Het Festival VragenvUUR met Jera On Air!

Op welk ander festival zijn jullie een beetje jaloers, en hoe zou zich dat in de toekomst kunnen vertalen in veranderingen op Jera zelf?

En andersom, wat speelt eigenlijk alleen Jera klaar waarop jullie zelf heel trots zijn, en andere festivals mogelijk een beetje jaloers?

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Jera on Air 🤘

Buiten de namen op de line-up, hebben jullie tips wat ik echt niet moet missen tijdens het weekend?

• Leuk
Waarderingen: reaper
als jullie 1 act zouden kunnen boeken dat totaal buiten jullie festivalidentiteit ligt, welke zou dat dan zijn en waarom?

we zien dat bands hun tours steeds verder en verder vooruit plannen waardoor de hele puzzel vaak al 2 jaar op voorhand moet gemaakt worden. Hoe ga je om met het zo ver inplannen van bands en wat is het process dan om cancels op te vangen.

• Leuk
Waarderingen: JB. en reaper
Hoe komt het dat er dit jaar minder namen (per podium) geboekt zijn dan voorgaande jaren?

• Leuk
Waarderingen: Karel_073
Ik heb vorig jaar genoten van de film

Hard, Harder, Ysselsteyn​

die jullie gemaakt hebben. Ik vind het zo zonde dat deze niet meer te zien is. Waarom is dat het geval?

Vanavond is het zo ver en zal Jera On Air dit topic een uur lang over om jullie vragen te beantwoorden! Tussen 20-21 uur kan er natuurlijk ook live gereageerd worden vanavond op de reacties van Jera. Dus log lekker in vanavond, lees mee & reageer!

Welke plaat staat er dit jaar het meeste op, op het Jera kantoor?

Hoe werkt het boeken van acts en het inschalen van fees nu eigenlijk?

wat is de gekste extra die jullie hebben toegezegd aan een band om ze te overtuigen om te komen (bv zoals elvis costello een koersfiets geven op werchter 1986)
In 2015 vroeg er een band om overdag te kunnen spelen met een puppy omdat ze hun eigen hond misten op tour. In het dorp woonde een meisje die wel met haar puppy naar de backstage wilde komen zodat de bandleden met de hond konden spelen en knuffelen. Toevallig staat deze band dit jaar weer op de line up ;). Zo ver ik weet hebben ze er nu nog niet om gevraagd. Als je de band in 1x raad krijg van mij een drankje op Jera On Air!

Welke bands staan op jullie shortlist voor de headliners van volgend jaar?
Metallica en Jan Smit. Nee onzin, we hebben veel bands die we leuk vinden en als headliner zien maar we zijn enorm afhankelijk van de bands die beschikbaar en betaalbaar zijn. Als je suggesties hebt dan horen we dat uiteraard graag.

• Leuk
Waarderingen: @Marc
In 2015 vroeg er een band om overdag te kunnen spelen met een puppy omdat ze hun eigen hond misten op tour. In het dorp woonde een meisje die wel met haar puppy naar de backstage wilde komen zodat de bandleden met de hond konden spelen en knuffelen. Toevallig staat deze band dit jaar weer op de line up ;). Zo ver ik weet hebben ze er nu nog niet om gevraagd. Als je de band in 1x raad krijg van mij een drankje op Jera On Air!
Ik hoop niet Dog Eat Dog, dus ik gok op We Came As Romans?

Welke bands zouden jullie nog enorm graag willen zien op Jera on Air die nog nooit zijn geweest?
We hebben veel van onze persoonlijke favorieten wel al gehad maar als we ooit nog een slag kunnen maken dan zouden we deze bands zeker niet afslaan: Blink 182, System Of A Down, Korn, Bring Me The Horizon, Limp Bizkit, Greenday, Deftones en nog vele andere

• Leuk
Waarderingen: @Marc en won666
Elk jaar hebben we wel een dag een flinke onweersbui dat is traditioneel voor Jera on Air en ik vind het wel iets hebben? Hoe gaan jullie hiermee om voor de bezoekers, ligt daar een veiligheidsplan voor klaar?
Uiteraard hebben wij een veiligheidsplan klaar liggen en weet iedereen van de organisatie wat ze moeten doen in geval van noodweer. Dit is overigens ook een vereiste voor de vergunning.

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Hahahaha fout. Helaas...
Drunk Beer GIF

• Haha
Waarderingen: Karel_073
Om de vorige editie te evenaren en zelfs een beetje te verbeteren
Op basis waarvan bepalen jullie die verbeterpunten voor een volgende editie? Is dat eigen observaties, feedback van het publiek, recensies van media of nog iets anders? En wat weegt het zwaarst/halen jullie de meeste input uit?

Users who are viewing this thread