Algemeen vraagje. Ik ben een fanatieke allround alternatieve muziekliefhebber die jarenlang uiteenlopende concerten en veel mainstream festivals heeft bezocht. De laatste jaren ben ik steeds meer metal gaan luisteren en heb ik ook veel metalconcerten en wat metalfestivals bezocht. Heb me veel verdiept in veel bands en muziek, maar begrijp nog niet helemaal waar de ‘grenzen’ van wat metal is (en wat niet) liggen. Lees sinds dit najaar mee op het Graspop forum en het valt me op dat een aantal bands, die volgens mij muzikaal gezien op zijn minst tegen metal aanschurken, daar nooit genoemd worden. Bijvoorbeeld Muse, Placebo, Biffy Clyro. Kan iemand me uitleggen dat dit geen metal is, of dat er misschien iets anders is wat aan deze bands kleeft waardoor het voor Graspop geen opties zijn? Deze bands allemaal al vaak gezien, dus niet dat ik ze per sé op Graspop zou willen, maar het verbaast me enigszins dat ze überhaupt nooit genoemd worden.
Ik heb mijn vraag maar even in dit topic gesteld omdat het maar zijdelings met Graspop te maken heeft en er daar veel discussie is over wat er wel of niet in dat topic besproken zou moeten worden.
Ik heb mijn vraag maar even in dit topic gesteld omdat het maar zijdelings met Graspop te maken heeft en er daar veel discussie is over wat er wel of niet in dat topic besproken zou moeten worden.