Ik ben naar … geweest en het was …

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.039
10.116
tom93 wrote:
Iets meer met het publiek praten had inderdaad wel gemogen ja, dan krijg je ook net wat meer interactie.

Wel leuk; ik zie dit totaal anders, ‘Let The Music Do The Talking’, ze speelden gewoon strak nummers aan elkaar en voor het interactie momentje deelde Matt high-fives uit aan de vakken vooraan. Een artiest als Jónsi zegt misschien één Ijslands zinnetje tijdens een show van 2 uur… Het idee dat er gesproken moet worden met het publiek voor een betere sfeer ben ik het dus ook niet zo mee eens, als de muziek goed is dan is de juiste vibe er altijd wel, daar lijkt me het zojuist genoemde Sigur Rós een perfect voorbeeld van. Ik heb me er gister dan ook niet aan gestoord.

Begrijp mij ook niet verkeerd. Voor mij hoeft een artiest helemaal niet met het publiek te spreken om mij mee te krijgen. Soms werkt praten goed om een connectie op te bouwen met het publiek, zeker op zo groot veld. Maat paar van mijn beste optredens ooit (Radiohead, Mysticum) was zelfs 0 interactie maar sprak de muziek voor zich. Bij Muse miste dat voor mij, leek wat plichtmatig en formulematig. Ook al speelde ze wel goed.

Ik ben vooral blij om te lezen dat anderen het concert veel beter beleefd hebben dan ik. Ik geef vooral de schuld aan de vele indrukken die ik nog van Graspop (en RaR) met me meedraag.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
524
169
Muse @ Goffertpark

Alle randvoorwaarden leken in orde voor een indrukwekkende avond (heerlijk weer) maar ik kan toch niet anders concluderen dan dat ik wat teleurgesteld ben. Ik vond het een hele matte, tamme en afstandelijke show. Net iets langer spelen dan 1.45 uur vind ik tevens erg kort. Tuurlijk er werden veel hits gespeeld maar dat vele nieuwe materiaal is simpelweg niet goed genoeg. De show voelde onsamenhangend en geen idee wat de boodschap was. Vooral jammer dat nergens echt werd geprobeerd om het publiekbij de show te betrekken. Ik voelde me letterlijk een toeschouwer.

Ik vermoed dat mijn blik wat te negatief is vanwege Graspop waar ik zoveel verpletterend goede optredens gezien heb. Ik heb me vermaakt, het was lekker weer en het bier was koud maar het werd nergens memorabel.

Ze zijn 2045 begonnen en liepen 2245 van het podium af! 25 nummers op de setlist; dat is toch aardig? Wat dat betreft niets meer te wensen. Verder hoop ik dat NL permanent de wintertijd instelt; dan hebben dit soort concerten een uur eerder voordeel van de schemering die valt ;)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.288
10.029
The HU, 01-07-2019, Melkweg (Amsterdam), Oude Zaal.

Als jullie mij een beetje gevolgd hebben op het Graspop-forum, weten jullie hoe zot ik ben op deze Mongolen.
Deze avond was weer een feestje om mee te maken. Dat was het al op Graspop en dat was het ook zeker in Amsterdam.
Hoogtepunt van de avond was Uchirtai Gurav, waar ik dat in Dessel nog Yuve Yuve Yu vond. Fantastisch nummer, waar alles aan klopt.
Mooi om te zien dat het publiek er ook goed in op ging. Ditmaal weinig last gehad van pratende lui of filmende mensen, terwijl ik dat vrijwel ieder concert heb. Mijn complimenten.

Ik heb een klein vermoeden dat deze band, The HU, groots kan gaan worden met hun bijzondere combinatie van typische Mongoolse instrumenten en metal. En dan kan ik later zeggen dat ik er in hun begindagen twee keer ben bij geweest, en misschien zelfs nog wel meer. Op naar de volgende!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.234
6.398
Naar nogal wat concerten geweest de laatste tijd zonder ze hier neer te pennen. Dus bij deze.

Strand of Oaks, metropool Hengelo, kleine zaal, 20-5-19

Na het mooie Eraserland had ik wel zin in een avondje Strand of Oaks. Vooral omdat ik deze gratis kon meepakken via Oor. Voorprogramma was een singer-songwriter cowboy die voor maar liefst 20 man speelde. Hij leek verveeld en daar kan ik hem dan ook geen ongelijk in geven. Helaas was zijn muziek dat ook. Hierna lekker tegen het podium aangeleund terwijl de zaal steeds voller en voller stroomde, totdat uiteindelijk er niemand meer bij in paste. Toen ze begonnen zijn we omgedraaid en hadden we een mooi plekje vooraan. De set leunde voornamelijk op Eraserland en dat is ook eigenlijk alles wat ik van de band ken. Album meerdere keren op gehad dus kon veel meezingen/neuriën. Zwijmel en luistermuziek met zo af en toe een lekker rauw randje. Band had er zin in en er werd fanatiek door gespeeld. In zo'n klein zaaltje is de sfeer bij dit type optredens eigenlijk altijd goed en zo nu ook.

Mark Knopfler, Ziggo Dome, Amsterdam, 22-6-19

Mijn muzikale grootheid stond na 4 jaar eindelijk weer in ons land. Ziggo Dome was dit keer uitverkochtt en er hing een aandachtigere sfeer dan de vorige keer. Je gaat natuurlijk ook niet naar Mark Knopfler om feest te vieren, maar om te genieten van zijn muziek. En genieten heb ik zeker gedaan. Geopend werd met een van zijn bekendere solohits Why Aye Man. Het geluid van zijn stem stond hierbij nog niet helemaal lekker maar dit werd gaande weg opgelost. Tot mijn grote verbazing deed hij dit maal ook het duet met James Tylor, sailing to Philadelphia, maar dan zonder James Taylor. Ook zo'n mooi melancholisch nummer waar heerlijk in weg te dromen valt. Hierna volgden al 2 Dire Straits klassiekers waaronder een van mijn persoonlijke favorieten, Once Upon a Time in the West. Romeo and Juliet zorgden echter voor meer mobieltjes in de lucht. Blijft ook een herkenbare meezinger. Van het middenstuk stak voor mij Matchstick man, met verhaaltje vooraf over het liften, en Done with Bonaparte eruit. De gewone set werd afgesloten met het geweldige saxofoonnummer Your Latest Trick, het Latijns swingende Postcards from Paraguay (weer een persoonlijke favoriet), het opbouwende On Every Street en het meeslepende Speedway at Nazareth.
De toegift werd begonnen met het mooiste intro ooit. Die drums, die toon die de hoogte inschiet en zo erdoorheen suist dat het bijna onuitstaanbaar irritant wordt, dat het dan stil valt en die heerlijke herkenbare gitaarriff komt van Money for Nothing. Kippenvel. Het werd enkel nog maar magischer omdat hij afsloot met Brothers in Arms en het ultieme uitzwaainummer Going Home. Mooie avond met top muziek van een rasartiest.

Epica, openluchttheater Hertme, 29-6-19

Vanwege de locatie vooral gegaan. Ik ken iemand uit het bestuur en heb hier dus meerdere familiedagen meegemaakt. Grappig om het dan ook eens in een muziek evenement te zien. Het voorprogramma MaYaN verraste me positief. 5 muzikanten met instrument en daar kwamen 5 zangers bij, die telkens een ander gedeelte van een verhaal vertelden. Ik kreeg een beetje een Ayreon gevoel hierbij, hoewel het nooit dat niveau aantikte. Toch een van de leukere en interessantere voorprogramma's die ik heb gezien. Epica zelf was ook wel goed maar niet super. De muziek lijkt toch teveel op elkaar om gedurende 2 uur te boeien. Ze kregen er sfeer in, locatie was prachtig, muziek leuk, kortom was het een goede avond.

Roger Hodgson, Muziekkwartier Enschede, 3-7-19

Meerdere malen gezien, meerdere malen genoten. Deze sympathieke ex-zanger van Supertramp neemt je bij de hand voor een 2 uur durende tocht naar de schoonheid van muziek. Nummers als School, Logical song, Breakfast in America, Dreamer blijven tijdloos en kan iedereen uit volle borst meezingen. Solo-werk favoriet Death and a Zoo kwam zoals altijd voorbij en hij sloot de set af met het beeldschone Fool's Overture. In mijn mening een van de mooiste nummers ooit. Eigenlijk jammer dat hij daarna nog een toegift doet met de grootste sel-outs (Give a Little Bit en It's Raining Again) al gaat iedereen hierdoor wel vrolijk naar buiten.
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Dour festival 2019

Via CJP had ik twee tickets gewonnen met camping voor dit festival. Heb toen mijn vriendin zo ver gekregen om mee te gaan na een weekje in zuid Frankrijk met de auto, terwijl het precies de muziek is waar ze niet van houdt, heb ik toch weer even geluk mee.
Eerste dag kwamen we pas rond 00:00 aan en heel snel tent opgezet na een flink lange tocht met zware tassen. We hebben super veel geluk gehad met 3 mega gezellige tentjes om ons heen dus dat scheelde een hoop tegen de vermoeidheid. Toen het tentje stond meteen het terrein opgerend voor bonobo en amelie lens, ik vond bonobo magisch. Tijdens amelie lens naar bed gegaan want we waren erg moe van de reis..
Tweede dag vooral gechillt met onze buren, veel noodles, koffie, gin tonic, whiskey cola, sangria gedronken want het festival kwam pas weer om 1700 op gang. Lekker voetballen met wat Fransen terwijl je elkaar niet verstaat is ook vermakelijk. Toen op het terrein meteen de letters ingeklommen voor de foto, maar daarbij een flinke snee in mijn been gekregen en dat betekende de rest van het weekend niet meer moshen.. wel toen rare akuma, Hubert lenoir, Fontaines DC, JPEGMAFIA, Joey Purp, JID, Tommy cash, search grips, Vince Staples én cypress hill gezien. JID is een god wat betreft snel rappen en was veruit het beste, death grips was erg tegenvallend en JPEGMAFIA was z'n eigen DJ, heel vet optreden ook.
Derde dag zelfde ritueel, veel plastic verzameld en zo een skateboard van Coca cola bemachtigd, toch leuk als er weinig artiesten staan die je bekoren. Overal een paar minuten gekeken, maar wel naar KOFFEE, Octavian, APPARAT LIVE, David August live, rae sremmurd, vald en Disclosure gegaan. Apparat was magisch en het toppunt, rae sremmurd leuk voor de hits maar eigenlijk dramatisch slecht en David August was ook nog heel mooi naar mijn mening.
Vierde dag, tas begon eindelijk leeg te raken van eten wat scheelde in ons mini tentje. Veel gekaart met de buren en teveel gegeten. Duckwrth, zwangere Guy, metronomy, rezz, Dima live, skepta, damso en parov stelar gaan bekijken. Skepta was extreem druk, duckwrth was geweldig (soort nieuwe Frank ocean), parov stelar nieuwe show onsamenhangend, zwangere Guy slecht.
Laatste dag, alle drank enzo opgemaakt en daardoor redelijk willekeurig over het terrein gestruind. Wel ervoor gezorgd dat ik vooraan stond bij Action bronson, veel gratis shots bij Jack Daniels kreeg, en veel vrienden heb gemaakt. Verder schoolboy q en flatbush zombies gezien die allebei matig waren. Heel kort Jay rock gezien maar de groep wilde daar weg..
De dag erna om 6 uur opgestaan om te vertrekken buiten de drukte en dat werkte gelukkig goed.

Al met al, een super vet weekend gehad, veel vrienden gemaakt, oorlogswond aan overgehouden, lekker gesprongen, veel ontdekt en een aparte SO naar de extreem Nice elektropedia podium. Wat is dat ding toch mooi. Had niet gedacht dit zo leuk te vinden maar denk nu al aan een ticket voor volgend jaar als tijd en line up mee zit!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.288
10.029
The Teskey Brothers, 06-09-2019, Tivoli Vredenburg (Utrecht), Pandora.

Een concert waar ik ontzettend naar uitkeek en gisteren was het dan eindelijk zover. Eerst maar even een woordje over het voorprogramma, genaamd Kat Eaton.
Veredeld singer-songwriter uit Londen, Engeland. Geen idee hoe zij zelf vond hoe het ging, maar aan het publiek te horen was het niet bijster interessant. Heeft ongeveer een halfuurtje staan zingen, met een gitarist ernaast, maar daar heb ik gewoon heel weinig van meegekregen door al het gepraat in het uitverkochte Pandora. Niet dat dat ik wilde, want alles wat ik wel meekreeg, kon me totaal niet overtuigen. Laat ik maar afsluiten dat ik denk dat ze geen nieuwe fans op deze regenachtige avond heeft gemaakt.

