Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum
Nou eerste luisterbeurt gehad.
Kreator 2.0 of hoe we het ook mogen noemen.Dit nummer steekt er voorlopig net bovenuit maar heb genoten van bijna alle tracks wel.
Zang top , productie , drums ,metalsfeer.
Kortom , van mij mogen ze nu al naar de volgende ronde met dit album.
Weltrusten.😊

🤣🤣🤣 Ik ga stuk Marco! Voor bij het stofzuigen? 🤣🤣
vacuuming freddie mercury GIF

Wow, ze zijn weer goed bezig in 'us Mestreech', met aankondigingen van zowel Midsummer Prog als Samhain, en daar zitten wederom heerlijke namen tussen!

1737154514815.png

Voor Midsummer Prog was ik al hard aan het hopen op Wheel (nog nooit gezien), en zie daar, die is al binnen! 😊🤘

Solstice kende ik nog niet, maar gaat blijkbaar toch al een hele tijd mee (1980).
Na wat zoekwerk kwam ik een volledig optreden (in hun 'home town' Milton Keynes, met o.a. Steven Wilson in het publiek, die blijkbaar groot fan is van de band en ook met hen heeft samengewerkt) tegen, waar ik echt van heb genoten!
Heel sympathieke band met catchy nummers, geweldige muzikanten en topzangeres(sen)! 👍

Dat wordt heerlijk genieten in mei daar op het intieme Richie Backfire-pleintje, met verder nog Weather Systems (ook een fantastische ontdekking!), Soen en meer!

1737153433294.png

En ook Samhain schiet met de eerste worp gelijk raak.
Ik kende van de 4 (eigenlijk hadden ze er 5 beloofd, en vanochtend zag ik er volgens mij ook 5 in het bericht op Facebook staan, maar later hebben ze dit blijkbaar aangepast; iemand een idee wie die 5e was?) eigenlijk alleen Hangman's Chair, en dan voornamelijk alleen van naam.
Maar na wat luisterbeurten ben ik zeker al enthousiast over Hangman's Chair en Sunken.

Het is echter de Britse progressive doom band Lowen die me gelijk omver walste, wat een power, wat een sfeer, wat een zangeres! 😵
De hele combinatie van proggy doom met Oosterse thema's en invloeden (mede door Iraanse zangeres Nina Saeidi) past helemaal in mijn straatje. 🖤

Heel veel zin in weer, en dan zijn dit nog maar de kleine(re) namen, beniewd wat er nog bij gaat komen!

Tickets zijn in ieder geval al binnen voor beide festivals, en tevens voor die 2 andere tweedaagse festivals in Maastricht, (mede) georganiseerd door Muziekgieterij, South Of Heaven en Pelagic Fest.
Man, wat boffen we hier in het zuiden toch met zo'n venue/organisatie als Muziekgieterij! 😎🤘

Laatst bewerkt:
  • On fire
Waarderingen: Loek123 en Mark's Kal
Tickets zijn in ieder geval al binnen voor beide festivals, en tevens voor die 2 andere tweedaagse festivals in Maastricht, (mede) georganiseerd door Muziekgieterij, South Of Heaven en Pelagic Fest.
Man, wat boffen we hier in het zuiden toch met zo'n venue/organisatie als Muziekgieterij! 😎🤘
Mooi om te zien dat de Muziekgieterij investeert in marketing, je doet je werk goed :P Inderdaad een heel mooi aanbod aan festivals hier in het zuiden, leuke uiteenzetting hier. Pelagic tickets heb ik al een tijdje in de pocket, en midsummer prog en samhain ga ik ook zeker nog overwegen.

• Haha
Waarderingen: MetalLimbo

Users who are viewing this thread