Dour festival 2019
Via CJP had ik twee tickets gewonnen met camping voor dit festival. Heb toen mijn vriendin zo ver gekregen om mee te gaan na een weekje in zuid Frankrijk met de auto, terwijl het precies de muziek is waar ze niet van houdt, heb ik toch weer even geluk mee.
Eerste dag kwamen we pas rond 00:00 aan en heel snel tent opgezet na een flink lange tocht met zware tassen. We hebben super veel geluk gehad met 3 mega gezellige tentjes om ons heen dus dat scheelde een hoop tegen de vermoeidheid. Toen het tentje stond meteen het terrein opgerend voor bonobo en amelie lens, ik vond bonobo magisch. Tijdens amelie lens naar bed gegaan want we waren erg moe van de reis..
Tweede dag vooral gechillt met onze buren, veel noodles, koffie, gin tonic, whiskey cola, sangria gedronken want het festival kwam pas weer om 1700 op gang. Lekker voetballen met wat Fransen terwijl je elkaar niet verstaat is ook vermakelijk. Toen op het terrein meteen de letters ingeklommen voor de foto, maar daarbij een flinke snee in mijn been gekregen en dat betekende de rest van het weekend niet meer moshen.. wel toen rare akuma, Hubert lenoir, Fontaines DC, JPEGMAFIA, Joey Purp, JID, Tommy cash, search grips, Vince Staples én cypress hill gezien. JID is een god wat betreft snel rappen en was veruit het beste, death grips was erg tegenvallend en JPEGMAFIA was z'n eigen DJ, heel vet optreden ook.
Derde dag zelfde ritueel, veel plastic verzameld en zo een skateboard van Coca cola bemachtigd, toch leuk als er weinig artiesten staan die je bekoren. Overal een paar minuten gekeken, maar wel naar KOFFEE, Octavian, APPARAT LIVE, David August live, rae sremmurd, vald en Disclosure gegaan. Apparat was magisch en het toppunt, rae sremmurd leuk voor de hits maar eigenlijk dramatisch slecht en David August was ook nog heel mooi naar mijn mening.
Vierde dag, tas begon eindelijk leeg te raken van eten wat scheelde in ons mini tentje. Veel gekaart met de buren en teveel gegeten. Duckwrth, zwangere Guy, metronomy, rezz, Dima live, skepta, damso en parov stelar gaan bekijken. Skepta was extreem druk, duckwrth was geweldig (soort nieuwe Frank ocean), parov stelar nieuwe show onsamenhangend, zwangere Guy slecht.
Laatste dag, alle drank enzo opgemaakt en daardoor redelijk willekeurig over het terrein gestruind. Wel ervoor gezorgd dat ik vooraan stond bij Action bronson, veel gratis shots bij Jack Daniels kreeg, en veel vrienden heb gemaakt. Verder schoolboy q en flatbush zombies gezien die allebei matig waren. Heel kort Jay rock gezien maar de groep wilde daar weg..
De dag erna om 6 uur opgestaan om te vertrekken buiten de drukte en dat werkte gelukkig goed.
Al met al, een super vet weekend gehad, veel vrienden gemaakt, oorlogswond aan overgehouden, lekker gesprongen, veel ontdekt en een aparte SO naar de extreem Nice elektropedia podium. Wat is dat ding toch mooi. Had niet gedacht dit zo leuk te vinden maar denk nu al aan een ticket voor volgend jaar als tijd en line up mee zit!