Over naar het hoofdprogramma van de avond: The Teskey Brothers. Zoals gezegd, keek ik er naar uit. De heren hebben mijn verwachtingen goed waargemaakt.
Hoogtepunten waren Louisa, So Caught Up en Hold Me.
Ze zijn zo fantastisch goed ingespeeld op elkaar. Alles klopte gewoon. Enorm genoten van de saxofoonspeler en van de andere jongeman die daarnaast op een ander blaasinstrument, waarvan mij de naam ontschoten is, aan het spelen was.
Geloof niet dat ze nummers van hun nieuwste album, dat begin augustus is uitgekomen, gespeeld hebben. Die bewaren ze maar voor februari, voor in Paradiso en de Oosterpoort.
Het lied Hold Me was prachtig. Dat maakte deel uit van hun encore, overigens. Prima meezinger om de avond mee af te sluiten.

Na het concert nog eventjes blijven hangen bij de zogenaamde gitaardisco. Geen idee waar die gitaren te horen waren, maar het kon er nog wel mee door.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Ik wilde een stukje over MUSE gister tikken maar besloot eerst de Goffertreacties terug te lezen en kwam daar tot de conclusie dat ik de comment van Jos gewoon kon kopieren.

Muse @ Goffertpark

AIk kan toch niet anders concluderen dan dat ik wat teleurgesteld ben. Ik vond het een hele matte, tamme en afstandelijke show. Net iets langer spelen dan 1.45 uur vind ik tevens erg kort. Tuurlijk er werden veel hits gespeeld maar dat vele nieuwe materiaal is simpelweg niet goed genoeg. De show voelde onsamenhangend en geen idee wat de boodschap was. Vooral jammer dat nergens echt werd geprobeerd om het publiekbij de show te betrekken. Ik voelde me letterlijk een toeschouwer.

Na de Drones Tour viel dit wat tegen. Waar al die showpoespas echt wat toevoegde binnen de setting leek het hier wat met de haren bijgetrokken. Was wat mat. Kan me ook in de Parool recensie vinden.

Volgende keer beter. Blijft 1 van mijn favo bands!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Muse@Ziggodome

Ik heb niet eerder een Muse show meegemaakt maar ik vond het een leuke show. Echt over the top en Matt goed bij stem.

Als je deze tam vond dan wil ik ze nog wel een keer minder tam zien....lol. Heb me prima vermaakt. Ook het nieuwe materiaal vond ik wel leuk. Nu zit ik niet zo diep in het oude materiaal van Muse dus mijn verwachtingen zijn dus ook anders dan die van een echte Muse fan.

Parkeren evenemententarief €25,-- Het slaat helemaal nergens op.
Maar de drankprijzen zijn echt debiel aan het worden. €3,33 per munt. 1.5 munt voor een paar laffe patatjes met wat mayo. Volgende keer smokkel ik gewoon drinken mee.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.288
10.029
Maar de drankprijzen zijn echt debiel aan het worden. €3,33 per munt. 1.5 munt voor een paar laffe patatjes met wat mayo. Volgende keer smokkel ik gewoon drinken mee.

Shit. Hebben ze de prijzen weer omhoog gegooid? Dan mag ik wel weer gaan sparen...
Voor de rest, fijn dat je genoten hebt van het optreden. Kan me Tims commentaar ook wel goed voorstellen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.205
4.772
Muse@Ziggodome

Ik heb niet eerder een Muse show meegemaakt maar ik vond het een leuke show. Echt over the top en Matt goed bij stem.

Als je deze tam vond dan wil ik ze nog wel een keer minder tam zien….lol. Heb me prima vermaakt. Ook het nieuwe materiaal vond ik wel leuk. Nu zit ik niet zo diep in het oude materiaal van Muse dus mijn verwachtingen zijn dus ook anders dan die van een echte Muse fan.

Parkeren evenemententarief €25,– Het slaat helemaal nergens op.
Maar de drankprijzen zijn echt debiel aan het worden. €3,33 per munt. 1.5 munt voor een paar laffe patatjes met wat mayo. Volgende keer smokkel ik gewoon drinken mee.
Ja die € 25,00 heb ik me ook pissige om gemaakt. Heb je onder de Arena geparkeerd? Ik kwam vorige keer nog "weg" door een kaart bij de ZiggoDome te kopen die wel een stuk goedkoper was. € 25,- is gewoon debiel. Ja ik weet het, OV is beter voor het openbaar vervoer, maar mensen zoals ik die geen goede aansluitingen hebben kunnen 30 minuten voor het einde van de show vertrekken om er zeker van te zijn naar huis te kunnen.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.086
297
Tip voor een volgende keer: in de directe omgeving van station Diemen-Zuid kun je gratis parkeren. Is hemelsbreed ongeveer een kilometer van de Ziggo Dome en het station heeft een goede verbinding met de metro naar station Bijlmer Arena.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Ik was 11 euro kwijt en stond bij Endemol geparkeerd via Joepark op 5 min lopen.

Andere tip is je parkeerticket via de Swap halen. Scheelt vaak ook.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.205
4.772
Tsja kan allemaal, maar het is wel weer een hoep gedoe en kost extra tijd (die ik vaak al niet eens heb). Vind het gewoon een slecht stukje service waar 2 van ons grootste poppodia zijn gevestigd.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Hoop gedoe valt mee. Je koopt via Ticketmaster je parkeerkaart voor 12 euro (die werken samen met Joepark), je parkeert bij die parkeerplaats naast Endemol en je loopt in 5 min naar Ziggo of Afas. Enige pest is dat je die kaart meteen bij je tickets moet halen want de week ervoor zijn ze soms niet meer verkrijgbaar.

Bijkomend voordeel; Na het concert staat er geen wachtrij want je krijgt geen uitrijkaart en je bent met een paar minuten de snelweg weer op.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.933
470
Huh, waar heb je geparkeerd dan? Wij betaalden gewoon € 12 in P5, naast de Ziggo. En evenemententarief was daar € 15.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.039
10.116
En weer eindigt een Ayreon show met Damian Wilson boven me crowdsurfend. Ditmaal bovenaan de trappen haha. Maar wat was dit weer een uniek spektakel. Alles wat ik hoopte dat het was werd geleverd, de diepte en diversiteit van de muziek, de vocale topprestaties en Fish die Kayleigh nog even volledig zingt. Schitterend. Een optreden voor in de geschiedenisboeken.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
593
245
Vermakelijk avondje gehad op Appelpop. Hoogtepunt was voor mij de show van het Ierse Inhaler, met de zoon van Bono. Echt een lekker bandje en ze hebben nu al een aantal hele fijne songs. Daar gaan we in de toekomst nog veel meer van horen, dat moet wel.

Verder Danny Vera gezien, stukje Son Mieux, Racoon en De Staat. Echt een sterke line-up voor zo’n gratis festival.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
En weer eindigt een Ayreon show met Damian Wilson boven me crowdsurfend. Ditmaal bovenaan de trappen haha. Maar wat was dit weer een uniek spektakel. Alles wat ik hoopte dat het was werd geleverd, de diepte en diversiteit van de muziek, de vocale topprestaties en Fish die Kayleigh nog even volledig zingt. Schitterend. Een optreden voor in de geschiedenisboeken.
damn, toch spijt dit te hebben laten schieten...

wel fijn te lezen dat het WEER goed was!!
hopelijk triggert dat wel voor vervolg
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
En weer eindigt een Ayreon show met Damian Wilson boven me crowdsurfend. Ditmaal bovenaan de trappen haha. Maar wat was dit weer een uniek spektakel. Alles wat ik hoopte dat het was werd geleverd, de diepte en diversiteit van de muziek, de vocale topprestaties en Fish die Kayleigh nog even volledig zingt. Schitterend. Een optreden voor in de geschiedenisboeken.

Het was inderdaad prachtig. Arjen die zijn angst om op te treden blijkbaar kwijt is.
Anneke van Giersbergen was de absolute ster.
Vier optredens op 3 dagen, allemaal in een mum van tijd uitverkocht. Ik heb er echt van genoten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken