Hear Hear! 2022 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
"Muzikaal ligt de nadruk op indie, alternative en elektronica. “Genres die ook op Pukkelpop passen, maar de laatste jaren wat minder aan bod komen door het grotere aanbod van andere genres zoals hiphop en pop. Pukkelpop is resoluut op jongeren gericht, en dat zal zo blijven. Waarmee ik niet wil zeggen dat Hear Hear! zich alleen op een ouder publiek richt. De affiche bevat namen die ook jongeren aanspreken. Het gaat vooral om dat specifieke muzikale aanbod van - zoals gezegd - indie en alternative. En met de nadruk op livebeleving.”
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
678
624
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Het is de bedoeling dat Hear Hear! elk jaar terugkeert. Capaciteit is 25000 à 30000 bezoekers.

Yikes. Nee bedankt.

Is trouwens toch ook raar om 'maar' 25k man op die weide te laten terwijl die mainstage er met gemak 40 kan dragen? Gaat heel erg leeg zijn..
 

VDB

Randprogramma
10 apr 2022
126
104
Serieus low energy dit. Wat is de kans dat er een Alex Agnew moet gedaan worden?

Hebben ze dan nog de optie om (waar ik op hoop) enkele van deze namen op het gewone weekend te droppen?

2C4B51FD-56D1-47AA-886A-32C1C31394F5.jpeg
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
463
352
De kans is vrij groot dat die artiesten dat weekend gewoon reeds geboekt zijn ergens anders. Line-up van PKP ook al zo goed als klaar.
Zonde trouwens. Dit kransje uitstekende artiesten verdient beter.
Maar zoals hier al geopperd: PKP maakt het zichzelf moeilijk hiermee. De jarenlange PKP-ganger lijkt niet meteen opgezet met dit event.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
"Muzikaal ligt de nadruk op indie, alternative en elektronica. “Genres die ook op Pukkelpop passen, maar de laatste jaren wat minder aan bod komen door het grotere aanbod van andere genres zoals hiphop en pop. Pukkelpop is resoluut op jongeren gericht, en dat zal zo blijven. Waarmee ik niet wil zeggen dat Hear Hear! zich alleen op een ouder publiek richt. De affiche bevat namen die ook jongeren aanspreken. Het gaat vooral om dat specifieke muzikale aanbod van - zoals gezegd - indie en alternative. En met de nadruk op livebeleving.”

Dit bericht helemaal gemist. Dus het wordt een terugkerend festival? Wat ontzettend gaar. Pukkelpop zet het hier neer alsof het een natuurfenomeen is, er zijn opeens meer hiphop en pop acts. Nee, het is een keuze om dat meer te programmeren. Bijzonder jammer. Ik heb het hier altijd naar mijn zin gehad en zou graag weer eens met de groep terugkeren. Maar dat gaat niet meer gebeuren als de meeste artiesten die ik wil zien apart worden weggezet. En voor 1 dag ga ik niet 2 uur rijden naar Hasselt.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Ik geloof er weinig van dat dit daadwerkelijk een terugkerend event wordt. In de eerste post-COVID festivalzomer kom je daar nog mee weg, dankzij het overaanbod (nou ja) en de knaldrang. Maar de voorbije jaren hebben we al meermaals discussies gevoerd over hoe augustus qua aanbod een steeds minder interessante festivalmaand geworden is. In die mate dat Pukkelpop de voorbije jaren al eens terug moest grijpen naar pakweg Alt-J en LCD Soundsystem als headliners. Als je daar dan nog eens een potentiële headliner + 20 andere typische Pukkelpopacts weghaalt, ga je er het hoofdfestival geen dienst mee bewijzen.

Het zegt overigens al genoeg dat de verwachtingen volgens Ken intern teruggeschroefd zijn naar 20K bezoekers (in plaats van de 25-30K die de organisatie eerder communiceerde).
 

koolket

Randprogramma
28 apr 2022
112
51
Iemand een idee of er nog namen bijkomen? Ik dacht aan Bikini Kill die rond die tijd in de buurt zijn?
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
463
352
Alles bij elkaar genomen zou mijn planning er zo gaan uitzien:
- Blood Red Shoes
- Girls Against Boys
- Whispering Sons
- Parquet Courts
- Wolf Alice
- Squid
- Liam Gallagher
- Thurston Moore Group
- Pixies

Nou, hier ben ik uiteindelijk wel bij. Benieuwd hoe ze de podiumindeling gaan maken. Marquee als 'hoofdpodium' dan?
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Geen Vitalic meer :(

Ben ook wel benieuwd naar de indeling.

De Yeah Yeah zal wel de Lift zijn. Maar als de Wah Wah niet de main stage maar de marquee gaat zijn, gaat de Gimme Gimme dan de club zijn? Baltahzar in de club is een beetje raar.

tmt.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
De eerste band om 11u30 is ook wel heel vroeg voor een dagfestival.

En dit staat trouwens nog op de FB-post van Hear Hear. Deze 3 gaan dus naar PKP zelf:

ℹ️
Due to practical reasons Eefje de Visser, Meskerem Mees and Vitalic are off but luckily Pukkelpop might have some good news about that later this week.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Hier doe ik waarschijnlijk ook nog wel een swapje voor. Ziet er erg fijn uit en Liam Gallagher en Pixies in een tent is ook wel heel vet natuurlijk!

Denk dat dit mijn route zou zijn: Kings Of Convenience > Anna Calvi > Billy Nomates > Whispering Sons > Parquet Courts / Battles > Wolf Alice > Squid > Liam Gallagher > Future Islands > Pixies > Balthazar > Editors
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564

Het artikel:

Hear Hear! naar drie podia in plaats van vier​

Hasselt-
Geen vier podia op Hear Hear!, het nieuwe festival van de Pukkelpoporganisatie, maar drie. Alle concerten zullen plaatsvinden in tenten.



Hear Hear! heeft de podiumindeling van het nieuwe festival op zondag 14 augustus bekendgemaakt. Daaruit blijkt dat er geen vier podia meer zijn, maar nog drie. Het Knock Knock-podium valt weg “en mag een jaar in de koelkast”, klinkt het bij de Pukkelpoporganisatie.
Het Wah Wah-podium komt terecht in de Marquee, met onder andere Editors en Pixies. De Marquee zal dus als hoofdpodium fungeren van Hear Hear! Gimme Gimme kom terecht in de tent van Castello met onder andere Balthazar en Future Islands. En dan is er nog de Yeah Yeah- bühne die in de Club een thuis vindt voor onder andere Thurston Moore en Battles.
Eefje de Visser, Meskerem Mees en Vitalic komen niet langer naar Hear Hear! maar schuiven op naar de affiche van Pukkelpop dit jaar.

Bij de eerste kennismaking met Hear Hear! klonk het bij Pukkelpop dat ze hoopten op een opkomst van 25.000 à 30.000 bezoekers. Daar geraakt het festival niet aan. Woordvoerder Frederik Luyten beaamt dat de verkoop momenteel niet aan de 20.000 zit. Omdat het leven duurder is geworden, een feit dat ook andere festivals voelen? “Dat is een terechte opmerking denk ik”, reageert Luyten. “Plus: mensen moeten deze zomer zeer veel keuzes maken. Er is heel veel te doen en na twee jaar corona willen mensen graag weer op vakantie. De uitbouw van een nieuw event brengt sowieso al heel wat uitdagingen met zich mee, maar het programma ligt nu in zijn definitieve plooi. Op een gegeven moment moet je financiële en economische keuzes maken. De Marqee heeft in het verleden al bewezen dat het een publiek van 15.000 man of meer - dan heb ik het enkel over de bezoekers in de tent zelf, niet erbuiten - aankan. We willen vooral dat Hear Hear! de bezoekers de beste concertervaring biedt. In de Marquee kan dat met bands als Editors en Pixies. Dit is de keuze die we nu gemaakt hebben. Opschalen kan nog altijd.”

De verkoop van Pukkelpop zit “op schema”, klink het nog. Vergelijkbaar met andere jaren. Vorig jaar was Pukkelpop begin augustus uitverkocht. Luyten meldt ook nog dat naast gewone tickets (95 euro) er voor Hear Hear! ook VIP-kaartjes te koop aangeboden worden aan 145 euro.
www.hearhear.be
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken