Hardrock & Metal Chat

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.602
3.350
Morgenavond in Eindhoven toevallig. Maar denk niet dat ik de misses meekrijg naar Helldorado
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.598
11.924
Er zijn van die momenten dat muziek en betekenis samen vallen. Vanavond was het eindelijk de avond dat Façade, Ard en Officium Triste in Baroeg optreden. Topoptredens van beide Rotterdamse giganten maar wil het vooral hebben over Ard. Hier al eens voorbij gekomen, het project/band van Mark Deeks van Winterfylleth (groot deel van de band bleek op het podium te staan). Vanaf rij 1 een fenomenaal concert beleefd.

Het nummer Only Three Shall Know heeft me sinds de eerste kennismaking al veel gedaan. Dit vertelde ik Mark na het concert (naast veel complimenten). Hierop vertelde hij dat dit een diep persoonlijk nummer is. Hij is recent een kind verloren die dezelfde naam had als een ster. Op zijn onderarm heeft hij de coördinaten van die ster getatoeëerd. Als je deze coördinaten speelt in muzikale vorm krijg je de melodie van dit nummer. The fuck. Kippenvel dat je zo verlies hierin kan omzetten. Ik ga dit nummer en deze show nooit meer vergeten.

Mocht je nieuwsgierig zijn. Dit is het nummer:
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.664
5.622
Morgenavond in Eindhoven toevallig. Maar denk niet dat ik de misses meekrijg naar Helldorado
Vorig jaar was ik er wel bij en had dit jaar er best bij willen zijn ivm Brutus. Maar de rest deed me net te weinig om te gaan kijken. Ik twijfel morgen om te gaan kijken bij Corey Taylor of Made In Belgium met wat Belgische bands.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.598
11.924
Hier zitten vrij veel goed ingevoerde mensen dus ik dacht: ik stel de volgende vraag hier eens. Ik baal nog steeds als een stekker dat Anathema gestopt is. Een van mijn favoriete bands en luister de muziek nog geregeld. Heeft iemand ergens iets gelezen of opgevangen qua uitspraken van de bandleden over een reünie (zowel in positieve danwel negatieve bewoordingen.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.691
4.551
Hier zitten vrij veel goed ingevoerde mensen dus ik dacht: ik stel de volgende vraag hier eens. Ik baal nog steeds als een stekker dat Anathema gestopt is. Een van mijn favoriete bands en luister de muziek nog geregeld. Heeft iemand ergens iets gelezen of opgevangen qua uitspraken van de bandleden over een reünie (zowel in positieve danwel negatieve bewoordingen.
Ik vrees dat een reünie vrijwel onmogelijk is. Ze hebben in 2020 duidelijk aangegeven dat hun split voor onbepaalde tijd zou zijn. Ik weet dat de gebroeders Cavanagh met zware schulden te maken hadden (waarschijnlijk nog steeds). Daniel heeft te kampen met zware depressies, waarvoor hij nog altijd in behandeling is. Vincent is wel als solo artiest nog actief, maar vooral als sessiemuzikant, onder andere bij Crippled Black Phoenix.
Voor mij ook enorm moeilijk om te accepteren dat de kans nihil is dat ze nog een keer live ga zien. Anathema behoort tot mijn favoriete bands allertijden. De paar keer dat ik ze gezien heb (Dynamo 1999 als absolute hoogtepunt), blijf ik koesteren.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.833
5.546
Voor de liefhebbers van de meer progressive melodic death metal, atmospheric black metal, blackgaze, etc., een band die veel meer bekendheid en waardering verdient:

Shylmagoghnar

Band uit het mooie Zuid-Limburg, die onlangs op 10 november hun 3e album uit hebben gebracht: Convergence.
Nou ja, 'band' en 'hun'? Na de eerste 2 albums heeft Skirge (Coen van der Weerden) de tweekoppige band verlaten, en is Nimblkorg (Kevin Bertrand) als enig bandlid verder gegaan, waarbij hij dus alles volledig zelf inspeelt, -zingt én produceert.

1700522390355.png

Het nieuwe album, Convergence, vormt samen met Emergence (2014) en Transience (2018) een trilogie, die nu dus eindelijk is voltooid. Laatstgenoemde albums heb ik de laatste jaren vele malen beluisterd, en ook het nieuwe album nu al enkele keren.
En wat mij betreft zijn het alle drie meesterwerken!

Dat ik daarin blijkbaar niet de enige ben, bewijst de 'Top 20 albums of 2023' lijst van website Metal Storm, waar ze maar liefst op een 2e(!!) plek zijn beland, bóven geweldige bands als Ne Obliviscaris, Insomnium, Saturnus, Enslaved en Kalmah!

1700523029401.png

Deze ongelooflijk knappe notering kwam zelfs gepaard met een excuusberichtje van Metal Storm:

1700525118776.png

Wie echter hoopt een optreden van Shylmagoghnar te zien op een festival als GMM, Alcatraz, Into The Grave, of gewoon een zaaloptreden te kunnen bijwonen in Maastricht, Heerlen of waar dan ook, zal helaas worden teleurgesteld:
Shylmagoghnar heeft nog nooit live opgetreden, en zal dat naar alle waarschijnlijkheid ook nooit gaan doen...
Dat heeft vooral te maken met bepaalde gezondheidsproblemen van de zeer introverte Nimblkorg, die overgevoelig voor prikkels is (zie ook dit mooie interview).

Shylmagoghnar maakt dan ook bij uitstek muziek om lekker thuis bij weg te dromen, waarbij albums in hun geheel beluisterd dienen te worden. Dus heb je een uurtje of 3, en een koud sixpackje bier ofzo, luister dan eens de hele trilogie (en vooralsnog tevens discografie):



 
Laatst bewerkt:

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
488
1.548
Voor de liefhebbers van de meer progressive melodic death metal, atmospheric black metal, blackgaze, etc., een band die veel meer bekendheid en waardering verdient:

Shylmagoghnar

Band uit het mooie Zuid-Limburg, die pas op 10 november hun 3e album uit hebben gebracht: Convergence.
Nou ja, 'band' en 'hun'? Na de eerste 2 albums heeft Skirge (Coen van der Weerden) de tweekoppige band verlaten, en is Nimblkorg (Kevin Bertrand) als enig bandlid verder gegaan, waarbij hij dus alles volledig zelf inspeelt en -zingt.

Bekijk bijlage 7033

Het nieuwe album, Convergence, vormt samen met Emergence (2014) en Transience (2018) een trilogie, die nu dus eindelijk is voltooid. Laatstgenoemde albums heb ik de laatste jaren vele malen beluisterd, en ook het nieuwe album nu al enkele keren.
En wat mij betreft zijn het alle drie meesterwerken!

Dat ik daarin blijkbaar niet de enige ben, bewijst de 'Top 20 albums of 2023' lijst van website Metal Storm, waar ze maar liefst op een 2e(!!) plek zijn beland, bóven geweldige bands als Ne Obliviscaris, Insomnium, Saturnus, Enslaved en Kalmah!

Bekijk bijlage 7034

Deze ongelooflijk knappe notering kwam zelfs gepaard met een excuusberichtje van Metal Storm:

Bekijk bijlage 7035

Wie echter hoopt een optreden van Shylmagoghnar te zien op een festival als GMM, Alcatraz, Into The Grave, of gewoon een zaaloptreden te kunnen bijwonen in Maastricht, Heerlen of waar dan ook, zal helaas worden teleurgesteld:
Shylmagoghnar heeft nog nooit live opgetreden, en zal dat naar alle waarschijnlijkheid ook nooit gaan doen...
Dat heeft vooral te maken met bepaalde gezondheidsproblemen van de zeer introverte Nimblkorg, die overgevoelig voor prikkels is (zie ook dit mooie interview).

Shylmagoghnar maakt dan ook bij uitstek muziek om lekker thuis bij weg te dromen, waarbij albums in hun geheel beluisterd dienen te worden. Dus heb je een uurtje of 3, en een koud sixpackje bier ofzo, luister dan eens de hele trilogie (en vooralsnog tevens discografie):



Wat leuk om deze band besproken te zien worden, ook omdat het een Nederlandse band is. Zelf nooit ter sprake gebracht op het forum vanwege wat jij ook schrijft: ze zullen waarschijnlijk nooit live optreden. Heel jammer wel, ik denk dat deze band echt groter zou kunnen zijn.

Was trouwens niet bekend met de ranking van Metal Storm maar het staat vol met geweldige platen, veel platen die ik ook in mijn top 20 zou zetten. Wel jammer dat ze Wayfarer nog niet hebben opgepakt.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.762
3.686
Voor de liefhebbers van de meer progressive melodic death metal, atmospheric black metal, blackgaze, etc., een band die veel meer bekendheid en waardering verdient:

Shylmagoghnar

Band uit het mooie Zuid-Limburg, die onlangs op 10 november hun 3e album uit hebben gebracht: Convergence.
Nou ja, 'band' en 'hun'? Na de eerste 2 albums heeft Skirge (Coen van der Weerden) de tweekoppige band verlaten, en is Nimblkorg (Kevin Bertrand) als enig bandlid verder gegaan, waarbij hij dus alles volledig zelf inspeelt, -zingt én produceert.

Bekijk bijlage 7033

Het nieuwe album, Convergence, vormt samen met Emergence (2014) en Transience (2018) een trilogie, die nu dus eindelijk is voltooid. Laatstgenoemde albums heb ik de laatste jaren vele malen beluisterd, en ook het nieuwe album nu al enkele keren.
En wat mij betreft zijn het alle drie meesterwerken!

Dat ik daarin blijkbaar niet de enige ben, bewijst de 'Top 20 albums of 2023' lijst van website Metal Storm, waar ze maar liefst op een 2e(!!) plek zijn beland, bóven geweldige bands als Ne Obliviscaris, Insomnium, Saturnus, Enslaved en Kalmah!

Bekijk bijlage 7034

Deze ongelooflijk knappe notering kwam zelfs gepaard met een excuusberichtje van Metal Storm:

Bekijk bijlage 7035

Wie echter hoopt een optreden van Shylmagoghnar te zien op een festival als GMM, Alcatraz, Into The Grave, of gewoon een zaaloptreden te kunnen bijwonen in Maastricht, Heerlen of waar dan ook, zal helaas worden teleurgesteld:
Shylmagoghnar heeft nog nooit live opgetreden, en zal dat naar alle waarschijnlijkheid ook nooit gaan doen...
Dat heeft vooral te maken met bepaalde gezondheidsproblemen van de zeer introverte Nimblkorg, die overgevoelig voor prikkels is (zie ook dit mooie interview).

Shylmagoghnar maakt dan ook bij uitstek muziek om lekker thuis bij weg te dromen, waarbij albums in hun geheel beluisterd dienen te worden. Dus heb je een uurtje of 3, en een koud sixpackje bier ofzo, luister dan eens de hele trilogie (en vooralsnog tevens discografie):



Klinkt heel erg fijn! Ben er al een uurtje van aan't genieten. Bedankt voor de mooie tip.
 

Verwijderd lid 43165

Campingartiest
23 nov 2022
64
67
Nu Pendulum op GMM staat, waar gaan ze in Nederland komen? Gaan ze naar NL komen? Ik zou ze nog wel eens willen zien. Ik ga al naar Tool op GMM (is de bedoeling) en Jera, die extra dag GMM is niet zo boeiend(naast EC en Pendulum). Zou het iets zijn voor BKS? Of Pinkpop? Of een Los Afas/013 show?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken