Hardrock & Metal Chat

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.328
5.835
Ja, ik neem het hier inderdaad niet altijd even serieus. Om de simpele reden dat Hardrock, Metal en om het even wat voor muziek ook een leuke hobby is, maar nog altijd een bijzaak in het leven 😜
Ik moet zeggen dat ik in mijn leven de vraag "zeg je patat of friet" veel meer als een bijzaak zie, dan de rol die muziek speelt. Maar ieder z'n ding natuurlijk ;)
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.376
2.867
Ik moet zeggen dat ik in mijn leven de vraag "zeg je patat of friet" veel meer als een bijzaak zie, dan de rol die muziek speelt. Maar ieder z'n ding natuurlijk ;)
Ach, ik zag het bericht op RTL Nieuws staan. Herinnerde mij de discussie die daar ooit eens over geweest was op volgens mij het GMM topic. Daar hoort het sowieso niet thuis. Maak er aub niet meer van dan het is.
En doorrrrrr.... Op naar Juni. Gaan we discussiëren over of Nozem nou wel of niet te zuipen is😉
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.255
3.822
Jij was niet de eerste persoon die ik zou verwacht dat hij zou reageren :ROFLMAO:
Ik ken deze band ook niet zo goed, zie ze gewoon veel voorbij komen en gehyped worden de laatste keer
eerste keer dat ik ze hoorde was deze avond, en ook het nummer dat ik hier linkte. maar vond het wel goed klinken

ik lees vaak de kritiek op dit forum ja, dat alle metalcore hetzelfde klinkt, en 13 in een dozijn bands etc. Ik vraag me ook wel af waar dit gevoel vandaan komt. Het zou inderdaad kunnen komen omdat mensen het niks vinden, dat dingen al snel hetzelfde gaan klinken. ik heb dit bijvoorbeeld ook al snel bij black metal dat alles hetzelfde klinkt. als je een genre als verschrikkelijk ervaart dan is het opzich ook wel logisch dat dingen al snel hetzelfde klinken en dat je het afschrijft, anders als dat het je favoriete genre is en je de bands door en door kent
Ik luister al zo'n 30 jaar naar metalcore (vooral de oorspronkelijke metalcore ontstaan vanuit de hardcore scene), maar metalcore is wel wezenlijk veranderd of gigantisch uitgebreid als genre. Het valt me gewoon op dat veel opkomende nieuwe metalcore bands van de afgelopen 10 jaar bijna allemaal hetzelfde trucje laten horen en zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.230
Ik luister al zo'n 30 jaar naar metalcore (vooral de oorspronkelijke metalcore ontstaan vanuit de hardcore scene), maar metalcore is wel wezenlijk veranderd of gigantisch uitgebreid als genre. Het valt me gewoon op dat veel opkomende nieuwe metalcore bands van de afgelopen 10 jaar bijna allemaal hetzelfde trucje laten horen en zien.
Niet allemaal. Genoeg bands denk ik dan die er iets origineel mee hebben weten te doen. Crossfaith, Electric Callboy, Hanabie, ... .
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
289
246
Maar iemand nog verder reactie op de nieuwe Kerry King? Persoonlijk vind ik het een 13 in dozijn nummer klinken. Ook de zang kan me niet echt overtuigen. Sorry Death Angel fans. Als dit is wat Kerry te bieden heeft.......Dan hulde voor de jongere garde.
Ik vind ‘m erg lekker anders, die vette riff die er inknalt vanaf 0:16 vooral. Mooie combinatie van Slayer en Death Angel. Nog niet gepost hier, of wel?
Hierbij alsnog dan:


Wat vinden jullie?
 

Lor

Nieuw lid
9 feb 2024
1
0
Gaat rock am ring ook 1day tickets verkopen? Of houden ze het altijd enkel bij combitickets?
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
291
741
Ik kwam laatst via Youtube per ongeluk op de band CANTERVICE terecht, ik had er nog nooit van gehoord maar dit nummer is wel echt onwijs lekker!

 
  • Leuk
Waarderingen: La Hormiga 93

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
260
403
Ik vind Heroes hun beste album (daarna great war) en de solo uit dat filmpje klonk al erg leuk. Ik ben erg benieuwd naar hun nieuwe album en waarneer die uitkomt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jbj

Dagopener
11 okt 2022
535
731
Zo zeg dat is nog eens een nieuwtje! Hij is toch ook een van de belangrijkste schrijvers van het oudere materiaal? Dat kan alleen maar goede dingen betekenen.
Wel ouder tussen aanhalingstekens. Hij speelde op Heroes en The Last Stand. Ik volg ze zelf niet meer zo grondig omdat de laatste twee albums mij minder doen.

Maar vooral live vond ik de chemie wel beter klikken met andere gitarist/bas.
Terwijl Tommy in mijn ogen een betere gitarist/zanger is.

Ach, misschien moeten we concluderen dat het een win-win situatie is 😄
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
wat sleep token voor mekaar aan het spelen is tart eigenlijk alle verbeelding toch.
5 sportpaleizen in 1 dag (bijna)uitverkocht in the UK en ze doen er nog 2 bij

426318887_940378924116838_375682781074639076_n.jpg
 
  • On fire
  • Wow
Waarderingen: Jamel en theblackmadness

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.376
2.867
wat sleep token voor mekaar aan het spelen is tart eigenlijk alle verbeelding toch.
5 sportpaleizen in 1 dag (bijna)uitverkocht in the UK en ze doen er nog 2 bij

426318887_940378924116838_375682781074639076_n.jpg
Maar is Sleep Token ook vooral in de UK niet groter dan waar ook?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.640
Maar is Sleep Token ook vooral in de UK niet groter dan waar ook?
Tuurlijk. Maar het zegt ook wel iets over de ongekende spurt aan populariteit die zij aan het doormaken zijn. Kwestie van tijd voordat zij hier de Ziggo Dome uit gaan verkopen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Maar is Sleep Token ook vooral in de UK niet groter dan waar ook?
in amerika ook wel, daar verkochten ze 23 lotto arena's uit in een paar uur tijd bij hun tour aankondiging.
In duitsland was het een 6tal lotto arena's(afas voor de nederlanders onder ons)
Denk dus dat we in België ook wel een lotto of vorst mogen verwachten
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Er is een nieuwe kandidaat voor de club van metalcore bands die mainstream muziek willen maken: The Ghost Inside
Vind het geen slecht numeer maar lijkt totaal niet op hun andere muziek
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.376
2.867
in amerika ook wel, daar verkochten ze 23 lotto arena's uit in een paar uur tijd bij hun tour aankondiging.
In duitsland was het een 6tal lotto arena's(afas voor de nederlanders onder ons)
Denk dus dat we in België ook wel een lotto of vorst mogen verwachten
Respect dan voor de band! Ik kan mij er zelf totaal niet in vinden, maar ik snap dat ze een echte vernieuwing in ons genre zijn. Dat kan ik alleen maar toejuichen!!
 
  • On fire
Waarderingen: Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken