Al gingen er wel een paar mensen door de impact naar de grond, iedereen was okay.
Fast forward naar de toegift: ik stond een beetje vooraan te juichen na lekker los te zijn gegaan in de pit, werd ik opeens door Jordy het podium op gehesen. Of ik ook ff wilde stagediven. Nou dat wilde ik wel, zolang het niet vanaf het balkon hoefde. Zo gezegd zo gedaan, maar ik werd door het publiek eigenlijk vrij snel weer terug het podium op getild. Dus toen bleef ik daar maar feesten haha, het was toch de toegift, best lachen om met die gasten een nummertje lang op het podium te staan springen. Na een lekkere mannenknuffel met Jordy weer van het podium af, achteraf voor ik naar huis ging toevallig nog een praatje gemaakt en hem bedankt. Super aardige gast ook, hij heeft mij net zo vaak bedankt als ik hem geloof ik...
Nouja, tussendoor nog even tot rust gekomen in de kleine zaal bij Meindert Talma, die een heerlijke stem en heerlijke teksten heeft. Ik stond echter na al die ongein met De Likt nogal achteraan bij de bar, dus kon er niet echt goed van genieten. Een mens kan ook niet alles hebben. Ik ga deze avond niet snel vergeten haha :lol: