Hardrock & Metal Chat

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.736
11.776
Het heeft een jaar mogen duren, maar het resultaat lijkt er te zijn. Op acht december brengt Porcupine Tree een concertfilm en livealbum uit van hun optreden in de Ziggo Dome (7 november 2022). Hij wordt uitgebracht als 2CD/2BD Deluxe Edition, BD/DVD & 4LP vinyl boxset. Ik was er niet bij in Amsterdam, maar het brengt wel weer hetzelfde gevoel terug van één van de beste concerten die ik heb gezien.


 

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
129
201
Das een keir goe nieuws, Kerry King's project gaat volgend jaar eindelijk van start! Samen met Paul Bostaph in de "Slayer" reborn 🤘
 
  • Leuk
Waarderingen: jaydee76

won666

Support act
17 mei 2019
1.213
1.269
Hoe hard ik ook een Powerwolf fan ben (zie ook mijn betoog van enkele weken geleden op Graspop forum), ik vind het echt wel raar dat Hammerfall support act is. Hammerfall was basically een van mijn eerste power metal bands toen ik bands ontdekte als Slipknot, Linkin Park, Cradle Of Filth, Gorgoroth, Sum 41, ... . Powerwolf was ooit nog support act voor Hammerfall in de Trix. Sabaton en Hammerfall was na Nightwish met Pain een van mijn eerste concerten ooit. 01 november 2009. Prachtig. Maar om nu Hammerfall te zien supporten voor Powerwolf is echt raar! Maar uiteraard, zoinzo weer aanwezig op verschillende shows. Antwerpen, Praag, Munich, Berlijn, ... Ik wil zoinzo meerdere shows bezoeken van deze tour. Twee absolute legendes voor mij. En Wind Rose is ook altijd een leuke band live!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.886
7.884
Hoe hard ik ook een Powerwolf fan ben (zie ook mijn betoog van enkele weken geleden op Graspop forum), ik vind het echt wel raar dat Hammerfall support act is. Hammerfall was basically een van mijn eerste power metal bands toen ik bands ontdekte als Slipknot, Linkin Park, Cradle Of Filth, Gorgoroth, Sum 41, ... . Powerwolf was ooit nog support act voor Hammerfall in de Trix. Sabaton en Hammerfall was na Nightwish met Pain een van mijn eerste concerten ooit. 01 november 2009. Prachtig. Maar om nu Hammerfall te zien supporten voor Powerwolf is echt raar! Maar uiteraard, zoinzo weer aanwezig op verschillende shows. Antwerpen, Praag, Munich, Berlijn, ... Ik wil zoinzo meerdere shows bezoeken van deze tour. Twee absolute legendes voor mij. En Wind Rose is ook altijd een leuke band live!

HammerFall is niet meer groeiende, Powerwolf nog wel (denk ik)
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en Loek123

won666

Support act
17 mei 2019
1.213
1.269
HammerFall is niet meer groeiende, Powerwolf nog wel (denk ik)
Toch blijf ik het raar vinden


Five Finger Death Punch als support act voor Megadeth vind ik trouwens ook raar. Een band die eigenlijk nog niks bewezen heeft (nuja, ze verkopen misschien wat meer albums omdat ze vooral tieners aantrekken die al die albums nog moeten kopen terwijl de oude zakken fans van Megadeth alle platen van Megadeth reeds hebben waardoor de charts er nu beter uitzien voor FFDP dan voor Megadeth niet rekening houdende met de vergelijking met de charts van 1990) ten opzichte van een legendarische band als Megadeth. Bij Powerwolf - Hammerfall kan ik het nog snappen maar bij Megadeth - FFDP echt niet. En nee geen slecht woord op FFDP. Ik ben er geen fan van, maar heb wel respect voor die band. Heb de band niet geliket op FB maar toen ze cancellede voor hun Metallica Supports heb ik Ivan Moody via FB wel een spoedig herstel toegewenst (allee op de pagina van FFDP hé, niet persoonlijk)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.886
7.884
Toch blijf ik het raar vinden


Five Finger Death Punch als support act voor Megadeth vind ik trouwens ook raar. Een band die eigenlijk nog niks bewezen heeft (nuja, ze verkopen misschien wat meer albums omdat ze vooral tieners aantrekken die al die albums nog moeten kopen terwijl de oude zakken fans van Megadeth alle platen van Megadeth reeds hebben waardoor de charts er nu beter uitzien voor FFDP dan voor Megadeth niet rekening houdende met de vergelijking met de charts van 1990) ten opzichte van een legendarische band als Megadeth. Bij Powerwolf - Hammerfall kan ik het nog snappen maar bij Megadeth - FFDP echt niet. En nee geen slecht woord op FFDP. Ik ben er geen fan van, maar heb wel respect voor die band. Heb de band niet geliket op FB maar toen ze cancellede voor hun Metallica Supports heb ik Ivan Moody via FB wel een spoedig herstel toegewenst (allee op de pagina van FFDP hé, niet persoonlijk)

het wordt dan nog wel Very Special Guest genoemd, dat is toch nog een stapje hoger dan gewoon support. Maar uiteindelijk worden jonge bands gewoon groter en groter, waardoor ze eerst zelf als support act staan en dan later zelf gaan headlinen.

En het kan ook nog zo zijn dat een band gewoon vraagt van “he heb je zin om mee te touren” en dat sommige bands daar wel in mee willen gaan. Zie een Alice Cooper die bij de afscheidstour van Motley Crue support / special guest was
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en won666

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.482
7.027
Epica met orkest en koor 20/09 in AFAS Live
Yep. Dat wordt weer kaarten halen. Mezelf nog zo voorgenomen om in principe geen concerten in zalen groter dan de 013 meer te doen. En na meer dan 30 Epica-shows had ik mezelf ook voorgenomen om andere bands (nieuwe ontdekkingen) voor te laten gaan bij het kiezen voor welke kaarten ik koop.

Maar ja.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.507
4.685

in het rijtje: dit had ik niet zien aankomen

Wel huge voor de metal scene
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Bestaan toch meerdere collabs tussen Rappers/hip hop artiesten en metal artiesten.


Linkin Park met Jay-Z
Anthrax met Public Enemy
Ozzy met Post Malone
Korn heeft er een paar met Ice Cube & Nas onder andere
Ook de clip van Twisted Transistor is collab met Rappers
TechN9Ne met Corey Taylor



Corey heeft er nog zo'n paar en wilt samen een song opnemen met Eminem.

en ook nog vrij recent Lil Uzi Vert met BMTH



uitzonderlijk is het dus niet.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.507
4.685
heel veel van die collabs zijn toch niet van het huidig decenium, laat staan met grunts en breakdowns.
 

Elisa Day

Playlistbediener
17 jul 2023
34
63
Bestaan toch meerdere collabs tussen Rappers/hip hop artiesten en metal artiesten.


Linkin Park met Jay-Z
Anthrax met Public Enemy
Ozzy met Post Malone
Korn heeft er een paar met Ice Cube & Nas onder andere
Ook de clip van Twisted Transistor is collab met Rappers
TechN9Ne met Corey Taylor



Corey heeft er nog zo'n paar en wilt samen een song opnemen met Eminem.

en ook nog vrij recent Lil Uzi Vert met BMTH



uitzonderlijk is het dus niet.
Aerosmith met Run-DMC
 
  • Leuk
Waarderingen: La Hormiga 93

won666

Support act
17 mei 2019
1.213
1.269
Hm, ziet er wel leuk uit, maar om daar nou voor vanuit midden-Nederland te treinen...
Ja ik zou het ook niet zomaar doen. Vanuit Antwerpen is het nog te doen. Maar ik ben geen grote Epica fan, Carcass ken ik ook maar weinig van. Wel grote liefhebber van Finse power metal en dan nog wat Belgische trots. En uiteraard Peter Pan Speedrock. Morgen verjaardag en zaterdag vieren in Kortrijk 😃
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken