Hear Hear! 2022 - Nieuws & Geruchten

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.392
1.899
Vanonder in het artikel staan alle namen per podium
Op de site, in hun eigen teksten ook hoor. Maar de site is nog een beetje een bouwwerf, veranderen en wijzigen continue dingen aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.152
5.455
Ai, de vorige keer ze een grote zaal probeerden uit te verkopen (Vorst), liep dat toch totaal niet goed? Niet meer dan een middagbandje op RW imo. Maar goed, dan gaan we weer in de ontkenninhsfase ?
2016 dus zoals ik zei ? nu hebben ze de singles wel
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.878
6.066
Ik kan het anders wel smaken. Met plezier betaal ik hier 95 euro voor & er komt nog!
En.. waarom? Dit zijn toch allemaal stuk voor stuk bands en artiesten die hier de afgelopen verschillende keren hebben gestaan. Bedoel, het concept "we richten een festival op voor gitaarliefhebbers" klinkt mooi op papier. Maar sorry, een Editors, Balthazar, Liam Gallagher Pixies, Wolf Alice.. trekt dat überhaupt volk? Ik verwijs ook naar die Live Is Live-dag met The National waar quasi voor hetzelfde publiek is geprogrammeerd met dezelfde soort dagopvulling (met uitzondering van Wilco) als deze. Veel speciaals staat hier toch nu ook niet op? Of moeten we het doen voor die The Avalanches dj-set, Anna Calvi, Squid en Kings Of Convenience. Mja.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.516
4.367
als mijn clashfinder-voorspelling een beetje klopt, kan ik een mooi dagje uitstippelen. Op live is live staan er 5 bands, waarvan 3 belgische, toch nog een verschil
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.152
5.455
En.. waarom? Dit zijn toch allemaal stuk voor stuk bands en artiesten die hier de afgelopen verschillende keren hebben gestaan. Bedoel, het concept "we richten een festival op voor gitaarliefhebbers" klinkt mooi op papier. Maar sorry, een Editors, Balthazar, Liam Gallagher Pixies, Wolf Alice.. trekt dat überhaupt volk? Ik verwijs ook naar die Live Is Live-dag met The National waar quasi voor hetzelfde publiek is geprogrammeerd met dezelfde soort dagopvulling (met uitzondering van Wilco) als deze. Veel speciaals staat hier toch nu ook niet op? Of moeten we het doen voor die The Avalanches dj-set, Anna Calvi, Squid en Kings Of Convenience. Mja.
En als je al die promo voor live is live ziet… geen goed teken. Verschil is wel dat Editors op zichzelf nog wat volk op de been brengt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.878
6.066
En als je al die promo voor live is live ziet… geen goed teken. Verschil is wel dat Editors op zichzelf nog wat volk op de been brengt.
The National normaal toch ook? Nuja, dat festival moet maar 20k trekken terwijl ik veronderstel dat de bedoeling van HEAR HEAR minstens het dubbele is. Kan me niet voorstellen dat dat met dit lukt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.878
6.066
als mijn clashfinder-voorspelling een beetje klopt, kan ik een mooi dagje uitstippelen. Op live is live staan er 5 bands, waarvan 3 belgische, toch nog een verschil
Ik zeg toch ook dat de omvang anders is? Het concept, of de doelgroep voor wie het bedoeld is lijkt alvast dezelfde. En zoals @jimmywe zegt, lijkt het daar voor geen meter te lopen. Limburg is ook al zo in de buurt als een festival aan de zee gaan zien, lekker gemakkelijk ook.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.516
4.367
Ik zeg toch ook dat de omvang anders is? Het concept, of de doelgroep voor wie het bedoeld is lijkt alvast dezelfde. En zoals @jimmywe zegt, lijkt het daar voor geen meter te lopen. Limburg is ook al zo in de buurt als een festival aan de zee gaan zien, lekker gemakkelijk ook.
Ja dat vind ik wel, beiden ver weg en vrij duur
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.878
6.066
De comments onder de ig-post van Pukkelpop van de aankondiging zijn trouwens niet mals. Ergens normaal als je teaset naar een aankondiging voor PKP en.. het is een ander festival met allemaal artiesten die er hadden kunnen staan lol.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.316
4.999
De comments onder de ig-post van Pukkelpop van de aankondiging zijn trouwens niet mals. Ergens normaal als je teaset naar een aankondiging voor PKP en.. het is een ander festival met allemaal artiesten die er hadden kunnen staan lol.
Ja volgens zijn er met covid wat mensen in de communicatie vertrokken bij bepaalde festivals. Maar ik vraag uberhaupt voor wie dit festival is? Voor de Pukkelpop ganger is het het niet echt lekker zo voor een lang en prijzig weekend om een week eerder naar dit festival te gaan?

Ik vraag me af of ze zichzelf ook niet in de weg gaan zitten.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
687
628
Als die 95€ inclusief trein en bus is (zoals Pukkelpop), dan ga ik niet twijfelen.

Wel jammer dat ze The Gaslight Anthem missen, hopelijk komen die nog naar Lokerse Feesten.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.139
1.171
In onze WerchterWhatsAppgroep zijn er heel wat positieve reacties hoor, meerdere mensen die zeker al willen gaan.

Editors is een Sportpaleisband, en Pixies en Liam Gallagher zijn beide Vorst-acts. Zag Pixies in 2019 in Vorst en Liam in 2020 in Vorst en beide keren was het concert zo goed als uitverkocht.

Ben een grote Liam én Pixies-fan, heb ze al meerdere keren gezien uiteraard, maar het spreekt mij zeker aan. Ook de veelvernoemde 'kleinere' namen zijn wel goed, én een legende als Thurston Moore.

Enige ding dat ons nog kan tegenhouden: geen camping ... Limburg is wel ver hoor :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.878
6.066
Vind je niet dat het wat overkill is, tov de andere al reeds geplande events? Niet alleen lokaal (hallo, Rock Herk) vissen ze hiermee in een, denk ik, klein vijvertje maar in België tout court had je nu al TWC met Cave, Werchter, BKS, DTRH, Cactus, Boutique met Gorillaz, Live Is Live met The National, dat event dat eraan zal komen met Florence.. Bedoel. Er is een verschil tussen 'mwoaja ik vind er wel een aantal die ik zie zitten om te zien' en 'wow, wat een geweldige affiche, wanneer gaan de tickets in de verkoop?'. Voor mij persoonlijk doet 't meer het tweede gevoel oproepen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.516
4.367
Vind je niet dat het wat overkill is, tov de andere al reeds geplande events? Niet alleen lokaal (hallo, Rock Herk) vissen ze hiermee in een, denk ik, klein vijvertje maar in België tout court had je nu al TWC met Cave, Werchter, BKS, DTRH, Cactus, Boutique met Gorillaz, Live Is Live met The National, dat event dat eraan zal komen met Florence.. Bedoel. Er is een verschil tussen 'mwoaja ik vind er wel een aantal die ik zie zitten om te zien' en 'wow, wat een geweldige affiche, wanneer gaan de tickets in de verkoop?'. Voor mij persoonlijk doet 't meer het tweede gevoel oproepen.
Er zijn gwn te veel festivals deze zomer om tot dat tweede te komen lijkt het
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.139
1.171
Tja, zooi. Vind een Tyler The Creator, Anderson Paak, ASAP Rocky of Stromae allemaal net dat meer tot de verbeelding spreken als headliner dan Editors.
Maar op Hear Hear staat er dan volgens mij geen énkele naam die valt onder 'zooi'.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Het is de bedoeling dat Hear Hear! elk jaar terugkeert. Capaciteit is 25000 à 30000 bezoekers.

Pffff. Ben echt geen fan van de versplintering van al die festivals. Want wat in een stacked jaar al een spijtige zaak is, zal in een 'normaal' jaar al helemaal een trieste boel zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en jefferke

Gebruikers die dit onderwerp bekijken