Hullabaloo Groningen 2019 - Nieuws en geruchten

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
992
119
De beschrijving van de stages op hun website is redelijk kansloos….
Ah. De hurly-burly stage is dus voor de Davina Michelles en Ronnie Flexen van deze wereld. ik ben toch wel benieuwd welke namen er echt gaan komen. Ik denk stiekem dat er weinig overlap zal zijn met festivals waar ik al ben dit jaar, dus misschien wel de moeite om serieus te kijken naar een weekendje Grun. Het is ook goed dat er een nieuwe organisator zich meldt naast de overkill aan festivals van Mojo in de Benelux.
Als de Foo Fighters waren gekomen was ik zeker naar Groningen gegaan trouwens....echter ik heb nooit gedacht dat dat haalbaar zou zijn.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.096
318
Ik ben ook zeer benieuwd, vooral ook naar de grootte van de namen. Met 30.000 bezoekers mag je toch wel wat neerzetten om uit te verkopen.

Vier stages lijkt me trouwens overkill en logistiek een beproeving op de renbaan. Dat gaat de sfeer niet ten goede komen. Of hebben ze - net als het bevrijdingsfestival - de beschikking over andere delen van het stadspark?
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Ze hebben inderdaad meerdere plekken om een podium neer te zetten. Over het algemeen is dit wel goed geregeld, alleen muntverkoop is altiijd een drama, maar dat is makkelijk op te lossen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Degene die dat excuus voor een website in elkaar geflanst heeft mag zich heel erg diep gaan schamen. Als de line-up zo is als de site dan gaat dit em niet worden. :)
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Wessel wrote:
Ik heb echt niks met de line-ups van Lollapalooza in de EU. als het echt zoiets als dat wordt hoef ik gelukkig niet te twijfelen. Jammer als dit een negatief effect heeft op lowlands of mogelijke zaalshows. Ben wel benieuwd of zoiets nog wel past in het festivalseizoen. En ook omdat het in Groningen is.

Het stadspark is 10/15 minuten lopen vanuit het hoofdstation van Groningen.

Dan loop jij wel heel hard.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Degene die dat excuus voor een website in elkaar geflanst heeft mag zich heel erg diep gaan schamen. Als de line-up zo is als de site dan gaat dit em niet worden.
1f642.svg

Inderdaad.
De naam en de website doen mij meteen denken aan een soort speelweek voor kinderen.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Het voelt een beetje gehaast in elkaar geflanst, alsof er enorm veel druk op staat. Zou het kunnen dat de investeerders hierop druk kunnen uitoefenen, terwijl ze er helemaal niet klaar voor zijn?
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ben echt benieuwd hiernaar.. Vind het ook allemaal wat 'goedkoop' overkomen. Ook de tekstjes bij de stages komen weinig creatief over. We gaan het zien.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik ben helemaal voor concurrentie. Ik verwacht een soort van Appelpop/Bospop qua line-up
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Site is niet veel anders dan die van Glastonbury en de naam is wel pakkend dus snap de negativiteit niet zo.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
BROUHAHA STAGE — CROSSOVER
Brouhaha, de plek waar diversiteit de boventoon voert en waar geen hit teveel zal zijn. Met invloeden uit de hiphop, rhythm&blues én popmuziek vind je hier alles wat de huidige tijdsgeest vraagt. Grenzen vervagen en genres bestaan niet meer. Ohja, de confetti vloeit hier rijkelijk.

Zeg dan gewoon meteen dat je enkel kutmuziek hier neer gaat zetten zonder te pretenderen dat er een gedachte achter zit.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Klinkt juist alsof die Brouhaha stage de beste acts zal hebben. Voor mij iig dan.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Zeg..kap eens met Timmetje te downplayen. Hij is mijn Muse brother :)

Het is in zijn achtertuin. Net zoals Dennis met Pinkpop. ik weet alleen niet hoever Tim gaat in zijn fanschap lol. Ik hoop op een toffe line-up
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Als die line up slecht is blijf ik iig lekker thuis.... maar een groot festival in het noorden juich ik zeker toe! Welcome to the Village is echt niet mijn straatje zeg maar.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.214
2.150
Als die line up slecht is blijf ik iig lekker thuis…. maar een groot festival in het noorden juich ik zeker toe! Welcome to the Village is echt niet mijn straatje zeg maar.

En je hebt ook ieder jaar natuurlijk aan het begin van het jaar een mooi festival!
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Als student wonende in Groningen loop ik Eurosonic ook gewoon elk jaar mis doordat ik na het festivalseizoen in de zomer geen geld meer heb voor tickets voor een festival in de winter, zelfde geldt voor Le Guess Who helaas.
 

Sjimmie

Playlistbediener
24 feb 2015
6
0
Ik ben ook zeer benieuwd, vooral ook naar de grootte van de namen. Met 30.000 bezoekers mag je toch wel wat neerzetten om uit te verkopen.

Vier stages lijkt me trouwens overkill en logistiek een beproeving op de renbaan. Dat gaat de sfeer niet ten goede komen. Of hebben ze – net als het bevrijdingsfestival – de beschikking over andere delen van het stadspark?

Hoofdact is denk Kensington met wat kleine bandjes. Verheug je dus niet op grote namen. Zoals ze zelf zeggen, we zijn nog niet bekend bij de boekers:

https://www.dvhn.nl/groningen/Hullabaloo-nieuw-Gronings-meerdaags-internationaal-festival-maar-de-Foo-Fighters-komen-niet-24347449.html
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Zoveel ophef en dan met Kensington komen. Dan zouden ze echt gek zijn. Ik denk dat ze wel andere betere namen hebben.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken