Hardrock & Metal Chat

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.751
12.404
Limp Bizkit heeft toch gewoon in 2021 nog een album uitgebracht?
Misschien niet het meest succesvolle album, maar het is niet alsof ze geen muziek meer maken
Is dat zo ja? Echt volledig langs me heen gegaan.. spelen ze er iets van live? Dan hoor ik het vanzelf in de playlist eens voorbij komen
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.713
8.622
Is dat zo ja? Echt volledig langs me heen gegaan.. spelen ze er iets van live? Dan hoor ik het vanzelf in de playlist eens voorbij komen
Ze spelen wel wat van die nummers live, maar bijvoorbeeld op Aftershock festival hebben ze er niets van gespeeld. Dus geen idee of ze op festivals ook nieuwe muziek spelen, of dat ze dan gewoon alleen de hits spelen.

Onderstaande is alles wat ze dit jaar live gespeeld hebben

Screenshot_20231111_095639_Chrome.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

JK79

Dagopener
11 sep 2021
552
1.309
Verschil is dat System Of A Down doorspeelt en geen ellendige covers doet en volledige nummers speelt. Naargelang wat ik zag op Werchter.


RATM nooit live gezien, die zijn nog niet in België geweest sinds ik een job heb en eerlijk gezegd ook geen grote fan van die muziek dus had ook geen tickets voor Sportpaleis. Zou enkel denk ik gaan zien op festival. Wel speciaal eens naar Werchter en Pukkelpop gegaan speciaal voor onderandere Prophets Of Rage
Je hoeft mij niet te overtuigen. SOAD 2017 is voor mij 1 van de beste optredens ooit en ik sta vooraan als ze weer naar Europa komen. Het ging mij om het deel niets nieuws uitgebracht. Ik vind dat zelf niet relevant namelijk. Als breng je 20 jaar niets nieuws uit maar speel je superstrakke live shows dan ben je gewoon nog altijd headliner (als je dat was).

RATM moet je op een festival (of buitenlocatie) zien. Dat werkt gewoon beter dan binnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
702
572
Ze spelen wel wat van die nummers live, maar bijvoorbeeld op Aftershock festival hebben ze er niets van gespeeld. Dus geen idee of ze op festivals ook nieuwe muziek spelen, of dat ze dan gewoon alleen de hits spelen.

Onderstaande is alles wat ze dit jaar live gespeeld hebben

Bekijk bijlage 6889
Op Pukkelpop dit jaar speelde ze Dad Vibes, rest veelal nostalgisch als ik het me goed herinner.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Loek123

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.357
1.433
Eerste editie van Hells Balls zit ze op voor mij, nu op weg naar huis met de trein. Zeer klein gezellig nieuw festival dat georganiseerd wordt door de organisatie van het Alcatraz festival in Kortrijk. Dit festival ging ook door in Kortrijk maar op een andere locatie aldaar, de Xpo. Een gigantische beurshal zeg maar.


Het podium was wat opgebouwd zoals de Swamp stage van Helldorado dus ik had wel een gevoel daar te staan. Maar qua beleving stopte het daar wel. Wie hoopte op het zelfde concept als Alcatraz (wat zodus ook een wereldberoemde Amerikaanse gevangenis is) was er aan voor de moeite. Ook van inkleding was er geen sprake. Special acts zoals op Alcatraz (de vuurspuwers op het veld, vrouwelijke cipiers in lederen pakken met welgevormde lichaamsdelen die met u op de foto gaan, mannelijke cipiers die als bodyguard wat fungeren, ...) was er ook helemaal niet. En pyro's infield (op het veld dus, zoals op Alcatraz) al helemaal niet.


Wat was er dan wel? Een line up om U tegen te zeggen. Ikzelf kwam toe tijdens de eerste helft van Temptations For The Weak die al meteen de lat hoog legde voor de andere bands die nog moesten komen. Een tijdje geleden liet hun gitarist de zang duties over aan iemand anders om zelf meer te focussen op het gitaarspel, maar nog steeds zong hij sommige stukken (mee) en nam ook vooral grotendeels nog steeds de taak als frontman op zich. Zanger Jadran heeft een goede strot maar mag die iets meer open zetten. Mogelijk lag dit aan de sound mix.


Volgende band was het Antwerpse Bark. Gitarist Martin Furia vond na een uitgebreide Europese tournee met zijn andere band Destruction nog eens de tijd om mee op het podium te verschijnen met Bark en dat heeft het publiek geweten. Van zodra de band het podium besteeg gingen de vuisten gelijk de lucht in nog voor de eerste noot. Zanger Ron lijkt steeds beter en beter te worden en de band was vooral zeer goed op elkaar ingespeeld wat zorgde voor een zeer strak gespeelde set.

Carnation bracht onlangs een nieuwe plaat. Op deze plaat waagt zanger Simon zich voor de eerste keer aan clean vocals maar de nadruk blijft wel voor 98 percent liggen op grunts. Echter is de plaat veel progressieve dan zijn voorgangers, waarop vooral oldschool "kettingzaag" Death metal te horen was. Het is dan ook een zeer gewaagde set dat deze 5 heren uit Heist-Op-Den-Berg brengen en zeker voor op een festival. Meer dan de helft van hun set bestaat namelijk uit nummers van de nieuwe plaat. Van hun vorige plaat (de tweede) komen 2 nummers voorbij en hun eerste plaat (waarop hangers staan zoals Hellraiser) laten ze volledig links liggen. De zekerheid die de band heeft over hun setkeuze is ook te zien aan de heren zelf. Zij spelen een zeer strakke set. Het geluid zit perfect en voorzichtig beginnen de eerste mensen een moshpitje

Nadien tijd om te eten en tegen dat ik terug was besteeg Asphyx het podium. Ik ben geen fan van deze band en bekijk ze dan ook van op de tribune. Een zeer leuke toevoeging trouwen met recht zicht op het podium. Het geluid trok er echter helaas op niks. Of dit ook zo in de zaal was dat weet ik niet. Maar het beetje energie dat ontstaan was bij Carnation merkte ik niks van bij Asphyx (geen idee hoe het bij Suicidal Angels was). Mogelijk kwam dit doordat in de zaal ook een slecht geluid was. De gitaar was namelijk amper te horen. Asphyx was wel de enige band die wat geisers en pyro mee had, leuk om naar te kijken dus

Nadien Sonata Arctica, een van DE redenen voor mij om een ticket te kopen. De setlist was wat verassend maar keer op keer sta ik versteld van de gitarist en keyboardist allemaal kunnen. Zeer degelijke set.


Peter Pan Speedrock was voor mij het hoogtepunt van de dag. Precies de setlist waar ik op hoopte en ze speelden ook nog een leuke cover die ik niet verwachtte (R.A.M.O.N.E.S). Ik heb de band nog maar een maal gezien in slechte omstandigheden en ben er al jaren fan van dus dit was heerlijk. Ook nog even in de pit gezeten. Wel een paar akkefietjes geweest (ik was er niet bij betrokken), het leek wel als of de band "Werchter volk" aantrok dat niet weet wat een moshpit is ofzo. Maar de Alcatraz crew werd dit steeds op te lossen op een professionele manier. Topcrew.


Stratovarius eindigde ik mee. Zeer degelijke set maar helaas ontbrak wel Speed Of Light, een van hun bekendste nummers dat ik juist wel zou hebben gedaan op een festival. De band was in topvorm en leek er veel zin in te hebben.


Carcass en Epica ben ik geen mega fan van. Carcass kon ik nog zien een stuk maar Epica niet ivm laatste trein. Toch besloten mijn verantwoordelijkheid te nemen en de voorlaatste trein te nemen, want als Carcass goed had geweest dan had ik misschien blijven plakken en mijn trein gemist.
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
702
572
Beste mensen, is iemand van jullie al eens bij Outbreak fest geweest? Na al die video's en een recent tripje naar Manchester begint het voor mij wel te kriebelen. Omdat ik waarschijnlijk alleen zou gaan zou ik graag horen hoe het bij jullie was en of jullie nog goede tips hebben.
Alvast bedankt!
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
634
913
Net gelezen dat Jay (ex-drummer Slipknot) telefonisch ontslagen werd kort voordat het nieuws de wereld werd ingestuurd. Persoonlijk toch een wrang gevoel bij de band gekregen. Hopelijk zetten ze de zaken eens op orde en schrijven ze een beter album dan TESF.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en TNFke

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.669
3.496
Een band is ook een bedrijf. Het is lang niet altijd een vriendengroep. Ook in het bedrijfsleven worden mensen op die manier aan de kant gezet. Verhaal kent ook altijd 2 kanten. Al willen wij dat als fans niet altijd horen
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.008
5.310
Dit artikel vertelt perfect de reden dat ik voor soms wat verbreding ben. Bij mij op Pukkelpop 2018 gebeurde het net als hier beschreven staat door o.a. naar Fever333, Amenra en Steak number 8 te gaan en volledig weggeblazen te zijn. Daarna naar Graspop 2019 vooral voor Fever333 en een paar andere (zachtere) bands zoals three days grace en bad wolves, helemaal weggeblazen door hardere bands als Gojira en Architects. Kijk nu zit ik al bij Lorna Shore, Cult of Luna en zo veel meer
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.669
3.496
Absoluut, maar je hebt wel tien jaar samengewerkt... D'r is ook nog zoiets als fatsoen.
Klopt, maar toevallig 2 weken geleden nog meegemaakt op een groot werk. Man ging naar de zaak in veronderstelling functioneringsgesprek te hebben. Na bijna 3 jaar op dat werk. Gesprek duurde 30 seconden. Hij kon zijn biezen pakken.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.822
4.774
Klopt, maar toevallig 2 weken geleden nog meegemaakt op een groot werk. Man ging naar de zaak in veronderstelling functioneringsgesprek te hebben. Na bijna 3 jaar op dat werk. Gesprek duurde 30 seconden. Hij kon zijn biezen pakken.
Maar dat is toch niet ok?
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
354
728
Een van de betere concertregistraties die ik de laatste jaren heb gezien is gisteravond online gezet: de headlineset van Meshuggah op Bloodstock Open Air. Perfect geluid man! En die lichtshow erbij maakt het helemaal af. Heel vet gedaan!


Heb Meshuggah al een tijd niet meer gezien, heb hun transformatie in "oude mannen met grijze baarden" blijkbaar gemist. Niet dat daar iets mis mee is uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.822
4.774
Kan me nog herinneren dat 20 jaar geleden onder, met name Scandinavische death-thrash bands, de Meshuggah sound regelmatig werd 'geleend'. Vooral bij Darkane, Soilwork, maar ook het Franse No Return. Erg toffe albums in die tijd.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.946
8.825
Voor mijn smaak zijn ze eigenlijk iets te hard. Maar wat ik op die live registratie zie is echt puur vakmanschap. Wat een intense sound joh. Enorm overtuigend. Meesterschap kan ik altijd waarderen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken